Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Ach, een beetje vet vult rimpels mooi op hoor. Ik ben 50 maar wordt altijd eind 30 geschat.

Neem op late leeftijd een kind. Ik stond als 40er tussen de 20ers op het schoolplein en niemand had door dat ik veel ouder was.

Drink elke dag 1.5 liter water.

En in godsnaam, geniét een beetje van je leven. En van een goede gezondheid, mocht he die hebben. De rest is allemaal onzin.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
mammezel schreef:
22-08-2021 16:56
persoon.

Maar .... ik heb al een aantal keer het zinnetje 'dan word je een echt moeke' zien voorbijkomen.
Kan iemand mij vertellen wat een echt moeke is?
Bedankt!
Ja, dat zijn leuke vrouwen, verzorgd en doen ook echt moeite voor hun uiterlijk, maar ze zijn seksloos, beetje braaf, ingedut wellicht, beetje truttig, en de kilootjes eraan, of eraan gebleven na de zwangerschap.

Ja, kraak nog smaak, zoals de meeste moeders eigenlijk.
Geloof niet alles wat je denkt.
Ik heb ook wat kilootjes teveel momenteel, veel stress en verdriet gehad, en dat maakt goed voor mezelf zorgen niet altijd makkelijk. Die kilo’s zorgen echt dat ik uit conditie oog, het hoort er niet. En het vet in mijn gezicht op mijn wangen duwt mijn vochtwallen omhoog als ik lach.

Nee, niet voor iedereen doen extra kilo’s iets goed en heb maar ietsje (paar kilo) overgewicht.

Nog zoiets trouwens: vochtwallen zijn ook zo’n leeftijdsverrader.
Geloof niet alles wat je denkt.
Friezin71 schreef:
22-08-2021 19:49
TO is pas 36. Nog 30 jaar te gaan voor ze met kromme rug anders stapt.
Da's waar. Maar ik wilde alleen maar benadrukken dat er dingen zijn waaraan je gewoon NIKS kan doen om ze te voorkomen.
TO wil er over 20 - 30 jaar nog jong uitzien.
TO en dan heb je alles gedaan om er jong uit te zien, moet je plots (op oudere leeftijd) een hoorapparaat gaan gebruiken. Is het dat weer! Maar die zijn tegenwoordig ook zo minuscuul dat je dat ook al niet meer ziet.
mammezel schreef:
22-08-2021 20:36
TO en dan heb je alles gedaan om er jong uit te zien, moet je plots (op oudere leeftijd) een hoorapparaat gaan gebruiken. Is het dat weer! Maar die zijn tegenwoordig ook zo minuscuul dat je dat ook al niet meer ziet.
Dan kun je grotere borstimplantaten nemen, dan kijkt niemand naar de oren.
Surebaby schreef:
22-08-2021 19:10
Die vrouw is het koriander: dat is ook genetisch bepaald of je het naar zeep vindt smaken of lekker vindt. Ik ken echt mensen die haar prachtig naturel vinden, ik vind haar er juist zo leeuwachtig en opgevuld uitzien.
Ik hoor dit ook heel vaak maar wanneer ik naar haar onbewerkte foto's kijk zie ik toch echt geen strakgetrokken gezicht. Is het misschien een mislukte fronsrimpelbehandeling geweest? Verder is ze nog redelijk naturel toch?

Dus wil je jonger ogen, wees dan voorzichtig met het weghalen van fronsrimpels want anders krijg je inderdaad een leeuwenhoofdje.

Verder zou ik vrolijke kleuren aanraden voor in je kledingkast, staat jong en fris. Wanneer ik vermoeid ben kan dat mijn duffe uitstraling enorm ophalen :)

Afbeelding

Afbeelding
Henk-and-Roelie schreef:
22-08-2021 20:00
Of het is je figuur, slank en recht zonder curves, zo'n echt meisjesfiguur.
Haha nee ik geloof niet dat ik me in die omschrijving herken :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
La-Gamine schreef:
22-08-2021 20:24
Ja, dat zijn leuke vrouwen, verzorgd en doen ook echt moeite voor hun uiterlijk, maar ze zijn seksloos, beetje braaf, ingedut wellicht, beetje truttig, en de kilootjes eraan, of eraan gebleven na de zwangerschap.

Ja, kraak nog smaak, zoals de meeste moeders eigenlijk.
Ik lees nu een aantal keer een omschrijving van ‘moekes’ en jongens (dames) wat zijn we toch weer lekker hard voor elkaar.

Verzorgd én moeite doen, en dan is het nog niet genoeg, dan schop je het nog niet verder dan tot ‘moeke’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lacuba schreef:
22-08-2021 16:28
O, zeker hoor :rofl: Keep on dreaming!

Jij weet toch helemaal niet in welke contexten en door wie zoiets tegen mij gezegd wordt? Ik droom er verder niet over hoor, ik weet gewoon dat ik er jonger uitzie dan leeftijdsgenoten. Maakt me verder niet uit ook maar is gewoon een feit. Beetje raar hoe jij daarop reageert, dat laat ik dan maar bij jou.

Mijn tips staan eerder in dit topic.
Lacuba schreef:
22-08-2021 15:46
Voor mij werkt (62):

-zonnebrandcrème (iedere dag)
-niet teveel afvallen, iets voller oogt veel "jeugdiger"
-een lichte foundation of BB-crème
-altijd lippenstift
-vakkundig gekleurd haar
-een wijntje op z'n tijd
-niks mis met Botox of een fillertje. Mits deskundig en subtiel "gezet"

En...iedereen wordt altijd jonger geschat of reageert (zogenaamd) verbaasd als de leeftijd genoemd wordt. Al is het maar uit beleefdheid of (geldt voor mij) om iemand blij met zichzelf te maken:)
Nou, toen ik jonger was vond ik het vooral vervelend, die reacties. En het is niet zo dat het direct in gesprekken aan de orde komt (raad eens hoe oud ik ben oid). Vaak nav onderwerpen, muziek uit een bepaalde periode bijvoorbeeld en dat mensen dan vragen 'he, maar hoe oud ben je dan'? ( toen was je toch nog heel jong/ niet geboren?).

Bij mij is het vooral genetisch bepaald denk ik, heb vroeger veel gerookt, veel stress en ongezond geleefd. Wel altijd de zon vermeden.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 22-08-2021 21:43
0.05% gewijzigd
chanella1 schreef:
22-08-2021 20:44
Ik hoor dit ook heel vaak maar wanneer ik naar haar onbewerkte foto's kijk zie ik toch echt geen strakgetrokken gezicht. Is het misschien een mislukte fronsrimpelbehandeling geweest? Verder is ze nog redelijk naturel toch?

Dus wil je jonger ogen, wees dan voorzichtig met het weghalen van fronsrimpels want anders krijg je inderdaad een leeuwenhoofdje.

Verder zou ik vrolijke kleuren aanraden voor in je kledingkast, staat jong en fris. Wanneer ik vermoeid ben kan dat mijn duffe uitstraling enorm ophalen :)

Afbeelding

Afbeelding
Dat bedoel ik dus, ik zie bij beide foto's echt allerlei voor mij te erg doorgevoerde ingrepen. Vooral de onderste, zo ziet echt niemand er toch naturel uit?
Haar gezicht haar keuze maar ik zie niks naturels.
Parella schreef:
22-08-2021 21:30
Jij weet toch helemaal niet in welke contexten en door wie zoiets tegen mij gezegd wordt? Ik droom er verder niet over hoor, ik weet gewoon dat ik er jonger uitzie dan leeftijdsgenoten. Maakt me verder niet uit ook maar is gewoon een feit. Beetje raar hoe jij daarop reageert, dat laat ik dan maar bij jou.

Mijn tips staan eerder in dit topic.
Vast en zeker! Vind het altijd wel grappig hoe in een dergelijk topic iedereen over elkaar heen buitelt om maar te verkondigen dat zij álijd véééél jonger geschat worden. Nee, echt door ieeeeedereen.
Sneu eigenlijk wel.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 22-08-2021 21:47
19.59% gewijzigd
Surebaby schreef:
22-08-2021 21:42
Dat bedoel ik dus, ik zie bij beide foto's echt allerlei voor mij te erg doorgevoerde ingrepen. Vooral de onderste, zo ziet echt niemand er toch naturel uit?
Haar gezicht haar keuze maar ik zie niks naturels.
Wat zie je dan zoal? Ik zie vooral veel rimpels namelijk. Mijn moeder is ouder maar ziet er niet zo uit, zónder botox oid. Dus ik vind het té naturel zelfs :-D
mammezel schreef:
22-08-2021 17:08
Voor de duidelijkheid, ik ben ook een zestiger. En geloof me, dan mag je nog slank zijn met smalle heupen, elke vrouw van 60 krijgt een andere bouw, bijvb de rug iets meer gebogen. Je vertelt me niet dat er één vrouw van 60 is die men houdt voor iemand van 40. Dat zijn marketingpraatjes en -plaatjes (fotoshop). Ook de handen verraden veel, je ogen krijgen een andere blik, je manier van stappen wordt anders. Als je op al die dingen moet gaan letten en smeren en sporten, dan eindig je in het zottenhuis want dan heb je geen leven meer en word je psychisch ziek. Wie niet kan leven met ouderdom en de daarmee samenhangende 'aftakeling' (bij de ene minder dan bij de andere) die heeft slechts 1 keuze: er zelf een einde aan maken voor het zover is.

Mijn idee.

Met 60 al? Het komt vast voor maar ik zou persoonlijk naar de dokter gaan als ik met 60 een kromme rug kreeg. Volgens mij is dat veelal een gevolg van botontkalking en spierverlies. Weet je wat daar tegen helpt? Sporten. Daar eindig je trouwens helemaal niet van in het gekkenhuis, sporten is ook goed voor de psyche.
Lacuba schreef:
22-08-2021 21:42
Vast en zeker! Vind het altijd wel grappig hoe in een dergelijk topic iedereen over elkaar heen buitelt om maar te verkondigen dat zij álijd véééél jonger geschat worden. Nee, echt door ieeeeedereen.
Sneu eigenlijk wel.

TO vroeg om tips om er jong uit te blijven zien. Wat is er gek aan dat mensen dan zeggen :" ik zie er jong uit, hier zijn mijn tips". Ik vind dit soort reacties zoals de jouwe heel sneu. Waarom reageer je überhaupt, heb je nog tips voor TO?
Parella schreef:
22-08-2021 21:48
TO vroeg om tips om er jong uit te blijven zien. Wat is er gek aan dat mensen dan zeggen :" ik zie er jong uit, hier zijn mijn tips". Ik vind dit soort reacties zoals de jouwe heel sneu. Waarom reageer je überhaupt, heb je nog tips voor TO?
Al gegeven! Uiteraard!
Sjulia schreef:
22-08-2021 21:46
Wat zie je dan zoal? Ik zie vooral veel rimpels namelijk. Mijn moeder is ouder maar ziet er niet zo uit, zónder botox oid. Dus ik vind het té naturel zelfs :-D
Vooral de bovenlip. Wangen, voorhoofd. Maar vooral de bovenlip. Ik snap niet dat mensen dat niet zien. Zo onnatuurlijk in mijn ogen.

Wat ik zei, ze is net koriander. De een proeft zeep, de ander iets lekkers.
De een ziet puur natuur, de ander een grote verbouwing.
Voornu schreef:
22-08-2021 21:41
Nou, toen ik jonger was vond ik het vooral vervelend, die reacties. En het is niet zo dat het direct in gesprekken aan de orde komt (raad eens hoe oud ik ben oid). Vaak nav onderwerpen, muziek uit een bepaalde periode bijvoorbeeld en dat mensen dan vragen 'he, maar hoe oud ben je dan'? ( toen was je toch nog heel jong/ niet geboren?).

Bij mij is het vooral genetisch bepaald denk ik, heb vroeger veel gerookt, veel stress en ongezond geleefd. Wel altijd de zon vermeden.

Precies dat. Of medemoeders die 5 jaar jonger zijn die vragen "wil je nog meer kinderen?" (ik ben de vruchtbare leeftijd voorbij :-( )
Of de tandarts die in het dossier je leeftijd ziet en daar wat van zegt. Of een random onbekend stel in een café die overhoorden hoe oud ik was (dus niet in een gesprek met mij waren) en daar wat van zeiden. En dat elke keer als je leeftijd ter sprake komt, al jarenlang.

Maar nee, dat is vast allemaal nergens op gebaseerd en gewoon uit aardigheid. Ik zou zelf toch twijfelen aan iemand psychische gezondheid als je random mensen zonder context ongevraagd onwaarheden over hun uiterlijk gaat vertellen.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 22-08-2021 21:57
1.34% gewijzigd
Parella schreef:
22-08-2021 21:47
Met 60 al? Het komt vast voor maar ik zou persoonlijk naar de dokter gaan als ik met 60 een kromme rug kreeg. Volgens mij is dat veelal een gevolg van botontkalking en spierverlies. Weet je wat daar tegen helpt? Sporten. Daar eindig je trouwens helemaal niet van in het gekkenhuis, sporten is ook goed voor de psyche.
Parella, toevallig gisteren een vriendin van 67 hier. Natuurlijk geen bochel en ze liep ook niet met haar neus tegen de grond. Maar de rug stond al wat gekromd. Zonder dat we dat zien KAN dat bij 60 beginnen, bij anderen op 64, dat weet ik niet. Maar het is niet omdat het nog niet goed te zien is, dat de fundamenten voor die kromme rug van later, al niet worden gelegd. En in dat gekkenhuis eindigen, dat was een grapje van mij. Maar ik denk dat als je er echt bovennormaal mee bezig bent, dat zoiets voor de geestelijke gezondheid toch niet bevorderlijk is.
Maar wie heeft het over bovennormaal mee bezig zijn Mammezel? Waarom zo in het extreme trekken.
Parella schreef:
22-08-2021 21:56
Precies dat. Of medemoeders die 5 jaar jonger zijn die vragen "wil je nog meer kinderen?" (ik ben de vruchtbare leeftijd voorbij :-( )
Of de tandarts die in het dossier je leeftijd ziet en daar wat van zegt. Of een random onbekend stel in een café die overhoorden hoe oud ik was (dus niet in een gesprek met mij waren) en daar wat van zeiden. En dat elke keer als je leeftijd ter sprake komt, al jarenlang.

Maar nee, dat is vast allemaal nergens op gebaseerd en gewoon uit aardigheid. Ik zou zelf toch twijfelen aan iemand psychische gezondheid als je random mensen zonder context ongevraagd onwaarheden over hun uiterlijk gaat vertellen.
:rofl:
Surebaby schreef:
22-08-2021 21:54
Vooral de bovenlip. Wangen, voorhoofd. Maar vooral de bovenlip. Ik snap niet dat mensen dat niet zien. Zo onnatuurlijk in mijn ogen.

Wat ik zei, ze is net koriander. De een proeft zeep, de ander iets lekkers.
De een ziet puur natuur, de ander een grote verbouwing.
Wat precies met de bovenlip? Omdat die zo dun is? Ik snap het echt niet nee haha. Je kan ook niet zoveel doen met de huid daar, botox kan daar niet. Je kan alleen hele subtiel fillers krijgen in die zogenaamde rokerslijntjes. Maar dat kan alleen minimaal en is dus niet gigantisch zichtbaar. Als ik jonge foto’s zie van haar had ze ook al een aparte mond wat dat betreft.

En voorhoofd rimpels zijn zooo makkelijk te vermijden. Afleren te fronzen en continu je wenkbrauwen op te trekken. Mijn moeder heeft een gladder voorhoofd. Zie je dan ook niet een verbouwing, omdat er geen rimpels zitten? Want dat is dan toch echt puur natuur.

Ik vond die ene dame die genoemd werd in dit topic wel een echte botox vrouw. Bevroren gezicht.
Het enige wat echt zin heeft en waar je wat aan kan doen,is je huid beschermen tegen de zon. Die veroorzaakt echt huid veroudering.

En ik geloof ook dat als je een leuk leven hebt en teveel stress weet te vermijden, je er zeker altijd frisser uit zal zien.
Parella schreef:
22-08-2021 21:56

Ja, herkenbaar. Het komt meestal ook niet in een context aan de orde waarin het 'complimenteus' is bedoeld, meer een observatie. Hoe vaak ik niet heb gehoord nav weet ik veel welke onderwerpen "wacht maar tot je x-leeftijd (30, 35, 40) bent", terwijl ik die leeftijd allang gepasseerd was. Verder geen compliment aan gekoppeld ( integendeel), of geklets over uiterlijkheden.

Maar ik vrees dat er bij Lacuba een frustratie achter zit, gezien de vreemde reacties. Prima verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven