Tips camping Italië

20-06-2021 16:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik mis de Viva Google resultaten! Elke vraag die ik had werd beantwoord op het Viva forum, maar wel via Google. Als meelezer nu toch maar een nieuw account aangemaakt om zelf de vraag te stellen.
Ik ben voor volgend jaar op zoek naar een camping in Italië met grote plekken en privé sanitair. En om het nog wat lastiger te maken bij voorkeur ook op een veld met speelmogelijkheden. In Nederland is het vrij gebruikelijk om op een veld met trampoline en zandbak te staan, maar in Italië lijkt dat minder goed te vinden.
Mijn hoop is dat een van jullie de gouden tip heeft! Tips voor een camping met dit soort staplaatsen in Oostenrijk zijn ook van harte welkom.
Ik vraag me af of dat bestaat. In mijn ogen is dat Nederlands kamperen.
Ik Italië sta je veelal op kleine plekjes n straatjes of schots en scheef onder boompjes. Ik heb het in ieder geval nooit gezien in mijn 15 jaar Italië kampeerervaring.
Because schreef:
20-06-2021 18:15
Ik vraag me af of dat bestaat. In mijn ogen is dat Nederlands kamperen.
Ik Italië sta je veelal op kleine plekjes n straatjes of schots en scheef onder boompjes. Ik heb het in ieder geval nooit gezien in mijn 15 jaar Italië kampeerervaring.
Dat zou wel verklaren waarom ik het niet kan vinden.
Misschien een camping met Nederlandse eigenaren? Of anders in Frankrijk? Dat zou ook nog een optie zijn.
Camping Levico is een leuke camping met in elk geval ruimere plaatsen en enkelen met privé sanitair. Echt veldjes zoals jij omschrijft dan weer niet. Ik schat wel in dat je voor deze zomer te laat bent voor privé sanitair maar dat weet ik niet zeker. Leuke middelgrote camping direct aan het rustige Levico meer, aantal zwembaden (geen heel aquapark oid), winkeltje, pizzeria en cafetaria. Dorpje Levico op een kwartier loopafstand.
arcobaleno schreef:
20-06-2021 18:23
Camping Levico is een leuke camping met in elk geval ruimere plaatsen en enkelen met privé sanitair. Echt veldjes zoals jij omschrijft dan weer niet. Ik schat wel in dat je voor deze zomer te laat bent voor privé sanitair maar dat weet ik niet zeker. Leuke middelgrote camping direct aan het rustige Levico meer, aantal zwembaden (geen heel aquapark oid), winkeltje, pizzeria en cafetaria. Dorpje Levico op een kwartier loopafstand.
Dankjewel, ik ga hem onthouden. Het is voor volgend jaar, dat zou moeten lukken. Inderdaad geen veldjes, ik ben geen ervaren kampeerder, maar tot nu toe alleen op grote velden gestaan. Zal even wennen worden om zo dicht op elkaar te staan, maar daar staat het heerlijke Italiaanse eten weer tegenover :hello:
Daar hebben wij ook gestaan maar daar staat alles in straatjes en niet in veldjes en er is 1 grote speeltuin waar jong en oud in speelt. Kneiterharde animatie dus zorg dat je daar niet staat
Wij stonden op de plek onder de tunnel door. Onze pubers hadden het daar fantastisch dus wij ook.
Because schreef:
20-06-2021 18:31
Daar hebben wij ook gestaan maar daar staat alles in straatjes en niet in veldjes en er is 1 grote speeltuin waar jong en oud in speelt. Kneiterharde animatie dus zorg dat je daar niet staat
Wij stonden op de plek onder de tunnel door. Onze pubers hadden het daar fantastisch dus wij ook.
Wij hebben nog een jong kind, daarom groot fan van de veldjes, straatjes is lastiger, dan moet je het toch meer in de gaten houden. Ze kan nog niet alleen naar de speeltuin zonder toezicht.
Of overdrijf ik en loopt het wel los zonder veldje?
Nee hoor, je overdrijft niet. Bij Levico loopt er ook water langs de camping dus het blijft uitkijken

We hebben wel eens in de dordogne op een veld gestaan maar dat vond ik een oersaaie camping.
Tessymctess schreef:
20-06-2021 18:30
Dankjewel, ik ga hem onthouden. Het is voor volgend jaar, dat zou moeten lukken. Inderdaad geen veldjes, ik ben geen ervaren kampeerder, maar tot nu toe alleen op grote velden gestaan. Zal even wennen worden om zo dicht op elkaar te staan, maar daar staat het heerlijke Italiaanse eten weer tegenover :hello:
Ik zou dan komende juli n voorboeking doen. Wij hadden n tegoedbon van vorig jaar en de grote plekken waren in oktober al volgeboekt. Wij wisten precies welke plekken onze voorkeur hadden omdat we er eerder zijn geweest.
joske11 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 18:49
7.88% gewijzigd
Dubbel
Because schreef:
20-06-2021 18:42
Nee hoor, je overdrijft niet. Bij Levico loopt er ook water langs de camping dus het blijft uitkijken

We hebben wel eens in de dordogne op een veld gestaan maar dat vond ik een oersaaie camping.
Ja precies, dan gaat het relaxte van het kamperen er een beetje vanaf.
Camping Valle Gesso. Ken het zelf niet. Wel groot, maar wel veldjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
20-06-2021 19:12
Camping Valle Gesso. Ken het zelf niet. Wel groot, maar wel veldjes.
Ziet er mooi uit, geen zandbak/schommel oid op de veldjes en zo te zien geen privé sanitair, maar ik sla hem op. Het is me duidelijk dat ik ergens op moet inleveren.
Tessymctess schreef:
20-06-2021 19:17
Ziet er mooi uit, geen zandbak/schommel oid op de veldjes en zo te zien geen privé sanitair, maar ik sla hem op. Het is me duidelijk dat ik ergens op moet inleveren.
Ach hè, privé sanitair vergeten. Sorry, dooie mus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
20-06-2021 19:19
Ach hè, privé sanitair vergeten. Sorry, dooie mus.
Maar wel het zeldzame veldje!
Agriturismo camping iets? Pronto Campi ziet er heel goed uit. Heel goed sanitair maar niet privé.
Nouschi schreef:
20-06-2021 19:27
Agriturismo camping iets? Pronto Campi ziet er heel goed uit. Heel goed sanitair maar niet privé.
Dat sanitair!! :cheer2: De camping is zo klein, dan is privé sanitair ook wat minder nodig.
Thanks!
Met die wensen zou ik gewoon hele kleine campings zoeken. Lijkt me veel geschikter. Bovendien vind ik dat zelf per definitie 100x leuker.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ja dat is misschien gewoon de oplossing. En Nederlandse eigenaren is blijkbaar ook een pluspunt in dit geval.
Levico is hell qua animatie. Echt, als je pech hebt slaap je de hele vakantie pas als de herrie gestopt is. En de kinderen ook.
Verder wel fijn.
helena2 schreef:
20-06-2021 20:17
Levico is hell qua animatie. Echt, als je pech hebt slaap je de hele vakantie pas als de herrie gestopt is. En de kinderen ook.
Verder wel fijn.
Brrr, nee dat is niks voor ons.
Nee, wij dachten de eerste dag, oh wat een fijne camping! Voor italiaanse begrippen grote plaatsen, meertje waar je vanalles kung huren, mooi weer, prima sanitair, lekkere broodjes.

Tot we in de avond gezellig met kaarsjes voor de tent zaten en de herrie begon.
Echt zonde. Er zat ook bijna niemand bij die herrie, dus voor wie ze het doen is mij een raadsel.
Gelukkig hebben we Viva nog even voor fijne ervaringsverhalen.
helena2 schreef:
20-06-2021 20:17
Verder wel fijn.
En hoe laat is dat dan?
Voor mijn gevoel was het te laat, maar ik denk zo rond middernacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven