Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Wat doe je dan nog hier Pips?

Ik ga lekker tv kijken. Dit is echt mijn tv-avond op Net 5:

Close to home, The Closer, Cold Case, Without a Trace en Criminal Intent.
Hij is die spareribs aan het halen GL

Coebergh, daar zit je dan met je goeie gedrag

Ik moet zo om mezelf lachen, ik kan nog steeds zo verliefd zijn als een puber
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oef, Zoebie, dat is inderdaad schrikken! Hopen maar dat Mamzelle gelijk heeft, en het meevalt. Ik heb er helaas geen verstand van.... :(

Allis, ik hoop ook voor jou dat het allemaal meevalt! Gelukkig heb vandaag geen bloed meer verloren, wellicht is dat een goed teken.

Pips, om jouw berichtjes moet ik alleen maar lachen. Ik zie je al zitten, in je sexy pakje, met spareribs all over the place, en Mr Nilsson die zich nu als een gek aan het haasten is om zo snel mogelijk thuis te zijn...

Goldie, wat leuk dat je een datum hebt geprikt! Lekker even weg, bijkomen en genieten. Heerlijk!

Ik heb ook leuke dagen gehad. Ben met Hemelvaartsdag naar Dauwpop geweest, en dat was helemaal geweldig!! Kei- en keihard meegezongen (zo hard dat zelfs de filmpjes die ik heb gemaakt niet meer bruikbaar zijn omdat je mij er heel vals doorheen hoort zingen), en volop genoten.

Vanavond ga ik op stap, en ik heb met de Buurman afgesproken dat ik hem weer tegen ga komen! Jeej!
Nou dan maar hopen dat Pip's Mr. Nilsson en Mamz gelijk hebben. Ik ga maandag wel even naar onze belastingdviseur.

Zal er niet minder over slapen. We hebben gelukkig weer een buffer van het vakantiegeld. En de mijne komt ook over 2 weken.

Maar 't is wel balen.

Zitten allebei die slettebakken heel sexy te wachten. 1 op spare ribs en de ander op man.
Meiden hoest gegaan? Hoop dat jullie een superavond hebben gehad.

Vandaag:

Wassen en buiten hangen

Bedden weer opmaken. (Ruikt zo heerlijk als het buiten heeft gehangen).Kwam er net achter dat ik mijn bed nog moet opmaken. Shit zeg.

Met manlief naar Echt. (Ik geloof ergens tussen 11.00u en 14.00u moet ie daar zijn).

In Echt toch even een bakker binnen schieten voor broodjes.

Op de terugweg even naar de boot. Manlief moet iets meten. Maar we komen er zo goed als langs dus das geen probleem.

Boodschappen doen.

Badkamer gepoetst Stond niet op mijn lijstje

De rest is niet gelukt.

Ik ben wel nog op kadootjesjacht geweest voor zoon (die in februari jarig was en nog niets had gekregen en schoondochter de a.s. woensdag jarig is. En ook nog geslaagd.Schommelbank en BBQ voor hun tuin waar ze nu mee bezig zijn.
zoebie wijzigde dit bericht op 24-05-2009 00:16
Reden: Onderstreept ipv doorgestreept. Lekker belangrijk. ;-)
% gewijzigd
Allis, ik duim me de duimen van mijn handen!

Ik ben zo benieuwd hoe de dames het gehad hebben

GL, wie is Xaloy ook alweer? Ik kan me wel Compli(cated)? herinneren van een topic over: geen leven als je niet meer rookt?

Zoebie, ook man zegt dat er iets in de aangifte staat waar de belastingdienstmensen het niet mee eens zijn, en wat ze willen uitzoeken.

Hizzel!! You go girl! Wel uitgebreidt verslag komen uitbrengen hier he? Jeetje....de leuke buurman op zijn blote voeten!

Nou ja! Kleinezoon verwennen? Ik?! Welnee!

Het is zo'n fantastisch kind! En echt niet omdat ik bevooroordeeld ben hoor! Hij is lief, lacht, kirt, poept (dat dan weer wel), vindt het plafond reuze interessant, slaapt en drinkt.

Jonna is verliefd! Op twee mannen nog wel! Jawel, het kan!
Hoi meiden!

Ik ben weer thuis hoor (5:48...), het was een SUPERavond!!! Ik was met een vriendin, en we kwamen twee leuke jongens tegen. Zij bleken uit het Verre Zuiden te komen en met hun hele voetbalteam op stap te zijn. Toen hebben vriendin en ik besloten om ze dan maar de stad te laten zien, we moesten wel gastvrij zijn natuurlijk..! ;)

Het kwam er uiteindelijk op neer dat op het moment dat Buurman de kroeg binnenkwam, wij omgeven werden door een stuk of 15 prachtige mannen (echt, ze waren stuk voor stuk leuk), en we de tijd van ons leven hadden. De ideale teaser natuurlijk!! :D

Ik heb een tijdje met Buurman gepraat, was gezellig, en daarna ben ik weer met de voetballers gaan dansen. Echt, het was geweldig, zo ontzettend gezellig! Ik hou van Brabanders....

Nu ben ik thuis, heb een geweldige krabbel van Buurman, en moet proberen in slaap te komen. Het is licht, de vogeltjes fluiten, en ik heb honger! Nou, eerst maar douchen en mijn bed opmaken (ik win, Zoebie! ;)), en dan verder zien..

Pips, hoe was jouw avond?

En Zoebie, noemde je mij nou een slettebak? :D

En Jonna, het klinkt heerlijk, dat moppie!!! Ik heb gister (oei, eergister dus eigenlijk) ook weer met mijn neefje en nichtje mogen knuffelen, zo verrukkelijk!!

Oh, en Pippi, wat ik Spoenk eigenlijk precies?

Fijne dag vandaag!! Ik ga slapen..
Allis hoe is't nou? Heb je een beetje kunnen slapen?

Hoi hoi Hizzel gaat winnen. Jipppie

Jeetje wat was je LAAT zeg. Of beter gezegd vroeg.

Dus blote voeten buurman is jaloers, zodat ie je gelijk een berichtje moest sturen. Leuk zo'n lovestory.

En ik zal jullie nooit meer "jeweetwel" noemen. Daarmee doelde ik op Pips en Coubergh..... Jaja ze zeiden het zelf en nu ben ik heel benieuwd naar foto's van de meiden.

Al vind ik wel ze na half negen opvallend stil werden.

Denk dat ze ook een superavond heben gehad.

Dat van die belasting zullen wij weer eens niet hebben. Nu, ik wacht maar af. Die spanning kan er ook nog wel bij.
Pfff,Hizzel, op de tijd dat jij thuiskwam, kwam zoon me wakker maken! Akelig vroeg vond ik het!

Vandaag wordt er in huize Rainz niet gebezemd. Vanmiddag weer een bbq, nu bij een vriend van ons. Werd gisteravond onverwacht nog gepland, altijd leuk, die onverwachte draaien aan het weekend.
Hizzel klinkt goehoed! Jij hebt beet hoor!

Zoeb, mij mag je een slettebak noemen hoor Heb die titel jaren met ere gedragen

Heb inderdaad een heerlijke avond gehad. Mr Nilsson was erg onder de indruk van mijn sloeriesetje

Ik heb geen foto's helaas, je moet het doen met de beschrijving van een paar posts terug:)

Mr Nilsson gaat kano-en, ik ga lekker sporten. Fitness en spinning. Jammer dat de Jonge God nooit op zondag werkt

Nouja, ik heb mijn Oude God

Verder

Stilleven van gisteravond opruimen (da's dan weer jammer na zo'n romantisch avondje, in de film hoeven ze nooit hun eigen puinhoop op te ruimen)

Wasjes draaien

Pedicure
Spoenk is spoenk Hizzel. Komt van Pippi Langkous.

Het woord ’spoenk’ komt uit een van de tv-afleveringen van Pippi Langkous. Ze verzint het woord als ze geboeid zit te kijken naar een bloem in een glaasje water en niet weet welke naam het heeft. Misschien is het wel een ’spoenk’? Later twijfelt ze of ’spoenk’ misschien niet heel iets anders is, maar wat dan? Ze gaat op zoek naar ’spoenk’, en tijdens die zoektocht wordt ’spoenk’ snoep, iets wat in een bierflesje leeft, een stuk gereedschap, een vogel of een enge ziekte.

In feite is het dus alles wat je maar wilt, maar de meeste mensen associëren het met die enge ziekte. Voor mij staat Spoenk in mijn motto voor overgewicht. Ben het afgelopen jaar veel afgevallen en dat wil ik graag zo houden
O, vergat ik daarnet nog iets heel leuks te vertellen! Gisteren kregen we dus vrienden over de vloer en die hebben een zoontje van 3, net zo oud als mijn zoon. Kinderen konden dus lekker spelen samen. Zegt dat jochie op een gegeven moment heel serieus tegen dochter (2): wil je later met mij trouwen als je wil? En dochter zei ook nog JA! Dus het eerste 'aanzoek' voor dochter is al een feit, hahahahahaha!
Ben al flink aan het bezemen geweest.

Kamer al gestoft en opgeruimd

Wasje opgevouwen

Keuken aan kant.

Nu is het wachten tot manlief wakker wordt.

En dat duurt nog anderhalf uur.... Kan nu niet stofuigen.

Oei wat doe ik in die tijd...... Oh forummen. hihi.

Mmm, kan nog een wasje buitenhangen. Zit nog in de machine van gisteravond. En eigenlijk moet ik mijn koelkast nog uitmesten.Moet de potjes pudding en slaatjes die er staan eens op datum gaan controleren.

Manlief heeft van de prednison van die rare smaken. Dan vind ie opeens het ene lekker, zodat ik een voorraadje insla en dan opeens lust ie het niet meer. Lastig hoor. (Ja dat is ie er ook nog bij)

We hebben al dagen een verhitte discussie over het zwembad. we hebben een megagroot ding van 5 meter doorsnee en ik wil die opzetten, want ik zie de bui al hangen dat we niet veel naar de boot gaan en dan wil ik kunnen zwemmen met een hittegolf. Manlief wil niet dat ie wordt opgezet. WHAAA. Wordt er gek van.

Mennnnn wat is die lastig zeg..... Lastig hoor zo'n lastige man.

Rainz wat geweldig zeg, zo'n eerste aanzoek voor dochter. Dat vergeet je nooit meer.

Pips zooi ruimen jij. Dat krijg je na zo'n avond.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 mei 2009 @ 08:43:

Spoenk is spoenk Hizzel. Komt van Pippi Langkous.

Het woord ’spoenk’ komt uit een van de tv-afleveringen van Pippi Langkous. Ze verzint het woord als ze geboeid zit te kijken naar een bloem in een glaasje water en niet weet welke naam het heeft. Misschien is het wel een ’spoenk’? Later twijfelt ze of ’spoenk’ misschien niet heel iets anders is, maar wat dan? Ze gaat op zoek naar ’spoenk’, en tijdens die zoektocht wordt ’spoenk’ snoep, iets wat in een bierflesje leeft, een stuk gereedschap, een vogel of een enge ziekte.

)

En vraagt ze bij de aphotheek naar Meducijn .

Goedemorgen

Gisteren terrors speelgoed uitgezocht, hoe kan een mannetje van nog geen 3 jaar 3 volle vulliszakken troep hebben ? . Nou ja, het is weer uitgezocht, een stuk minder onzin speelgoed en knuffels en kapotte boeken.

Over gebleven, auto's , treinbaan, boeken die nog heel zijn en heel veel blokken

vandaag verder met de was.

Gisteren bij de autist geweest. We zouden eigenlijk naar het strand gaan met hem, maar we waren de buggy van Terror vergeten, dus zijn we maar weer naar het bosje van poot gegaan .

Helaas was de autist erg bozig en dwars. Tot overmaat van ramp had hij ook nog in zijn broek gepoept, en nou ben ik na 3 kinderen echt wel wat gewend, maar een jongen van 8 die heel zijn broek volpoept, en daar lekker in rond blijft hobbelen... gatverdamme !

Toen we weggingen was de dwarse bui over en werd hij verdrietig . Nog even doorbijten, 6 juni mag hij 1 dagje naar huis, het weekend daarna mag hij 1 nachtje slapen.

Dan vieren we gelijk de verjaardagen van alle kinderen met een groots tuinfeest inc. bbq e.d.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Oh, Allis !! doe maar rustig aan idd. En als het maar een paar druppels oud bloed waren, zal het ws wel in orde komen hoor ! Ik hoop dat je het van je af kan zetten (f)
Ieuw poepbroeken bij grote kinderen, getver!

Waarom was ie zo dwars? Of is daar geen aanwijsbare reden voor? Ik zie dat jochie altijd zo voor me op de één of andere manier. En dan zie ik een eenzaam ventje voor me, dat wel wil maar niet kan. Zo sneu.
Zit nu moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan. Om 10 uur moet ik weg!
Rainz, wat een geweldig iets! Je eerste aanzoek krijgen en heel serieus ook

Deed me denken aan iets wat 23 jaar geleden gebeurde. Mijn zoon en ons buurmeisje, allebei 3 jaar, zaten bloot in de tuin te spelen. Hartstikke warm buiten!

Krijgt mijn zoon een stijf piemeltje. Buurmeisje zit met grote ogen van verbazing te kijken naar wat daar gebeurd. Even later wordt het weer een gewoon piemeltje, zegt buurmeisje: 'Oh, doe dat nog eens!'

He Boro, wat naar! En inderdaad wat vies ook! Petje maar weer eens af voor je voor de manier waarop je er mee omgaat. En zeker nu!

Gisteren dus op kleinezoon gepast en ik heb me gisteren al verbaasd over de hoeveelheid knuffels die heeft. Eigenlijk zonde, want meer dan helft verdwijnt ooit in de vuilnisbak vrees ik.
Jonna, geweldig van je zoon!!
Dat is het idd Pip, hij wil wel, maar hij kan niet normaal doen.

Dat heeft met zijn hechtingsstoornis te maken. Ik ben "te dichtbij " hem gekomen. Mijn band met hem is hechter geworden dan eigenlijk goed voor hem ( en mij ) is. Krom gezegd.

Omdat hij de eerste 3 jaar ( imo zijn de eerste 4 jaar zo ontzettend belangrijk voor de rest van je leven ) heel erg mishandeld en verwaarloosd door zijn moeder is, mist hij een heel belangrijk stuk van zijn ontwikkeling.

In zijn gedachte zijn alle vrouwen (moeders) onbetrouwbaar, onvoorspelbaar en gevaarlijk. Nu na ruim 4 jaar wil hij nog steeds zijn gevoel bevestigd hebben dat ik onbetrouwbaar ben. En dat doe je door aan te trekken ( we komen binnen, hij vliegt op me af en knuffelt me helemaal plat ) en vooral heel hard af te stoten. ( Hij begint ruzie te maken, heel gemeen te worden* en te schelden, agressie heeft hij nog niet laten zien bij mij, bij andere wel )

Als hij zo'n bui heeft dan is er geen land meer met hem te bezeilen en moeten wij dus gaan leren hoe we hier mee om moeten gaan, maar ook dat is voor zijn behandelaars nog een raadsel. ( mede door zijn mcdd ( vorm van autisme ) en adhd, wat eea nog lastiger maakt. )

Het beste is om hem neutraal te behandelen. Heel kort en zakelijk, zonder je eigen emotie's daar bij te tonen. Maar dat is zo ontzettend onnatuurlijk en moeilijk.

( * gemeen = echt intens gemeen, gemener nog dan de meeste volwassenen zich kunnen voorstellen, bizar gewoon )
quote:JonnaX schreef op 24 mei 2009 @ 09:36:

Rainz, wat een geweldig iets! Je eerste aanzoek krijgen en heel serieus ook

Deed me denken aan iets wat 23 jaar geleden gebeurde. Mijn zoon en ons buurmeisje, allebei 3 jaar, zaten bloot in de tuin te spelen. Hartstikke warm buiten!

Krijgt mijn zoon een stijf piemeltje. Buurmeisje zit met grote ogen van verbazing te kijken naar wat daar gebeurd. Even later wordt het weer een gewoon piemeltje, zegt buurmeisje: 'Oh, doe dat nog eens!'

He Boro, wat naar! En inderdaad wat vies ook! Petje maar weer eens af voor je voor de manier waarop je er mee omgaat. En zeker nu!

Gisteren dus op kleinezoon gepast en ik heb me gisteren al verbaasd over de hoeveelheid knuffels die heeft. Eigenlijk zonde, want meer dan helft verdwijnt ooit in de vuilnisbak vrees ik.

Hahaha, briljant ! Doet me aan de autist denken ene paar jaar geleden, op een verjaardag, overvolle huiskamer en ineens met een hele harde stem zei hij: "Mammie, mammie, ik heb een toverpiemel. Eerst is hij klein, maar als ik er even aan friemel wordt ie groter, wil je het zien ?? "

En dat overvloed aan speelgoed idd, zo zonde eigenlijk, maar hier is het altijd prijs als ik de kamers ga uitmesten, zo ontzettend veel troep waar ze nooit naar kijken. Zonde.
Och dat jochie toch.
Eigenlijk is het dus ook nog een soort compliment voor jou Boor dat hij zo tegen je doet. Dan ben je dus wel tot 'm doorgedrongen op de één of andere manier.

Maar godskolere wat triest zeg, voor jullie allemaal.
Op zich is het een mega compliment idd.

T komt er alleen zo rot uit Maar goed, het is idd een klote situatie. En de vraag is of het ooit nog verbeterd. Er zijn dingen die je voor een bepaalde leeftijd moet hebben. ( Gewetensvorming bijv. heeft ie niet ) En als je die dingen niet hebt geleerd voor je bijv. 4 jaar bent, dan is de kans dat dat nog komt heel klein, en met elk jaar dat verstrijkt wordt de kans kleiner.

We maken ons echt een hele hoop zorgen om hem. "wat moet dat met hem worden" schiet hier soms meerdere keren per dag door mijn hoofd.

Zo jong , zo verziekt. Ik snap ook gewoon echt niet hoe iemand haar bloedeigen kind zo kan verzieken. Het autisme en de adhd zijn aangeboren , en daar zou nog wel mee te leven zijn. Maar die hechtingsstoornis, dat is echt een levensgroot probleem, en dat is gewoon zo gemaakt bij hem. Ik moet er ook niet te lang over nadenken, dan word ik zo boos op zijn moeder.

En ook over de verantwoording die ze niet op zich wil nemen. We hebben net een raadsonderzoek achter de rug omdat ze een bezoekregeling wil hebben met A. Wij willen dat op dit moment nog niet. Mochten de behandelaars van A denken dat het goed voor hem is om zijn moeder te zien, dan prima, graag. Maar zolang het effect van contact met zijn moeder niet duidelijk is, wil ik het gewoon niet.

Anyway, de raad( kinderbescherming) komt dan bij alle partijen praten, en zij zegt letterlijk: "Ik word doodmoe van dat gezeur over zijn trauma's . Daar moet men nou eens over ophouden, ik b en zijn moeder en ik wil hem zien."

Gelukkig voor ons dat ze zo reageert trouwens, de raad adviseert de kinderrechter om niet op het verzoek van moeder in te gaan.
( Overigens mag hij nooit , zolang hij onder mijn dak woont , zijn moeder alleen zien. Als hij haar al ooit mag zien dan mag dat van mij alleen onder toeziend oog van zijn behandelaars, om zeker te weten dat hij veilig is, en om hem te observeren, dat zodra het fout met hem gaat, de hulpverlening er bovenop zit. Even voor de duidelijkheid, dat jullie niet denken dat ik hem ooit "gezellig" een weekendje mee zou geven. Over mijn lijk. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven