Werk & Studie alle pijlers

Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden

08-02-2021 14:50 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?

Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
kolfdekolf schreef:
08-02-2021 17:07

Als werkgever kan je met de medewerkers meedenken. En je medewerkers met jou. Ik vind de reacties hier best bijzonder.
Dat vond ik dus ook, en meestal zijn ze dat ook. Maar ze hadden nu al te veel mensen 'sneeuwvrij' gegeven.
Majime schreef:
08-02-2021 17:52
Maar als het kind bij moeder moet blijven, omdat het niet naar de opvang kan, dan maak je het toch net zo goed het probleem van een werkgever? Zij kan dan niet optimaal thuiswerken, dus dat is dan toch net zo vervelend?

Ik snap niet zo goed waarom het belang van de werkgever van de man, belangrijker is dan het werk/ Het belang van de werkgever van de vrouw?

Zo te lezen denk je vooral in problemen en heb je weinig oog voor de context. Hoezo wordt het dan een probleem van de werkgever van de vrouw?
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat jij niet zo creatief bent met het bedenken van oplossingen. Ze kan voor haar werk heen en weer lopen, ze kan een kennis bellen om de kleine op te halen, ze kan het kind thuis houden en eromheen werken (of een paar uur verlof opnemen, dat kan ze blijkbaar), ze kan iemand vragen om aan huis het kind te entertainen, ze had man naar het werk kunnen brengen (maar dat wil ze niet want dan moet ze vroeg op) en ik kan vast nog een stuk of 10 oplossingen verzinnen.

Jij verwart wil niet met kan niet. Als je als volwassene gaat werken, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraken. En als dat inhoudt dat je midden in de nacht moet werken, dan weet je ook dat het midden in de nacht heel bagger weer kan zijn. Dan moet je daar dus op voorhand al eens aan gedacht hebben.

Je hebt je mond vol met de jaren 1920, maar wat dacht je van je eigen verantwoordelijkheid nemen i.p.v. deze op het bordje van een werkgever te leggen?
En FYI emancipatie heeft hier niets mee te maken. Misschien eens lezen wat dat wel betekent?
Majime schreef:
08-02-2021 18:24
Ze zegt toch dat er nog niks te doen is zo 's ochtends vroeg? Je hebt geen idee van zijn functie.

Hij zal niet op kantoor de facturen zitten in te boeken om vijf uur in de ochtend. Of hij rijdt op de bus/trein of doet de verkeersleiding oid.

Mensen rekenen op het OV.
diamantje123 schreef:
08-02-2021 18:26
Dat vond ik dus ook, en meestal zijn ze dat ook. Maar ze hadden nu al te veel mensen 'sneeuwvrij' gegeven.

De werkgever heeft meegedacht: hij heeft vervoer geregeld. Je verwachtingen zijn te hoog en je legt verantwoordelijkheden daar waar ze niet horen.
Majime schreef:
08-02-2021 18:24
Ze zegt toch dat er nog niks te doen is zo 's ochtends vroeg? Je hebt geen idee van zijn functie.

Jij weet toch ook niet wat hij doet. Je gaat op woorden af van iemand die de functie zelf niet uitvoert. En als de baas vindt dat er wel genoeg te doen is, dan heb je als werknemer niets te willen. Ik had vandaag ook weinig te doen, want teststraten dicht. Maar mijn baas verwacht wel dat ik bezig ben. En als het niet met mijn taken is, dan is het wel anderen helpen, bijlezen, dingen uitzoeken etc.
Misschien moet manlief wel eerst meehelpen het terrein klaar te maken zodat het OV überhaupt kan opstarten.
GenieInABottle schreef:
08-02-2021 18:28
Zo te lezen denk je vooral in problemen en heb je weinig oog voor de context. Hoezo wordt het dan een probleem van de werkgever van de vrouw?
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat jij niet zo creatief bent met het bedenken van oplossingen. Ze kan voor haar werk heen en weer lopen, ze kan een kennis bellen om de kleine op te halen, ze kan het kind thuis houden en eromheen werken (of een paar uur verlof opnemen, dat kan ze blijkbaar), ze kan iemand vragen om aan huis het kind te entertainen, ze had man naar het werk kunnen brengen (maar dat wil ze niet want dan moet ze vroeg op) en ik kan vast nog een stuk of 10 oplossingen verzinnen.

Jij verwart wil niet met kan niet. Als je als volwassene gaat werken, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraken. En als dat inhoudt dat je midden in de nacht moet werken, dan weet je ook dat het midden in de nacht heel bagger weer kan zijn. Dan moet je daar dus op voorhand al eens aan gedacht hebben.

Je hebt je mond vol met de jaren 1920, maar wat dacht je van je eigen verantwoordelijkheid nemen i.p.v. deze op het bordje van een werkgever te leggen?
En FYI emancipatie heeft hier niets mee te maken. Misschien eens lezen wat dat wel betekent?
Waarom moet zij al die oplossingen bedenken?
Majime schreef:
08-02-2021 18:32

Daar heb je wel een ienemini klein puntje. Man had dit ook kunnen bedenken maar dat gebeurde even niet.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 18:40
0.68% gewijzigd
Majime schreef:
Dat zegt toch niemand? Zij vraagt hier om advies. Ik weet dat er weinig mannen hier mee schrijven. Wat mij betreft ook een perfecte oplossing: Lieverd je kunt de auto hebben, regel wel even dat de kleine of op de opvang komt of dat ze hier opgevangen wordt.
Zo makkelijk kan het zijn.
Majime schreef:
Dat hoeft ze niet, en das maar goed ook
Zij zoekt de oplossing in de verkeerde richting
GenieInABottle schreef:
08-02-2021 18:31
Jij weet toch ook niet wat hij doet. Je gaat op woorden af van iemand die de functie zelf niet uitvoert. En als de baas vindt dat er wel genoeg te doen is, dan heb je als werknemer niets te willen. Ik had vandaag ook weinig te doen, want teststraten dicht. Maar mijn baas verwacht wel dat ik bezig ben. En als het niet met mijn taken is, dan is het wel anderen helpen, bijlezen, dingen uitzoeken etc.
Misschien moet manlief wel eerst meehelpen het terrein klaar te maken zodat het OV überhaupt kan opstarten.
Dan moet hij ervoor zorgen dat hij op zijn werk kan komen. Inmiddels heeft hij dat geregeld, dus probleem opgelost.

Maar het is aan die man zelf dat hij ervoor zorgt dat hij op zijn werk komt, ik vind het heel vreemd om die verantwoordelijkheid in de schoenen van TO te schuiven.
lilalinda schreef:
08-02-2021 18:39
Dat hoeft ze niet, en das maar goed ook
Zij zoekt de oplossing in de verkeerde richting
Ik vind je nog optimistisch. Imho zoekt ze niet. Haar man gooit zijn probleem op haar bord, zij gooit het direct over de schutting naar de werkgever en is dan verbolgen dat de deze het teruggooit. Nu is met een kind gooien natuurlijk nooit zo'n briljant plan. :P
Andersom schreef:
08-02-2021 18:36
Daar heb je wel een ienemini klein puntje. Man had dit ook kunnen bedenken maar dat gebeurde even niet.
Het gaat om zijn werk, dus ik vind het in de eerste plaats aan hem om dit te bedenken en te regelen.

Je zag deze sneeuw al van verre aankomen, dus hij had allang actie kunnen ondernemen.
GenieInABottle schreef:
08-02-2021 18:56
Ik vind je nog optimistisch. Imho zoekt ze niet. Haar man gooit zijn probleem op haar bord, zij gooit het direct over de schutting naar de werkgever
Er staat nergens dat hij de auto wil
Of dat hij haar ermee opzadelt

Slechts dat zij het stom vindt van de WG
Lastig. Ik werk zelf in de zorg. Gisteren een dagdienst gewerkt. Woon zelf in dezelfde woonplaats als waar mijn werk is. Dus gisterochtend ( moest om 7:00 uur beginnen) ben ik weggebracht en terug komen lopen. Vanochtend gewoon gaan lopen, heb er ongeveer 25 minuten over gedaan. Collega die normaliter een goed half uur over woon werk verkeer doet met de auto deed er gisteren 1 uur en een kwartier over. Was om half 6 weggereden. Maar goed toen belde onze leidinggevende op de afdeling dat de collega die ‘s avonds zou moeten werken niet kwam dat zij het niet aandurfde om met de auto te rijden. Mijn leidinggevende was iets wat pissig geweest zei mijn collega die haar aan de had op dat moment. Ja had de leidinggevende ook nog gezegd, Dan belt ze mij en kan ik het weer oplossen. Laat ze zelf dan vervanging regelen. Mijn collega nam het nog wel voor de desbetreffende collega op door te zeggen dat zij ook in twijfel was geweest en dat het inderdaad niet te doen was geweest op de weg. Toen bond onze leidinggevende wel iets in. TO ik snap jullie beiden wel, ook de werkgever van je man wel. Als iedereen zich af meld om hij/zij er niet door kan/wil? Maar ik snap jullie ook het gaat ook om je eigen veiligheid. Lastig dilemma.
Majime schreef:
08-02-2021 18:55
Dan moet hij ervoor zorgen dat hij op zijn werk kan komen. Inmiddels heeft hij dat geregeld, dus probleem opgelost.

Maar het is aan die man zelf dat hij ervoor zorgt dat hij op zijn werk komt, ik vind het heel vreemd om die verantwoordelijkheid in de schoenen van TO te schuiven.
Ik ook, maar TO pakt het zelf op. Zij is degene die hier komt vragen wat wij ervan vinden. Als hij dat had gedaan, dan had overal waar zij staat gewoon hij gestaan. Dus je kunt wel zo star blijven doen, maar dat is waar TO en haar partner zelf voor kiezen. Daar staat de werkgever volledig buiten. En dat is het punt waar het hierom gaat. Zij hoopte dat werkgever man het op zou lossen, en dat heeft hij ook gedaan. Dat noemen we meedenken en goed werkgeverschap. Goed werknemerschap is ervoor zorgen dat je zelfstanding op je werk kunt komen. En bij calamiteiten heb je weer een andere situatie, maar dat speelt hier niet.
TO maakt van haar partners probleem het hare. En daar kan ik deels in mee gaan, want het kind is hun gezamenlijke verantwoordelijkheid. Maar de oplossing van de werkgever verwachten, dat is nu echt het enige rare dat ik hier lees.
lilalinda schreef:
08-02-2021 18:57

Dat is waar. Zij maakt het haar probleem.
lilalinda schreef:
08-02-2021 18:57

Zijn werkgever verwacht dat zijn vrouw het wel oplost en zo gaat het vaak. Mannen worden geacht te komen, wat ze voor ravage achterlaten wordt gezien als het probleem van de vrouw/ moeder. Daar mag je best wat van vinden.

Die man moet zelf leren nadenken en niet alles op het bordje van zijn vrouw stapelen. Zo simpel is het. Zijn werk, zijn zorg, maar gelukkig heeft hij dat inmiddels ingezien en heeft hij zelf iets kunnen regelen met een collega.
GenieInABottle schreef:
08-02-2021 19:00
Ik ook, maar TO pakt het zelf op. Zij is degene die hier komt vragen wat wij ervan vinden. Als hij dat had gedaan, dan had overal waar zij staat gewoon hij gestaan. Dus je kunt wel zo star blijven doen, maar dat is waar TO en haar partner zelf voor kiezen. Daar staat de werkgever volledig buiten. En dat is het punt waar het hierom gaat. Zij hoopte dat werkgever man het op zou lossen, en dat heeft hij ook gedaan. Dat noemen we meedenken en goed werkgeverschap. Goed werknemerschap is ervoor zorgen dat je zelfstanding op je werk kunt komen. En bij calamiteiten heb je weer een andere situatie, maar dat speelt hier niet.
TO maakt van haar partners probleem het hare. En daar kan ik deels in mee gaan, want het kind is hun gezamenlijke verantwoordelijkheid. Maar de oplossing van de werkgever verwachten, dat is nu echt het enige rare dat ik hier lees.
Maar haar man denkt helemaal niet mee over zijn kind, dat lees ik nergens. Dat is TO haar pakkie an, sowieso al.

Terwijl TO wel aan het proberen is haar man veilig op zijn werk te krijgen. Het is een beetje alsof ze het heeft over twee kinderen, maar het gaat om een volwassen man.
Jeetje mensen, het is al opgelost. Ga wat nuttigs doen ofzo
Majime schreef:
08-02-2021 19:02
Zijn werkgever verwacht dat zijn vrouw het wel oplost en zo gaat het vaak. Mannen worden geacht te komen, wat ze voor ravage achterlaten wordt gezien als het probleem van de vrouw/ moeder. Daar mag je best wat van vinden.

Die man moet zelf leren nadenken en niet alles op het bordje van zijn vrouw stapelen. Zo simpel is het. Zijn werk, zijn zorg, maar gelukkig heeft hij dat inmiddels ingezien en heeft hij zelf iets kunnen regelen met een collega.
Mijn god..
To vroeg alleen maar wat.
Majime schreef:
08-02-2021 19:05
Maar haar man denkt helemaal niet mee over zijn kind, dat lees ik nergens. Dat is TO haar pakkie an, sowieso al.

Terwijl TO wel aan het proberen is haar man veilig op zijn werk te krijgen. Het is een beetje alsof ze het heeft over twee kinderen, maar het gaat om een volwassen man.
Wat een sneue reactie.
eva-luna schreef:
08-02-2021 14:55
Kind niet naar de creche. Maar dat had je zelf vast ook bedacht, want dat is de simpelste oplossing Maar nu kom je vast met ‘dat kan niet’ terwijl het ‘dat wil ik niet’ is.
Ok, zou ook mijn oplossing zijn. Maar....waarom zou werkgever van TO wel flexibel moeten zijn naar een werknemer die niet kan werken omdat de peuter thuis is en kan de werkgever van man niet flexibel zijn omdat er 30 cm sneeuw ligt? Ik vind dat altijd zo wonderlijk. Werkgevers van mannen hoeven nooit rekening te houden met omstandigheden, maar werkgevers van vrouwen wel. Ik zie de logica niet zo.
diamantje123 schreef:
08-02-2021 14:58
Met de kinderwagen?

Ja ik denk dat dat hem anders wel gaat worden. Maar neig nu naar kind thuishouden en zelf paar uurtjes verlof opnemen. Werken met drukke dreumes lukt niet echt.
Dit dus. De werkgever van de vrouw moet het probleem oplossen en de werkgever van haar man niet. Dat vind ik nog altijd een mooi voorbeeld hoe lang we er nog altijd niet zijn in emancipatie.
diyer schreef:
08-02-2021 19:13
Ok, zou ook mijn oplossing zijn. Maar....waarom zou werkgever van TO wel flexibel moeten zijn naar een werknemer die niet kan werken omdat de peuter thuis is en kan de werkgever van man niet flexibel zijn omdat er 30 cm sneeuw ligt? Ik vind dat altijd zo wonderlijk. Werkgevers van mannen hoeven nooit rekening te houden met omstandigheden, maar werkgevers van vrouwen wel. Ik zie de logica niet zo.
Dit dus. En het werk van mannen is altijd Zeer Belangrijk en Dringend, zelfs als ze precies hetzelfde werk doen als vrouwen.

Ik verwonder me hier echt over.
Ik voel me bijna schuldig door dit topic. Ik ben thuis gaan werken vandaag. Kinderen uit laten slapen en vanmiddag richting grootouders geschopt zodat ik rustig kon teamen.

Wel 20 minuten met een lege slee heen en ruim 20 minuten met een volle slee terug (daar krijg je het warm van!!), voor de kinderen fijner (en voor mij een workout)

Morgen eerder opstaan zodat de auto goed kan ontdooien en de kinderen per auto naar school. Een andere manier wil ik niet, van buitenlucht krijgt jongste een loopneus en ik wil niet dat school denkt: hé, die is verkouden!
Een loopneus als he van buiten komt lijkt me vrij normaal overigens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven