Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
nachtvlinder1977 schreef:
01-03-2021 22:57
Ohja, sorry voor jullie, maar zo blij dat onze spruit binnenkort 1 wordt. De 9 flesjes in 24 uur fase was echt een drama :-?

Vandaag een paar cadeautjes voor jullie kleintje gekocht :gift:
.
Oh my... ik zit nu op 16 borstvoedingen per 24 uur.... en dat is echt loodzwaar. Meer dan 4 uur slaap (in totaal) per nacht begint echt een uitzondering te worden.
Nu vanaf 22 uur alweer 6 voedingen gegeven. Ze valt aan de borst in slaap, maar zodra ik haar weg leg is het meteen huilen. Ik heb tot nu toe 10 minuten geslapen denk ik. |-)

Hopelijk wordt dit snel ietsje beter.... :)
16??? :-( :-o o_o :-?

Is dat normaal? En hou.je dat wel vol?

Mijn mantra in de eerste maanden was bij alledrie:"Dit gaat voorbij, ooit hoef ik dit niet meer te doen."

Mijn eerste had extreme KMA en reflux. Projectiel braakte 24/7 en kon niet plat liggen. Nummer 2 dronk niet en nummer 3 dronk wel, maar bouwde zeer langzaam op.

Maar 16 voedingen, wauw, dat lijkt me niet te doen. Of is dat tijdelijk? :blond: Geen idee, heb alleen bij de eerste 14 dagen BV gegeven.
flipje2 schreef:
02-03-2021 00:52
.
Oh my... ik zit nu op 16 borstvoedingen per 24 uur.... en dat is echt loodzwaar. Meer dan 4 uur slaap (in totaal) per nacht begint echt een uitzondering te worden.
Nu vanaf 22 uur alweer 6 voedingen gegeven. Ze valt aan de borst in slaap, maar zodra ik haar weg leg is het meteen huilen. Ik heb tot nu toe 10 minuten geslapen denk ik. |-)

Met alle respect, dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Voor borstvoeding dien je ook fit genoeg te zijn en dit gaat je opbreken.Je tepels worden hier ook niet blij van.

Huilen hoort erbij , ik laat onze baby max 10 minuten huilen.
Daarnaast kolf ik zodat man de nachten kan doen en ik s'nachts alleen hoef te kolven en niet hoef te voeden. Overdag geef ik max 10 voedingen van 1 uur tot 5 kwartier.Op andere momenten krijgt de baby een flesje.
Hier na net gevoed te hebben wat rondlezend, stuit ik op je laatste bericht. Ik overwoog net een borstvoedingstopic te openen (mijn baby is een week jonger dan de jouwe, en ik worstel best met het voeden). Op het borstvoedingsforum waar ik vroeger veel aan gehad heb wordt bijna niet meer gereageerd.

Maar even on topic: bij mijn twee vorige baby’s zat ik ook aan zo veel voedingen. Iedereen zei dat het niet normaal was, en dat heeft de borstvoeding van de oudste verpest. De tweede heb ik toen tegen alle adviezen in (ook van lactatiekundige) vrije toegang gegeven, en dat ging uiteindelijk wel goed/beter naarmate hij sterker werd.

Groeit ze wel goed? Is haar hap groot genoeg? Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken?
mybestfriend schreef:
02-03-2021 02:38
Hier na net gevoed te hebben wat rondlezend, stuit ik op je laatste bericht. Ik overwoog net een borstvoedingstopic te openen (mijn baby is een week jonger dan de jouwe, en ik worstel best met het voeden). Op het borstvoedingsforum waar ik vroeger veel aan gehad heb wordt bijna niet meer gereageerd.

Maar even on topic: bij mijn twee vorige baby’s zat ik ook aan zo veel voedingen. Iedereen zei dat het niet normaal was, en dat heeft de borstvoeding van de oudste verpest. De tweede heb ik toen tegen alle adviezen in (ook van lactatiekundige) vrije toegang gegeven, en dat ging uiteindelijk wel goed/beter naarmate hij sterker werd.

Groeit ze wel goed? Is haar hap groot genoeg? Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken?
Ik herken het ook van de oudste,vandaar mijn dat noooooiit meer attitude.
De vraag is alleen wat normaal is.
Sommigen vinden voedingen van een uur niet normaal, maar ik heb een t r a ge drinker.
Overigens ben ik beland bij een tweede lactatiekundige en die adviseert iets anders.
Belangrijkste is dat het niet ten koste gaat van andere gezinsleden en je eigen gezondheid.
flipje2 schreef:
.

Ik herken dit van mijn baby... en het is echt afzien!
Terugkijkend vermoed ik dat ik alles voor hongersignalen aanzag, ook vermoeidheid/zuigbehoefte etc (ze groeide ook erg hard), en had ik een lactatiekundige moeten inschakelen om een keer mee te kijken.

Sterkte! Hopelijk heb je toch nog wat uren kunnen slapen.
En nog gefeliciteerd natuurlijk!
flipje2 schreef:
.

Ach wat pittig flip. Ik hoop ook echt dat het snel wat beter gaat. Lukt het om liggend te voeden? Zodat je wel een beetje lekker kunt liggen? En eventueel wat dommelen of slapen tegelijkertijd.
Afspreken met man dat je na de voeding baby meteen aan hem geeft? En jij op de logeerkamer? Niet elke voeding natuurlijk maar bijvoorbeeld aan het begin van de nacht standaard?
😘😘
Mybestfriend heb je fb? Daar heb je een besloten groep Borstvoedingsforum. Daarop word volop gereageerd. Ik heb er veel van geleerd.
Heeft er een lactatie kundige meegekeken flipje? Hier bleek ze op deze manier te drinken vanwege een te strak tongriempje en lipbandje. Het koste haar teveel moeite te drinken, dus viel onverzadigd in slaap en zo door zegmaar. Al hoeft dat het natuurlijk helemaaaaal niet te zijn. Ik herkende mijn dochter alleen enorm in je verhaal haha.

Pittig zoveel voedingen!
De voedingen gaan prima. Ze drinkt heel kort en maar 1 borst (5-10 minuten), maar de tweede borst wil ze dan ook echt niet. Het moet ook echt even zakken, de melk komt snel dus ze moet goed boeren en soms geeft ze kleine beetjes terug.

Ze groeit normaal, voor zover je daarover kunt oordelen na 3 weken. Na precies drie weken was ze weer exact op haar geboortegewicht. En geboortegewicht is waarschijnlijk nogal overschat i.v.m. vocht door de infusen, dus dat dat "pas" na drie weken was, dat is prima.

Ik "slaap" nu vaak delen van de nacht met haar op mij, als ze maar bij/op iemand zit dan slaapt ze als een roos. Maar ik vind dat doodeng. Ik wil gewoon dat ze in de wieg slaapt, want van dat samen in bed slapen krijg ik pas echt veel stress. Ik schrik dan meerdere keren per nacht wakker, en ben steeds bang dat ze dan niet meer ademt.

Dus het is een goed en een kwaad. Ik slaap wel wat, maar fijn is het niet.

Overdag slaapt ze heerlijk. In de box, in de kinderwagen, in de draagdoek, op schoot. Maakt allemaal niet uit.
Ik ga denk ik nu "oefenen" met overdag slapen in de wieg in een donkere slaapkamer. Misschien dat het gebrek aan prikkels 's nachts (licht/ geluid) niet fijn voor haar is?
Hier wil de baby ook alleen maar tegen mij aan slapen. Ze slaapt dus bij ons (ver weg van onze kussens), op het dekbed en met een eigen deken over haar heen. Liefst tegen mij aan of met m’n arm om haar heen. Bij de andere twee is het me ook niet echt gelukt de eerste jaren ze in hun eigen bed te krijgen, dus ik accepteer dit maar en slaap zelf als een roosje. Maar ik snap wel dat je het eng vindt, ik ken ook de vreselijke verhalen.
Lalameme schreef:
02-03-2021 10:09
Heeft er een lactatie kundige meegekeken flipje? Hier bleek ze op deze manier te drinken vanwege een te strak tongriempje en lipbandje. Het koste haar teveel moeite te drinken, dus viel onverzadigd in slaap en zo door zegmaar. Al hoeft dat het natuurlijk helemaaaaal niet te zijn. Ik herkende mijn dochter alleen enorm in je verhaal haha.

Pittig zoveel voedingen!
Ik kan het me bijna niet voorstellen, want het ziet er normaal uit én ze hoeft niets te doen voor de melk want het komt er als vanzelf uit.

Eerder teveel dan te weinig dus. Daarom lijkt het me wel logisch dat ze maar kort drinkt en het dan even moet verwerken.

Soms laat ze tijdens het drinken ook even los voor pauze, en dan loopt er een mond vol melk in mijn kleren.
Flipje, heb je bij je andere dochter ook borstvoeding gegeven? Wat jij omschrijft komt me wel bekend voor. Mijn baby had toen te weinig energie om te drinken. Terwijl de melk eruit spóót, heel frustrerend was dat. Maar die baby kwam ook niet genoeg aan hoor.
Voor wie post wil sturen naar Flipje:

Redactie VIVA 
T.a.v  Salma
Capellalaan 65
2132 JL Hoofddorp

:mail: :mail: :mail: :mail: :mail:

Flipje, geef jij je adres door, dan sturen.ze het door.
mybestfriend schreef:
02-03-2021 11:39
Flipje, heb je bij je andere dochter ook borstvoeding gegeven? Wat jij omschrijft komt me wel bekend voor. Mijn baby had toen te weinig energie om te drinken. Terwijl de melk eruit spóót, heel frustrerend was dat. Maar die baby kwam ook niet genoeg aan hoor.
.
Ja bij andere dochter ook borstvoeding, 6 maanden, zonder enige problemen. Ze groeide als kool.

Jongste heeft nu steeds veel volle plas- en poepluiers, dus dat in combinatie met goed groeien lijkt mij in principe geen reden tot zorgen.

Ik merk ook dat ze (vrijwel altijd) helemaal relaxed is als ze bij mij ligt, dus wat mij betreft zijn er twee hoofdverdachten:

1) houding: bij mij ligt ze op haar buik tegen me aan en een beetje rechtop

2) huidhonger: gewoon continue behoefte aan nabijheid van mama of papa
Fijn dat t goed gaat met jullie meisje Flip.

Hele dapper van je om het zo te doen met de BV ik had t niet getrokken.

Kaartje is onderweg :)
nachtvlinder1977 schreef:
02-03-2021 11:49
Voor wie post wil sturen naar Flipje:

Redactie VIVA 
T.a.v  Salma
Capellalaan 65
2132 JL Hoofddorp

:mail: :mail: :mail: :mail: :mail:

Flipje, geef jij je adres door, dan sturen.ze het door.
.
Oké is goed :) Een mail adres vind ik wel ergens in een moderator topic denk ik?

Haha het blijft zo bijzonder, jullie anonieme fanclub :$
flipje2 schreef:
02-03-2021 13:17
.
Ja bij andere dochter ook borstvoeding, 6 maanden, zonder enige problemen. Ze groeide als kool.

Jongste heeft nu steeds veel volle plas- en poepluiers, dus dat in combinatie met goed groeien lijkt mij in principe geen reden tot zorgen.

Ik merk ook dat ze (vrijwel altijd) helemaal relaxed is als ze bij mij ligt, dus wat mij betreft zijn er twee hoofdverdachten:

1) houding: bij mij ligt ze op haar buik tegen me aan en een beetje rechtop

2) huidhonger: gewoon continue behoefte aan nabijheid van mama of papa
Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Mijn beide kinderen dronken de eerste maanden 10-16 keer per dag, waarvan wel een voeding of 4-5 geclusterd aan het einde vd middag/begin vd avond. Dat hoort ook wel een beetje bij borstvoeding geven volgens mij. Wel heel vermoeiend dat slapen nog zo’n uitdaging is. Heb je al eens geprobeerd een hydrofiel die naar jou ruikt in haar bedje te leggen (eerst een dag onder je eigen shirt stoppen :-D ) Dan ruikt ze jou ook als ze in haar eigen bedje ligt en voelt ze zich misschien veiliger.
flipje2 schreef:
02-03-2021 13:37
.
Oké is goed :) Een mail adres vind ik wel ergens in een moderator topic denk ik?

Haha het blijft zo bijzonder, jullie anonieme fanclub :$
:HA:

Wat jullie hebben meegemaakt is ook bijzonder en dat verdient een bijzondere fanclub. Ik heb in elk geval vanaf het begin meegelezen en geschreven en ben steeds weer zo blij als ik je lees en weet dat jullie nu twee meiden hebben naast jullie sterrekindjes.

Mijn post heb ik vanmiddag weggebracht :jump:

Mailen naar: moderatorsviva@gmail.com

Kan me namelijk niet voorstellen dat je tijd hebt om dat te zoeken nu. Slapen is veel belangrijker. :sheep:
Over de BV: die je blokvoeding? Ik had ook zelf stomende melk en dat ging pas goed toen ik in blokken van 3 uur ging voeden
Was in overleg met lactatiekundige, dus misschien toch even overleggen?
Een zebra is geen paard met strepen
Of behoefte aan voeding bevredigd maar nog zuigbehoefte?
Oké, update 1: lekkende melk

- Ik had heel erg gehoopt om de overgebleven melk aan iemand dicht bij mij te kunnen doneren (zij kan zelf niet voeden), maar helaas is zij nog niet zwanger geworden. Ivm planning/wachttijd mmm zal dat nu ook nog minimaal een aantal maanden duren. Aangezien de melk maar 6mnd houdbaar is kan ik deze melk dus helaas niet aan haar kwijt.
Misschien later nog!

- Ik heb contact gezocht met de moedermelkbank, maar zijn willen mijn melk niet accepteren omdat het niet volgens hun protocol is verzameld (ze willen geen gelekte melk, alleen gekolfde melk).

- flip-baby drinkt volledig aan de borst, dus behalve een paar porties voor noodgevallen heb ik voor haar nu nog niet zoveel voorraad nodig.

- flip-peuter lust de melk graag! No way dat zij met haar scherpe tandjes in de buurt van mijn borst mag komen, maar al deze overgebleven melk kan zij prima uit een bekertje drinken. :thumbsup:

Ik denk dat ik zo minimaal de helft, misschien wel 75% van mijn huidige voorraad maar even ga wegwerken. Er komt namelijk ook nog steeds 400cc per 24 uur bij!
Update 2: slapen

Gister ineens een helder moment gekregen...
Flip-baby met kleertjes aan in een dikke slaapzak gedaan, in de donkere slaapkamer in slaap gevoed en eerst nog 30 minuten op mij laten slapen, toen heel voorzichtig weg gelegd, en onder een dikke deken ingestopt. Zo nog 1,5 uur gelegen met behoud van contact (handje vasthouden), daarna weg geslopen en toen heeft ze nog een uurtje helemaal alleen in de wieg doorgeslapen!

:cheer2:

Zo ook de nacht aangepakt.... Veel warmer aangekleed dan anders, in slaap gevoed, in diepe slaap weggelegd. Op deze manier 3 uur + 2 uur kunnen slapen. Wat een opluchting... Hopelijk vanuit hier rustig opbouwen naar nog meer nachtrust.

Nu overdag de meitai erbij gepakt (flip-peuter is vandaag ook thuis, dus die heeft ook haar aandacht nodig) en daarin zit flip-baby nu lekker tegen mama aangeplakt te tukken. Voor mij wel wat zwaar voor m'n rug, maar wat een rust eventjes!
Jamaarhoe schreef:
03-03-2021 00:20
Over de BV: die je blokvoeding? Ik had ook zelf stomende melk en dat ging pas goed toen ik in blokken van 3 uur ging voeden
Was in overleg met lactatiekundige, dus misschien toch even overleggen?
Ik heb begrepen dat het sowieso 6 weken duurt voordat de productie echt goed afgestemd is op de behoefte, dus dat wil ik eerst even afwachten (nog 2-3 weken).

Daarna lijkt blokvoeden me inderdaad de eerste stap om te proberen.
Roosjediedeldoosje schreef:
03-03-2021 10:00
Of behoefte aan voeding bevredigd maar nog zuigbehoefte?
.
Mama-honger lijkt het vooral op.

Maar ze moet nog wel even leren dat mama ook zo haar eigen behoeftes heeft, zoals bijvoorbeeld slapen...
:zzz:

Heel veel warmte lijkt nu in elk geval wel enigszins te werken als alternatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven