Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:06
Ik had als kind innige vriendschap met man van in de 80 bij ons de straat. Hij was imker en dat fascineerde mij enorm. Ik kwam zon drie keer in de week daar. Heb van hem leren schaken, heel veel geleerd over tuinieren en bijen. Ik had niks met zijn vrouw, ik kwam echt voor hem en was dol op hem.
Totaal iets anders.
justagirly schreef:
06-09-2021 20:05
Nou 🤢 is niet bepaald normaal vind je wel?
Het wordt zeer hevig veroordeeld door de maatschappij maar betekent niet dat het nooit gebeurt. Door het taboe wordt het niet aan de grote klok gehangen.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:09
Het wordt zeer hevig veroordeeld door de maatschappij maar betekent niet dat het nooit gebeurt. Door het taboe wordt het niet aan de grote klok gehangen.
Weet ik wel, ik ben er alleen wel op tegen ja. Dat hoeft van mij niet normaal te worden.
Ik snap alleen niet zo goed wat dit met TO te maken heeft.
Wickedwitch schreef:
Je kan het zo idioot niet verzinnen of het gebeurt , gaat gebeuren of is al gebeurd.

Zit ook niet voor niks in de taboesfeer, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
To zei dat ze hem eerst als broer zag, en nu gevoelens voor hem heeft ontwikkeld en toen zei iemand dat niemand met z’n broer naar bed gaat ofzo.
Freya schreef:
06-09-2021 20:00
Dit had ik ook op die leeftijd en we zijn nog altijd goede vrienden. Soms heb je nu eenmaal een klik met een persoon. Het verschil is wel dat wij nooit verliefd op elkaar zijn geweest, of seksuele aantrekkingskracht hebben gevoeld.

Wel hebben heel veel raakvlakken. We kennen elkaar van ons werk en dat werk is direct onze gezamenlijke hobby en iets waarover we nooit uitgepraat raken.

Inmiddels ben ik 35 en is hij bijna 60 en zijn we zien elkaar nog regelmatig, nog steeds is het altijd gezellig. Op de een of andere manier is er een klik die verder gaat dan leeftijd/gender.
Ik kan me dat wel voorstellen hoor, dat je vriendschappelijk een klik hebt met iemand die veel ouder is. Maar dat maakt zo’n persoon nog geen relatiemateriaal. Zeker niet als je 25 bent.
Wickedwitch schreef:
Daar was een tijdje geleden ook een topic over.
sugarmiss schreef:
06-09-2021 20:06
Een man van 50 die gezond Leeft heeft echt nog geen oud uitgezakt lichaam.
O, hij kan best heel afgetraind zijn. ( portier, he ) Maar zo rond die leeftijd treedt het verval nou eenmaal toe. Ook bij sportieve , gezond levende mensen.
Turtlerain schreef:
06-09-2021 20:15
Ik kan me dat wel voorstellen hoor, dat je vriendschappelijk een klik hebt met iemand die veel ouder is. Maar dat maakt zo’n persoon nog geen relatiemateriaal. Zeker niet als je 25 bent.
Er zijn veel redenen te bedenken waarom t geen goed idee is, maar als er wederzijdse gevoelens zijn.. tja. Ze zijn allebei volwassenen en dan kan iedereen het vies goor en niet normaal vinden, maar het gaat niemand iets aan. Ik begrijp dat men zelf niet zo’n relatie wil maar begrijp niet zo goed de agressie in veel posts over deze casus.
Mijn vriend en ik schelen ook behoorlijk wat jaren. Mijn vader gaf ooit wijze raad: Al zal de relatie 10 jaar duren dan heb je wel 10 leuke jaren gehad. Ondertussen zijn we ruim 4 jaar verder en merk ik niet dat hij zoveel ouder is. We zijn ondertussen bezig met onze kinderwens. Zijn zwemmers zijn goed en mijn lichaam faalt terwijl ik de jongste ben dus het zegt allemaal niks. Als je maar zelf achter de keuze kan staan en gelukkig bent.
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2021 19:59
Nee, maar toch wel fijn als haar moeder hem accepteert, bijvoorbeeld. Of zijn vrienden haar.
Ohja. Dit is wel een hele goede toevoeging. En in alle eerlijkheid: zelf zou ik absoluut niet staan te springen om een schoonzoon van mijn eigen leeftijd op de thee te krijgen.
Lotus90 schreef:
06-09-2021 20:26
Ohja. Dit is wel een hele goede toevoeging. En in alle eerlijkheid: zelf zou ik absoluut niet staan te springen om een schoonzoon van mijn eigen leeftijd op de thee te krijgen.
ik zou dan echt mijn best moeten doen om nog enigszins beleefd over te komen.
wij slapen nooit.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:19
Er zijn veel redenen te bedenken waarom t geen goed idee is, maar als er wederzijdse gevoelens zijn.. tja. Ze zijn allebei volwassenen en dan kan iedereen het vies goor en niet normaal vinden, maar het gaat niemand iets aan. Ik begrijp dat men zelf niet zo’n relatie wil maar begrijp niet zo goed de agressie in veel posts over deze casus.
Daar heb je gelijk in, het gaat ons natuurlijk niets aan, maar TO vroeg om onze mening.
valentinamaria schreef:
06-09-2021 20:28
Ik ook.
Turtlerain schreef:
06-09-2021 20:15
Ik kan het me best voorstellen. Het is dat ik me niet aangetrokken tot hem voel, maar onze levens zijn verder best vergelijkbaar. We kregen bijvoorbeeld rond dezelfde tijd kinderen en zitten steeds een beetje in dezelfde fasen wat betreft belangrijke ontwikkelingen.
anoniem_64ff94e9a3c00 wijzigde dit bericht op 06-09-2021 20:33
0.84% gewijzigd
valentinamaria schreef:
En waarom? Leg eens uit? Als je dochter dolgelukkig, wat dan?
Knorretje schreef:
06-09-2021 20:24
Zijn zwemmers zijn goed en mijn lichaam faalt terwijl ik de jongste ben dus het zegt allemaal niks.
Dit is natuurlijk onzin.
Met het oog op statistieken en zo :wtf:
Una noche loca
Ik denk dat beide partijen gewoon grote issues hebben, als je in zo'n relatie wil stappen.
Una noche loca
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:32
Je wou zelf je eigen jonge neukkie aan niemand voorstellen, toch ?
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:32
als mijn dochter daar gelukkig van denkt te worden heb ik toch iets fout gedaan.

ik vind relaties met enorme leeftijdsverschillen niet gelijkwaardig.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
Ik ook.
valentinamaria schreef:
06-09-2021 20:42
als mijn dochter daar gelukkig van denkt te worden heb ik toch iets fout gedaan.

Eens.
Wickedwitch schreef:

Er is steeds minder maatschappelijke tolerantie voor oude mannen met veel jongere vrouwen.

Het omgekeerde is een heel ander verhaal. Ik zelf vind dat juist wel grappig,
Antoon69 schreef:
06-09-2021 20:46

Het omgekeerde is een heel ander verhaal. Ik zelf vind dat juist wel grappig,
Net zo bizar.
Dus dat jij daarom lacht zegt wel iets over jou.
Una noche loca
valentinamaria schreef:
06-09-2021 20:42

Ja dat is wel zo, is niet gelijkwaardig. Maar jij hebt dat echt niet in de hand hoor op wie jouw dochter verliefd wordt. En daarom zou je dat jezelf ook niet moeten aanrekenen als het toch gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven