Entertainment alle pijlers

Harry en Meghan deel 6

02-03-2021 19:36 3108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwste deel over Harry en Meghan.

Om dit topic te laten bestaan zijn er een aantal voorwaarden aan verbonden.

1. De koninklijke familie wordt niet gebashed. Daarbij behoren ook Harry, Meghan en Archie.
2. Er worden geen racistische uitlatingen gedaan.
3. Er wordt niet geshamed of geblamed.
4. Er worden geen rare vergelijkingen gemaakt met andere families.

Oftewel houdt het netjes.

Wordt er niet de voorwaarden gehouden dan zullen we het topic wederom sluiten of zelfs verwijderen en voorlopig geen nieuw deel meer toestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Hier vind je de voorgaande delen.

Deel 1: Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/396315

Deel 2: Harry en Meghan zijn getrouwd: entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653

Deel 3: Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd:
entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646

Deel 4: Harry en Meghan Deel 4
entertainment/harry-en-meghan-deel-4/li ... start=3000

Deel 5: Harry en Meghan deel 5
entertainment/harry-en-meghan-deel-5/li ... 49?style=4

Dit topic gaat over Harry en Meghan en hun families, maar ook hun vrienden of naaste collega's mogen genoemd worden. Gewoon alles over H en M en hun omgeving.

Afbeelding
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
04-03-2021 23:34
Hier staat overigens "households" en niet Kate, Camilla of Charles persoonlijk, maar in de headline wordt wel die suggestie gewekt. Ik denk dat het aannemelijk is dat mensen op dat niveau van beroemdheid / royalty heel vaak geen idee hebben wat hun personeel allemaal wel en niet uitvreet.
Er wordt inderdaad geschreven “households” maar er in verschillende de regels in het artikel alleen de namen van Kate/Camilla/Charles.
Die zullen niet zelf een telefoontje plegen nee.
De toekomst is niet meer wat het was
Maar goed, men had van Charles ook niet gedacht dat ie met zo'n populaire, mooie vrouw tegen Camilla zou zeggen dat hij haar tampon zou willen zijn. En van Marco Borsato dacht men ook dat ie zo'n lieve familieman was.

Ik denk dat we daaruit kunnen concluderen dat de media mensen kan maken of breken en hele karakters kunnen scheppen die op niks gebaseerd zijn. Ik ken verhalen uit eerste hand of dingen die ik met mijn eigen ogen heb gezien van bekende mensen die als ik ze hier zou schrijven me direct een permaban op zouden leveren omdat die mensen een girl nextdoor of ideale schoonzoon of betrouwbare familieman/vrouw imago hebben dat door de media zorgvuldig in stand wordt gehouden. Terwijl andere mensen door diezelfde media systematisch kapot worden gemaakt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-03-2021 23:14
Precies. Wijlen mijn moeder zei destijds al dat de reacties op Maxima en vooral op de geschiedenis van haar vader waarschijnlijk heel anders waren geweest als ze niet de dochter van een foute Argentijn maar zeg van een kompaan van Desi Bouterse was geweest. En dat denk ik ook. En wijlen Max d'r vader doet daar qua foutheid echt niet voor onder.
Maar dat is ook logisch. Van Argentinië wisten we veel minder. In Nederland groeide je op met Bouterse. Mijn vader handelde met Surinamers, die kwam vaak in de Bijlmer. Op de dag van de Bijlmerramp heeft die man de hele dag apathisch voor de tv gezeten, dat is niks voor hem. En de Hindoestaanse kinderen in mijn klas waren ontsnapt aan de misdadiger Bouterse, dat maakte meer indruk dan WO 2.
wij slapen nooit.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 08:40
Reden: Bashen
99.92% gewijzigd
Sophiever schreef:
04-03-2021 22:58
Nee, iets met boven de maaiveld uitsteken.
Nee, zelfreflectie. Het kan niet altijd aan een ander liggen.
Zijn er mensen in dit topic die Meghan al voor Harry volgden?
@Samarinde bijvoorbeeld?

Denken jullie dan serieus dat the Tig een vooropgezet plan was om te maskeren dat ze eigenlijk een slechte, mooie vrouw was?

Ik volgde the Tig dus wel en volgde Meghan sowieso een beetje, en het imago dat nu van haar geschapen wordt lijkt echt in niets op de jaren voor Harry. Denken jullie dan allemaal dat ze jaren toneel heeft gespeeld en dat nu haar ware aard boven komt? Dat is toch totaal niet logisch?
Am Yisrael Chai!
Merys schreef:
04-03-2021 23:21
Kan. Mijn punt is dat ze een inburgering van een jaar kreeg met nauwelijks openbare optredens en het verzoek aan de pers haar die tijd te gunnen.
Als ze dat bij al die aangetrouwde Britse prinsessen ook hadden gedaan waren die grieten niet zo voor de leeuwen geworpen.
Volgens mij is Kate wel voorzichtig behandeld door de familie om een nieuw Diana- scenario te voorkomen. Ze hebben eerst samengewoond, lange verkering, langzame opbouw met openbare optredens etc.

Meghan wilde volgens mij juist heel snel gaan werken. “Hit the grond running”. Het is jammer dat Meghan en Harry niet langer hebben samengewoond voor het huwelijk. Gezien haar leeftijd en de kinderwens, is er vermoedelijk sneller besloten om te trouwen. Denk dat ze anders wat meer had kunnen wennen aan Engeland en hoe haar nieuwe leven er uit zou zien.
@Samarinde: het racisme waar ik op doel gaat niet uit van de premisse zwart = slecht, maar van de (onbewuste) premisse zwart = minder dan wit, waaruit automatisch voortvloeit dat zwarte mensen niet mooier, rijker, slimmer, machtiger, populairder, gelukkiger, etc “mogen” zijn dan witte mensen. The natural order of things is dat de witte madam mooier is en moet zijn dan de black madam. Etcetera.
Am Yisrael Chai!
Hoe het ook zij, Meghan heeft de schijn tegen. Of het toch racisme is, of het haar persoonlijkheid is?? Who knows.

Dat interview gaat haar in ieder geval niet helpen.

Het allerergste wat er nu voor hen kan gebeuren, is het overlijden van bijv. prins Philip in de komende dagen. Dan gaan de Britten een link leggen tussen het interview, de stress en zijn overlijden. De man is 99, maar dat telt niet meer dan.
Zoiets trek je PR- technisch voorlopig echt niet recht.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 07:56
99.69% gewijzigd
samarinde schreef:
05-03-2021 00:50
[...]
Eh, the Tig ging wel over meer dan reizen, eten en meditatie, het was vooral een opinieblog en Meghan was door the Tig vaak guest editor bij andere opinieblogs. The Tig ging veel over vrouwen issues, over huidskleur, over sociaal onrecht, dat soort dingen. Maar goed, jij denkt dus dat ze toneel speelde, duidelijk.

Vertel: waarom zou iemand dat doen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 07:58
Reden: quote verwijderd
45.30% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 07:57
95.74% gewijzigd
Leergierig schreef:
04-03-2021 22:53
Ik vind het televisie- interview een heel slecht idee.
Ken geen enkel interview door Royals wat uiteindelijk positief bleek uit te pakken. Dat geldt zowel voor Diana, Charles en Andrew.

Al vinden ze dat ze slecht behandeld zijn, laat het rusten. Wat willen ze hier mee bereiken? Hun titels en zijn koninklijke achtergrond leveren ook veel voordelen op. Niemand gaat de Queen afvallen in het voordeel van Meghan.

Ze hebben besloten om weg te gaan. Leef je eigen leven, en vooral belangrijk, doe wat je zegt. Praat niet over public service als je deals met Netflix en
Spotify sluit. Public service is echt wat anders. Geef geen interview aan Oprah als je privacy wilt. Kijk naar de toekomst, geniet van je gezonde zoon en een tweede op komst. Kies een aantal charities waar je echt een passie voor hebt en richt je daar op. Niet alleen voor de Instagram- momenten, maar echte inzet. Daar dwing je respect mee af. Ga niet jammeren in een tv- interview. Toon klasse. Toon ook respect naar je schoonfamilie, de grootouders van je man. Dezelfde grootmoeder waar je man een hele goede band mee had. Dezelfde 99- jarige grootvader die nu aan het herstellen is van een hartoperatie. Toon respect voor je schoonvader. Dezelfde man die je naar het altaar heeft begeleid. Dezelfde schoonfamilie die de familie was die je nooit hebt gehad. Dezelfde schoonfamilie die je 2,5 jaar geleden een geweldige bruiloft heeft gegeven. Meghan spreekt over compassie. Toon het dan ook. Geen loze woorden.

Wat Meghan betreft. Stel je voor dat ze een collega zou zijn. Ze heeft problemen met haar eigen familie. Toen ze trouwde, was alleen haar moeder aanwezig. Haar schoonfamilie was eerst de familie die ze nooit gehad had. Na 2,5 jaar huwelijk heeft ze inmiddels kritiek op haar schoonfamilie. De familie van haar zoon, de familie van haar man. Inmiddels is ze ook ver weg verhuisd. Volgens haar werden er allerlei dingen verteld die niet waar zijn. Je weet uit haar verhalen dat dezelfde schoonfamilie haar bruiloft betaald heeft, haar schoonvader heeft haar naar het altaar gebracht. Haar schoonvader, de toekomstige CEO van het familiebedrijf. Ze hebben ook een groot huis gekregen met dure inrichting.

Nu zegt haar personeel in het familiebedrijf dat ze niet prettig is om voor en mee te werken, er wordt zelfs gesproken over pesten. Dat wordt nu onderzocht

Wat zou je nu denken over die collega? Ik zou denken: “Goh, collega, jij bent de enige gemeenschappelijke factor in alle problemen. Die met je familie, je schoonfamilie en de problemen met het personeel. Misschien eens tijd om naar jezelf te kijken.”
Goed verwoord. Harry hoeft het nest niet te bevuilen waar ie vandaan komt.
Dames,

Ik zie de toon weer veranderen en het bashen begint nu alweer, als jullie het topic willen behouden stel ik voor dat deze weer terug gaat naar normaal. Ga het nu niet voor de rest verpesten. De eerste bannen zijn helaas alweer uitgedeeld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
samarinde schreef:
04-03-2021 23:58
[...]
Meghan is absoluut een prachtige vrouw, maar ik geloof niet dat dit het probleem was/is. Hier in Engeland (waar ik woon) had de media in het begin helemaal niet zo’n hekel aan het koppel. Er is mogelijk iets gezegd tijdens de verkering, maar volgens mij is dit zeker niet zo racistisch geweest als door het paar wordt gesuggereerd. De ophef is pas echt ontstaan door de afwezigheid/tumult van pa op de bruiloft en het feit dat het koppel het steeds had over climate change en ondertussen de billen in een vliegtuigstoel van een privé jet “parkeerde”. Die overigens terechte kritiek werd door het koppel geïnterpreteerd als haatcampagne tegen het paar... En ik betwijfel of dat het geval is. Als WimLex en Máxima naar Griekenland gaan in Corona tijd, dan ontstaat daar (uiteraard) ook ophef over. Die trekken dan het boetekleed aan, lezen een spijtbetuiging voor en dat sterft dan een stille dood. Dat is slimme PR.
Meghan en Harry gaan daarentegen de strijd aan, blijven herhalen dat ze een slachtoffer van het systeem zijn en slepen The Firm mee in deze sh*tshow. En ja, hoe meer je in de stront gaat zitten roeren, hoe meer het gaat stinken. Vergeet niet dat de Koningin een populair staatshoofd is hier. Ik denk dat ze zichzelf geen favours doen om het zo maar te zeggen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2021 08:42
Reden: quote verwijderd
43.06% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Turtlerain schreef:
04-03-2021 22:25
Veel mensen, ook binnen de hofhouding, konden het niet hebben dat hun felbegeerde prins gekaapt is door een buitenlandse buitenstaander. Ook nog gescheiden en zelfverzekerd. Ze kregen kortsluiting in hun hoofd.
En dat niet alleen van de hofhouding.
Over dat filmpje wat ik deel is er een presentatrice in een oranje jurk die met felle blik gewoon ijskoud zegt: hij is MIJN prins!
Dan denk ik, eh? Hij is niet van jou, ook al betaal je voor een deel mee aan zijn bestaansrecht.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
ModeratorViva schreef:
05-03-2021 08:02
Dames,

Ik zie de toon weer veranderen en het bashen begint nu alweer, als jullie het topic willen behouden stel ik voor dat deze weer terug gaat naar normaal. Ga het nu niet voor de rest verpesten. De eerste bannen zijn helaas alweer uitgedeeld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Nou Mods - die post van Samarinde d.d. 4-3-2021 23:58 valt toch niet onder “bashen”? Je bent mij geen uitleg verschuldigd, maar ik vind jouw interpretatie van “bashen” wel wat ruim...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
05-03-2021 08:49
Nou Mods - die post van Samarinde d.d. 4-3-2021 23:58 valt toch niet onder “bashen”? Je bent mij geen uitleg verschuldigd, maar ik vind jouw interpretatie van “bashen” wel wat ruim...
Mee eens
Ik heb laatst gelezen dat de aangekondigde verloving van WA en Maxima tot in de puntjes strak geregisseerd was. Die opmerking 'ja jij was een beetje dom' is volledig ingestudeerd.
WA moest natuurlijk wel met een verklaring komen omdat de bron die hij aanhaalde van Videla was en niet een onafhankelijk figuur. Dus toen hij het boetekleed aantrok ging Max er volledig gescript in mee.

Ik denk dat FV een aantal hele goede punten aanhaalt van institutioneel racisme dat gewoon aanwezig is in de wereld, en ook meespeelde inderdaad bij de Brexit. Ik ben zelf half Koreaans, kan er over meepraten. Voor nu wil ik daar niet verder op in gaan, maar ik denk dat het raciale deel voor Meghan slechts deels meespeelt en dat ook het feit dat ze niet Brits is, zelfstandig is, gescheiden is etc. allemaal zaken zijn die tegen haar werken. Of, althans, als de Britse pers de pik op ze heeft, uitvergroot worden.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Baggal schreef:
05-03-2021 08:49
Mee eens. Ik bemoei me nooit met hoe er gemodereerd wordt, staf nooit e.d.. Alleen dit is wel echt een bijzondere keus die ik niet had zien aankomen. Deze post was geen bashen, hoogstens kritisch toch? Dat moet toch nog mogen?
Er is in dit topic veel negatiever geschreven over bijvoorbeeld mensen die in de hofhouding werken, in andere topics wordt veel extremer geschreven over politici. Daarvoor worden geen bannen uitgedeeld voor bashen.
meisje22 schreef:
04-03-2021 23:07
Dit vind ik vooral zo kwalijk. De geschiedenis die zich daar maar blijft herhalen en de mensen die dat normaal vinden. Het is gewoon traditie om de schoondochters ten prooi te laten vallen aan de rioolpers. De Engelse pers is de allerergste ter wereld.
Ik vind het enorm kwalijk dat het keurslijf sterker lijkt dan het beschermen van deze vrouwen. Daarom denk ik dat Harry het zat was. Zelf in een keurslijf zitten. Eerst aanschouwen hoe je moeder, je tante en je schoonzus kapot geschreven worden en daarna ook nog je vrouw én je zoon. Denk dat hij er klaar mee was. Dan maar doen hoe het niet "hoort". Een stuk gezonder.
Juist. Zit denk ik dus ook. En zij willen het tij keren en gaan er dus met gestrekt been in...
Mark van der linden zei het al: eerst warm onthaalt en na de bruiloft wordt ze vergruist, zo werkt dat in Engeland.
fashionvictim schreef:
04-03-2021 23:17
In het begin niet hoor, er waren zelfs demonstraties dat Kok geen toestemming mocht geven voor het huwelijk. Maar het is wel waar dat de meerderheid van "het volk" dat maar onzin vond, zo'n leuke meid mocht je niet afrekenen op de daden van haar vader.

Ik persoonlijk denk dat haar leuke blonde snoetje daarbij heeft geholpen.
En de opluchting dat die niet zo knappe kroonprins zo'n leuke vrouw aan de haak sloeg. Ik bedoel zij kon echt wel beter krijgen hoor!!!
Majesteit heeft twee nieuwe corgi’s gekregen volgens The Sun.
    koreana schreef:
    05-03-2021 08:59
    Ik heb laatst gelezen dat de aangekondigde verloving van WA en Maxima tot in de puntjes strak geregisseerd was. Die opmerking 'ja jij was een beetje dom' is volledig ingestudeerd.
    WA moest natuurlijk wel met een verklaring komen omdat de bron die hij aanhaalde van Videla was en niet een onafhankelijk figuur. Dus toen hij het boetekleed aantrok ging Max er volledig gescript in mee.

Ik denk dat FV een aantal hele goede punten aanhaalt van institutioneel racisme dat gewoon aanwezig is in de wereld, en ook meespeelde inderdaad bij de Brexit. Ik ben zelf half Koreaans, kan er over meepraten. Voor nu wil ik daar niet verder op in gaan, maar ik denk dat het raciale deel voor Meghan slechts deels meespeelt en dat ook het feit dat ze niet Brits is, zelfstandig is, gescheiden is etc. allemaal zaken zijn die tegen haar werken. Of, althans, als de Britse pers de pik op ze heeft, uitvergroot worden.

Ik denk ook dat het een combinatie van al die factoren is, hoor. Ik zie het meer zo: als Meghan een witte gescheiden Amerikaanse actrice was geweest dan had men haar waarschijnlijk ook verguisd, maar was het kwartje bij elke vermeende faux pas net de andere kant op gevallen qua benefit of the doubt, maar doordat ze al die dingen en ook nog eens zwart is, krijgt ze geen enkele ruimte, geen enkele benefit of the doubt en wordt alles wat ze doet op de meest negatieve manier mogelijk uitgelegd. En ik denk dat dat merendeels onbewust gebeurd ook nog.
    Am Yisrael Chai!
    Inmiddels zijn er dus mensen opgestaan die Meghan in een positief daglicht stellen, maar heeft het Paleis weer tientallen mensen op weten te trommelen die popelend in de rij staan om hun zegje te doen over H&M.
    Wat vooral opvalt, het gaat niet alleen over Meghan, maar ook Harry schijnt ineens onaardiger dan ooit te zijn geworden.

Hoewel ik ze niet ken, heb ik niet het gevoel bij ze dat ze echt zo onmogelijk zijn. Ik kan mij voorstellen dat Meghan misschien een keertje gillend gek is geworden van alle 'regeltjes' en dat Harry boos is geworden als er weer lelijke dingen over Meghan of zijn zoon werden gezegd, maar dat ze echt zo bar en boos zijn, kan ik moeilijk geloven.

Ik vermoed trouwens wel dat er vandaag opnieuw een snippet van het interview naar buiten komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven