Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:56
Ja dat is wel zo, is niet gelijkwaardig. Maar jij hebt dat echt niet in de hand hoor op wie jouw dochter verliefd wordt. En daarom zou je dat jezelf ook niet moeten aanrekenen als het toch gebeurt.
ik ben ineens best blij met het pubervriendje van mijn puberdochter.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
06-09-2021 20:46
Er is steeds minder maatschappelijke tolerantie voor oude mannen met veel jongere vrouwen.

Het omgekeerde is een heel ander verhaal. Ik zelf vind dat juist wel grappig,
Ik had het hier over broer zus relaties die seksueel worden. Niet over leeftijdsverschil. Maar er rust een even zo groot taboe op blijkt wel uit de reacties. Omdat het niet gelijkwaardig is en men vindt het ook vies. Dit omdat men zelf kotst van het idee om met fossiel te neuken. Ik snap zelf ook niet dat mooie jonge mensen met veel ouder willen seksen.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 21:01
men vindt het ook vies. Dit omdat men zelf kotst van het idee om met fossiel te neuken.
Overdrijven is ook een vak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 20:32
En waarom? Leg eens uit? Als je dochter dolgelukkig, wat dan?
Omdat:
- ik het dan voor me zie dat mijn dochter misschien al heel jong mantelzorger wordt voor een 80 jarige
- ik voorzie dat een eventuele kinderwens van mijn dochter niet vervuld wordt
- ik het gewoon viezig vind dat een leeftijdgenoot van mij het aanlegt met mijn dochter
- enzovoorts

Maar dat geldt voor mij. Wat een ander/TO doet, is aan haar.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 19:36
Gevoelens laten zich niet dicteren door maatschappelijke conventies. Daarom moet je je niks aantrekken van wat Viva vrouwen vinden. Wel zijn er goede tips gegeven over de consequenties van deze relatie. Dat die vlotte vijftiger wel echt oud is over tien jaar., dat een kinderwens lastig zal zijn etc etc. Ik ben zelf (55) smoorverliefd geworden op een 32 jarige man vorige oktober. Ik ben inmiddels gedumpt en wat voelde ik me klote. Maar ik begreep t helemaal, want moest hij nou met mij behalve seksen? Hij wilde uiteindelijk een gezin en we verschilden behalve in leeftijd ook met levensopvattingen etc. Ik had hem never in mijn vriendenkring geïntroduceerd en hij mij nooit in de zijne. Sociaal maatschappelijk verschilden wij ook dag en nacht. Ik voelde me ook wel echt ouder en schaamde me vaak voor oude kop en lichaam naast zijn goddelijke lichaam. Ik val vaker op veel jonger maar wil het niet meer. Ik had enorm liefdesverdriet om deze man en voelde me zo stom dat ik me zo had laten gaan bij iemand waarmee het niets kon worden. Het heeft ook iets viezigs, zon ouwe met een jong ding. Voor een korte tijd en in onze eigen bubbel heb ik het ervaren als heerlijk. Maar als ik dacht aan hij en ik in de context van de buitenwereld: nee.
Waarom moet je een korte romance als dit nou afschilderen als ondeugdelijk, je zat jezelf in de weg omdat jij jezelf té oud vond voor hem, jezelf er oud uit vond zien (?) . Dat zijn je eigen onzekerheden, hij is immers die eerste maanden wel voor je gevallen en het hoeft toch niet altijd om uiterlijk te gaan. Je bent meer dan je uiterlijk :winkie:
Dat zoiets vanwege het te grote leeftijdsverschil vaak niet langdurig is is een tweede maar ik geloof zeker dat mensen met een age gap verliefd op elkaar kunnen worden zoals leeftijdsgenoten dat kunnen.
Reken het jezelf niet te hard aan en gedumpt worden voelt altijd klote, leeftijdsverschil of niet :hug:
Knorretje schreef:
06-09-2021 20:24
Mijn vriend en ik schelen ook behoorlijk wat jaren. Mijn vader gaf ooit wijze raad: Al zal de relatie 10 jaar duren dan heb je wel 10 leuke jaren gehad. Ondertussen zijn we ruim 4 jaar verder en merk ik niet dat hij zoveel ouder is. We zijn ondertussen bezig met onze kinderwens. Zijn zwemmers zijn goed en mijn lichaam faalt terwijl ik de jongste ben dus het zegt allemaal niks. Als je maar zelf achter de keuze kan staan en gelukkig bent.
Fijn toch? Lekker genieten van elkaar.
Tja, zou voor mij persoonlijk wel te groot zijn.
Helemaal wanneer hij ouders is dan je eigen ouders..

En vooral om redenen die al genoemd zijn, verschillende levensfasen en ook het feit dat hij sneller aftakeld :loveit:
Het klinkt alsof hij zeven jaar geleden al is begonnen met groomen.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Wickedwitch schreef:
06-09-2021 21:01
Dit omdat men zelf kotst van het idee om met fossiel te neuken. Ik snap zelf ook niet dat mooie jonge mensen met veel ouder willen seksen.
Hou oud ben jij? 16?
Kan best. Voor een paar maanden.
Je weet toch bij geen enkele relatie of dit voor de rest van je leven is? Als jullie elkaar leuk vinden: geniet ervan. Toekomstplannen, kinderwens, WTF, je weet toch nooit hoe het leven loopt? Ik hoefde lekker geen mantelzorger te worden voor mijn veel oudere partner, want hij overleed met begin 50. De tijd met hem had ik niet willen missen, no way dat ik me zorgen heb gemaakt over het leeftijdsverschil.

Oudere mensen als "fossielen" te bestempelen is gewoon ongelooflijk dom. Je mag hopen dat je zelf ook ouder wordt, toch?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
07-09-2021 09:51
Je weet toch bij geen enkele relatie of dit voor de rest van je leven is? Als jullie elkaar leuk vinden: geniet ervan. Toekomstplannen, kinderwens, WTF, je weet toch nooit hoe het leven loopt? Ik hoefde lekker geen mantelzorger te worden voor mijn veel oudere partner, want hij overleed met begin 50. De tijd met hem had ik niet willen missen, no way dat ik me zorgen heb gemaakt over het leeftijdsverschil.

Oudere mensen als "fossielen" te bestempelen is gewoon ongelooflijk dom. Je mag hopen dat je zelf ook ouder wordt, toch?
helemaal mee eens!
Jullie zijn allebei volwassenen dus gewoon je eigen gevoel volgen. Dat er een hoop mensen iets van zullen vinden in je directe omgeving kan je verwachten maar daar hebben zij in feite niks mee te maken. Je moet er alleen rekening mee houden dat leeftijdsverschil nu nog niet zo een probleem hoeft te zijn maar over een aantal jaren gaat dat wel meer spelen.

Maar wellicht heb je een leuke tijd samen en ga je daarna weer ieder een andere weg in.
LabradorMom schreef:
06-09-2021 17:52
Ik snap je reactie, echter oogt hij geen 50 en van binnen ook wat jonger van geest dus het voelt niet alsof je met een bejaarde vrienden bent haha
Van jouw kant uit niet misschien. Maar ik kan geen volwassene van 42 jaar oud serieus nemen die het aanlegt met een 18 jarige. Zelfs niet voor vriendschap. Dan spoor je echt niet in mijn optiek. Vriendjes willen zijn met je hypothetische dochter en daar ook graag je piemel in willen steken.
Ik denk dat jij vooral door de buitenwereld een sneu ding wordt gevonden en de man een viezerik, ook al ben je volwassen.

Zoals je leest ben ik nogal bekrompen op dit gebied. Maar valt voor mij onder dont's.
diyer schreef:
07-09-2021 10:00
Ik denk dat jij vooral door de buitenwereld een sneu ding wordt gevonden en de man een viezerik, ook al ben je volwassen.
En wat maakt het ook alweer uit wat de buitenwereld vindt? Sorry, dat had ik even gemist.
Het lijkt me prettig als je je relatie probleemloos kunt voorstellen aan je omgeving. Dus ja, dat maakt uit. De meningen vd buitenwereld hebben invloed, of je het daar mee eens bent of niet. Of je vrienden op hem zitten te wachten, je ouders, etc.
Als hij jou 'bevriend' heeft toen je net geen zeventien meer was, vind ik het anders. Dan gaan er toch wat bellen rinkelen.
diyer schreef:
07-09-2021 10:14
Het lijkt me prettig als je je relatie probleemloos kunt voorstellen aan je omgeving. Dus ja, dat maakt uit. De meningen vd buitenwereld hebben invloed, of je het daar mee eens bent of niet. Of je vrienden op hem zitten te wachten, je ouders, etc.
Oh, dan heb ik misschien een ander soort mensen in mijn omgeving. Mijn vrienden en familie vertrouwen mijn keuzes en zijn blij voor mij als ik gelukkig ben.
Het is op papier niet ideaal, maar kennelijk werkt het voor jullie al 7 jaar als vrienden en inmiddels misschien meer.

Er is maar 1 manier om erachter te komen en niet aan een relatie beginnen omdat het ook fout kan gaan is de beste manier om altijd vrijgezel te blijven, want iedere relatie heeft meer kans om ergens de mist in te gaan dan tot het einde van het leven van een van beide partners te duren.

En zelfs degenen die de mist ingaan zijn voor die periode dat ze wel leuk zijn ook de moeite waard.
diyer schreef:

Zoals je leest ben ik nogal bekrompen op dit gebied. Maar valt voor mij onder dont's.
Ik vind het wel goed dat je zelfkennis hebt. ;)

Ja, de omgeving vindt er wellicht wat van. Vinden ze ook van andere partners hoor.

De man wordt door andere mannen doorgaans als held gezien trouwens. Vrouwen zijn kritischer inderdaad.
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:01
......

De man wordt door andere mannen doorgaans als held gezien trouwens.
......
:-D ja vast
diyer schreef:
Van jouw kant uit niet misschien. Maar ik kan geen volwassene van 42 jaar oud serieus nemen die het aanlegt met een 18 jarige. Zelfs niet voor vriendschap. Dan spoor je echt niet in mijn optiek. Vriendjes willen zijn met je hypothetische dochter en daar ook graag je piemel in willen steken.

Waarom zou een vriendschap niet kunnen? Je kunt toch een klik met iemand hebben ongeacht leeftijd/sekse?
Antoon69 schreef:
07-09-2021 11:58
:-D ja vast
Moet ze wel een beetje leuk ogen, dat dan weer wel.

(bij PJR zullen weinigen hem als held gezien hebben denk ik)
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:01
Ik vind het wel goed dat je zelfkennis hebt. ;)

Ja, de omgeving vindt er wellicht wat van. Vinden ze ook van andere partners hoor.

De man wordt door andere mannen doorgaans als held gezien trouwens. Vrouwen zijn kritischer inderdaad.

Daar leg je meteen het pijnlijke punt neer van deze hele discussie!
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
DS1971 schreef:
07-09-2021 10:50
Het is op papier niet ideaal, maar kennelijk werkt het voor jullie al 7 jaar als vrienden en inmiddels misschien meer.

Er is maar 1 manier om erachter te komen en niet aan een relatie beginnen omdat het ook fout kan gaan is de beste manier om altijd vrijgezel te blijven, want iedere relatie heeft meer kans om ergens de mist in te gaan dan tot het einde van het leven van een van beide partners te duren.

En zelfs degenen die de mist ingaan zijn voor die periode dat ze wel leuk zijn ook de moeite waard.
Op zich mee eens, dat laatste. Ik zou het in deze fase van je leven echter wel in een andere context plaatsen, want 25 is wel echt jong, en 50 is wel echt ouder. De argumenten van of je met deze persoon ook zou aankomen bij je vriendengroep vind ik wel treffend. Zou je ook met hem in de kroeg gaan staan? Of met hem aankomen op de verjaardag van je moeder? Daar kan deze man overigens weinig aan doen dat hij 50 is, maar het gaat om de compatibiliteit.

Persoonlijk ben ik niet 100% te overtuigen dat de beweegredenen van een man van 50 volledig zuiver zijn bij het 'najagen' van een 25-jarige vrouw, andersom ook niet. Dat maakt het niet schofterig, maar wel een beetje viezig en sneu. Dat is louter hoe ik het zie, en niet hoe het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven