Uitgerekend tweede helft december

09-04-2021 12:49 473 berichten
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!

Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.

NaamLeeftijdKind#UDEchoAfsprakenBijzonderheden
Ronja30217-1230 juli termijnechobegin augustus vk :heart: mk okt '20, 3 cp's '21
Wolkje8437220-12?- :heart:
Ivf1.0
Preggie9030216-12/17-1226-05- termijnecho 26-05/15:30 - mk '19
Boterbloem3029131-1222-07 pretecho. 12-08 20 weken echo30-7 hartje luisteren-
Miesje9327125-1202-0724-06mk okt '20
Selin2631#226-1216/06 NIPT en termijnecho- :heart: ronde 4 cryo tp IVF
Burg2334#114-1231-05- :heart: ISCI 2.1 (biochemische jan '21 ICSCI 1.1)
momoff332428-123-06 termijnecho- mk dec '20
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Viviette :rose:
Mevrouw_Pluis :rose:
anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
Oja zeker de eerste van veel goede echo’s hier haha.

Ik heb geen idee, mijn zoontje is al drie dus hij is er niet afhankelijk van. Hoor hem nog wel eens slikken, dus er is nog wel wat! Wil wel stoppen, even een paar maanden m’n borsten voor mezelf.
Sorry ik ben een tijdje afwezig geweest. Was erg druk met werk en onze verjaardagen. Ik ga straks even alles teruglezen.

Hier zijn ook ineens sinds een week de kwaaltjes begonnen. Ben best misselijk en kan vooral veel geuren van voedsel niet goed verdragen, ook als ik alleen al een afbeelding zie van eten word ik misselijk. Daarnaast heb ik besloten om niet mee te doen met moeders voor moeders. Ik vind m'n eerste zwangerschap al spannend genoeg en wil me daar graag helemaal op focussen.

Nog 2 dagen tot de eerste echo @viviette! Ben heel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
@Viviette, spannend! Ik herken je gevoel van het ene moment onzeker zijn en het andere moment zeker. Nog 2 dagen tot je echo!

Ik ben nog steeds erg moe, heb pijnlijke borsten en ben bij vlagen misselijk. Vooral rond het avondeten. Vanochtend heb ik de tweede test gedaan. Had vorige week dinsdag de eerste gedaan en er zitten 2 in de verpakking. Voel me bij vlagen wel erg onzeker. Maar de test was nog mooier dan vorige week. Dus dat is weer een klein beetje geruststelling, alhoewel ik weet dat het geen garanties bied. Ik ben in elk geval al aan het aftellen tot mijn intake en hopelijk echo op 06-05. Nog 10 dagen. :muziek:
Mevrouw pluis, mvm is ook niet ideaal als je misselijk bent ;) Ik denk dat veel vrouwen het ook fijn vinden om op die manier juist met de zwangerschap bezig te zijn. Ik doe deze keer ook niet mee.

Viviette heb je je echo s ochtends! Sterkte met de laatste uren! Tenminste bij mij neemt de spanning altijd toe naarmate een echo dichterbij komt!

Fijn dat je een mooiere test had boterbloem! Ga niet te lang door, hier werd ie weer lichter en dat is toch wel stressen (tot ik bedacht de urine te verdunnen en het weer donkerder was).

Hier nog steeds verkouden, hoofdpijn en misselijk. Gok dat alleen het laatste van de zwangerschap is. Hier gaat het het beste als ik continu eet haha. Totaal niet handig. Wanneer gaan jullie het in je omgeving vertellen? Of hadden we het daar al over gehad, ik zit in meer topics haha. En hoe denken jullie over prenataal onderzoek? Zoals nipt en 20 weken echo? Wij gaan de nipt niet doen, omdat ik de zwangerschap sowieso uit zou dragen. En 20 weken echo twijfelen we nog over. Een reden om het wel te doen zou zijn dat je dan evt van tevoren weet dat er bv een hartafwijking is en daarom in het ziekenhuis met operatieteam klaar kan bevallen, maar die kans ik megaklein. Ik heb een keer alles opgezocht wat direct ingrijpen na geboorte vereist en bijna niets is zichtbaar op echo’s. Verder staat het gedoe met softmarkers ons tegen, om dan de hele zwangerschap in de stress te zitten.

Vertellen gaan we na termijnecho doen waarschijnlijk, of ik moet me veel slechter gaan voelen. Alleen binnenkort dinertje en dan wordt verwacht dat ik alcohol drink (zou ik normaal doen), dus nog geen idee hoe ik dat op ga lossen. Ideetjes?
Spannend Viviette , ik hoop dat je in de ochtend al aan de beurt bent!
:bigkiss:
Ik mag om 12:00 uur gelukkig al. :) Ben nu thuis aan het werk maar kan mezelf echt niet concentreren. Ben op van de zenuwen. :facepalm:
Snap ik! Zou ik ook hebben!
Ik ga voor je duimen dat je een perfecte echo hebt! :hug:
Spannend Viviette, fijn dat je om 12:00 al aan de beurt bent. Ik ga ook duimen voor een mooie echo.
Helaas foute boel.. alleen een vruchtzakje te zien en dat klopt niet met de termijn. Verloskundige gaat mij als het goed is bellen.
Wat naar Viviette. Sterkte! :hug:
Oh wat balen Viviette. En er is geen mogelijkheid dat je een latere eisprong hebt gehad ofzo?
Lees nu terug dat je cyclus gemonitord was. Wat k*t zeg. Veel sterkte.
Hallo!

Sorry dat ik hier zo even inbreek.. Viviette ik wil je eerst en vooral heel erg veel sterkte wensen. Ik heb dik 3 jaar geleden in dezelfde schoenen gestaan en dat wens je niemand toe ... sterkte.

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik heb op 8 april een terugplaatsing gehad van een 4daags cryo/embryo dat we nog in de vriezer hadden van de vorige IVF ;) . Een dikke week later testte ik positief en ook het HCG loopt mooi op. We hadden nog 4 cryo's waarvan dit de laatste was dus alle hoop op deze gevestigd!!
Op 10 mei hebben wij als het goed is onze eerste echo... nu dus in die spannende wachtweken beland en ik merk dat ik de behoefte heb om erover te schrijven!

Ik ben dus nu zo'n 5,5 week ver en heb wel al wat kwaaltjes. Vooral misselijkheid en extreme vermoeidheid. Oh ja, en HONGER!! :D Vorige nacht voor het eerst midden in de nacht opgestaan om wat te eten!

Oh ja, dit wordt ons 2e kindje via IVF. We hebben al een dochter van 2,5 jaar.

groetjes!
Ooo Viviette, wat een shit nieuws :(
Dit gun je inderdaad niemand.
Heel veel sterkte :hug:
Oh wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte viviette :hug:

Welkom Selin26, jullie gefeliciteerd met de zwangerschap. Fijn dat het gelukt is!
Dankjewel allemaal!

De verloskundige heeft ondertussen gebeld.
Er was enkel een vruchtzakje aanwezig met 1,7mm aan kindsdelen erin. Helaas ook geen hoop omdat ik zeker ben dat ik al 7 weken ben..

Ik mag volgende week dinsdag naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog. Ze wilden mij 4 weken laten afwachten maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik wil het zo snel mogelijk weg hebben zodat ik door kan.

Ik hoop dat jullie wel allemaal mooie echo's mogen hebben. :)
Super erg! :(

Ik snap je wel volledig. Dit had ik ook bij mijn miskraam/missed abortion. Als het mis is, dan er ook zo snel mogelijk uit aub.
Dit is mij gelukt met pillen, mocht je daar vragen over hebben stuur dan zeker een dm hè!
Viviette, ik hoop dat je snel weer in zo’n club mag meeschrijven! Ik ga je volgen :hug:
Dat is lief, dankjewel!

Ik ga mezelf uit de tabel halen, maar ik zal hier zeker af en toe nog eens komen kijken om te kijken hoe het met jullie gaat. :)
Ach Viviette, wat vreselijk verdrietig.
Heel veel sterkte en goed dat je voor jezelf op gekomen bent. Digitale knuffel voor jou, hou je taai 🧸

Voelt wat akelig zo in hetzelfde berichtje, maar welkom aan de nieuwe zwangeren.
Ik hoop dat het goed met iedereen gaat.

Verder ben ik even wat op de achtergrond aanwezig want ben sinds enkele dagen gigantisch misselijk, hele dagen en nachten overgeven. Vandaag aan de medicatie begonnen vanuit het ziekenhuis, hopelijk doet het wat. Ik herken het van bij de zwangerschap van mijn dochtertje helaas. Doorbijten!

Wanneer ik weer wat meer puf heb dan meld ik mij weer en lees ik alle berichtjes terug.
Wolkje84 schreef:
28-04-2021 19:09

Verder ben ik even wat op de achtergrond aanwezig want ben sinds enkele dagen gigantisch misselijk, hele dagen en nachten overgeven. Vandaag aan de medicatie begonnen vanuit het ziekenhuis, hopelijk doet het wat. Ik herken het van bij de zwangerschap van mijn dochtertje helaas. Doorbijten!

Wanneer ik weer wat meer puf heb dan meld ik mij weer en lees ik alle berichtjes terug.
wolkje84, dat lijkt me supernaar :( ik voel me dan wel misselijk maar (gelukkig) niet overgeven. Dat lijkt me ontzettend zwaar! Let op jezelf!
@Sága hopelijk voel je je snel iets beter! En met betrekking tot geen alcohol, misschien zeggen dat je aan de antibiotica zit ofzo?
Wij zijn wel van plan de nipt en 20-weken echo te doen. Mijn ouders hebben we het nieuws meteen al verteld. Andere familie gaan we het waarschijnlijk rond 9-10 weken vertellen. En collega's etc na 12 weken.

@Viviette jeetje, wat een ontzettend klote nieuws. Dikke knuffel en veel sterkte!

@Selin26 van harte gefeliciteerd! Fijn dat het gelukt is!

@Wolkje, ah wat naar zeg. :( Sterkte!
Haha bedankt voor de felicitaties maar ik wil nog niet te vroeg juichen :D ik heb eerder meegemaakt dat de eerste echo niet goed zat, dus ik ben wel blij maar voorzichtig positief ;) zoals iedereen hier waarschijnlijk ?!
Toch spannend die eerste weken/eerste trimester he...
Welkom Selin, zal je even het wachtwoord sturen, dan kan je voor jezelf de tabel bijhouden.
Voelen jullie je ook zo ontzettend moe?? Ik wil de hele dag op de bank liggen :D
Hallo allemaal,

Als het mag schrijf ik graag mee. Ik ben 25 december uitgerekend volgens mijn berekeningen.

Mijn zwangerschap is een verrassing. Ik ben eind 2020 40 geworden en kort daarna gescheiden ( dat wil zeggen, nog niet alles op papier geregeld)

Helemaal niet het plan maar al vrij snel best serieus met een leuke lieve man...

Vorige week maandag toch maar een test gehaald omdat mijn menstruatie uitbleef.

Direct een roze streepje, 2 dgn na mijn nod. Bizar was het. Ik had een studiedag in Utrecht gehad en voor de zekerheid maar even een potje ochtendurine s morgens in mijn auto gezet. S middags na mijn studie in mijn auto zittend de test gedaan.

Ik ben als een gek hulplijnen gaan bellen, want in mijn hoofd kon dit niet... in scheiding, pubers van 16,14 en 12 jaar en nu zwanger van een man die ik nog maar zo kort ken...

Het telefoongesprek met mijn ex hielp. Het ging ongeveer zo: ‘ik ben zwanger’ hij: ‘nou ehh, gefeliciteerd dan maar’ ik: boehoehoe, maar ik weet helemaal niet of ik het ga laten komen. Ook nog even gehad over onze kinderen en wat dot voor veranderingen teweeg zou brengen. Ex reageerde relaxed. Toen vroeg ik: ‘wat vind jij bij mij passen?’ Nou, niet weghalen, was direct zijn antwoord. Door zij goede reactie ook met betrekking op de kinderen durfde ik er ineens voor te gaan. Het duurde nog geen dag of ik was er superblij mee. Hoe vaak heb ik in de afgelopen jaren wel niet gedacht: wat zou ik dat graag nog eens meemaken met de wijsheid van nu...

En nu krijg ik die kans... Ook de vader is er superblij mee. Het is wel spannend, we kennen elkaar kort. En toch... het voelt goed en we zijn er vol van dat we samen ouders worden.

Ik besef me heel goed wat een groot cadeau dit is en wat een bizar verhaal dit is. Maar op dit moment ben ik vanuit een andere beginpositie, net zo blij en verwachtingsvol en soms gespannen als jullie allemaal!

Dit is mijn vijfde zwangerschap en heb 3 gezonde kinderen. De eerste had veel afwijkingen en was niet met het leven verenigbaar. Met 23,4 weken ben ik daarvan bevallen.

Mijn kwaaltjes nu zijn gevoelige tepels en wat toename van klierweefsel, sinds een paar dagen extreem vermoeid en misselijkheid begint alweer toe te nemen. Ik herken het van mijn andere zwangerschappen. 11 mei heb ik een vroege echo.

Tot schrijfs

Flevokit
Viviette, hoe gaat het met je? Ga je tabletten nemen? Ik had bij de missed abortion juist niet het idee dat het zo snel mogelijk weg moest, moest er zelf even aan wennen ook. Toen ik de angst voor de miskraam losliet kwam het diezelfde avond op gang. Sterkte.

Flevokit, welkom en gefeliciteerd. Ik heb je het wachtwoord van dit topic gestuurd voor als je ook in de tabel wilt. Wat een bijzonder verhaal en wat fijn dat je zo met je ex-partner het kon delen en dat zowel jij als je huidige partner er blij mee zijn. Herkenbaar die vermoeidheid en misselijkheid. En de zere tepels. Ik geef nog borstvoeding en dat doet nu echt pijn.

Selin, heel herkenbaar ja, die vermoeidheid. Twaalf uur in bed gelegen vannacht en kon me vandaag bijna nergens toe zetten alsnog. Komt ook door het vervelende misselijke gevoel.

Boterbloem, ja die antibiotica had ik aan gedacht, maar het is bij familie dus het is sowieso lastig iets te bedenken en ik heb echt nog nooit blaasontsteking gehad haha.

Wolkje, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven