Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
dolfje schreef:
27-06-2021 12:27
Ik wel dus het is maar goed dat ik geen kinderen heb :P

Ik ook :biggrin:
KamilleT schreef:
27-06-2021 11:24
Dus jij laat liever je kind naast een enge stinkende man zitten? Dat kan natuurlijk ook.
Ik lees nergens dat die man eng was, dat maak jij ervan. En ja, ik zou mijn kind er gewoon naast hebben laten zitten, al is het alleen maar omdat ik anders ongeveer bij die man op schoot zou hebben gezeten.
Sommige mensen zetten op vakantie ook gewoon hun hersenen uit, volgens mij :)
Jarenlang bijbaantjes gehad in hotels, en het is echt meerdere keren voorgekomen dat ik naar een kamer gestuurd werd omdat er een lamp kapot was.
En dan kwam ik daar, kon ik van een afstandje al zien dat de stekker op het tafeltje naast de lamp lag :proud:

En de eerste keer dacht ik nog dat dat toch wel niet het enige probleem zou zijn, maar jawel hoor, stekker d'r in en er was licht.
Elke keer.

En ik dacht eerst nog dat ik in de zeik genomen werd, maar meestal waren gewoon heel beleefde mensen, die dan ook echt een beetje schaapachtig stonden te mompelen als die stekker er dan in ging (goh, ja, stekker, niet aan gedacht)
Oh dat doet me denken aan een actie van mezelf. In Engeland is een sta caravan. De nachtlampjes zaten aan het bed vast en er zat een klein knopje om ze aan te doen wat ik niet gezien had. Naast het bed zat een schakelaar en ik drukte daar een paar keer op maar er gebeurde niks. Toen zag ik pas dat er op die schakelaar een rode sticker met "help" zat :$ Nog geen 5 minuten later komt er een auto aan in volle vaart om te kijken wat er gaande is. Ik vond het echt zo erg...

Dat park kreeg van ons trouwens wel 5 sterren want het was veel beter dan verwacht. We hadden die week ervoor in een 5 sterren sta caravan gezeten op een ander park en die was niet half zo luxe als de 2 sterren die deze caravan had. En had ook nog een fijn keukentje met fijne pannen terwijl bij die 5 sterren we op dag 2 maar een eigen pan zijn gaan kopen want alles brandde aan of bleef aan de pan plakken.
Lady*Voldemort schreef:
27-06-2021 12:44
Ik lees nergens dat die man eng was, dat maak jij ervan. En ja, ik zou mijn kind er gewoon naast hebben laten zitten, al is het alleen maar omdat ik anders ongeveer bij die man op schoot zou hebben gezeten.
Hahaha nee hij was niet eng gelukkig. Maar ik ben heel slank en verschil qua postuur heel weinig met mijn zoon alleen dat hij kleiner is. Dus wat ruimte betreft had het niet uitgemaakt wie er naast hem zat.
TsumTsum schreef:
27-06-2021 14:51
Oh dat doet me denken aan een actie van mezelf. In Engeland is een sta caravan. De nachtlampjes zaten aan het bed vast en er zat een klein knopje om ze aan te doen wat ik niet gezien had. Naast het bed zat een schakelaar en ik drukte daar een paar keer op maar er gebeurde niks. Toen zag ik pas dat er op die schakelaar een rode sticker met "help" zat :$ Nog geen 5 minuten later komt er een auto aan in volle vaart om te kijken wat er gaande is. Ik vond het echt zo erg...

Dat park kreeg van ons trouwens wel 5 sterren want het was veel beter dan verwacht. We hadden die week ervoor in een 5 sterren sta caravan gezeten op een ander park en die was niet half zo luxe als de 2 sterren die deze caravan had. En had ook nog een fijn keukentje met fijne pannen terwijl bij die 5 sterren we op dag 2 maar een eigen pan zijn gaan kopen want alles brandde aan of bleef aan de pan plakken.
Haha dan voel je je ook lullig. Ik zou ook gewoon als een blinde kip op dat knopje drukken. Maar wel goed geregeld zo'n help knopje!
3Tomaten schreef:
27-06-2021 13:11
Sommige mensen zetten op vakantie ook gewoon hun hersenen uit, volgens mij :)
Jarenlang bijbaantjes gehad in hotels, en het is echt meerdere keren voorgekomen dat ik naar een kamer gestuurd werd omdat er een lamp kapot was.
En dan kwam ik daar, kon ik van een afstandje al zien dat de stekker op het tafeltje naast de lamp lag :proud:

En de eerste keer dacht ik nog dat dat toch wel niet het enige probleem zou zijn, maar jawel hoor, stekker d'r in en er was licht.
Elke keer.

En ik dacht eerst nog dat ik in de zeik genomen werd, maar meestal waren gewoon heel beleefde mensen, die dan ook echt een beetje schaapachtig stonden te mompelen als die stekker er dan in ging (goh, ja, stekker, niet aan gedacht)
Stekker er in (of waterkraan opendraaien bij een wasmachine) dat zouden mensen moeten kunnen uitvogelen.

Maar: wij huren regelmatig een vakantiehuisje (steeds een ander park / locatie). En dan komen we toch veel dingen tegen die echt onduidelijk zijn.
Hoe sommige verwarmingssystemen werken, gashaarden, oven/magnetron, gecompliceerde wasmachine / drogers (alles zonder handleding uiteraard).
En inderdaad, hoe gaan bepaalde lichten aan? Zelfs sommige deursloten zijn vreemd.
Eigenlijk zou een vakantie huis zo opgezet moeten zijn dat niemand de receptie moet bellen of 20 minuten moet klooien om basic zaken voor elkaar te krijgen.
Mijn dochter had een keer een vakantiehuis met een gasoven. Belde ze me ‘s avonds op omdat ze met hun diepvriespizza zaten en de oven niet aan kregen. Het was zo’n ouderwets exemplaar dat ze zelfs met een keukenaansteker het vlammetje aan moesten steken. Dat hadden ze beide (dochter en vriendin) natuurlijk nog nooit gezien.
KamilleT schreef:
27-06-2021 15:36
Mijn dochter had een keer een vakantiehuis met een gasoven. Belde ze me ‘s avonds op omdat ze met hun diepvriespizza zaten en de oven niet aan kregen. Het was zo’n ouderwets exemplaar dat ze zelfs met een keukenaansteker het vlammetje aan moesten steken. Dat hadden ze beide (dochter en vriendin) natuurlijk nog nooit gezien.
Oh ja, tjee... ik snap die meiden wel. Ik geloof dat mijn moeder haar antieke gasover 20 jaar geleden weg heeft gedaan. En sindsdien nergens meer gezien.
In Nieuw-Zeeland stond in een motel zo'n Amerikaanse fornuis. Met de draaiknoppen aan de achterkant (echt hoe onveilig is dat? Moet je over je pannen reiken!). Echt 10 minuten lopen zoeken hoe de oven aan ging en hoe je hem instelde. Toevallig kwam de eigenaar een tweede sleutel brengen. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
VanilleThee schreef:
27-06-2021 15:32
Stekker er in (of waterkraan opendraaien bij een wasmachine) dat zouden mensen moeten kunnen uitvogelen.

Maar: wij huren regelmatig een vakantiehuisje (steeds een ander park / locatie). En dan komen we toch veel dingen tegen die echt onduidelijk zijn.
Hoe sommige verwarmingssystemen werken, gashaarden, oven/magnetron, gecompliceerde wasmachine / drogers (alles zonder handleding uiteraard).
En inderdaad, hoe gaan bepaalde lichten aan? Zelfs sommige deursloten zijn vreemd.
Eigenlijk zou een vakantie huis zo opgezet moeten zijn dat niemand de receptie moet bellen of 20 minuten moet klooien om basic zaken voor elkaar te krijgen.
Ik heb ook wel eens geworsteld met in inductiekookplaat maar gelukkig is van bijna alles de handleiding te googelen
VanilleThee schreef:

Ja op vakantie ook een keer gehad dat ik de verwarming niet aan kreeg en het op mijn hotelkamer nog geen 18 graden was en ik voelde het ook waaien maar de airco stond niet aan. Voor de airco had ik wel een Engelse handleiding gevonden maar voor het bedieningspaneel aan de muur dus niet. Sommige dingen wezen zichzelf ondanks dat ik niks van de taal snapte maar hoe ik de temperatuur wat hoger kon lukte niet, ook geen engelse handleiding. Na een nacht slecht slapen ivm de kou, het was herfst, bij de receptie maar gaan vragen hoe dat moest. Meisje van de receptie is ook zeker 5 minuten bezig geweest om dat ding weer goed te krijgen en hehe ik kon weer zelf de verwarming regelen. Blijkbaar had een vorige gast het ding om zeep geholpen ofzo.
Wij hebben eens gehad dat we de airco niet uit kregen. Die stond bij aankomst op 16 graden of zo, dus het werd echt knap koud in de woonkamer. Dat ding hing ook vlak boven de bank dus je kon er eigenlijk niet meer zitten. We konden ook nergens een knop vinden om hem uit te zetten. Gelukkig werkte de airco in de slaapkamers wel naar behoren, dus ik bedacht dat ik de volgende dag wel zou gaan klagen/vragen. De volgende dag wilde ik de airco in de slaapkamer bedienen, maar ik deed het wat onhandig dus het hele kastje kwam van de muur. Bleek dus dat het een afstandsbediening was die je op alle airco’s kon gebruiken :$ Bij toeval hing hij op de juiste plek zodat hij voor de twee slaapkamers bediend konden worden.
Ja altijd leuk die afstandsbedieningen, ik had er een keer 4 op m'n hotelkamer. 1 voor de TV, 1 voor de airco, 1 voor de air purifier en 1tje voor het bedieningspaneel aan de muur als je te lui was om er even heen te lopen. Was wel handig als je al in bed lag en je het licht nog uit moest doen. Of als je het licht even aan moet doen snachts omdat je niet wilt struikelen over een drempel of verhogingen op weg naar de wc.
Zoveel mensen die klagen op vakantie dat de airco het niet doet.
Doe dan ook je balkon deur dicht!!!
yette schreef:
26-06-2021 08:54
Jee Gordi, dat eerste verhaal :O
Wat een asociale mensen zeg. En dan wordt hun gedrag ook nog beloond.
Ja onbegrijpelijk, en die mensen gaan nog steeds door het leven met het idee dat ze gelijk hadden. Althans ik zie nergens dat hen ook is uitgelegd dat ze gekregen hadden waar ze voor betaald hadden, en dat ze met dat penthouse al méér kregen dan waar ze voor betaald hadden. En dan dus gewoon effe iemand fysiek aanvallen en dan krijg je als beloning een 10x zo duur hotel en nog steeds geen preek van de reisorganisatie. :-o

Na de opmerking dat het verhaal het hele eiland was rond gegaan, verwachtte ik juist dat die mensen het eiland af gegooid zouden worden. Dat geen enkele accommodatie ze nog wilde hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
ca726647543 schreef:
26-06-2021 09:18
Niks mis met een goede stamppot. Niet met sufgekookte groenten "uit grootmoeders keuken" maar goed gemaakt is er niets mis mee. En is overigens ook niet heel typisch Nederlands. Er zijn meer landen waar ze dit hebben. Je zou het misschien eerder Noord-West-Europees moeten noemen.
Nee niks mis mee. Maar ook niet iets om speciaal naar op zoek te gaan omdat het zo bijzonder is. Of om te verwachten in elk restaurant in een land waar men zelf al lang heel internationaal eet.
VanilleThee schreef:

Ik huurde een keer een appartement in Zagreb met een vriend van me, ieder een eigen slaapkamer. Hij is een koukleum en wil het liefst dag en nacht de verwarming op 25 graden. Bah! Ik vind overdag zo'n 20-21 graden comfortabel en 's nachts koeler en raam op een kier. Maar goed, ieder een eigen kamer dus geen probleem toch?
We hebben 5 dagen gekloot met de thermostaat en de eigenaar gebeld maar het lukte maar niet om de slaapkamer van die vriend warm te krijgen en de mijne gewoon koel te houden. Wat bleek? Die eigenaar had een systeem ingebouwd waardoor de verwarming helemaal uitgaat zodra je een raam op een kier zet. o_o :-?
Maar er waren ook geen ventilatieroosters ofzo, dus dat is hartstikke ongezond, een huis zonder enige ventilatie en dan wel twee mensen erin die vocht en CO2 uitademen, en die de douche, wasmachine en kranen gebruiken (dus nog meer vocht in het appartement). Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan die man dat een huis altijd ENIGE ventilatie nodig heeft, ook al is het buiten 10 graden en wil je dus binnen een beetje stoken. En dat droge lucht ook sneller warm te stoken is dan veel te vochtige 'vuile' lucht (dus dat het juist goedkoper voor zijn energierekening is om het huis wél een beetje te ventileren als de verwarming aan staat). Maar hij begreep er niks van.
KamilleT schreef:
26-06-2021 08:38
Dus die mensen mishandelen jou fysiek en worden als beloning omgeboekt naar een vijfsterren accommodatie? Ik hoop tegen een flinke meerprijs, wat een idioten.
Neen, eigenaar van het andere complex heeft geen extra geld gevraagd, hij vond het sneu dat ik zo behandeld werd en wou helpen. Maar inderdaad, het was echt een situatie die ik nooit meer zal vergeten.
patsy--stone schreef:
28-06-2021 13:32
Ja onbegrijpelijk, en die mensen gaan nog steeds door het leven met het idee dat ze gelijk hadden. Althans ik zie nergens dat hen ook is uitgelegd dat ze gekregen hadden waar ze voor betaald hadden, en dat ze met dat penthouse al méér kregen dan waar ze voor betaald hadden. En dan dus gewoon effe iemand fysiek aanvallen en dan krijg je als beloning een 10x zo duur hotel en nog steeds geen preek van de reisorganisatie. :-o

Na de opmerking dat het verhaal het hele eiland was rond gegaan, verwachtte ik juist dat die mensen het eiland af gegooid zouden worden. Dat geen enkele accommodatie ze nog wilde hebben.
Neen hoor, ik heb niet de hele conversatie beschreven, maar dat heb ik natuurlijk verschillende keren uitgelegd. Hen ook uitvoerig aan de telefoon en bij de infomeeting proberen aan hun verstand te brengen. Zelfs de andere gasten mengden zich om meneer uit te leggen dat hij kon vragen in de reservering om zicht op de Eiffeltoren, als het hotel niet in de buurt ligt dan gaat dat niet. Helaas dovemansoren. Alles was de schuld van een ander: de touroperator, de brochure, het reisbureau...
yette schreef:
27-06-2021 06:27
Ik ben trouwens ook wel eens verbaasd geweest dat er helemaal niemand over mij klaagde, terwijl ik me daar wel op had voorbereid. Alleen maar medeleven toen ik 8 uur moest vliegen met een huilende, kotsende kleuter en (jawel) een kat die aan een stuk door keihard klaagde.
ik zou je vervloeken en je kat in gedachten op 16 manieren vermoorden. om vervolgens te kijken hoe ik je kan helpen, want jij kunt er ook niks aan doen en wil ook niets liever dan een stille kat en een blije, niet kotsende kleuter...
En doooooor!
Gordi schreef:
29-06-2021 08:21
Neen hoor, ik heb niet de hele conversatie beschreven, maar dat heb ik natuurlijk verschillende keren uitgelegd. Hen ook uitvoerig aan de telefoon en bij de infomeeting proberen aan hun verstand te brengen. Zelfs de andere gasten mengden zich om meneer uit te leggen dat hij kon vragen in de reservering om zicht op de Eiffeltoren, als het hotel niet in de buurt ligt dan gaat dat niet. Helaas dovemansoren. Alles was de schuld van een ander: de touroperator, de brochure, het reisbureau...
Dat van de Eiffeltoren vind ik een goeie grap!

Maar nog steeds erg jammer dat zo iemand met zo'n plaat voor zijn kop en zulk agressief (strafbaar!) gedrag, er mee wegkomt en zelfs beloond wordt. Die gaat op zijn volgende vakanties dus precies hetzelfde gedrag vertonen.
Dit is het topic wat jullie zochten denk ik:

reizen/ondertussen-op-tripadvisor-belac ... #p30275840
noas_1993 schreef:
05-08-2021 19:46

Ja! Leuke TO ook!
noas_1993 schreef:
05-08-2021 19:46

Dank! Ik ga het met plezier terug lezen!

Heb er even vluchtig ingekeken. Zag iets over "handdoekenleggers" (ja, deze groep mensen verdienen een eigen benaming).
Op onze laatste dag vakantie, een aantal jaren terug, moesten we vroeg op, omdat de bus naar het vliegveld vroeg zou komen.
Om half 6 open ik de balkondeur voor een laatste blik over de zee en de zonsopgang.
En ha hoor! Ze waren er al.... de handdoekleggers! En het ergste.... ze waren niet de eerste!
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
06-08-2021 19:15
Dank! Ik ga het met plezier terug lezen!

Heb er even vluchtig ingekeken. Zag iets over "handdoekenleggers" (ja, deze groep mensen verdienen een eigen benaming).
Op onze laatste dag vakantie, een aantal jaren terug, moesten we vroeg op, omdat de bus naar het vliegveld vroeg zou komen.
Om half 6 open ik de balkondeur voor een laatste blik over de zee en de zonsopgang.
En ha hoor! Ze waren er al.... de handdoekleggers! En het ergste.... ze waren niet de eerste!
Ik las laatst in iemands reisverslag dat hij samen met zijn kleine neefje om 7 uur 's ochtends opstond om al die handdoeken van de strandstoelen te halen en allemaal te verstoppen ergens achter een gebouwtje. Ik moest er best wel om lachen :rofl:

Maar ik heb ook wel eens fimpjes gezien van hotels die expres het hek rondom het zwembad pas om eem bepaalde tijd open deden om dit handoekje-leggen toe voorkómen. Nou, al die mensen dringen en rennen alsof hun leven er vanaf hing joh! De hel op aarde, ik zou daar nog niet heen willen als ze me geld toe gaven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven