Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden
maandag 8 februari 2021 om 14:50
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
Wat zouden jullie doen?
Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
♡

maandag 8 februari 2021 om 19:17
Majime schreef: ↑08-02-2021 19:02Zijn werkgever verwacht dat zijn vrouw het wel oplost en zo gaat het vaak. Mannen worden geacht te komen, wat ze voor ravage achterlaten wordt gezien als het probleem van de vrouw/ moeder. Daar mag je best wat van vinden.
Die man moet zelf leren nadenken en niet alles op het bordje van zijn vrouw stapelen. Zo simpel is het. Zijn werk, zijn zorg, maar gelukkig heeft hij dat inmiddels ingezien en heeft hij zelf iets kunnen regelen met een collega.
Wat zit je te blazen? Waar staat dat werkgever van de vrouw van zijn werknemer verwacht dat zij het probleem van haar partner oplost?
Je vult zelf dingen in, vraagt niets, trekt conclusies die als een tang op een varken slaan en degradeert haar partner tot kind. Waar staat dat man niet heeft nagedacht over oplossingen? Misschien heeft hij wel tig andere dingen verzonnen maar heeft TO het niet opgeschreven. Waar staat dat man het zelf überhaupt een probleem vond om met de scooter te gaan? Ook nergens. Dus door jouw verzinsels maak je een verhaal in jouw straatje, alleen ben je in dat straatje de weg kwijt geraakt en loop je inmiddels rondjes. Kan, maar lijkt me persoonlijk een behoorlijk lastige uitdaging.

maandag 8 februari 2021 om 19:19
Ik zou voorstellen aan de werkgever van man of hij zijn dienst niet kan inhalen in het weekend, sjongejonge zegJagersvrouw schreef: ↑08-02-2021 14:59De opvang is net weken dichtgeweest... Die ene dag extra je kind thuishouden overleef je vast wel. Of je vraagt je werkgever of je die dag in het weekend mag inhalen oid. Genoeg andere opties.

maandag 8 februari 2021 om 19:19
Als hij het geen probleem had gevonden, dan was hij met de scooter gegaan, dan was er geen probleem geweest.GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:17Wat zit je te blazen? Waar staat dat werkgever van de vrouw van zijn werknemer verwacht dat zij het probleem van haar partner oplost?
Je vult zelf dingen in, vraagt niets, trekt conclusies die als een tang op een varken slaan en degradeert haar partner tot kind. Waar staat dat man niet heeft nagedacht over oplossingen? Misschien heeft hij wel tig andere dingen verzonnen maar heeft TO het niet opgeschreven. Waar staat dat man het zelf überhaupt een probleem vond om met de scooter te gaan? Ook nergens. Dus door jouw verzinsels maak je een verhaal in jouw straatje, alleen ben je in dat straatje de weg kwijt geraakt en loop je inmiddels rondjes. Kan, maar lijkt me persoonlijk een behoorlijk lastige uitdaging.

maandag 8 februari 2021 om 19:23
Nee hoor. Niemand zegt dat de werkgever van de vrouw het op moet lossen. Tjees kunnen jullie nu echt zo slecht in mogelijkheden denken dat er blijkbaar maar 2 opties zijn? Of de werkgever van man lost het op of de werkgever van de vrouw? En al die andere oplossingen?
Ik vind dit een mooi voorbeeld van hoe weinig verantwoordelijk sommige mensen zich nog voelen voor het nakomen van hun eigen afspraken (waar ze ook nog voor betaald worden) en hoe weinig creatief ze zijn in het oplossen van uitdagingen.
Ik vraag me vooral af hoe blij ze zouden zijn als werkgever zou mededelen: het sneeuwt, we gaan dicht en niemand krijgt die uren betaald.

maandag 8 februari 2021 om 19:24

maandag 8 februari 2021 om 19:27
Besef je je dat er heel veel beroepsgroepen zijn die amper meer verdienen dan minimumloon en dat dat heel vaak de beroepen zijn waarvoor je niet thuis kunt werken, maar waar ook weer niet zoveel salaris tegenover staat dat beide partners een eigen auto kunnen betalen?
Dus dan moet je idd denken aan brommertjes, scooters, carpoolen, openbaar vervoer en dat soort dingen om op je werk te komen. En wist je dat de meeste mensen die dat soort banen doen en dat soort inkomsten hebben, ook vaak een omgeving hebben die het met dezelfde riemen moeten doen? Dus ook die hebben vaak niet een extra overbodige auto voor de deur staan.
Door zo te denken, ga je er heel erg vanuit dat mensen met lage lonen toch de flexibiliteit kunnen opbrengen om ongeacht welke omstandigheid maar moeten zorgen dat ze er zijn. En dat het vaak ook de mensen zijn die vanachter hun thuiswerkende laptop op de sloffen nog eens een bakkie extra inschenken en mopperen op anderen dat ze niet in oplossingen denken.
Ik zou mezelf als loonslaaf van zo'n systeem nog eens achter de oren krabben hoever ik bereid ben om koste wat kost in oplossingen te denken. Misschien als daar meer loon tegenover staat, dat ik harder bereid ben mijn best te doen....
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 19:27
1.30% gewijzigd
maandag 8 februari 2021 om 19:27
In_Tenebris schreef: ↑08-02-2021 15:07Dat had weer een telefoontje naar zijn manager gescheeld als jullie dat zelf bedacht hadden in plaats gelijk het probleem bij de werkgever te leggen. Volgens mij werkt zo'n telefoontje ook niet in je voordeel. Volgende keer dus eerst zelf even kijken wat er te regelen valt zou ik zeggen.
Doe niet zo moeilijk.
Dit is noodweer.
maandag 8 februari 2021 om 19:28
Ik vond het geen fijn idee nee. En man trouwens ook niet. En eerlijk gezegd zag ik 20 minuten lopen met een zwangere buik over een spekgladde straat met kind in de kinderwagen ook niet zitten.GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:24Dat weet je dus niet. Misschien vindt TO het wel een probleem en wil ze niet dat hij op de scooter gaat. Dus weer een conclusie gebaseerd op een aanname.
Bij bijv ziekenhuizen zijn er ook pendelbussen geregeld met dit weer. Vandaar dat we ook probeerden met de werkgever tot een oplossing te komen en dat is gelukt.
♡
maandag 8 februari 2021 om 19:29

maandag 8 februari 2021 om 19:30
GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:23Nee hoor. Niemand zegt dat de werkgever van de vrouw het op moet lossen. Tjees kunnen jullie nu echt zo slecht in mogelijkheden denken dat er blijkbaar maar 2 opties zijn? Of de werkgever van man lost het op of de werkgever van de vrouw? En al die andere oplossingen?
Ik vind dit een mooi voorbeeld van hoe weinig verantwoordelijk sommige mensen zich nog voelen voor het nakomen van hun eigen afspraken (waar ze ook nog voor betaald worden) en hoe weinig creatief ze zijn in het oplossen van uitdagingen.
Ik vraag me vooral af hoe blij ze zouden zijn als werkgever zou mededelen: het sneeuwt, we gaan dicht en niemand krijgt die uren betaald.
Dit, inderdaad!
Mijn moeder maakte ons vroeger een uur eerder wakker als het gesneeuwd had zodat we tijd genoeg hadden om op school te geraken.
Toen we op onszelf woonden was dat gewoon standaard. En toen hadden we nog niet eens zulke nauwkeurige weersvoorspellingen. Dan was de voorspelde 'mogelijk lichte sneeuwval' een pak van 20cm als je wakker werd.

maandag 8 februari 2021 om 19:31
Lees mijn stukje maar over mijn eigen oplossingsbereidheid als ik een baan zou hebben waar ik amper meer dan minimum mee zou verdienen. Niet hyper groot. Maar geld motiveert, dus ik zou zeggen, kom maar op werkgever....(begrip motiveert trouwens ook, meer dan hakken in het zand en zoek het zelf maar uit met je oplossing).GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:23
Overigens had de telefoniste hier afgelopen vrijdag al bedacht dat ze maandag (vandaag) niet met de auto durfde. Ze heeft vrijdag daarom al direct een lift voor de heenweg geregeld en voor de terugweg hoopt ze op openbaar vervoer en anders blijft ze langer voor een lift terug naar huis. Kijk, dan denk je als werknemer mee.
Kijk zo kan het dus ook!viva-amber schreef: ↑08-02-2021 19:29In vergelijk. Ik kreeg zondagmiddag al een app van mijn werkgever of ik maandag aub niet de weg wilde opgaan. Zij vonden het te gevaarlijk.
♡

maandag 8 februari 2021 om 19:34
Je hebt helemaal gelijk dat je daaraan niet begint. Als je valt, dan mag je gelijk door naar het ziekenhuis en kan je man een paar weken zorgverlof opnemen. Ik denk niet dat zijn werkgever daarop zit te wachten.diamantje123 schreef: ↑08-02-2021 19:28Ik vond het geen fijn idee nee. En man trouwens ook niet. En eerlijk gezegd zag ik 20 minuten lopen met een zwangere buik over een spekgladde straat met kind in de kinderwagen ook niet zitten.
Bij bijv ziekenhuizen zijn er ook pendelbussen geregeld met dit weer. Vandaar dat we ook probeerden met de werkgever tot een oplossing te komen en dat is gelukt.

maandag 8 februari 2021 om 19:35
diyer schreef: ↑08-02-2021 19:27Besef je je dat er heel veel beroepsgroepen zijn die amper meer verdienen dan minimumloon en dat dat heel vaak de beroepen zijn waarvoor je niet thuis kunt werken, maar waar ook weer niet zoveel salaris tegenover staat dat beide partners een eigen auto kunnen betalen?
Dus dan moet je idd denken aan brommertjes, scooters, carpoolen, openbaar vervoer en dat soort dingen om op je werk te komen. En wist je dat de meeste mensen die dat soort banen doen en dat soort inkomsten hebben, ook vaak een omgeving hebben die het met dezelfde riemen moeten doen? Dus ook die hebben vaak niet een extra overbodige auto voor de deur staan.
Door zo te denken, ga je er heel erg vanuit dat mensen met lage lonen toch de flexibiliteit kunnen opbrengen om ongeacht welke omstandigheid maar moeten zorgen dat ze er zijn. En dat het vaak ook de mensen zijn die vanachter hun thuiswerkende laptop op de sloffen nog eens een bakkie extra inschenken en mopperen op anderen dat ze niet in oplossingen denken.
Ik zou mezelf als loonslaaf van zo'n systeem nog eens achter de oren krabben hoever ik bereid ben om koste wat kost in oplossingen te denken. Misschien als daar meer loon tegenover staat, dat ik harder bereid ben mijn best te doen....
Dus ga je er maar voor het gemak van uit dat de man van TO ook een baan heeft met weinig inkomen? Want al die andere mensen hebben hier natuurlijk nul mee te maken. Net als de werk- en leefomstandigheden van hun collega's / werkgevers.
Je hebt simpelweg plichten als je een baan aanneemt. En er zijn momenten dat je er echt niet aan kan voldoen. En daar zijn dan weer regelingen voor bedacht. Een dagje sneeuw is dat meestal niet, zeker niet als je in het vervoer werkt en anderen van jou afhankelijk zijn.

maandag 8 februari 2021 om 19:36
En hoe oud was je toen? 2? En was je moeder toen zwanger? Ging je als peuter zelf naar school lopen, alleen? En woonde je toen al op kamers? Was er toen ook een pandemie gaande en een lockdown?Andersom schreef: ↑08-02-2021 19:30Dit, inderdaad!
Mijn moeder maakte ons vroeger een uur eerder wakker als het gesneeuwd had zodat we tijd genoeg hadden om op school te geraken.
Toen we op onszelf woonden was dat gewoon standaard. En toen hadden we nog niet eens zulke nauwkeurige weersvoorspellingen. Dan was de voorspelde 'mogelijk lichte sneeuwval' een pak van 20cm als je wakker werd.

maandag 8 februari 2021 om 19:37
Nou, dat ligt er toch echt aan waar je woont. Waar ik woon is het ongeveer 10 minuten lopen tot aan de weg waar er af en toe een auto langsrijdt. Gevolg is dat er verder overal (dus weg en voetpad) een dik pak sneeuw ligt waar ik nu -als ik naar buiten stap - tot bijna mijn kuiten insta. Je kunt je ongeveer voorstellen hoe lang 10 minuten duren onder die omstandigheden met een kinderwagen voor ik bij de wat grotere weg ben waar iig de rijbaan plaatselijk plat is?

maandag 8 februari 2021 om 19:39
Je hebt plichten inderdaad, die man dus ook op zijn werk. En TO net zo goed op haar werk, maar dat lijkt volgens velen hier van minder belang.GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:35Dus ga je er maar voor het gemak van uit dat de man van TO ook een baan heeft met weinig inkomen? Want al die andere mensen hebben hier natuurlijk nul mee te maken. Net als de werk- en leefomstandigheden van hun collega's / werkgevers.
Je hebt simpelweg plichten als je een baan aanneemt. En er zijn momenten dat je er echt niet aan kan voldoen. En daar zijn dan weer regelingen voor bedacht. Een dagje sneeuw is dat meestal niet, zeker niet als je in het vervoer werkt en anderen van jou afhankelijk zijn.
En hij heeft ook de verplichting om voor zijn kind te zorgen en om zijn zwangere vrouw tegemoet te komen middenin een pandemie + sneeuwstorm.
Daarom moet hij zelf nadenken en zelf oplossingen bedenken.

maandag 8 februari 2021 om 19:40
diyer schreef: ↑08-02-2021 19:31Lees mijn stukje maar over mijn eigen oplossingsbereidheid als ik een baan zou hebben waar ik amper meer dan minimum mee zou verdienen. Niet hyper groot. Maar geld motiveert, dus ik zou zeggen, kom maar op werkgever....(begrip motiveert trouwens ook, meer dan hakken in het zand en zoek het zelf maar uit met je oplossing).
Buiten dat dit niet over jou, jouw oplossingsbereidheid en blijkbaar je slecht betaalde werk met idem netwerk gaat, ga je uit van slecht betaald werk. Waar lees je dat? Precies, helemaal nergens. Buschauffeur bijv. betaald echt niet slecht.
En helaas zijn er mensen die niet anders kunnen dan een slecht betaalde baan accepteren. En toch teken je op dat moment voor plichten. En dan gaan je hakken maar in het zand. Doe je drie keer en dan heb je geen werk meer, heb je ook de bijbehorende uitdagingen niet meer. Ook opgelost. (En ja, ik ben er zeker voor om het minimum loon een flink stuk omhoog te gooien, maar daar gaat het hier niet over.)

maandag 8 februari 2021 om 19:40
Ga lekker even thee zetten ofzo. Het gaat niet helemaal goed met met je, echt ontspan even. Zoek een ander topic want dit raakt je iets te veel, geloof ik.
En geen idee wat de pandemie en de lockdown er mee te maken hebben.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 19:42
7.54% gewijzigd

maandag 8 februari 2021 om 19:42
Majime schreef: ↑08-02-2021 19:39Je hebt plichten inderdaad, die man dus ook op zijn werk. En TO net zo goed op haar werk, maar dat lijkt volgens velen hier van minder belang.
En hij heeft ook de verplichting om voor zijn kind te zorgen en om zijn zwangere vrouw tegemoet te komen middenin een pandemie + sneeuwstorm.
Daarom moet hij zelf nadenken en zelf oplossingen bedenken.
Nogmaals: je was er niet bij, dus wie zegt dat hij geen oplossingen bedacht heeft?
Vind je mannen zo'n inferieure wezens dat ze sowieso schuldig zijn? Je doet echt alsof je precies weet wie TO haar partner is, wat er wel en niet gezegd is en hoe hij omgaat met zijn plichten.
En persoonlijk vind ik dat nogal erg dom overkomen.

maandag 8 februari 2021 om 19:43
Wat ik al zei: ik doe in het redelijke mijn best. Zal idd eerst overleggen met collega's, kijk of ik met mijn partner kan schuiven met wie de auto heeft en zal het in de buurtapp gooien om te vragen of er iemand is die een auto kan lenen of kind kan meenemen naar creche. Maar als ik dan door de mogelijkheden ben, bel ik mijn baas en zeg ook sorry, maar gaat niet lukken zo. Maar ik ga geen idiote maatregelen nemen als ik laagbetaald werk deed. Omdat to schrijft dat man in het ov werkt, neem ik aan dat hij geen supersalaris verdient en neem ik aan dat hij met een gezin met bijna 2 jonge kinderen niet makkelijk twee auto's voor de deur heeft staan. En ga ik er gemakshalve ook maar even vanuit dat hun sociale omgeving daarvan niet erg afwijkt. Allemaal aannames hoor, maar geeft wel een beetje aan hoe ik erin sta. En als het not done is om met zoiets mijn baas te melden, dan zal ik wel verzinnen dat ik corona klachten heb. Daar is corona dan ineens heel handig voor. Maar ik zal zeker geen schuldgevoel hebben voor zoiets.GenieInABottle schreef: ↑08-02-2021 19:35Dus ga je er maar voor het gemak van uit dat de man van TO ook een baan heeft met weinig inkomen? Want al die andere mensen hebben hier natuurlijk nul mee te maken. Net als de werk- en leefomstandigheden van hun collega's / werkgevers.

maandag 8 februari 2021 om 19:43
Met mij gaat prima.
Zie je echt niet in dat je jouw eigen situatie in de jaren '70 toen je een jaar of 8 was, met geen mogelijkheid kunt vergelijken met de situatie van TO nu?