Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
guppekop schreef:
22-07-2021 15:28
Dames, ik heb nu een palette van Anastasia (Soft Glam) gekocht, mooie kleuren dus best blij mee maar ik merk toch dat ook dit nogal snel vervaagd, ik heb ook best vette oogleden dus daar kan het wel aan liggen ;-).

Ik heb nog een primer van de Etos maar echt top is dat niet dus hier mijn vraag:

Wat vinden jullie nu een goede basis voor oogschaduw?
Ik heb een primer van NYX die ik helemaal niks vind maar onlangs heb ik er eentje van Sigma aangeschaft waar ik wel tevreden over ben.

Ik heb em op deze site besteld. Bijna de helft goedkoper dan bij de Douglas:

https://www.bangerhead.nl/search/sigma% ... -primer-nl

Ik gebruik geen ABH oogschaduw maar mijn Sigma oogschaduw blijft hier de hele dag mee zitten.
Felidaes schreef:
22-07-2021 16:16
Kunnen jullie mij helpen?
Ik ben op zoek naar de oude kleine UD basic mini.
Niet nummer 2, maar de orginele.

Als ik google krijg ik wat wish hits en een vage site waar de foto mij niet bevalt.

De mijn is bijna op en ik wil een vervanging.

Wie red mij (of weet een heeeele goede dupe) ???
Ik heb zelf de Smashbox covershot matte en de kwaliteit is goed.
Ik was op zoek naar een “vaste” poeder van Bare Minerals en kwam toen deze oogschaduw palettes tegen.
Voor minerale poeder is dit toch wel mijn favoriete merk.
Ik heb een los doosje oogschaduw van dit merk en de pigmentatie is echt geweldig.
Vooral de doosjes met paarstinten vind ik erg mooi.

https://www.bareminerals.com/on/demandw ... lang=en_US
Emma95 schreef:
26-07-2021 09:04
Ik was op zoek naar een “vaste” poeder van Bare Minerals en kwam toen deze oogschaduw palettes tegen.
Ik heb een los doosje oogschaduw van dit merk en de pigmentatie is echt geweldig.

Mooi! Ik heb nog nooit oogschaduw van Bareminerals geprobeerd. Ze hebben wel mooie paletten. Is de kwaliteit goed?
Emma95 schreef:

Oh, naar deze heb ik ook al vaker zitten kijken. Ik vind de kleuren heel mooi maar ik vroeg mij af of de pigmentatie wel okay was. Heb je dit besteld, Emma?

Over oogschaduw en pigmentatie... ik heb 2 paletjes van Sigma besteld en ik vind dat echt heel fijne oogschaduw. Heel goed gepigmenteerd en het blijft ook heel lang zitten. In 1 van die paletten zitten ook 2 bronzers, qua kleur enigszins vergelijkbaar met die van Hoola Lite en de reguliere Hoola maar echt zo veel beter gepigmenteerd.
Ha dames, jullie kunnen mij vast advies geven. Ik gebruik momenteel vaak een cc Cream en daarna poeder van clinique, met op een aantal
Plekken wat bronzer. Ik heb een concealer palet van Hema, maar daar ben ik niet zo blij mee. Touche eclat gebruik ik soms onder m’n ogen, en om onderweg een beetje bij te werken.

Op zich is het best ok, vooral nu mijn huid het goed doet. Maar de concealer is eigenlijk echt niet best en de cc Cream doe ik over m’n reguliere dagcreme/SPF, wat een beetje dubbel op is en het kan een beetje in de ‘kieren’ van m’n huid gaan zitten.

Ik overweeg dus een poeder foundation. Heb hier en in het skincare topic veel gehoord over Mintenz en bareminerals. Ik neig naar Mintenz, omdat het een Nederlands merk is, maar wat zijn verder nog voor- en nadelen van beide? En hoe kies ik in godsnaam een kleur uit al die opties? Ik ben vrij wit en kies vaak gewoon simpel de lichtste, maar ik zie nu toch ontzettend veel verschillende opties.

En qua concealer: is dit soort poedervorm dan ook een goede optie of kan ik beter concealer van een ander merk aanschaffen?
Mintenz heeft proefpakketjes. Heel handig. Ik ben fan van beiden. Ik gebruik het niet elke dag want ik ben ook fan van The Ordinary serum foundation. Ik zou zeggen, probeer het gewoon voor die paar euro. Het is zo persoonlijk wat prettig is en wat werkt.
LadyDay, ja, de pigmentatie is heel goed van de Bare Minerals oogschaduw.
Heb een donkergrijs rond doosje.
Palette ben ik nog over aan het nadenken.
Heb er al drie…
emma95 wijzigde dit bericht op 02-08-2021 13:37
0.60% gewijzigd
Ik heb ook een paar proefsetjes van Mintenz. Dekt best goed en je kunt sommige plekjes extra aanstippen.
Minerale concealer hebben ze ook. Ook poeder.
Bare Minerals heeft dit ook.

Ik heb zelf twee kleuren medium.
Je kunt ze ook heel simpel mengen en iets donkerder maken.
Een minerale bronzer erbij is ook mooi als je gezicht net iets te licht is.
Emma95 schreef:

Klopt de eerste oogschaduw die natuurlijk oogt. Er mooie paletten ook.
Zelf gebruik ik nu een aantal producten van Bare Minerals, ook hun original powder. sinds ik deze gebruik is mijn huid echt sterk verbeterd.
Tevens zijn hun producten cruelty free en de meesten ook vegan.

De producten van minetz heb ik niet geprobeerd, ondanks dat de prijs een stuk voordeliger is. Komt eigenlijk vanwege tevredenheid over powder van Bare minerals.

Gaandeweg ben ik inmiddels veel producten van The Ordinary gaan gebruiken. Paula’s choice is bijna verdwenen van wastafel.

Momenteel gebruik ik extra veel producten omdat ik chemo krijg. Dat droogt de huid enorm uit. Daarom is het handig veel verschillende producten van The Original te gebruiken.
Ik zoek nog wel een echt goede lichaamscreme. Gebruik nu Weleda skin food, maar mag wat mij betreft nog meer food op mijn lichaam.

En nu ik toch bezig ben…
Mijn haar heb ik nog, er was grote kans dit ook kwijt te raken. Het droogt nu echt uit. Op advies kapper gebruik ik nu Matrix moisture me rich. Echt goede shampoo, maar ik kan nog wel iets sterkers gebruiken. Wie heeft de ultieme tip?

Thanks 🌷🌹
Ik heb een schaamteloze bestelling gedaan bij Mintenz van proefpakketten met verschillende kleuren foundation, concealer en blush :$ het komt vanmiddag al, dus ik ben heel benieuwd!!
Van lippe, als je huid zo droog is, zou een olie niet fijner zijn?

Ik ben echt wel fan van PC producten maar gebruik ook steeds minder. Mijn favoriete masker is uit het assortiment (gebruikte ik als nachtcreme, Moisture Mask). Ik heb nu nog wel de BHA en de retinol van PC maar dag en nachtcreme niet meer en de cleanser heb ik vervangen voor Cerave en dat bevalt goed.
Flomo, het is handig om even goed te lezen hoe je minerale poeder opbrengt.
Of filmpjes kijken.
vanlippebiesterveld schreef:
26-07-2021 16:30
Zelf gebruik ik nu een aantal producten van Bare Minerals, ook hun original powder. sinds ik deze gebruik is mijn huid echt sterk verbeterd.
Tevens zijn hun producten cruelty free en de meesten ook vegan.

De producten van minetz heb ik niet geprobeerd, ondanks dat de prijs een stuk voordeliger is. Komt eigenlijk vanwege tevredenheid over powder van Bare minerals.

Gaandeweg ben ik inmiddels veel producten van The Ordinary gaan gebruiken. Paula’s choice is bijna verdwenen van wastafel.

Momenteel gebruik ik extra veel producten omdat ik chemo krijg. Dat droogt de huid enorm uit. Daarom is het handig veel verschillende producten van The Original te gebruiken.
Ik zoek nog wel een echt goede lichaamscreme. Gebruik nu Weleda skin food, maar mag wat mij betreft nog meer food op mijn lichaam.
Thanks 🌷🌹
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Weleda Skin Food niet ken, dus ik kan deze niet vergelijken met een amdere crème. Wel heb ik zelf een erg droge huid en ik gebruik graag de Moisturizer Cream van Cerave. Deze is voor gezicht en lichaam.

https://www.lookfantastic.nl/cerave-moi ... 98693.html
Die ga ik eens bekijken. Dank!
Emma95 schreef:
27-07-2021 13:55
Flomo, het is handig om even goed te lezen hoe je minerale poeder opbrengt.
Of filmpjes kijken.

En wat je eronder doet. Ik merkte bij de spf van The Ordinary dat de Mintenz foundation erg vlekkerig werd en heb dat denk ik ook met de cerave moisterizer. Maar heb deze nog maar 1 of 2x gebruikt dus ik zal het van de week nog even testen. Bij de TO moisterizer nmf en de Australian gold spf eronder heb ik er geen last van.
Idd de filmpjes op YT staat het goed uitgelegd. Ook 4x in de week live op FB te vinden.
Ik schrok me de 1e keer rot wat er binnenkwam, echt heel weinig voor veel geld maar je zal zien dat je er heel lang mee doet. Ik gebruik kleine dekseltjes of potjes om een beetje van de poeder in te strooien. Want vanuit het zakje pak je al gauw teveel met de kwast.
Succes hoop dat het bevalt. Ik ben inmiddels verslaafd, heb al iets van 10 kleuren oogschaduw, een paar blushes en bronzers, foundation, concealers en veel testers 🙄🙄.
Ik doe een heel klein beetje in een klein schaaltje. Dan kun je makkelijk met de kwast ronddraaien. En je kan makkelijk mengen.
Wil ook nooit meer iets anders.

Ja, je moet zorgen dat je huid niet vettig is.
Ik heb m’n pakketje binnen maar nog geen tijd gehad om rustig uit te proberen. Ik hoop vrijdagochtend even de tijd te hebben zonder kinderen.

Ik had inderdaad al wat filmpjes gekeken op fb en zal opletten wat ik eronder draag en m’n moisturizer goed laten intrekken.

Dank voor de tips alvast, ik zal laten weten wat ik ervan vond!
Je kan via Mintenz ook een workshop volgen, aanrader!
Lady_Day schreef:
27-07-2021 13:49
Van lippe, als je huid zo droog is, zou een olie niet fijner zijn?

Ik ben echt wel fan van PC producten maar gebruik ook steeds minder. Mijn favoriete masker is uit het assortiment (gebruikte ik als nachtcreme, Moisture Mask). Ik heb nu nog wel de BHA en de retinol van PC maar dag en nachtcreme niet meer en de cleanser heb ik vervangen voor Cerave en dat bevalt goed.
Hé Lady,
Olie lijkt fijner, maar doet vaak niks qua hydratatie. Heb nog 2 flesjes Kneipp staan. Het masker van PC heb ik ook. Kreeg bij laatste bestelling er een gratis tube bij. Deze gebruik ik ook als extra nachtcrème.

Van Cerave heb ik nu de bodylotion. Kende het merk niet maar bevalt prima. Ook een leuke prijscategorie. Ik gebruik nu de cleanser van The Ordinary, ook een erg fijne. Misschien ook eens die van Cerave proberen.

Voor m’n haarden ik nu Olaplex nr 3 gekocht. Vond het iets teveel om direct alles aan te schaffen, zoals ook shampoo en conditioner. Ben er nog niet van onder de indruk na een behandeling.
Olaplex 3 doet bij mij ook weinig hoor. Ik koop het in ieder geval niet weer. Gebruik je shampoo zonder SLS en andere 'troep'? Dat maakte bij mij echt het verschil.
Ik heb ook een tijdje geleden Olaplex 3 gekocht. Ook ik ben er eigenlijk niet zo van onder de indruk. Ik koop het in ieder geval niet opnieuw als het op is. Ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens een ander Olaplex product probeer, maar dit was wat mij betreft niet echt een fantastische introductie van het merk.
Ik merk eigenlijk totaal geen verschil.
Update van m’n Mintenz testers: pas vanmorgen aan toegekomen om uit te proberen. De juiste kleur kiezen vind ik nog wat lastig, ik kan niet zo makkelijk meerdere strepen naast elkaar maken in verschillende kleuren. Maar nadat er 1 iets te licht was en de iets donkere net goed, denk ik dat ik die twee moet mengen. Morgen even proberen.

De concealer, blush en bronzer zijn prima, maar ik moet even zoeken wat handiger kwasten zijn ervoor.

Ik heb gekeken voor een workshop maar dat kan niet bij Mintenz zelf en degene hier in de buurt vond ik qua website nou niet echt denderend… alleen al aan de wenkbrauwen van de dame in kwestie kon ik zien dat wij niet dezelfde smaak hebben ;-D
🙈. Had ik die vraag toch eerst hier moeten stellen over Olaplex. Hier zit een echt dream team voor de echte reviews!

Flomo, wat tips voordat je begint. Pak gewoon een kwast waar je goed mee kunt draaien op je gezicht. Eentje die goed poeder kan oppakken. Niet direct beginnen als je je gezicht hebt ingesmeerd. Even rustig laten intrekken en dan begin je.
Toen ik het de eerste keer gebruikte, dacht ik niets te zien. Het zit er heel natuurlijk op. Je krijgt de neiging om meer te gebruiken. Je moet het een beetje leren.
Ik heb later wel een kwast van Bare minerals zelf gekocht. Als je nu een kwast hebt die lekker werkt, dan hoef je zo n kwast echt niet te kopen. Tip van mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven