Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
smulrol schreef:
23-06-2021 17:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in reviews ook melding maak van lawaai. Niet per se om te klagen, maar wel als waarschuwing voor mede-lichte slapers. Bv de airco van de keuken onder mijn raam in een hotel, of slaapkamer van airbnb pal aan een groot plein waar hele nacht de lokale jeugd zat te zuipen met veel geschreeuw.

Ik let daar zelf op bij doorlezen van reviews
Ja, dat soort dingen zou ik ook melden in een review. Maar vogels zijn toch van een heel andere orde (vind ik dan).
Pingu schreef:
24-06-2021 07:38
In een Frans hotel een keer een Amerikaan horen klagen dat er ‘no American movies’ op de tv waren.
Ook zat hij heel boos te doen aan het ontbijt (alles te klein, de broodjes, de sapglaasjes, etc). Hij zei tegen zijn reisgenoot: ‘At least they have hard boiled eggs, but I’m not gonna go write home about it.
Tot dat toe wist ik niet dat dat ook een Engelse uitdrukking was!
but it's nothing to write home about, zou het volgens mij dan moeten zijn.
madamecannibale schreef:
23-06-2021 18:52
Vroeger boekte ik altijd goedkope vakanties aan de middellandse zee. Een keertje waren we in een appartement in Griekenland, ik geloof iets van 350 euro voor de vlucht en 16 dagen appartement. Het appartement werd gerund door een oud Grieks vrouwtje die de benen uit haar lijf liep. En hoewel er heus wel wat op aan te merken was (wat wil je voor die prijs) gingen de klachten over de gratis koekjes die je kreeg die te klein waren, over de fruitsalade waarin geen druiven zaten (serieus die vrouw maakte gratis fruitsalade die ze serveerde aan de mensen aan het zwembad) en over te weinig gratis snoepjes die je meekreeg als je weer naar het vliegveld ging. En dit was geen all inclusive, nee gewoon een simpele logies. De verwachtingen die mensen hebben liggen soms zo ver van de werkelijkheid.

Ook een keer een review van een moeder en dochter die met hun kleinzoon buiten het hoogseizoen met de bus naar Spanje gingen voor een prikkie. Ze hadden gedacht dat kleinzoon de hele dag wel bezig gehouden zou worden maar in de ochtend was er geen animatie. Wat een klaagzang was dat.
Oh verschrikkelijk toch, dat soort figuren. Ik schaam me de ogen uit mijn hoofd als ik Nederlanders dat soort dingen zie doen. Heb het in Griekenland ook meegemaakt, mensen die over alles zeurden tegen die lieve mensen van het appartementencomplex. Echt alles. De douche was te klein ( tja welkom in Griekenland zeker als je op budget gaat ), het bed ligt niet lekker ( wederom, welkom in Griekenland ), de koffie is te duur, het ontbijt is niet goed, de bus kwam niet op tijd. Echt hoor, zeik niet zo! Je bent op vakantie. Domme dingen vragen aan de reisleiding terwijl je die allang kon weten als je je een tikje ingelezen had. En dan later dus een negatieve review schrijven over dat dorp omdat de kerk dicht was tussen de middag ofzo. Ik trek dat soort gemiep echt heel slecht.
smulrol schreef:
23-06-2021 17:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in reviews ook melding maak van lawaai. Niet per se om te klagen, maar wel als waarschuwing voor mede-lichte slapers. Bv de airco van de keuken onder mijn raam in een hotel, of slaapkamer van airbnb pal aan een groot plein waar hele nacht de lokale jeugd zat te zuipen met veel geschreeuw.

Ik let daar zelf op bij doorlezen van reviews
Wij hadden eens een hotelkamer met zeezicht, maar vlak boven het terras waar ‘s avonds muziek werd gemaakt. Heel leuk en gezellig en om 00.00 uur was het klaar. De reviews over met name die kamers redelijk negatief, over rotherrie en schuiven met stoelen om 5 uur ‘s nachts. Dat klopte ook wel want dan werden kennelijk de tafels rechtgezet voor het ontbijt. Tja, ik hoor dat en ben dan blij dat ik nog een uurtje of wat mag slapen. Dus ik heb er een 10 voor gegeven, maar wel bij gezet dat je geen lichte slaper moet zijn. Verder heb je voordeel van de locatie. Even naar beneden voor je drankje, en dan op je eigen balkon naar de muziek luisteren met uitzicht op de oceaan.
Miskotto schreef:
23-06-2021 16:40
Maar hoezo noem jij mensen die een review geven zeikerds???
Mensen mogen hun mening geven, en dat doen ze vanuit hun visie, en wil je dat niet horen, geef mensen dan ook niet de gelegenheid om hun mening te ventileren.
Huh, dus jij vindt het geen gezeik als iemand een hotel een slechte score geeft omdat er verderop op het strand te veel zand tussen hun spullen is gaan zitten of omdat ze niet van het eten in de restaurants van het land houden?
You can never have too many hats, gloves and shoes
MadameJean schreef:
23-06-2021 16:38
Mijn broer werkt in Amsterdam in een Frans restaurant met een Franse naam en een Franse kaart en krijgt reviews a la 'we were thoroughly disappointed that the dishes did not reflect the local area. Food was tasty, but we could have been in a French city, not Amsterdam'
Nou want stamppot is echt iets om over naar huis te schrijven! :lol:
patsy--stone schreef:
24-06-2021 14:00
Nou want stamppot is echt iets om over naar huis te schrijven! :lol:
:HA:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lady*Voldemort schreef:
23-06-2021 19:11
Er was toch ooit hier een topic van iemand die klaagde over de enorme hoeveelheid zand op het strand van Scheveningen? Kan iemand dat nog opduikelen?
Je hebt bijvoorbeeld dit soort lijstjes
https://www.boredpanda.com/tripadvisor-reviews-uk/
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... nsula.html
https://www.news.com.au/travel/travel-u ... 3d26db1bb6
https://matadornetwork.com/life/20-of-t ... r-reviews/
Geen review, maar ik had een keertje een jungletour in Peru geboekt en ik werd aan een ander gezelschap geplakt dat samen 30 dagen of langer op reis was door heel Zuid-Amerika. In die groep zaten twee heel nare racistische Australiërs die op alles zaten te kankeren, terwijl we in een geweldige lodge zaten met supervriendelijk en behulpzaam personeel en heerlijk eten.
Maar volgens hen stonken de Peruanen en waren ze dom, het eten was niet goed, en nog van alles, "ja toch?". En oh ja ik kwam toch uit dat land met al die problemen met Marokkanen?
Ik begreep wel waarom de rest van de groep andere plekken aan de tafel had gekozen en ik die eerste avond met die engerds zat opgescheept. Ze hadden ook van alles te klagen over "de immigranten" in hun eigen land Australië. Toen heb ik ze er even fijntjes op gewezen dat zij toch zelf immigranten zijn en helemaal niet de oorspronkelijke bewoners. En ben ik met andere mensen gaan kletsen en heb ik daarna gezorgd dat ik niet meer naast die twee engnekken zat.

Waarom ga je dan naar een ander continent als je alles daar vies en stom vindt? En hoe durf je in zo'n internationaal gezelschap al je xenofobische praatjes uit te kramen?

Er zaten gelukkig ook leuke mensen in die groep maar ik ben dan altijd heel blij als ik na 3 dagen weer verlost ben van zo'n groep.
Patsy stone, bizar.

Nou ja, ik heb wel eens een groepsreis gemaakt met mensen die een deel van de reis al gedaan hadden. Dit was een reis door meerdere landen en land 1 hadden zijn al eens uitgebreid bezocht. En op onze reis was alles daar minder leuk en bijzonder... Wat ik niet heel gek vind als je ergens voor de tweede keer komt, maar het ook echt elke keer benoemen! Waarom?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Felidaes schreef:
23-06-2021 15:14
Over mensen die vonden dat er te veel zand op het strand was.

Of dat iemand zwanger was geraakt omdat er niets te doen was.

Iemand die het stom vond dat er zoveel spanjaarden in Spanje waren.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ik ben wel eens met een groeps- busreis naar Londen geweest, daar was een vrouw die zeikte echt om te zeiken. Er was altijd wat...
Die kwam smorgens naar je ontbijttafeltje om te zeiken.
Het ontbijt was niet goed en anders dan in Nederland, (Goh...) dit was niet goed, dat was niet goed, en de mooiste was dat we een x in het centrum van Londen even een paar uur iets voor ons zelf deden. Daarna komt ze terug zeggend dat ze geen winkel gezien had terwijl ze haar handen vol shoppingbags had.. :nut: (ok dat is niet echt zeuren maar raar is het wel)
Wij hebben ooit een busreisje naar Parijs gedaan en er zat ook een diner bij en daar zaten 2 vrouwen waarbij wij aan tafel werden gezet die aan het klagen waren dat er door de mensen in Parijs alleen Frans werd gesproken.
En ze wilden helemaal niet naar Disney, was een combinatieweekendje.” Had dan alleen een bus of trein naar Parijs geboekt “ zei ik nou dat kon volgens hun niet. Je kon alleen naar Parijs als je ook naar het pretpark ging…
Heerlijk om weer te lezen.
Zelf heb ik wel een keer kritische review geschreven na een Cuba reis. We hadden deze met een organisatie geboekt, omdat zonder echt gedoe was. Doe ik ook niet snel meer.
Ik kreeg een invul evaluatie formulier toegestuurd.

Vond de organisatie toen echt onbeleefd. We werden omgeboekt en kwam er achter dat de prijs veranderde voor dezelfde reis en organisatie alleen ipv NL groep zaten we in BE groep. Werd er niet bijgezegd.

En de plaatselijke Belgische reisleider was echt niks. Totaal geen hechting met de groep en het lag er steeds heel dik op dat we aten bij "vriendjes". We hebben geregeld zelf ergens gegeten en dat was echt zo veel lekkerder. Helaas kon dat niet altijd.

Het irritantste vond ik nog dat de activiteiten niet van te voren bekend waren. Elke keer werd voor we op een plek kwamen gezegd wat je kon doen. Alles kost geld, maar het is wel fijn dat je even kan bekijken hoe en wat. Ook was hij slecht in bedenken van plan B als Plan A niet meer bestond. Gelukkig vond heel de groep het een aparte reisleider.

Als reisleider ben je ook de sfeermaker, het land verkopen ect,niet alleen de mensen transporteren.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 24-06-2021 15:39
9.67% gewijzigd
Beter.Laat schreef:
23-06-2021 17:20
Het bungalowpark kreeg een onvoldoende, want :
" in de snackbar kregen we vier kroketten en twee frikandellen, in plaats van vier frikandellen en twee kroketten." ...

Ik vind dit in de categorie -iedereen kan op internet- vallen. Vroeger moest je pen en papier pakken om ergens over te klagen, en dan naar de brievenbus, je moest er wat moeite voor doen. Nu is dat zo gemakkelijk geworden. Doet me denken aan de tijd dat ik met mijn bedrijfje begon en mijn eerste klanten vroeg of ze misschien opbouwende kritiek hadden waar ik iets aan had. Toen moesten een aantal mensen heel goed nadenken voor ze met de meest idiote opmerkingen kwamen, die zeer weinig met het werk dat ik deed te maken had. Net als dat de bestelling bij de friettent losstaat van je bungalow en het bungalowpark.

Ook wel eens meegemaakt dat klanten ontevreden of teleurgesteld of boos waren omdat ik niet op hun bizarre vragen/ eigen in ging en dan vervolgens familie/ vrienden inschakelen om negatieve reviews te geven. Echt heel erg treurig.
dolfje schreef:
24-06-2021 15:29
...en daar zaten 2 vrouwen waarbij wij aan tafel werden gezet die aan het klagen waren dat er door de mensen in Parijs alleen Frans werd gesproken.

Is wel de reden dat ik niet naar Frankrijk op vakantie wil. Maargoe..daar klaag ik dan verder ook niet over.
dolfje schreef:
Wij hebben ooit een busreisje naar Parijs gedaan en er zat ook een diner bij en daar zaten 2 vrouwen waarbij wij aan tafel werden gezet die aan het klagen waren dat er door de mensen in Parijs alleen Frans werd gesproken.
En ze wilden helemaal niet naar Disney, was een combinatieweekendje.” Had dan alleen een bus of trein naar Parijs geboekt “ zei ik nou dat kon volgens hun niet. Je kon alleen naar Parijs als je ook naar het pretpark ging…
:rofl: :rofl:
Jaren geleden ging ik met partner naar een oer goedkoop all inclusive hotel in Turkije. Wij wilden er ff uit en alleen zon zee strand. Het was ook zo goedkoop dat wij daar heel blij mee waren want wij dachten: mooi overdag lekker All Inn bij het zwembad met een drankje etc en `s avonds gaan we gewoon lekker uit eten in het stadje. Was een prima hotel en een heerlijke vakantie.

In het hotel zaten echter ook heel veel mensen die het allemaal volslagen ruk vonden. Toen realiseerde ik me dat het veel met je verwachting te maken heeft. Wij dachten: mooi cheap ass, we zien het wel terwijl er ook mensen zijn die drie jaar vakantiegeld bij elkaar hebben gespaard en een in hun ogen prijzige reis boeken en ja... dan kan het misschien wel tegen vallen. Zij aten ook al de 15 dagen in het hotel ( er was voor betaald tenslotte) en dat gaat ook wel vervelen als ze een beperkt aanbod hebben.

Dus.. tja... altijd meerdere reviews lezen en je eigen verstand gebruiken.
dolfje schreef:

:bonk:
Laat dat soort mensen maar lekker thuisblijven.
WholeLottaLove schreef:
23-06-2021 19:48
Nederlanders zijn sowieso vreselijk als ze op vakantie mogen.
Het zijn net olifanten in een porseleinkast.
Net als Russen, maar die zijn dan de lompe dronken variant, wij zeiken gewoon de hele dag door en iedereen mag het ook horen.

In Australië ben ik vaak genoeg weggerend als mijn vriend en ik een Nederlands stel zagen aankomen. En ja, ons volk is dan ook erg makkelijk en snel te herkennen (en te horen)

Desalniettemin doe ik soms ook mee hoor, met de zeik hype. En ben ik toch soms best trots om een kaaskop te zijn.
, ik heb dan nog het geluk dat ik er totaal niet Nederlands uitzie, kan makkelijk voor alles doorgaan wat exotisch is :hihi: dus hebben het nooit door.
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2021 15:47
Echt, sommige mensen hebben gewoon echt geen idee wat vakantie inhoudt, waar ze heen gaan, wat ze er kunnen verwachten, enz. Kunnen die mensen niet lezen? Of hebben ze überhaupt nooit iets van algemene ontwikkeling meegekregen? Zo bijzonder altijd!
dit
Relax we're all crazy, it's not a competition
guppekop schreef:
24-06-2021 17:17
Jaren geleden ging ik met partner naar een oer goedkoop all inclusive hotel in Turkije. Wij wilden er ff uit en alleen zon zee strand. Het was ook zo goedkoop dat wij daar heel blij mee waren want wij dachten: mooi overdag lekker All Inn bij het zwembad met een drankje etc en `s avonds gaan we gewoon lekker uit eten in het stadje. Was een prima hotel en een heerlijke vakantie.

In het hotel zaten echter ook heel veel mensen die het allemaal volslagen ruk vonden. Toen realiseerde ik me dat het veel met je verwachting te maken heeft. Wij dachten: mooi cheap ass, we zien het wel terwijl er ook mensen zijn die drie jaar vakantiegeld bij elkaar hebben gespaard en een in hun ogen prijzige reis boeken en ja... dan kan het misschien wel tegen vallen. Zij aten ook al de 15 dagen in het hotel ( er was voor betaald tenslotte) en dat gaat ook wel vervelen als ze een beperkt aanbod hebben.

Dus.. tja... altijd meerdere reviews lezen en je eigen verstand gebruiken.
Ja dat scheelt echt een hoop. Mensen hebben soms geen idee wat iets normaal gesproken kost en zien een prijs zonder echt na te denken. Jaren geleden had je ook 3 daagse busreizen naar Londen voor 35 euro ofzo. Toen vond men het zo raar dat ik liever 300 a 400 euro uitgaf voor een lang weekend Londen want hallo je kunt al voor 35 euro dus dat andere is echt veel te duur. Maar ze snappen dan niet dat je van die 3 dagen maar een paar uur in Londen bent want op dag 1 vertrek je laat in de avond, komt op dag 2 heel vroeg aan in Londen mits alles mee zit, en dan ergens in de avond vertrek je weer om heel vroeg op dag 3 weer thuis te zijn. Ja echt 3 dagen Londen en met een beetje pech ben je heel brak in Londen omdat je de hele nacht niet geslapen hebt omdat het niet lukt om te slapen in de bus.
Ik ben ooit in een ver verleden reisleidster geweest voor Belgische en Nederlandse reisorganisaties. Het meest frappante wat betreft ontevreden gasten dat ik ooit meegemaakt heb was op een klein Grieks eilandje, een koppel dat twee weken geboekt had in het meest goedkope appartement dat we in de brochure hadden staan. Was een pensionnetje met 10 kamers (studios) dat door een oud vrouwtje gerund werd. 9 kamers op de begane grond en 1 penthouse op de eerste verdieping (wat ook iets groter was). Ze sprak geen Engels, moest altijd haar dochter of zoon erbij halen. Elke dag legde ze gratis eten klaar in de kamer, van zelfgebakken zoetigheden tot verse eieren van haar kippen of vers fruit. Alles werd goed onderhouden en het was er erg schoon. Mooi zwembad ook. Kwam er een koppel aan dat in die tijd 350 EUR op had betaald voor twee weken. Voor dat geld moet je geen wonderen verwachten. Na aankomst werd ik gebeld, ze waren erg overstuur, want het ze hadden een kamer op de begane grond en als je op hun terras op een stoel zat, kon je niet over de omheining heen kijken, die was te hoog. Meneer had een slechte gezondheid en zat volgens hem veel op het terras van de kamer, dus was niet tevreden. Alle kamers waren echter zo, behalve het penthouse. Echter was alles volzet, het was augustus. Ik naar het oude vrouwtje gebeld, gevraagd of ik met het koppel in het penthouse kon spreken en hen gevraagd of ze, mits ik hen een huurauto cadeau gaf voor een week, wouden omruilen. Vonden ze geweldig, was een jong koppel en waren nooit in het pension. Toen ik het aan het andere koppel voorstelde, gingen ze erop in, om een uur later weer te bellen en te zeggen dat het geen oplossing was en ze het niet accepteerden want hun vrienden zaten op de begane grond en zij op het eerste verdiep en dat kon toch echt niet want ze hadden kamers naast elkaar geboekt (werkelijk... ). Ze vonden het ook niet kunnen dat ze in hun boeking on zeezicht gevraagd hadden en dat ze dar niet hadden. In de brochure stond letterlijk dat het appartement in het binnenland lag, op 4 km van de zee. Ik kon echter niets doen want in hun prijsklasse had ik echt niets meer vrij. Toen ze diezelfde dag op mijn informatiemeeting kwamen in het nabijgelegen restaurant, heeft de man voor 50 gasten en 3 obers mij geëist voor een ander hotel en toen ik vriendelijk zei dat er niets vrij was, heeft hij me vastgepakt en arm omgedraaid en begon hij te roepen en te tieren. Gelukkig door ingrijpen van de obers van het restaurant en enkele gasten is het op een sisser afgelopen. Gelukkig ging het verhaal snel rond op het eilandje (was echt piepklein) en toen ik de avonds beldde naar één van de andere appartementeigenaren hadden ze al van het voorval gehoord en boden ze me twee 5 sterren appartementen aan vlakbij de zee ( op de boulevard) voor dezelfde prijs. De familie is me daarna nog komen bedanken en zich komen verontschuldigen met een fles wijn. Heb hen gezegd dat ze die beter aan de eigenaar van het appartement konden geven. Hebben daarna nog een brief naar de organisatie gestuurd om te zeggen dat ze mensen beter moeten informeren dat dat pension geen zeezicht heeft. Tja, in het binnenland gelegen en op 4 km van de kust is blijkbaar niet duidelijk genoeg...
Dus die mensen mishandelen jou fysiek en worden als beloning omgeboekt naar een vijfsterren accommodatie? Ik hoop tegen een flinke meerprijs, wat een idioten.
KamilleT schreef:
26-06-2021 08:38
Dus die mensen mishandelen jou fysiek en worden als beloning omgeboekt naar een vijfsterren accommodatie? Ik hoop tegen een flinke meerprijs, wat een idioten.
Dit snap ik ook niet. Worden ze nog beloond voor hun vreselijke gedrag ook, terwijl je al ontzettend je best voor ze had gedaan.
Nog eentje, niet over klagers maar wel grappig. Een koppel belt me op een avond met de vraag of ze de volgende ochtend een excursie konden doen. Was een busreis rond het eiland met een plaatselijke excursie organisatie. Ik deed de verkoop, maar ging niet mee. Omdat ze op een uur rijden lagen van waar ik was, had ik ze ja gezegd en ze konden me dan de dag erna betalen als ik ze met de bus ging ophalen om terug naar het vliegveld te gaan. Ok. Op de dag van de terugreis waren ze echter een no-show en de receptie van hun hotelletje vertelde me dat ze een auto hadden gehuurd en al naar de luchthaven vertrokken waren. Bij aankomst op de luchthaven zag ik ze niet meer. Gebeld, maar ze namen niet op. Als die excursies niet betaald worden, moest ik die uit eigen zak betalen en was ongeveer 80 euro dus hell no dat ik dat ging doen. Ik kende de douaniers (echt, wat een klein eiland was dat) en liet hen 4 keer omroepen met de vraag zich naar de douane post te begeven. Achter de douane was het ook erg klein, 1 grote ruimte met wat stoelen en een kiosk. Ze kwamen niet, dus stelden de douaniers voor om me achter de douane te begeleiden. Die waren echt geschrokken toen ik met twee bewapende agenten voor hen stond om vriendelijk dat geld terug te vragen. En dan nog durven zeggen dat ze het geld wel bij terugkomst aan de reisorganisatie hadden overgemaakt hoor!
Jee Gordi, dat eerste verhaal :O
Wat een asociale mensen zeg. En dan wordt hun gedrag ook nog beloond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven