Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Moeras zei je nou dat je het na een paar keer laten altijd een beetje benauwd krijgt? Of is dit in dit specifieke geval veel erger dan anders?
Antoon69 schreef:
27-04-2021 21:19
Moeras zei je nou dat je het na een paar keer laten altijd een beetje benauwd krijgt? Of is dit in dit specifieke geval veel erger dan anders?
Ik heb dat eigenlijk altijd wel, gek iets. Vraag me ook wel eens af waarom ik dat heb.
Waarschijnlijk bindingsangst.
wij slapen nooit.
En als je laatste relatie heel heftig was dan snap ik al helemaal dat je (onbewust) op de rem trapt.
wij slapen nooit.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben alongwiththesunshine
moeras schreef:
27-04-2021 21:31
Ik heb dat eigenlijk altijd wel, gek iets. Vraag me ook wel eens af waarom ik dat heb.

Niet omdat je hem eigenlijk alleen heel erg aardig vindt? Da's natuurlijk ook heel belangrijk in een relatie maar niet het enige toch
Moeras, maar waarom wil je dan wel een relatie? Of komt het nooit zover?
Een relatie is geen moetje natuurlijk. Dus als jij het er altijd benauwd van krijgt kun je ook overwegen om alleen casual te daten. Af en toe afspreken maar geen commitment.
Maar het is wel heel belangrijk dat je open kaart speelt met je date. Iemand op afstand houden kan voor de ander onprettig aanvoelen. Mijn laatste contact was iemand die er eigenlijk nog niet klaar voor was, zei dat ik hem moest vertrouwen dat hij me beter wilde leren kennen maar steeds mixed signals gaf. Was voor mij absoluut niet leuk.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
27-04-2021 21:46
Niet omdat je hem eigenlijk alleen heel erg aardig vindt? Da's natuurlijk ook heel belangrijk in een relatie maar niet het enige toch
Dat weet ik dus niet. Qua levenshouding passen we wel goed bij elkaar.

Maar verliefd? Weet ik niet. Ik schrok erg van zijn verliefde blik, dat schept verwachtingen die ik misschien niet na kan komen.
Julus schreef:
Een relatie is geen moetje natuurlijk. Dus als jij het er altijd benauwd van krijgt kun je ook overwegen om alleen casual te daten. Af en toe afspreken maar geen commitment.
Het komt vaak niet tot een relatie.
alongwiththesunshine schreef:
27-04-2021 21:51
Maar het is wel heel belangrijk dat je open kaart speelt met je date. Iemand op afstand houden kan voor de ander onprettig aanvoelen. Mijn laatste contact was iemand die er eigenlijk nog niet klaar voor was, zei dat ik hem moest vertrouwen dat hij me beter wilde leren kennen maar steeds mixed signals gaf. Was voor mij absoluut niet leuk.
Dit neem ik zeker mee, misschien moet ik zaterdag gewoon zeggen dat ik er mee stop. Is waarschijnlijk het beste voor hem.
Misschien is dat beter. Als hij verliefd is lijkt mij een fwb-achtige constructie (en dat kan ook zonder seks) niet heel verstandig, erbij opgeteld dat verliefde mensen eerder geneigd zijn om over hun grenzen heen te stappen. Uiteindelijk is hijzelf natuurlijk verantwoordelijk voor het bewaken van die grenzen, maar af en toe is het ook fijn als de ander je een beetje in bescherming neemt. Maar goed, ik kan niet in zijn hoofd kijken, kan net zo goed zijn dat hij er allemaal geen problemen mee heeft.
wij slapen nooit.
27-04-2021 22:12
Misschien is dat beter. Als hij verliefd is lijkt mij een fwb-achtige constructie (en dat kan ook zonder seks) niet heel verstandig, erbij opgeteld dat verliefde mensen eerder geneigd zijn om over hun grenzen heen te stappen. Uiteindelijk is hijzelf natuurlijk verantwoordelijk voor het bewaken van die grenzen, maar af en toe is het ook fijn als de ander je een beetje in bescherming neemt. Maar goed, ik kan niet in zijn hoofd kijken, kan net zo goed zijn dat hij er allemaal geen problemen mee heeft.
Ik ga het gesprek zaterdag open gooien, denk dat dat het beste is.
Julus schreef:
Dat jij casual daten à la fwb promoot verbaast me eerlijk gezegd een beetje. Je weet notabene zelf hoeveel ellende dat kan veroorzaken.
Als je dusdanig benauwd van iets raakt lijkt mij dat reden genoeg om je de komende tijd even op jezelf te focussen, Moeras. Vanwege je huisgenoot was intimiteit sowieso al uitgesloten en je gaat weer in therapie, dus wellicht perfecte timing ervoor.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 27-04-2021 22:41
2.47% gewijzigd
wij slapen nooit.
27-04-2021 22:22
Dat jij casual daten à la fwb promoot verbaast me eerlijk gezegd een beetje. Je weet zelf notabene hoeveel ellende het kan veroorzaken.
Als je dusdanig benauwd van iets raakt laat mij dat reden genoeg om je de komende tijd even op jezelf te focussen, Moeras. Vanwege je huisgenoot was intimiteit sowieso al uitgesloten en je gaat weer in therapie, dus wellicht perfecte timing ervoor.
Ja wellicht wel.

Ik weet niet, ergens dacht ik inmiddels toch wel klaar te zijn voor een volgende relatie.
moeras schreef:
27-04-2021 22:24
Ja wellicht wel.

Ik weet niet, ergens dacht ik inmiddels toch wel klaar te zijn voor een volgende relatie.
Dit lijkt me handig om met een professional (psycholoog) te bespreken. En dat zijn wij niet. Is allemaal zeer complexe materie.
wij slapen nooit.
moeras schreef:
27-04-2021 19:51
Ik heb er erg goed over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon nog even aan wil kijken. Ik ga wel de snelheid er uit halen. Dus na zaterdag even 2 weken er tussen plannen.
Okee dat is op zich positief, en hopelijk kan hij zijch er ook in vinden..
Voor mij zou het niks zijn, maar ieder zijn ding..
Twee weken helemaal niks in de beginfase van elkaar leren kennen lijkt mij best lang.. En zeker als je iemand leuk vind..
Oh ik had de rest nog niet gelezen maar er is toch nog wel twijfel lees ik..
Mimali schreef:
27-04-2021 23:06
Okee dat is op zich positief, en hopelijk kan hij zijch er ook in vinden..
Voor mij zou het niks zijn, maar ieder zijn ding..
Twee weken helemaal niks in de beginfase van elkaar leren kennen lijkt mij best lang.. En zeker als je iemand leuk vind..
Hij wordt letterlijk en figuurlijk op afstand gehouden. Lijkt eerder op een strafkamp
wij slapen nooit.
27-04-2021 22:22
Dat jij casual daten à la fwb promoot verbaast me eerlijk gezegd een beetje. Je weet notabene zelf hoeveel ellende dat kan veroorzaken.
Als je dusdanig benauwd van iets raakt lijkt mij dat reden genoeg om je de komende tijd even op jezelf te focussen, Moeras. Vanwege je huisgenoot was intimiteit sowieso al uitgesloten en je gaat weer in therapie, dus wellicht perfecte timing ervoor.
Fwb voor iemand die eigenlijk een relatie wil, raad ik zeker af.
Maar in het geval van Moeras zou het mogelijk wel iets kunnen zijn.
Julus schreef:
27-04-2021 23:29
Fwb voor iemand die eigenlijk een relatie wil, raad ik zeker af.
Maar in het geval van Moeras zou het mogelijk wel iets kunnen zijn.
Je houdt geen rekening met de ander in dit verhaal (haar date). FWB's leveren 9 van de 10 keer gezeik op, altijd één van de twee die gevoelens creëert en alleen in uitzonderlijke gevallen allebei.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 27-04-2021 23:35
20.30% gewijzigd
wij slapen nooit.
27-04-2021 23:19
Hij wordt letterlijk en figuurlijk op afstand gehouden. Lijkt eerder op een strafkamp
Maar kan toch dat hij het prima vind? Dan is er niks aan de hand..
27-04-2021 23:30
Je houdt geen rekening met de ander in dit verhaal (haar date). FWB's leveren 9 van de 10 keer gezeik op, altijd één van de twee die gevoelens creëert en alleen in uitzonderlijke gevallen allebei.
Hij is volwassen en kan zelf aangeven of het iets voor hem is. Dat geldt voor ons allemaal.
Mimali schreef:
27-04-2021 23:33
Maar kan toch dat hij het prima vind? Dan is er niks aan de hand..
Dat kan ja, maar ik vrees eerlijk gezegd ook dat ze hem tekort gaat doen. Wat ze zelf al aangaf. Als je verliefd bent wil je bij elkaar zijn, en niet steeds gecanceld worden.
wij slapen nooit.
27-04-2021 23:39
Dat kan ja, maar ik vrees eerlijk gezegd ook dat ze hem tekort gaat doen. Wat ze zelf al aangaf. Als je verliefd bent wil je bij elkaar zijn, en niet steeds gecanceld worden.
Dat is toch aan hem om te bepalen? En Moeras denkt dat hij verliefd is, maar heeft hij dat gezegd? Misschien ziet hij ( sowieso) ook alleen iets in iets casuals? Moeras gaat het bespreken. Dus dan komen ze vanzelf samen tot een conclusie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven