Frustratie
vrijdag 20 augustus 2021 om 20:46
Lieve allemaal,
Ik ben even tot op het bot gefrustreerd.
Mijn vriend wilde na zijn werk nog even een uurtje naar de koffieshop. Ik had zin in een gezellige avond samen en baalde dat we niet samen zouden gaan eten (ivm reistijd zou hij dan pas 9 uur thuis zijn).
Ik baalde maar gaf hem wel deze ruimte. Ik probeer hem namelijk wat meer ruimte en vertrouwen te geven (ooit vertrouwensproblemen geweest wat we weer proberen op te bouwen).
Toen belde hij me rond 7 uur op dat het rustig was in de koffieshop en hij daarom een rondje zou gaan lopen in Haarlem. Ik vond het prima, maar was wel even bang dat hij me puur opbelde om aan te geven dat hij later nog even bij de shop zou gaan kijken en daardoor later thuis zou komen.
We kregen ruzie en hij liet weten dat hij nu überhaupt niet meer voor 12e thuis zou komen.
Ik kan zo ontzettend laaiend worden van dit soort dingen.
Is het echt heel raar om rekening met elkaar te houden en na je werk gewoon lekker naar huis te gaan en dan te kijken/ af te spreken wat we of wat hij gaat doen?
Zijn mijn behoeften dan zo verschillend? Ben ik zo bang en onzeker doordat hij ooit is vreemdgegaan?
Ik weet in ieder geval dat ik meer beschikbaar ben voor hem dan hij voor mij en dat is zo k*t.
Misschien is het wel jaloezie dat hij meer momenten van lekker lang leven de lol zonder verplichtingen heeft en het huis en de hond wel op mij neerkomen ofzo.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd..
Even voor de mensen die direct willen roepen dat je in een relatie je eigen ding moet kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben daar duidelijk over. Ik heb eens in de zoveel weken een avondje met de meiden en dat staat dan gewoon in de agenda en that’s it. Duidelijk, iedereen weet waar hij aan toe is toch?
Nu zit ik dus met een rot gevoel in mijn buik, krijg geen hap door mijn keel mezelf op te vreten..
Ik ben even tot op het bot gefrustreerd.
Mijn vriend wilde na zijn werk nog even een uurtje naar de koffieshop. Ik had zin in een gezellige avond samen en baalde dat we niet samen zouden gaan eten (ivm reistijd zou hij dan pas 9 uur thuis zijn).
Ik baalde maar gaf hem wel deze ruimte. Ik probeer hem namelijk wat meer ruimte en vertrouwen te geven (ooit vertrouwensproblemen geweest wat we weer proberen op te bouwen).
Toen belde hij me rond 7 uur op dat het rustig was in de koffieshop en hij daarom een rondje zou gaan lopen in Haarlem. Ik vond het prima, maar was wel even bang dat hij me puur opbelde om aan te geven dat hij later nog even bij de shop zou gaan kijken en daardoor later thuis zou komen.
We kregen ruzie en hij liet weten dat hij nu überhaupt niet meer voor 12e thuis zou komen.
Ik kan zo ontzettend laaiend worden van dit soort dingen.
Is het echt heel raar om rekening met elkaar te houden en na je werk gewoon lekker naar huis te gaan en dan te kijken/ af te spreken wat we of wat hij gaat doen?
Zijn mijn behoeften dan zo verschillend? Ben ik zo bang en onzeker doordat hij ooit is vreemdgegaan?
Ik weet in ieder geval dat ik meer beschikbaar ben voor hem dan hij voor mij en dat is zo k*t.
Misschien is het wel jaloezie dat hij meer momenten van lekker lang leven de lol zonder verplichtingen heeft en het huis en de hond wel op mij neerkomen ofzo.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd..
Even voor de mensen die direct willen roepen dat je in een relatie je eigen ding moet kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben daar duidelijk over. Ik heb eens in de zoveel weken een avondje met de meiden en dat staat dan gewoon in de agenda en that’s it. Duidelijk, iedereen weet waar hij aan toe is toch?
Nu zit ik dus met een rot gevoel in mijn buik, krijg geen hap door mijn keel mezelf op te vreten..
vrijdag 20 augustus 2021 om 21:58
Je houdt hem vast, omdat je er niet op vertrouwt dat hij blijft als je hem loslaat. En dan loopt het mis omdat je hem te strak vasthoudt.xmelissaloveee schreef: ↑20-08-2021 21:39Bedankt voor je reactie!! Ik wilde inderdaad ook graag de deur uit gaan na deze actie, helaas moet ik echt mijn rust nemen omdat mijn verstandskies gisteren is getrokken en het nog best wel zeer doet.
Bedankt ook voor het delen van je verhaal. Ik denk er vaak aan wat ik kan doen om dit soort dingen te doorbreken, maar afspraken maken heeft alleenmaar geleid tot meer afspraken niet nakomen.
Ik ben bang dat als ik “niet meer op hem wacht” hij nog vaker weg is en denkt dat ik het helemaal oké mee vind, terwijl ik het dan alleenmaar doe om te laten weten dat ik zegmaar niet op hem wacht.
Nou ja, niet alleen daarom.
Jij noemt het afspraken, maar ze zijn blijkbaar alleen afspraken voor jou. Niet voor hem.
Wat ziet hij als oplossing?
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:01
Ik hou hem zeker strak momenteel. Maar hoe hard ik ook probeer, ik kan hem niet “compleet zijn gang laten gaan”.Jufjoke schreef: ↑20-08-2021 21:58Je houdt hem vast, omdat je er niet op vertrouwt dat hij blijft als je hem loslaat. En dan loopt het mis omdat je hem te strak vasthoudt.
Nou ja, niet alleen daarom.
Jij noemt het afspraken, maar ze zijn blijkbaar alleen afspraken voor jou. Niet voor hem.
Wat ziet hij als oplossing?
Zijn oplossing is dat dit zo nu en dan gewoon moet kunnen. Ben ik het mee eens, maar dan wel optijd laten weten ofzo..
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:02
Dat leggen de meeste mensen wel uit, waarom ze dat vinden.
Welnu, ik vind het lijken op straffen omdat het manipulatie is. Ze spreken iets af. Hij komt dat niet na, en komt later. Vervolgens is zij niet blij vanwege het niet nakomen van de afspraak, en als straf blijft hij lekker nóg langer weg. Want híj laat zich niets opleggen. Híj maakt zelf wel uit wat hij doet en dat zal hij haar laten voelen ook.
Als je hier geen manipulatie in ziet....
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:03
Wat vind jij op tijd laten weten? Hij heeft gebeld. Wanneer was het voor jou wél oké geweest? Dan kun je daarover met hem in gesprek.xmelissaloveee schreef: ↑20-08-2021 22:01Ik hou hem zeker strak momenteel. Maar hoe hard ik ook probeer, ik kan hem niet “compleet zijn gang laten gaan”.
Zijn oplossing is dat dit zo nu en dan gewoon moet kunnen. Ben ik het mee eens, maar dan wel optijd laten weten ofzo..
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:04
Het is denk ik ook zo dat hij langer wegblijft omdat hij hier geen zin in heeft, dat snap ik, ik heb er ook geen zin in.Jufjoke schreef: ↑20-08-2021 22:02Dat leggen de meeste mensen wel uit, waarom ze dat vinden.
Welnu, ik vind het lijken op straffen omdat het manipulatie is. Ze spreken iets af. Hij komt dat niet na, en komt later. Vervolgens is zij niet blij vanwege het niet nakomen van de afspraak, en als straf blijft hij lekker nóg langer weg. Want híj laat zich niets opleggen. Híj maakt zelf wel uit wat hij doet en dat zal hij haar laten voelen ook.
Maar inderdaad laat hij zich hiermee niets opleggen en voel ik mij wel “gestraft” omdat ik aangaf dat ik het echt heel onprettig vind.
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:24
Dan moet je niet zeggen dat je het fijn vindt dat hij je dit verteld. Dan moet je gewoon zeggen dat je het niet mee eens bent dat hij niet meteen naar huis komt omdat jij andere verwachtingen hebt. Dit is gewoon emotionele chantage en verre van oprecht.xmelissaloveee schreef: ↑20-08-2021 21:59Naja was wel oprecht, ik had hele plannen gemaakt en wilde hem dat wel laten weten.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:24
Mmmm... Zeg Melissa, Het lijkt er sterk op dat je wanhopig probeert controle te krijgen? Dat je niet jezelf bent maar soms doet alsof om hem te pleasen. Mijn advies: stop daarmee. Alles wat je doet, hem strak houden is schijnveiligheid. Iemand die wil, kan (weer) vreemdgaan. Je kan beter eens vertellen wat dingen met je doen. Waar je bang voor bent en waarom. Maar ook wat je helpt. Wat kan hij doen om jou te helpen meer vertrouwen te krijgen?xmelissaloveee schreef: ↑20-08-2021 21:39
Ik ben bang dat als ik “niet meer op hem wacht” hij nog vaker weg is en denkt dat ik het helemaal oké mee vind, terwijl ik het dan alleenmaar doe om te laten weten dat ik zegmaar niet op hem wacht.
Ik zal weer even wat proberen om mijn eigen patronen te doorbreken in ieder geval! Dankjewel!
Is bij jullie alles “goed gekomen”?
Tip: ga zelf anders in therapie. Wordt sterker. En, ik Maakte ook afspraken en mijn partner overschreed ze. Dat doet jouw partner ook. Zo komt het bij mij over. Ik leerde dat ik consequenties moest verbinden aan afspraken of grenzen. Wat doe jij als een afspraak niet wordt nagekomen? Ben je grenzeloos aan het worden zoals JufJoke schrijft? Waar stopt het?
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:26
Nee, ik zie daar eerder struisvogelpolitiek in.Jufjoke schreef: ↑20-08-2021 22:02Dat leggen de meeste mensen wel uit, waarom ze dat vinden.
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:06
Hij ging vreemd. Hij houdt zich niet aan een afspraak tussen jullie om een avond samen te zijn. Jij bent niet zijn prioriteit. Jij verdient meer dan dit, hoe geweldig hij ook is, dit gedrag is hij ook. Ik gunde mezelf meer dan dat en dat was een enorme opluchting. Ik kan het je aanraden, voor jezelf kiezen.
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:16
Als je de dag ervoor nog plannen maakt voor iets samen nadat de ander daar ook nog naar vraagt.. en dan liever ineens naar de koffieshop gaat en dan daarna je ook nog zo kinderachtig gaat gedragen en na wat gezeur juist nog langer blijft weg blijft dan is dat bewust een ander zieken. Of je bent dan eq beperkt ofzo.
zaterdag 21 augustus 2021 om 00:24
Sowieso erg onaantrekkelijk, een man die naar de coffieshop gaat, zeker als hij een afspraak met thuis heeft.
Maar zijn doel was de coffieshop na werk. Dan nam ik aan dat hij daar met vrienden afgesproken had oid. Maar lees nu dat het er rustig was en hij daarom een rondje door de stad is gelopen.
Ik geloof helemaal niks van zijn verhaal. Hij wil naar de coffieshop, daar is het rustig en niet naar zijn zin..
Dan ga je toch naar huis?
Zeker gezien zijn verleden zou ik hier niet zomaar in trappen.
Maar zijn doel was de coffieshop na werk. Dan nam ik aan dat hij daar met vrienden afgesproken had oid. Maar lees nu dat het er rustig was en hij daarom een rondje door de stad is gelopen.
Ik geloof helemaal niks van zijn verhaal. Hij wil naar de coffieshop, daar is het rustig en niet naar zijn zin..
Dan ga je toch naar huis?
Zeker gezien zijn verleden zou ik hier niet zomaar in trappen.
zaterdag 21 augustus 2021 om 00:42
Heftig verliefde gevoelens kunnen ook veroorzaakt worden door een vervelende relatie met iemand die je feitelijk gewoon steeds laat vallen. Jij wordt passioneel in de behoefte om het wel te laten werken, wel zijn aandacht en liefde te krijgen en hoe meer hij een lul is, hoe dieper jouw drang om hem de liefdevolle partner te laten zijn.
Ik heb slechte relaties gehad, ik herken een heleboel rot gedrag. Het boek 'als hij maar gelukkig is' heeft mij wat verduidelijkt wat mijn eigen gekozen blindheid veroorzaakte.
Ik heb slechte relaties gehad, ik herken een heleboel rot gedrag. Het boek 'als hij maar gelukkig is' heeft mij wat verduidelijkt wat mijn eigen gekozen blindheid veroorzaakte.
zaterdag 21 augustus 2021 om 01:10
zaterdag 21 augustus 2021 om 06:06
Een blowende vreemdganger die constant gemaakte afspraken verbreekt en totaal geen rekening met jou houdt.
En jij die je in alle mogelijke bochten wringt om hem blij en bij je te houden.
Klinkt vrij triest toch?
Dat is het ook.
Het vertrouwen komt niet meer terug, deze relatie komt niet meer goed.
Houd de eer aan jezelf.
Een goede tip die ik hier laatst las en wat ik iedere vrouw/man van een vreemdganger aan zou raden: de website (en het boek) van ‘Chump Lady’.
En jij die je in alle mogelijke bochten wringt om hem blij en bij je te houden.
Klinkt vrij triest toch?
Dat is het ook.
Het vertrouwen komt niet meer terug, deze relatie komt niet meer goed.
Houd de eer aan jezelf.
Een goede tip die ik hier laatst las en wat ik iedere vrouw/man van een vreemdganger aan zou raden: de website (en het boek) van ‘Chump Lady’.
zaterdag 21 augustus 2021 om 06:41
Misschien had je beter kunnen zeggen, haal wat voor ons allebei en dat gaan we in de tuin of op het balkon zitten blowen. Mischien was je dat wat minder gefrusteerd en wat meer relaxt dan nu.
Controle en dwang is geen liefde.
Controle en dwang is geen liefde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 21 augustus 2021 om 07:19
Ik begrijp uit de op dat die kerel belde dat hij ipv de koffieshop maar een wandeling ging maken, vervolgens to ruzie ging maken omdat ze dacht dat hij dan wellicht later thuis zou kunnen komen en dat dit escaleerde in zijn melding dat hij nu later zou komen.Jufjoke schreef: ↑20-08-2021 22:02Dat leggen de meeste mensen wel uit, waarom ze dat vinden.
Ja, het is natuurlijk usance alhier dat de man doorgaans de schuld krijgt, maar zoals ik het lees hebben beiden het normaal met elkaar omgaan niet helemaal onder de knie.
zaterdag 21 augustus 2021 om 08:11
Jij bent goed zeg. Emotionele chantage.
Life is short. Eat dessert first.