Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
Hallo Knipoogje, vind ook dapper van je dat je alle discussie aangegaan bent. Toon was wel veranderd op het forum. Ik snap het ook wel beetje, maar wij weten zelf ook wel dat het niet helemaal eerlijk is. Zit niet voor niks regelmatig met een knoop in m'n buik vanwege het schuldgevoel, net zoals nu. Maar ja dat doe ik mezelf aan..

Ynke mooi gezegd, hij zit in mijn hart en ik in dat van hem, dat is hier ook zo en dat verandert nooit, in wat voor fase we ook zitten! Fijn om te lezen dat er toch genoeg lotgenoten zijn die er wel steun hebben aan de herkenning, dat heb ik zelf ook heel erg gehad!

Sterkte allemaal!
Ik heb sindskort een Nr. 2. Ik moet er nog steeds aan wennen.
.
Ynke, jouw verhaal is heel herkenbaar. Ook wij zien elkaar zelden en bovendien hebben we niet eens elke keer sex. Ik heb geprobeerd om hem los te laten, en hoewel de afstand nu wel groter is, geloof ik niet dat het me helemaal gaat lukken. Het is bijzonder en apart en ik zou het niet willen missen. Ook al houd ik nog zoveel van mijn nr.1

Pinky, hoe gaat het nu? Heb veel aan je gedacht.

Knipoogjes, helemaal mee eens.
quote:Fajah schreef op 22 mei 2009 @ 18:31:

[...]

[...]

Waar heb je het over?

Van twee mensen houden is heel goed mogelijk. Als je man/vr monogamie van je wilt dan kun je kiezen.dat heb ik ook gedaan. Het is alleen niet de keuze die jij goedkeurt Als je kiest om je aller- aller liefste te laten geloven in een leugen hij geloof niet in een leugen. Ik houd van hem en dat is waar. Ik wil met hem samen oud worden en zou hem voor geen goud kwijt willen, dat is ook waar. Daar doet mijn nr.2 niets aan af. omdat je niet wilt kiezen dan vind ik je een man/vr zonder ruggengraat. Dat kan. Jij mag vinden wat je wil, maar wat verwacht je nou eigenlijk? Dat ik nu onder de indruk ben en direct alle banden met mijn nr.2 verbreek? Dat ik me lullig voel omdat Fajah mij ruggegraatloos vindt? En geloof me ik weet precies waar jullie in zitten, lees mijn postings nog meer 's goed. Dat heb ik gedaan. Als ik het goed begrijp heb jij ooit een andere keuze gemaakt. Ik zal de laatste zijn om die af te keuren en ik denk wel dat je er verstandig aan gedaan hebt. Good for you. Maar wat moet ik er mee? Je komt hier duidelijk niet om te vertellen wat jou heeft bewogen om anders te kiezen en wat die keuze met jou gedaan heeft. Je komt hier blijkbaar om ons de les te lezen en te zeggen dat jij het afkeurt. Dat heb je dan bij deze gedaan. En nu?

Groet Fajah
Bosz, ik ben allang niet meer boos. Wel teleurgesteld, had meer van mijn man verwacht dan dit onderkruiperige gedoe. Hij had met mij kunnen praten. Ik ben ruim- en vrijdenkend. Maar dat stadium heeft hij helaas overgeslagen.

Zoals jij Knipoogje, je zegt dat er met je man niet te praten voelt en dat hij toch niet meer te veranderen is omdat hij al 50 is. Knipoogje, ik heb mensen van 80 nog zien veranderen (en niet omdat ze dement werden hoor).

Knipoogje jij zegt het is jouw keuze en jouw gezin en jullie moeten straks op de blaren zitten. Ja helemaal waar, julie zitten straks allemaal op de blaren, maar jouw nr. 1 en jouw gezin hebben daar niks in te zeggen gehad, jij stelt ze daar aan bloot.

Omdat ik gezien heb hoeveel pijn en verdriet het veroorzaakt probeer ik al degenen die hier geen stem krijgen er alsnog een te geven. Niet zo makkelijk misschien voor jullie.

Ik heb ook gezien hoeveel pijn en verdriet mijn man had, en zijn voormalige wipkippie. Want meer is ze gewoon niet geworden, ondanks alle gezwijmel. Mijn man zegt niet dat het niks voorstelde, maar dat het een projectie was. Dat ze allebei hun fantasie en verlangens op elkaar projecteerden, en dat de spanning van het stiekeme de rest deed.

Natuurlijk dacht ik eerst net goed toen ze op straat stond. He ik ben ook maar een mens. Maar nu mijn boosheid gezakt is zie ik een beschadigd mens. Die niet slecht is, maar wel domme dingen gedaan heeft, daar veel door verloren is. En nu moet zien hoe ze daar mee moet leven. Zij is trouwens nog wel heel boos op mijn man omdat hij haar heeft laten zitten, en op mij omdat ik haar verraden heb.

Ik denk dat jullie er rekening mee moeten houden dat er nog steeds een dubbele moraal is. Dat van mannen op dit gebied toch meer gepikt wordt. Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar het is de realiteit.
anoniem_77015 wijzigde dit bericht op 23-05-2009 12:29
Reden: vergeten
% gewijzigd
Doriane, ik heb geen moeite met jouw aanwezigheid. Van alle tegenstanders ben jij de enige die iets meer inbrengt dan de constatering dat wij fout zijn en dat het niet hoort. Ik heb er geen moeite mee om jouw posts te lezen, en ik weet dat je gelijk hebt over de mogelijke gevolgen als het uitkomt. Hoewel het in mijn geval hoogst waarschijnlijk zal leiden tot een forse echtelijke ruzie omdat ik niet alles heb verteld, en het meeste geen nieuws zal zijn voor mijn man. Voor mijn nr 2 ligt dat inderdaad iets anders.

Ik realiseer me maar al te goed dat zijn nr1 geen keuze heeft en soms vind ik dat inderdaad moeilijk. Hij zelf ook. En toch komen we nooit helemaal los van elkaar. We zien elkaar weinig, als we geluk hebben een paar keer per jaar. We hebben denk ik al een jaar geen sex meer gehad, hoewel het verlangen er wel was en is.

Ik vind het fijn om hier herkenning te vinden. Niets meer en niets minder. Aan goedpraten heb ik zelf geen behoefte. Het is wat het is.
quote:Bosz schreef op 23 mei 2009 @ 11:46:

Waar heb je het over?

Van twee mensen houden is heel goed mogelijk. Als je man/vr monogamie van je wilt dan kun je kiezen.dat heb ik ook gedaan. Het is alleen niet de keuze die jij goedkeurt Als je kiest om je aller- aller liefste te laten geloven in een leugen hij geloof niet in een leugen. Ik houd van hem en dat is waar. Ik wil met hem samen oud worden en zou hem voor geen goud kwijt willen, dat is ook waar. Daar doet mijn nr.2 niets aan af. omdat je niet wilt kiezen dan vind ik je een man/vr zonder ruggengraat. Dat kan. Jij mag vinden wat je wil, maar wat verwacht je nou eigenlijk? Dat ik nu onder de indruk ben en direct alle banden met mijn nr.2 verbreek? Dat ik me lullig voel omdat Fajah mij ruggegraatloos vindt? En geloof me ik weet precies waar jullie in zitten, lees mijn postings nog meer 's goed. Dat heb ik gedaan. Als ik het goed begrijp heb jij ooit een andere keuze gemaakt. Ik zal de laatste zijn om die af te keuren en ik denk wel dat je er verstandig aan gedaan hebt. Good for you. Maar wat moet ik er mee? Je komt hier duidelijk niet om te vertellen wat jou heeft bewogen om anders te kiezen en wat die keuze met jou gedaan heeft. Je komt hier blijkbaar om ons de les te lezen en te zeggen dat jij het afkeurt. Dat heb je dan bij deze gedaan. En nu?

Wil je wel vertellen wat mij er toe heeft bewogen hoor. Dat is namelijk dat ik mijn no.1 niet in een leugen wilde laten geloven/leven. Al had het me dan nog zoveel pijn gedaan, als mijn no.1 het niet had gewild - en ik had zoveel van hem - no1 gehouden - dat ik een no.2 zou hebben dan zou ik kiezen. Mijn liefde voor mijn no.1 zou groter zijn dan mijn egoïsme. Als ik een niet zo geweldig huwelijk zou hebben en i kzou perse no.2 willen in mijn leven dan zou ik weggaan, al zou ik er jaren en jaren huwelijk opzitten en zou het me verdriet doen. Zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn beste maatje, of zoals iemand dit hier noemt haar aller- aller liefste te bedriegen.

Waarom worden jullie zo boos op vragen die ik stel? Omdat ik zeg wat ik ervan vind? En wat is jou definitie van moraal ridder? Wist niet dat ik dit was namelijk..... nog nooit iemand me van beschuldigt in de afgelopen 5 jr dat ik op fora schijf.

Groet Fajah
Bosz en Knipoogje,

het gaat redelijk.... geloof dat de ergste emoties van nr 1 een beetje achter de rug zijn. nu is het voornaamste dat ik weer helemaal voor hem ga, en dat hij (mede daardoor) het vertrouwen in me terug krijgt. want dat is ver te zoeken. Heb al verschillende keren op het punt gestaan om weg te gaan. maar als ik dan aan mn kids denk, kan ik het gewoon niet.

wat nr 2 betreft, we hebben vorige maand allebei uitgesproken dat als we elkaar over 10 jaar tegenkomen, het nog steeds hetzelfde zal zijn, wie weet is dan onze kans... het gaf me rust om te weten dat hij ook zo dacht. ook al zal ik begrijpen dat er in 10 jaar heeel veel kan gebeuren en als er dan iemand anders is die nr 2 gelukkig maakt. dan is t ook goed. Hij is gewoon te lief om alleen door t leven te gaan. Voor nu is het fijn om te weten dat we allebei zo denken. Daar zal ik t mee moeten doen, want ik wil nu echt nr 1 weer toelaten in mn leven. En dat begrijpt nr 2 heel goed.

lfs P.
Fajah. boos? Nee,ik word daar niet boos om. Het verbaast me wel oprecht.

Waar komt die behoefte vandaan om overal een mening over te geven?

Ik zou het nog begrijpen als wij hier allemaal zielig zaten te zijn, en vroegen wat we nu moesten doen. Maar dat weten we zelf ook wel.

Waarom dan even langswippen om te zeggen wat je ervan vindt?
quote:Bosz schreef op 23 mei 2009 @ 17:10:

Fajah. boos? Nee,ik word daar niet boos om. Het verbaast me wel oprecht.

Waar komt die behoefte vandaan om overal een mening over te geven?

Ik zou het nog begrijpen als wij hier allemaal zielig zaten te zijn, en vroegen wat we nu moesten doen. Maar dat weten we zelf ook wel.

Waarom dan even langswippen om te zeggen wat je ervan vindt?

Ben een [h] eerlijke wipkip

Omdat ik het een raar verhaal vindt. Heb een vreemdgaan relatie, een sex relatie dus, maar ik doe het omdat ik zo verschrikkelijk goed met no.2 kan praten en met man niet, maar bij hem blijf en in een fantasie laat geloven omdat ik zoveel van hem hou. Dat gaat er bij mij niet zo in, daarom reageerde ik.

Goed en diep praten doe ik met een goede vriendin/vriend zonder sex.

Er wordt dan direct geroepen dat ik een moraal ridder ben enweetikveel wat allemaal naja dat is dan maar zo.... Geef wel mijn mening idd over datgene waar ik het niet mee eens ben, maar niet klakkeloos. Een moraal ridder geeft klakkeloos haar/zijn mening zonder enige aanleiding omdat het voor die persoon zus of zo is en jij past niet in dat hokje.

Maar ja, tis me wel goed, jullie doen maar.... Ga weer 's kijken bij mijn oude forum maatjes van de libelle...

Zo blij!

Groet Fajah
Tja Fajah, ik dacht, laat ik me maar eens bij het jargon houden.

Verder heb je het tegen de verkeerde. De opmerkingen over praten en sex waren namelijk niet van mij. Daar kan ik dus ook weinig over zeggen.

Pinky, valt niet mee. Herrie met je man en het gemis van je nr 2. Ik hoop dat het je lukt om een goede weg te vinden naar je nr 1.
quote:Knipoogjes schreef op 23 mei 2009 @ 10:24:

SMLTG, een nr. 2 zet je leven, zeker in het begin, op z'n kop.

Ja en natuurlijk is het beter om hem te laten voor wat hij is.

Maar hij is zo leuk. En zo lief. En zo mooi. En zo zorgzaam.

Hij is eigenlijk gewoon geweldig. Maar ja. Hij is Nr. 2.
SMLTG,

en nu ga ik heel hard duimen en hopen dat jouw nr1 ook een nr.2 heeft nu.

Zou ik zo fijn vinden, jij je partner belazeren maar zelf ook belazerd worden. :-)

Fijne avond

Lindos
quote:lindos schreef op 23 mei 2009 @ 19:55:

SMLTG,

en nu ga ik heel hard duimen en hopen dat jouw nr1 ook een nr.2 heeft nu.

Zou ik zo fijn vinden, jij je partner belazeren maar zelf ook belazerd worden. :-)

Fijne avond

LindosJij ook een fijne avond!
SMLTG, een nr 2 is leuk, maar brengt ook veel onrust met zich mee. Weet dus goed waar je aan begint (om over het risico van ontdekking, waar Doriane zo treffend over schrijft) nog maar te zwijgen.

Hoe is jouw relatie met je nr. 1?
---
quote:Bosz schreef op 24 mei 2009 @ 18:44:

SMLTG, een nr 2 is leuk, maar brengt ook veel onrust met zich mee. Weet dus goed waar je aan begint (om over het risico van ontdekking, waar Doriane zo treffend over schrijft) nog maar te zwijgen.

Hoe is jouw relatie met je nr. 1?

Mijn relatie met nr. 1. is goed. Geen problemen. Houden van elkaar. Wonen heerlijk. Leven heerlijk. Doen genoeg samen maar ook apart. Gewoon zoals een relatie hoort te zijn. Daarom is het ook zo vreemd dat hij nu op mijn pad komt

Maar ben er niet minder blij om.
Bosz, ik geloof niet zo in goed en slecht. Ik denk niet dat iemand ooit een relatie met nr. 2 begonnen is met de opzet nr. 1 verdriet te doen.

Maar ik denk dat jullie te makkelijk over de collateral damage heen stappen: veel verdriet en ellende in twee gezinnen.

Ik kan me voorstellen dat je in de roes van verliefdheid en spanning niet helemaal helder meer denkt en te makkelijk over grenzen heen gaat die je voor jezelf gesteld hebt en met je nr.1 hebt afgesproken. Ik geloof ook best dat jullie daar buikpijn van krijgen. Ik zou denken dat die buikpijn een signaal is van je onderbewuste, je geweten, beschaving, het idee van wat je wilt dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet of hoe je het ook noemen wilt, luister naar die buikpijn en probeer hem niet weg te rationaliseren.

SMTG, ook als je een leuke relatie hebt kun je out of the blue helemaal verliefd worden. Waarschijnlijk gewoon een hormonenkwestie waar je van alles bij fantaseert.

Ik zou zeggen geniet er lekker van, haal er positieve energie uit om het thuis gezellig te maken, maar ga geen grenzen over en doe geen dingen waar je spijt van kunt krijgen.
Houden van meerdere mensen... Tal van dames met een nr 2 hier brengen het net of zoiets niet mag van je partner c.q. de maatschappij. Jij staat je partner waarschijnlijk toe om van tal van mensen te houden, daarom hou je waarschijnlijk ook van hem. Omgekeerd zal het niet veel anders zijn. Waarom kan je affaire met je nr 2 dan het daglicht en eerlijkheid niet verdagen?

Zeer waarschijnlijk puur en alleen omdat je met je echte partner ooit, echt uitgesproken of niet uitgesproken, afspraken hebt gemaakt c.q. verwachtingen hebt gewekt waarbij hij/zij er van uit gaat dat er een bepaalde exclusiviteit tussen jullie binnen jullie relatie zal blijven.

Dus stop met dat goedpraatgezwam over het net doen alsof je niet van meerdere mensen mag houden. Dat mag je zeer waarschijnlijk van heel veel mensen doen van je partner mits je de " afgesproken exclusiviteit" maar alleen met elkaar deelt of er een open gesprek over aan durft te gaan dat je er vanaf moment x anders over bent gaan denken.

Niets vertellen om nr 1 niet onnodig te kwetsen..... Onzin, je bent puur bang voor de gevolgen of je moet al bepaalde afspraken met je partner hebben gemaakt over wat wel of niet kan. .

Doriane, petje af voor jou hoe jij zaken weer geeft. Daar is geen speld tussen te krijgen waardoor die aan moeten komen mits men niet te veel met het hoofd in de wolken loopt.
vrouwtje

eerst ga je hier eerst even opscheppen over jouw nr 2 held op sokken die zijn vrouw dusdanig onder de duim heeft dat hij met jou mag blijven wippen want anders zijn de consequenties voor haar .....

En nu is dat aardige mens er ineens volledig mee eens en hoefde hij om dat te bereiken geen druk op haar te leggen.

Dat lijkt op : bij nader inzien ben ik blij dat jij met die mafketel van mij het bed deelt want dan hoef ik het niet meer te doen en geniet ik alleen maar van de echte lusten en mag jij de lasten op je nemen. Kan haar nog begrijpen ook.

By the way: als dat zo is dan hangt het zwaard van damocles nog maar alleen boven jouw hoofd, die nr 2 van jou heeft vaker met dit bijltje gehakt
En daar hebben we Ikkezelf weer! Gezellig, ik zag al geen reakties van je op de laatste pagina's! Lief dat je zoveel moeite doet om mijn tekst op te slaan en daar op te reageren! Zoals ik al zei, je zal wel weer wat vinden om op te reageren.

Dus ga nog even door met zoeken als je dat zo nodig vind. Dan wacht ik even met nieuwe teksten, anders raak je misschien het overzicht kwijt!

Meiden geniet allemaal lekker(van wie dan ook) en hoop dat jullie je net zo goed voelen als ik!
Lief dat je zoveel moeite doet om mijn tekst op te slaan en daar op te reageren!

Volgens mij ben je zelfs te naief om te weten hoe een forum werkt dame. Je hoeft niets op te slaan want alle zaken staan gewoon op een centrale server die je na weken en zelfs maanden nog na kunt lezen mits de beheerders de zaak niet opschonen.

Ik vraag me alleen jouw plotsklapse vreemde 100% ommedraai af. Van "hij dwingt zijn vrouw" naar zonder enige tussenfase of tijdsverloop " ze is het er helemaal mee eens en ik leut gezellig koffie met haar" .

Beetje heel ongeloofwaardig overkomend of niet soms. Als ik jou was zou ik er ook niet inhoudelijk op in gaan want iedereen zou zoiets houden van jaja het zal wel

Hoe geloofwaardig
.
Ikkezelf, Vrouwtje bewaart de inhoudelijke gesprekken voor haar nr.2 want niemand komt zo diep bij haar binnen als hij. Niet alleen in haar doos he zoals wij simpele moraalridders dan denken maar in haar ziel. Zo romantisch.

Knipoogje, ik denk dat je gelijk hebt als je praat over verslaving aan een nr.2. Het heeft er de klassieke kenmerken van: stimuleert op de korte termijn de beloningscentra in de hersenen maar is op de lange termijn schadelijk, gebruik en mate waarin worden voor de buitenwereld verborgen, liegen/bedriegen/manipuleren om het begeerde te verkrijgen, controleverlies, zichzelf en anderen aan risico´s blootstellen.

Nogmaals, je bent aan mij geen verantwoording schuldig, maar wel aan je nr.1, je kinderen, en aan jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven