Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Niet te geloven dat Peter alweer een week in het ziekenhuis ligt :(
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
.. En weer een dagje erbij dat die klootzakken niet winnen, hou vol Peter! Er gebeuren mooie dingen om je heen, redenen om te knokken.

Vraag me af wat de opdrachtgever vindt van het verloop van deze aanslag. Ik voorzie op korte termijn een poging tot uitbraak, vind het zeer zorgwekkend.
Rijksmuseum schreef:
14-07-2021 06:10
.. En weer een dagje erbij dat die klootzakken niet winnen, hou vol Peter! Er gebeuren mooie dingen om je heen, redenen om te knokken.

Vraag me af wat de opdrachtgever vindt van het verloop van deze aanslag. Ik voorzie op korte termijn een poging tot uitbraak, vind het zeer zorgwekkend.
:heart:

En het miljoen is binnen (meer zelfs). Hou vol, Peter! Dit is jouw verdienste.
Lambchop schreef:
13-07-2021 23:23
Dat zou je wel zeggen ja, dat er iets van een meisje van 18 moet worden teruggevonden. Die kan niet zomaar verdwijnen.....
Dat zou je denken ja maar ik ben ook bang dat er een kans is dat de dader al overleden is . Een doffe ellende voor die ouders die onwetendheid.
In VI waar het ook over Peter ging, vertelde Johan dat het praktisch onmogelijk is om vanuit de extra beveiligde gevangenis in Vught ook maar iets te organiseren.
Ik vraag me af of dit echt zo is.
Billy_Mean schreef:
14-07-2021 07:49
In VI waar het ook over Peter ging, vertelde Johan dat het praktisch onmogelijk is om vanuit de extra beveiligde gevangenis in Vught ook maar iets te organiseren.
Ik vraag me af of dit echt zo is.
ik denk dat Johan nog heerlijk naïef is...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
14-07-2021 07:58
Ik ook.
rosanna08 schreef:
14-07-2021 07:58
Dat denk ik ook.
Ik ben wel benieuwd hoe dat dan gaat, hoe ze wel iets kunnen organiseren.
Billy_Mean schreef:
14-07-2021 08:03
Dat denk ik ook.
er zijn altijd zwakke plekken, door het systeem, door de mensen die er rondlopen. En dat hoeft dan niet kwaadwillend te zijn, maar mensen kunnen ook onder druk gezet worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Billy_Mean schreef:
14-07-2021 08:03
Dat denk ik ook.
Medewerkers omkopen.
Champoo schreef:
13-07-2021 19:34
Vandaag kregen de nabestaanden van Derk Wiersum de gelegenheid om van hun spreekrecht gebruik te maken. Was een indrukwekkende speech van zijn vader.

Zijn weduwe en kinderen maakten er geen gebruik van en vorderen ook geen schadevergoeding. Ze komen dan namelijk met hun NAW gegevens in het strafdossier :cry:

Dit vind ik echt schokkend. Hoe is het mogelijk dat deze mensen niet beschermd worden??
Wat een achterlijke regel.
Lijkt mij toch dat dat per direct aangepast moet worden.
Hier trouwens ook de uitzending van gisteren gekeken, maar uitgezet toen Glennis Grace kwam zingen. Raar dat ze haar vragen na wat zij er op social media heeft uitgekraamd afgelopen week.

Wel gedoneerd.
Wat fijn dat ze het miljoen al binnen hebben! Dat is op de website nog niet te zien.
Ik las er trouwens dat dé tipgever een jaar de tijd krijgt en kan daarna geen aanspraak meer maken op het geld. Fijn dat er wat druk achter zit.
Yildizlar2 schreef:
14-07-2021 07:43
Dat zou je denken ja maar ik ben ook bang dat er een kans is dat de dader al overleden is . Een doffe ellende voor die ouders die onwetendheid.
Daar ben ik ook bang voor..🙁
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Vraag mij af of de dader het waard vindt om de bak in te draaien met 1 miljoen op zak
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Nee de dader niet. Maar er is bijna altijd wel iemand die iets weet. Omdat de dader toch een keer iets heeft losgelaten. En die persoon zo vinden daar hopen ze op.
Jeetje wat lijkt die stem van Royce op zijn vader zeg!
minnimouse schreef:
13-07-2021 22:54
Ik hoop heel erg dat dat miljoen ervoor zorgt dat iemand gaat praten. Er moet toch iemand zijn die iets weet? Het kan toch niet zo zijn dat er he-le-maal niets teruggevonden wordt van een meisje van 18?!
Ik vind het zelf wel redelijk bizar dat een miljoen je dan kennelijk wel over de streep trekt, iets met moreel kompas. Maar goed, ik heb wel gedoneerd omdat ik de de ouders van Tanja Groen wil helpen.
Stressed is just desserts spelled backwards
VGM1980 schreef:
14-07-2021 09:22
Vraag mij af of de dader het waard vindt om de bak in te draaien met 1 miljoen op zak
De dader zal zich echt niet melden ( ik denk dat de dader al is overleden ) maar misschien een familielid of een soort kerkganger/dominee waar bij gebiecht is wel.
Zomaar wat gedachtes..
Led-lampje schreef:
14-07-2021 09:48
De dader zal zich echt niet melden ( ik denk dat de dader al is overleden ) maar misschien een familielid of een soort kerkganger/dominee waar bij gebiecht is wel.
Zomaar wat gedachtes..
Dit denk ik ook.
Het lijkt mij geweldig als zo'n vreselijke daad er nu voor zorgt dat er heel veel geld binnenkomt voor de tip en iemand gaat praten. Dat het opgelost gaat worden en dat Peter het gaat overleven zonder teveel restverschijnselen. En dat Taghi dan niet heeft gekregen wat hij wilde en zijm terreur is omgebogen naar iets positiefs namelijk duidelijkheid voor de ouders van Tanja.

Ik had al donatie gedaan, maar ga nog wat storten. De tipgever had jaren eerder moeten praten, maar als hij of zij dit door het geld alsnog doet vind ik het dat wel waard dat hij of zij met 1 miljoen op het tropische strand kan liggen.
Ik ga er zelf vanuit dat het nooit opgelost gaat worden.
sneeuwwitje80 schreef:
14-07-2021 09:55
Het lijkt mij geweldig als zo'n vreselijke daad er nu voor zorgt dat er heel veel geld binnenkomt voor de tip en iemand gaat praten. Dat het opgelost gaat worden en dat Peter het gaat overleven zonder teveel restverschijnselen. En dat Taghi dan niet heeft gekregen wat hij wilde en zijm terreur is omgebogen naar iets positiefs namelijk duidelijkheid voor de ouders van Tanja.

Ik had al donatie gedaan, maar ga nog wat storten. De tipgever had jaren eerder moeten praten, maar als hij of zij dit door het geld alsnog doet vind ik het dat wel waard dat hij of zij met 1 miljoen op het tropische strand kan liggen.
In deze digitale tijdperk lukt dat niet dan komt er al snel een heksenjacht op de tipgevers van waarom heb je niets eerder gezegd..
Dat op het strand liggen kan je vergeten na de bekentenis.
Maar misschien iemand die al in een verzorgingshuis zit een ouder iemand die wat weet en denkt van ik ben in de 80 en heeft familie nog wat aan dat geld.
Geen idee eigenlijk.
Ik denk dat het nooit word opgelost.
Ik vrees ook dat ze het nooit oplossen. Ze garanderen de tipgever anonimiteit, maar hoe werkt zoiets in de praktijk? Komt dat geld cash in een koffertje? Anders kan de politie toch in kader van het onderzoek bij de stichting op de rekening kijken waar het heen gegaan is?

Ik hoop dat iemand durft te praten als de dader is overleden. Of zoals jij zegt de mogelijke tipgever zelf niet veel meer te verliezen heeft.
Het is te hopen dat haar beide ouders ooit nog meemaken dat hun dochter gevonden is. Net als Natalee Holloway, Jaïr Soares, Maddie McCann en nog meer verdwenen zonen en dochters. Ik denk eerder door toeval, dan een tip. Er zijn veel scenario's, misschien is ze met fiets en al een bus ingesleurd en het buitenland in gebracht bv .

Mooi dat de studentenvereniging nog bloemen stuurt en er op wijst niet alleen laat over straat te gaan bijvoorbeeld.
Verhuisd naar vloggers en influencers forum. Pb voor info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven