Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
:-(

Rust zacht Peter. De wereld is weer een dapper mens kwijt.
Dag lieve, dappere strijder. Je zal ernstig gemist worden. Sterkte voor de naasten. :rose:
Vandaag was zo'n dag waarop je blij bent dat je alles redt. Ziek kind, tig deadlines, etc. Ineens viel mijn oog op de pushberichten op mijn telefoon en zag ik dat ze allemaal van RTL Nieuws waren en over Peter gingen.

En toen met een half oog die zin: "Peter R. de Vries overleden na aanslag."

Ik zat middenin een gesprek en herhaalde zonder erbij na te denken wat ik las, en terwijl ik het hardop uitsprak drong pas tot me door wat er aan de hand was.

Ik heb direct het gesprek afgekapt. Godverdomme wat oneerlijk zeg. Ik had echt, echt, echt verwacht dat hij zou blijven leven en dat hij er bovenop zou komen. Stom he?

Ik zou wel willen huilen maar dat voelt tegelijk zo ontzettend ongepast naar zijn nabestaanden.
Am Yisrael Chai!
Zag om 15. 00 het RTL4 nieuws, daar lieten ze de schoten horen die dinsdag hem geraakt hebben. Mijn lijf kromp in elkaar. Wat een geweld. Wat hard, meedogenloos, gemeen. In- en intriest dat een man die nog zoveel kon betekenen is vermoord.

Naast verdriet wat ik voel dat in dit land een goede journalist dit kan overkomen (en een broer van, en een advocaat van) ben ik bang. Bang voor collectief bang zijn. Bang voor verharding en onverschilligheid in de samenleving. Dat het normaal wordt, dit soort moordpartijen. Dat de visie dat het 'pech' is voor degenen die het betreft, de boventoon gaat voeren. Dat ik als niet betrokkene met mijn afstandsbediening kan wegzappen, in mijn veilige woning.

Ik wil niet laf zijn. Uitchecken omdat dit onrecht zo groot is.

Ik voel me zo verdomde machteloos.
Dat het nare voorgevoel dat je hebt toch uitkomt.. wát een klote nieuws..
Nou ja.. dat dus..
fashionvictim schreef:
15-07-2021 16:08
Vandaag was zo'n dag waarop je blij bent dat je alles redt. Ziek kind, tig deadlines, etc. Ineens viel mijn oog op de pushberichten op mijn telefoon en zag ik dat ze allemaal van RTL Nieuws waren en over Peter gingen.

En toen met een half oog die zin: "Peter R. de Vries overleden na aanslag."

Ik zat middenin een gesprek en herhaalde zonder erbij na te denken wat ik las, en terwijl ik het hardop uitsprak drong pas tot me door wat er aan de hand was.

Ik heb direct het gesprek afgekapt. Godverdomme wat oneerlijk zeg. Ik had echt, echt, echt verwacht dat hij zou blijven leven en dat hij er bovenop zou komen. Stom he?

Ik zou wel willen huilen maar dat voelt tegelijk zo ontzettend ongepast naar zijn nabestaanden.

Dit heeft mij ook geraakt en hoewel ik hem ook niet persoonlijk ken heb ik ook gehuild. Een groot verlies maar ook vanwege woede en zo fucking onrechtvaardig. Zo teringtyfus onrechtvaardig!!!!!!
Huilen doe ik dan weer niet. Ik vind het vreselijk wat hem is overkomen en het is een groot gemis voor velen, uiteraard het allerergste voor zijn dierbaren. Het is shockerend hoe hij aan zijn einde is gekomen, dat voelt zo onrechtvaardig.
Maar huilen om iemand die ik niet ken doe ik niet. Het is akelig confronterend.
https://www.condoleance.nl/18464/peter-r--de-vries.html

Voor wie wil. Zou mooi zijn als hij de laatste eer nog krijgt die hij verdient.
Koffieverkeerd schreef:
15-07-2021 16:20
Huilen doe ik dan weer niet. Ik vind het vreselijk wat hem is overkomen en het is een groot gemis voor velen, uiteraard het allerergste voor zijn dierbaren. Het is shockerend hoe hij aan zijn einde is gekomen, dat voelt zo onrechtvaardig.
Ik heb wel gehuild.
Ik huil sowieso wel snel maar ik weet niet, het raakt me heel erg.
Koffieverkeerd schreef:
15-07-2021 16:20
Ik heb daar niet eens controle over. Als ik bijvoorbeeld zijn zoon en dochter op tv zag van de week, dan staan de tranen gewoon in mijn ogen. Ik word gewoon ontzettend verdrietig van dit nieuws.
minnimouse schreef:
15-07-2021 16:23
Ik heb wel gehuild.
Ik ook :-(
minnimouse schreef:
15-07-2021 16:23
Ik heb wel gehuild.
Mij ook, maar ik kan het gewoon nog steeds niet geloven. Ik heb die dinsdag wel gehuild, meerdere keren zelfs, maar mijn hersenen lijken wel in een soort ontkenningstand te zitten ofzo.

Ik vind het zo erg.
Am Yisrael Chai!
Dit raakt mij ben er kapot van. Een mam die zoveel families heeft geholpen waarbij de rest het opgaf. Dit was een goed mens ik vind het echt vreselijk.
Voor zijn familie al die families die hij zo goed geholpen heeft en met name voor de familie van Nickey daar belde hij trouw al die jaren elke week mee hij was als een familie voor ze. Toen die moeder zei nu branden we niet elke dag een kaarsje voor Nickey maar ook voor Peter moest ik huilen. Wat in en in triest is dit nieuws.
Jezus wat erg :"-( ik had zo mijn hoop gevestigd op dat hij het zou overleven dat ik dit niet aan zag komen. Ben er echt helemaal naar van, Peter rust zacht voor mij ben jij een held! Heel veel kracht en sterkte voor de nabestaanden :redrose:
Vreselijk dat hij de strijd toch niet heeft kunnen winnen…. Ik had het zo gehoopt en met de dagen die verstreken zonder het nieuws dat hij overleden was ook een beetje gedacht. Het was ook bijna een strijd die niet te winnen was, zoveel mensen overleven een kogel in hun hoofd niet maar hem gunde ik het zo ontzettend…. Rust zacht Peter 😔
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
fashionvictim schreef:
15-07-2021 16:27
Mij ook, maar ik kan het gewoon nog steeds niet geloven. Ik heb die dinsdag wel gehuild, meerdere keren zelfs, maar mijn hersenen lijken wel in een soort ontkenningstand te zitten ofzo.

Ik vind het zo erg.
Ja, ik heb dat ook. Ik ken Peter helemaal niet maar dit grijpt me zo aan.
Ik las net ergens dat hij is vermoord. Ja dat klopt, maar dat voelt gek. Alsof het niet waar is. ‘Hoezo vermoord? Peter R. de Vries toch niet?’
:'(
Behalve alle bekende zaken zal ik mij Peter herinneren als de man die een jongen hielp die werd afgeperst nadat hij via een website had geprobeerd in contact te komen met andere homoseksuele tieners. Toen de afpersende viespeuk dacht een kwetsbare jongen te treffen, vond hij Peter R. de Vries die hem prompt aanhield! Wat een heerlijk gevoel was dat.

En dan de zaak Bebe Panja, Angelique van Leijenhorst, het echtpaar onder het geitenhok…
Hamer schreef:
15-07-2021 16:43
Behalve alle bekende zaken zal ik mij Peter herinneren als de man die een jongen hielp die werd afgeperst nadat hij via een website had geprobeerd in contact te komen met andere homoseksuele tieners. Toen de afpersende viespeuk dacht een kwetsbare jongen te treffen, vond hij Peter R. de Vries die hem prompt aanhield! Wat een heerlijk gevoel was dat.

En dan de zaak Bebe Panja, Angelique van Leijenhorst, het echtpaar onder het geitenhok…
Oh dat zijn echt zaken die hij in de jaren ‘90 volop behandelde. Dat gevoel komt weer helemaal terug. Wat een mooi programma maakte hij toch!
minnimouse wijzigde dit bericht op 15-07-2021 16:48
0.46% gewijzigd
minnimouse schreef:
15-07-2021 16:44
Oh dat zijn echt zaken die hij in de jaren ‘90 volop behandelde. Dat gevoel komt weer helemaal terug. Wat een mooi programma maakte hij toch!
Wil je svp even Peter’s achternaam wijzigen in mijn quote? Peter verdient het niet dat ik zijn achternaam verpest ;)

Zeker een mooi programma! Hij heeft véél bereikt.
Hamer schreef:
15-07-2021 16:46
Wil je svp even Peter’s achternaam wijzigen in mijn quote? Peter verdient het niet dat ik zijn achternaam verpest ;)

Zeker een mooi programma! Hij heeft véél bereikt.
Gedaan ;-)
minnimouse schreef:
15-07-2021 16:48
Gedaan ;-)

Dank je :heart:
ik zat al op dag 10 te wachten, had ondanks mijn ervaringen toch hoop dat het bij zo'n vechter positief zou verlopen.

wat verdrietig
Oh en de zaak van Corinne Bolhaar en haar kinderen. Ook opgelost.
Livingston schreef:
15-07-2021 16:52
ik zat al op dag 10 te wachten, had ondanks mijn ervaringen toch hoop dat het bij zo'n vechter positief zou verlopen.

wat verdrietig

Ik ook. De berichten van zijn kinderen hadden me hoop gegeven. Helaas. De man met het grote rechtvaardigheidsgevoel is toch overleden.
Misschien een hele stomme opmerking hoor, maar ik mis nu ook Meds. :|
We're just two lost souls

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven