Ten huwelijk gevraagd maar...

01-04-2021 22:25 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd en zou blij moeten zijn.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.

Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.

Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig

Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.
Dit gaat naar mijn idee niet per sé om het verschil in aanzoek, want het feit dat je na 5 jaar samenzijn nog steeds jaloezie hebt voor zijn ex zegt wel wat. Is er meer aan de hand?
Westerpaviljoen schreef:
02-04-2021 08:47
...
Je man is een lul.

Hij had minstens een week naar de Malediven met au pair kunnen regelen ja toch.
Zou het nou echt beter geweest zijn als hij met de au pair een week naar de Malediven geweest was?
mammezel schreef:
02-04-2021 09:19
Tweede keer is nooit hetzelfde als de eerste keer.
En bij zijn derde vrouw vraagt hij het gewoon terwijl zij de keuken aan het poetsen is en hij bezweet van zijn werk thuiskomt.
Dat is wel heel rolbevestigend... pas op!
Moirmel schreef:
02-04-2021 09:40
Zou het nou echt beter geweest zijn als hij met de au pair een week naar de Malediven geweest was?
Voor hem misschien. Maar we kennen to noch de au pair, dus we weten het niet. ;)
Ik wil helemaal geen dure bruiloft. Het ging mij echt om onze tijd samen. De tijd was er niet om te vieren. Dat wou ik graag. Onze dochter was toen een twee weken oud en huilde veel. Ik had haar veel vast en was erg moe en uitgeput.

Ik hoef geen sieraden of dure spullen ik had tijd verwacht met hem samen. Is dat zo ondankbaar?
Luci_Mster2 schreef:
02-04-2021 08:52
Daarom zeg ik dus steeds nee, naast dat het een achterhaald instituut is, maar vooral omdat mijne hoogtevrees heeft. Watje.
Ik geef je groot gelijk. Wat moet je met een watje?
Mijne is gelukkig een echte vent, sterk en viriel en onbevreesd.
Dan had je geen kind moeten krijgen voor je getrouwd was,
Such fun!1
Stefanie6646 schreef:
02-04-2021 09:48
Ik wil helemaal geen dure bruiloft. Het ging mij echt om onze tijd samen. De tijd was er niet om te vieren. Dat wou ik graag. Onze dochter was toen een twee weken oud en huilde veel. Ik had haar veel vast en was erg moe en uitgeput.

Ik hoef geen sieraden of dure spullen ik had tijd verwacht met hem samen. Is dat zo ondankbaar?
Ja, mijns inziens wel. Je kunt een baby van twee weken toch niet ergens anders heen brengen? Die hoort echt nog 100% van de tijd bij de ouders te zijn. Daarnaast, nogmaals, zaten we in een lockdown.
Stefanie6646 schreef:

de tijd samen?
De beste man had al kinderen en nu nog een verse erbij, welke tijd samen?
En dan ook nog corona.
Stefanie6646 schreef:

Het is vooral niet realistisch.
TO je bent echt verschrikkelijk. Wat aanstellertis, gatverdamme. Stap zelf op en gun je man een leuke vrouw. Misschien is hulp voor jou wel een idee. Werk aan jezelf.
Stefanie6646 schreef:

As je baby twee weken oud is? Ja. Of op zijn minst flink onrealistisch. Het gaat er dus om dat het aanzoek wel ok was, maar dat je daarna niet uitgebreid in elkaars ogen kon staren of zo? Tja, ik kan je vriend niet kwalijk nemen dat hij dat ook niet kon ruiken. Hij wilde je een aanzoek doen, had de boel versierd, er over nagedacht. Had er dus al echt wel werk van gemaakt. Maar hij had ook nog moeten zorgen dat jij vervolgens urenlang tegen hem kon zeggen hoe fijn het was of zo?
Nou en hoe succesvol was dat eerste aanzoek ? Hoe lang heeft hun huwelijk geduurd ?

Het gaat om de verbintenis niet om hoe je gevraagd bent .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 10:47
1.40% gewijzigd
Stefanie6646 schreef:

Nou, doe je best. Dan heb je de rest van je leven samen met hem. Itt zijn ex.

Ik zou vast een script gaan schrijven hoe je wilt dat hij gaat reageren bij welk moment tijdens de bruiloft. Scheelt teleurstellingen.
WTF is dit dan weer :rofl:

Heb je een intiem aanzoek is het wéér niet goed.
Doe normaal.

Ik ben gewoon tv kijkend op de bank gevraagd en dat was prima.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Stefanie6646 schreef:

Lijkt me nu juist ultieme liefde! Als hij je net met je bolle buik en aambeien heeft gezien tijdens de zwangerschap, je hormonale buien heeft weerstaan en met twee weken aan slaaptekort en jij met je post-zwangerschapslijf (ja, dit mag ik als hoogzwangere zeggen) en je dan nog de mooiste liefste gezelligste vrouw vind om de rest van zijn leven mee te delen!
Ik weet niet eens hoe mijn man zijn eerste vrouw ten huwelijk heeft gevraagd. Moet ik me nu ernstig zorgen maken over mijn relatie, dat hij dat soort dingen niet met mij gedeeld heeft? :-o
Plan gewoon over een tijdje als het kan een dagje/weekend samen en maak het dan romantisch.

Misschien heb je nog last van slaapgebrek en hormonen en word je daar zo emotioneel en onredelijk van.
Die man verdient een leukere vrouw. Ik neem aan dat het geen grap is aangezien het nu al 2 april is.
Stefanie6646 schreef:

Ja heel ondankbaar .
Een aanzoek hoort voor mij te komen op een moment dat je beseft dat je heel veel van diegene houdt en je leven wil delen met degene . Niet een vooraf gepland toneelstuk .
Juist mooi op dit moment
Stefanie6646 schreef:

Misschien kun je je kind opgeven ter adoptie. En dan goed aan je vriend uitleggen hoe hij het wél moet doen, dat ten huwelijk vragen.

Beter plan: aankomende jaren niet denken over trouwen naar werken aan volwassen worden. Wordt je denk ik ook een relaxtere vrouw van.
In plaats van op de grond stampen dat Het Zo Niet Goed Is omdat Zij Meer Vakantie Gevoel had dan jij
Een zebra is geen paard met strepen
Ik hoop niet dat je aanstaande nu al drie maanden merkt dat zijn aanzoek niet goed genoeg was . Dan kan hij zich nog wel eens bedenken .
Had je dan gewild dar hij nog jaren had gewacht met het aanzoek of had je liever gewild dat hij jullie twee weken (!!) oude baby bij een oppas had gebracht?!?! :woa:
Je verwacht dat jouw aanstaande in jouw hoofd kan kijken om een voor jou zo perfect mogelijk aanzoek te doen.
Mannen kunnen niet in jouw hoofd kijken.
Had je echt gewild dat jouw aanzoek een replica zou zijn van het aanzoek dat hij zijn ex deed,, gatver, dat moet je toch ook niet willen! Die man dacht jou gewoon te verrassen en nu is het jou te min. Ik zou wat aan die jaloezie doen want het is duidelijk dat jij niet over zijn ex heen bent. Zijn ex is zijn ex en JIJ bent ten huwelijk gevraagd, wat wil je nog meer ? Ga gewoon genieten i.p.v. teleurgesteld te zijn omdat de dingen anders gaan dan jij zou willen
Stefanie6646 schreef:

Dus jij hebt het aanzoek van je vriend verpest door een twee weken oude baby te hebben.
En op één of andere kromme manier schuif je jouw baby die je zo nodig moest voeden af op hem.
Je had die baby toch ook gewoon kunnen laten liggen?
Nu pakte jij die baby op, en terwijl je aan het voeden was keek je om je heen naar iemand om de schuld te geven.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven