Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
fifty schreef:
23-05-2021 17:26
Wat een toon. Ik denk dat ze dat zelf wel kan bepalen. En wat is er zo erg aan hier? Behalve dat jij dat niet goed vindt?
Dat vraag ik me ook af. Wat bezielt iemand om een ander te adviseren om hier haar mond te houden.
Iedere dag is gehaktdag
Goed dat je aangeeft duidelijkheid te willen TO. Probeer vooral jezelf de vraag te stellen wat je nodig hebt.
Denk je dat er iemand in je omgeving is die je in vertrouwen kan nemen of in ieder geval deels? Zodat je wat steun hebt, of gewoon praktische hulp voor het geval dat hij langer weg blijft?
LīlyRose schreef:
23-05-2021 15:07
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik ben het daar wel mee eens. Beter voorkomen dan genezen. En TO inschattende zit dat ook helemaal niet in haar aard. We kunnen haar nu wel vanalles adviseren dat niet bij haar past, maar daar gaat ze zich iet prettiger door voelen.
DeSlager schreef:
23-05-2021 17:52
Dat vraag ik me ook af. Wat bezielt iemand om een ander te adviseren om hier haar mond te houden.
nee dat alle viva dames er wat vinden
daar is dit onderwerp te kwetsbaar voor
clivia52 schreef:
23-05-2021 18:07
nee dat alle viva dames er wat vinden
daar is dit onderwerp te kwetsbaar voor
Daar ga jij toch niet over?
Iedere dag is gehaktdag
clivia52 schreef:
23-05-2021 17:19
Ik blijf erbij TO dat je dit met je psycholoog gaat bespreken en niet hier.
Dit zag ik je al eerder schrijven.
Dit is vooralsnog de enige plek waar ze, al is het beknopt, bespreekt wat zij heeft meegemaakt en voelt. Laat haar deze mogelijkheid om zich te uiten. Stel je voor ze had drie weken lang, tot aan gesprek psycholoog, met niemand kunnen klankborden? Ik stel me voor dat een mens letterlijk gek wordt van verdriet, frustratie, wanhoop en eenzaamheid.
DeSlager schreef:
23-05-2021 18:20
Daar ga jij toch niet over?
nee dat klopt
Ttroeteltje schreef:
23-05-2021 18:25
Dit zag ik je al eerder schrijven.
Dit is vooralsnog de enige plek waar ze, al is het beknopt, bespreekt wat zij heeft meegemaakt en voelt. Laat haar deze mogelijkheid om zich te uiten. Stel je voor ze had drie weken lang, tot aan gesprek psycholoog, met niemand kunnen klankborden? Ik stel me voor dat een mens letterlijk gek wordt van verdriet, frustratie, wanhoop en eenzaamheid.
dat is ook zo maar toch vind ik het hier niet de plek
ik denk dat professionele hulp bij dit beter is voor TO
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 14:48
Ik heb tot nu toe niet gepost omdat ik de discussie niet wil voeden. Ik snap wat je probeert te doen, deze discussie moet gevoerd worden, maar dit is niet de tijd en plek. Dit topic is geen discussie over seksueel geweld binnen een relatie. Dit topic gaat over een uiterst persoonlijke en kwetsbare situatie. Ik weet niet of jij enige ervaring hebt met seksueel geweld - ik hoop van niet - maar heel veel slachtoffers kampen met enorme gevoelens van schuld en schaamte. De periode na zo'n schokkende gebeurtenis is cruciaal voor het verdere verloop. Het (mogelijke) perspectief van haar man belichten kan hierin enorm schadelijk zijn, omdat een brein dat nog in shock zit dat rap kan internaliseren als 'Het is mijn schuld/Mijn gevoelens doen er niet toe/Ik ben slecht want ik geef mijn man een slecht gevoel'.

Ook andersom heb ik hierin een tegengeluid gegeven; bij degenen die al snel 'de messen slepen' zoals jij het noemt, of meteen actie tegen man wilden ondernemen. Maar wat jij doet hier, is potentieel vele malen schadelijker.

Nogmaals, ik snap wat je probeert te doen, partnergeweld in het algemeen is een complexe situatie. Goed en fout in daden is veel zwart-witter dan de daders zelf. Maar dit is écht niet de plaats om die discussie te voeren, als je goede intenties hebt voor TO.

Even wat inzicht van een ervaringsdeskundige.
Sjeemig wat plemp jij een hoop onzin neer als ervaringsdeskundige zeg! Hou je bezig met je eigen problemen ipv ze te projecteren op de to. Niet iedereen gaat hetzelfde om met een gebeurtenis en niet iedereen kijkt er hetzelfde naar of heeft er op dezelfde manier last van. Hou alsjeblieft je therapeuten praat een beetje binnen de perken. Je praat een probleem zo duizend keer groter dan het is.
niks moet en alles mag
clivia52 schreef:
23-05-2021 19:41
dat is ook zo maar toch vind ik het hier niet de plek
ik denk dat professionele hulp bij dit beter is voor TO
Maar jij gaat er niet over.
Iedere dag is gehaktdag
Wel bijzonder dat je man zich nu als slachtoffer opstelt.
Allesmag schreef:
23-05-2021 19:45
Sjeemig wat plemp jij een hoop onzin neer als ervaringsdeskundige zeg! Hou je bezig met je eigen problemen ipv ze te projecteren op de to. Niet iedereen gaat hetzelfde om met een gebeurtenis en niet iedereen kijkt er hetzelfde naar of heeft er op dezelfde manier last van. Hou alsjeblieft je therapeuten praat een beetje binnen de perken. Je praat een probleem zo duizend keer groter dan het is.
Dit is de ervaring van een, jawel ervaringsdeskundige. Ze zegt niet dat iedereen hetzelfde ervaart en dat het proces bij iedereen hetzelfde verloopt.
Ik vind je erg uit de bocht vliegen maar goed dat is mijn mening.
JustcallmeTuT schreef:
23-05-2021 20:09
Dit is de ervaring van een, jawel ervaringsdeskundige. Ze zegt niet dat iedereen hetzelfde ervaart en dat het proces bij iedereen hetzelfde verloopt.
Ik vind je erg uit de bocht vliegen maar goed dat is mijn mening.

Ik vind de post ook een regelrechte schoffering van GLF door te zeggen dat ze die ‘onzin’ voor zich moet houden. :nope:
Zandblauwtje, ik ben met stomheid geslagen. Weglopen zonder te zeggen wanneer je weer terugkomt vind ik al verschrikkelijk gedrag in een relatie. Maar de man heeft een BABY? Wat denkt hij: die baby zoekt het wel even zelf uit? Mijn vrouw is een verlengstuk van de baby dus het is haar pakkie-an?

Echt, ik heb wel eens laaiende ruzie met mijn man gehad omdat hij me zonder verdere toelichting vijf minuten met zijn fiets alleen liet. Of hij soms dacht dat ik de fietsenoppas was. Maar voor onbepaalde tijd gewoon maar weglopen bij een baby? @(

Nu zijn er twee mogelijkheden: ofwel ik ben een ontzettende dramaqueen met die fiets. Ofwel jouw man is een lul eersteklas. Ik hoop echt zo voor je dat ik de dramaqueen ben.

Sterkte.
Zazamaenade schreef:
23-05-2021 17:47
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Wat ik vooral pijnlijk vind is dat wij hier in feite Zandblauwtjes familie of vriendinnen zijn omdat ze niemand denkt te hebben met wie ze dit kan delen.
Waar het in zo'n topic eigenlijk op neerkomt is dat Zandblauwtjes haar ervaringen en gevoelens deelt met het gehele dorp, en dan niet achteraf, als de scherpste kanten eraf zijn, maar ongefilterd en onbeschermd.
Wat een rare opmerkingen van zowel jou als Clivia. Jullie lijken te willen insinueren dat Vivaforummers het niet goed met Zandblauwtje voor hebben en dat zij dus tegen hen beschermd moet worden. Niet aardig en volgens mij ook niet terecht.
Am Yisrael Chai!
.
Am Yisrael Chai!
Hoe goed iedereen het ook met zandblauwtje voor heeft, het blijft geschreven tekst en je kunt niet zien hoe het binnenkomt. Dat is gewoon niet zo veilig.

Ik heb deze week een webinar over kindermishandeling gevolgd. De spreker daar begon met dat ze via Zoom geen eigen ervaringen zou delen, juist omdat ze niet kon zien wat het bij de luisteraars triggerde.

Vergelijkbaar met een forum.
Mocht dit topic inmiddels voor Zandblauwtjes verworden zijn tot een onveilige plek kan zij en mag zij zich richten tot mensen die hebben aangeboden dat ze hen middels PB mag benaderen. Daar hoeft ze zich niet voor te verantwoorden, daar is ze geen uitleg voor verschuldigd.

Ik denk ook dat professionele hulp in deze belangrijk is. Ik zie dit forum niet als professionele hulp, maar als een manier om te ventileren en te klankborden. Dat kan in de afgelopen weken voor Zandblauwtjes net dat verschil hebben gemaakt waardoor ze haar hoofd enigszins boven water heeft weten te houden. Kan he, of het zo is weten we niet. Het forum kan absoluut dienen als uitlaatklep.

Ik gun haar in ieder geval dat ze rust vindt en dat er een oplossing komt voor de problemen in haar huwelijk. Het is heel rot en het is heel confronterend. Het is ronduit k*t.
Wanneer ze een vriendin zou zijn zou ik net zo lang mijn arm om haar schouder leggen als nodig. En ik zou luisteren. Maar ze zou ook gewoon stil mogen zijn. Stil zijn en zwijgen. Al naar gelang waaraan ze behoefte zou hebben.
Ik gun haar iemand in haar eigen veilige omgeving die dit voor haar kan en wil doen.
Ttroeteltje schreef:
23-05-2021 20:41
Mocht dit topic inmiddels voor Zandblauwtjes verworden zijn tot een onveilige plek kan zij en mag zij zich richten tot mensen die hebben aangeboden dat ze hen middels PB mag benaderen.
Nou die mensen zijn ook niet altijd even fris hoor. Er is een paar pagina's geleden nog zo'n filantroop weggetieft omdat ze onder proxy zat te forummen en dat deed ze niet voor de kat ze kut.
xynix schreef:
23-05-2021 20:32
Hoe goed iedereen het ook met zandblauwtje voor heeft, het blijft geschreven tekst en je kunt niet zien hoe het binnenkomt. Dat is gewoon niet zo veilig.

Ik heb deze week een webinar over kindermishandeling gevolgd. De spreker daar begon met dat ze via Zoom geen eigen ervaringen zou delen, juist omdat ze niet kon zien wat het bij de luisteraars triggerde.

Vergelijkbaar met een forum.
Je doet net alsof Zandblauwtje handelingsonbekwaam is. Het is nota bene een getrouwde vrouw, een moeder, ruim volwassen dus, en dus heus zelf in staat te bepalen of ze op een forum gaat schrijven.

Dat heeft ze gedaan, die keuze heeft ze met haar volle verstand gemaakt, behandel haar dan ook als de volwassen vrouw die ze is.
Am Yisrael Chai!
Het hele probleem is dus dat ze het niet vertelt aan vriendinnen.

Dat snap ik wel. Ik heb ook eigenlijk nooit gepraat over onze sexuele issues met anderen. En er zijn wel meer dingen waar ik niet of nauwelijks over praat omdat ze te gevoelig liggen.

Ik hoop dat die 45 minuten die een psycholoog doorgaans heeft helpen dinsdag. En dat wij hier uit de stomme discussies blijven en ook helpend zijn.
fashionvictim schreef:
23-05-2021 20:49
Je doet net alsof Zandblauwtje handelingsonbekwaam is. Het is nota bene een getrouwde vrouw, een moeder, ruim volwassen dus, en dus heus zelf in staat te bepalen of ze op een forum gaat schrijven.

Dat heeft ze gedaan, die keuze heeft ze met haar volle verstand gemaakt, behandel haar dan ook als de volwassen vrouw die ze is.
Ik ben ook een volwassen vrouw. Dat betekent niet dat er geen situaties zijn die ik voor mezelf onveilig vind. Dit forum is er één van. Vandaar dat ik hier ook nooit iets zal delen wat me werkelijk uit het lood slaat. Ik kijk wel uit.
xynix schreef:
23-05-2021 20:53
Ik ben ook een volwassen vrouw. Dat betekent niet dat er geen situaties zijn die ik voor mezelf onveilig vind. Dit forum is er één van. Vandaar dat ik hier ook nooit iets zal delen wat me werkelijk uit het lood slaat. Ik kijk wel uit.
Kan deze discussie niet op nee=nee?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
23-05-2021 20:56
Kan deze discussie niet op nee=nee?
Wat mij betreft geen discussie hoor. Wel extreem beledigend van deze dames, maar goed, zoals de waard is...
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2021 20:57
Wat mij betreft geen discussie hoor. Wel extreem beledigend van deze dames, maar goed, zoals de waard is...
Het enige waar mijn post over gaat, is dat de intentie van de schrijver niet het effect van de post bepaalt. Dus dat het effect niets met kwaadwillendheid van de schrijver te maken heeft. Mijn opmerking heeft niks te maken met handelingsonbekwaamheid van wie dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven