Mode & Beauty alle pijlers

Piek in uiterlijk.

12-01-2022 12:13 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Ik zat net een grijze haar uit te trekken en terwijl ik naar mezelf keek in de spiegel kwamen er gedachten in me op.

Ik was als kind en in de puberteit nooit echt de 'mooiste' de groep.
Jongens wilden niet eens dood met mij gevonden worden en ik was altijd ' de veilige' vriendin die je mee kon nemen naar je vriend want 0,0 concurrentie. Hoe leuk ik me ook probeerde te kleden of op te maken...

Pas vanaf mijn plus minus 30/31e kwam daar verandering in. Ik werd ineens opgemerkt, omschreven als aantrekkelijk, mooi etc. Alsof eindelijk alles in mijn gezichts op zijn plaats viel.
Die bolle wangen die ik altijd haatte werden zachter en gaven me nu juist een frisse zachte uitstraling, mijn felle acne waar ik tot in mijn late 20'er jaren hardnekkig last van had verdween, mijn dikke neus was vanzelf smaller geworden, ik wist eindelijk welke haarkleur beter bij mijn gezicht paste etc etc.

Het voelde heel vreemd want ik was altijd de lelijkste in de groep en nu werd ik wel opgemerkt in de groep. Terwijl de vriendinnen die altijd opvielen door hun uiterlijk steeds minder opgemerkt werden. Alsof hun piek voorbij was.
Die periode heeft bij mij een jaar of 10 geduurd daarna merkte ik dat het afnam.

Had ik geen problemen mee want ik was al van kinds af aan gewend om niet op te vallen. Toen het langzaam weer afnam vond ik het wel prima zo.

Maar terwijl ik net in de spiegel keek vroeg ik me af of de meiden/vrouwen die heel vroeg en heel lang 'pieken' met hun uiterlijk er geen moeite mee hebben als ze merken dat ze over hun piek heen zijn.
Wat doet het met iemand die van kinds af aan bloedmooi is geweest, aan aandacht geen gebrek hadden, overal met een glimlach verwelkomd werden etc om te beseffen dat dat ineens voorbij is?
En hoe komt het dat sommige vrouwen heel jong pieken qua uiterlijk en anderen pas als ze 30/40/50 etc zijn?
Ik vind bv Oprah Winfrey een hele mooie vrouw nu ze ouder is of Camilla van Charles vind ik qua uiterlijk er veel beter uitzien dan toen ze een stuk jonger was, terwijl sommige vrouwen die heel jong al bijzonder knap waren die uitstraling niet meer hebben of zelfs om hun uiterlijk nu verafschuwt worden in de media, Brigitte Bardot bv.
Vrouwen die in hun jonge piek jaren werkelijk elke man konden krijgen en nu beseffen dat hun piek toch echt voorbij is en zij ook achteraan moeten staan. Wat doet dat met iemand die altijd bewonderd werd om haar uiterlijk?

(Jane Fonda is in mijn ogen een uitzondering! Wat een mooie vrouw is dat, toen en nu!)
ilse_de_l wijzigde dit bericht op 12-01-2022 12:32
13.68% gewijzigd
Wickedwitch schreef:
13-01-2022 17:10
Omdat je leest dat iemand iets lelijk vindt wat jij toevallig hebt? Je moet het niet zo persoonlijk nemen. Ik heb al zoveel kenmerken gelezen die men lelijk vindt die ik heb. Ik kan er niet mee zitten wat Viva vrouwen van mij vinden. Er bestaan gelukkig mensen die mij aantrekkelijk vinden. Daar moet k t van hebben.
Voel jij je aangesproken? Als iemand iets lelijks zegt over een ander mag je daar toch alsnog op reageren? Er worden hier gewoon rare dingen gezegd en ja daar mag je dan iets op terug zeggen.
happyface97 schreef:
13-01-2022 17:11
Is ook, op Viva zitten altijd extreem knappe, rijke, slimme mensen lijkt wel.
Nee hoor. Ook dikke grijze 63jarigen.
Die in andere topics ook nog eens uitgemaakt worden voor dom en naief vanwege sommige keuzes, opvattingen of principes.
Maar hoe ouder, hoe minder vatbaar voor kritiek :-D
Parella schreef:
13-01-2022 16:31
Kijk maar eens naar foto's van Cindy Crawford naast haar dochter. Cindy is een knappe vrouw maar ze is gewoon een oud wijf naast haar dochter.
Dus ik zeg: na je 45e is iedereen over de piek en ben je per definitie alleen nog maar mooi in de ogen van leeftijdgenoten of ouder.

Ben ik niet met je eens. Natuurlijk moet je het in de leeftijdscategorie zien, maar dan alsnog een paar vrouwen die ik werkelijk prachtig vindt in hun leeftijdscategorie:
- Sophie Hilbrand (46)
- Gillian Anderson (53)
- Dieuwertje Blok (64)
- Helen Mirren (76)
- Hedy d'Ancona (83)

Ik moest een beetje zoeken, maar volgens mij zijn dit ook allemaal vrouwen die weinig tot niets hebben laten inspuiten of verbouwen aan het gezicht. Misschien Gillian Anderson wel.

Ik heb nog lange niet hun leeftijden, maar als ik zo opdroog teken ik er direct voor.
katkaatje schreef:
13-01-2022 18:13
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk moet je het in de leeftijdscategorie zien, maar dan alsnog een paar vrouwen die ik werkelijk prachtig vindt in hun leeftijdscategorie:
- Sophie Hilbrand (46)
- Gillian Anderson (53)
- Dieuwertje Blok (64)
- Helen Mirren (76)
- Hedy d'Ancona (83)

Ik moest een beetje zoeken, maar volgens mij zijn dit ook allemaal vrouwen die weinig tot niets hebben laten inspuiten of verbouwen aan het gezicht. Misschien Gillian Anderson wel.

Ik heb nog lange niet hun leeftijden, maar als ik zo opdroog teken ik er direct voor.
Hedy dancona ziet er uit als een nare toverkol. Heel onsympathiek gezicht. Sofie Hilbrand vind ik dan wel weer knap. En Dieuwertje blok heeft leuke guitige kop.
Gillian Anderson is zoooo mooi :heart: Heel scherp gezicht, en heel classy uitstraling.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Bij mannen verschilt het trouwens ook heel erg van persoon tot persoon vind ik, hoor. Sommige mannen zijn echt als goede wijn, worden echt mooie silver foxes. En anderen worden bijna goor, zo verlept kunnen ze eruit zien. Vast ook een deel verzorging.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Tot mijn 17e/18e zagen jongens mij niet staan.

Toen werd ik ( heel laat) ongesteld.

kreeg ik een heel mooi lichaam, die in perfecte proporties groeide. Mn gezicht bleek ineens heel mooi te zijn. En toen kwamen de intense golven van aandacht. Inclusief interationale modellenbureaus in Parijs, Milaan, New York en Tokyo.

Een aantal jaar al die aandacht opgezogen. En toen was ik er wel een beetje heel erg klaar mee. Het modellenwereldje was nep, en mn vriendschappen daardoor ook, inclusief de relaties die er uit voort kwamen.

Mannen die op mij af 'durfden' te stappen, waren toch vooral de mannen die dachten een trofee te kunnen scoren.
De echte leuke stabiele, "normale" mannen, die kwamen helaas niet zo snel op mij af, want "onbereikbaar". Wat dus helemaal niet zo was, en daar baalde ik enorm van.

Uiteindelijk het "kijk naar mij" wereldje snel gedag gezegd, en een hele leuke vent gescoord.
Ik ben nu bijna 34.
Oud worden vind ik best wel eng, niet zozeer kwa uiterlijk, maar wel kwa gezondheid/fitheid. Ik heb een aantal chronische kwalen en mijn dochter kampt met een nierziekte. Daar maak ik mij meer zorgen om.

Ik denk niet dat ik mijn piek voorbij ben, ik word nog steeds begin 20 geschat, mijn lichaam is nog steeds hetzelfde, en mijn man zegt dat ik nu nog mooier ben, omdat mijn gezicht eindelijk wat meer volwassen lijkt. Het is alleen anders. Mooi zijn staat niet gelijk aan "sexy" zijn bijvoorbeeld. Mooi zijn kun je heel lang volhouden, wanneer je jezelf heel goed verzorgd. En dat blijf ik ook gewoon doen. Ik zal alleen nooit iets cosmetisch laten doen aan mijn uiterlijk om dat zo te houden. Kom maar op met die rimpels.
katkaatje schreef:
- Sophie Hilbrand (46)
- Gillian Anderson (53)
- Dieuwertje Blok (64)
- Helen Mirren (76)
- Hedy d'Ancona (83)

En buiten dat commerciële BN'ers wereldje hebben we een prachtige ballerina ( nu op leeftijd ); Alexandra Radius.
Parella schreef:
13-01-2022 16:25
Klopt. Ik vond veertigers toen ik zelf jong was vooral allemaal hetzelfde en niet mooi of aantrekkelijk.
Als ik nu foto's terugkijk van mijn moeder zie ik dat zij best een knappe vrouw was, maar dat kan ik alleen zien omdat ik nu zelf die leeftijd heb en door de paar kilo's teveel en de beginnende rimpels heen kan kijken.

Dat kan een jongere niet, die hanteren andere normen. Mensen boven de, grofweg, 45 jaar hebben nooit een strak, glad gezicht dus zijn per definitie niet mooi in de ogen van jongere mensen.
Ja, maar jongeren zijn toch niet de enigen die een mening over mooi en niet mooi hebben? Is maar een onderdeel van de bevolking.
Parella schreef:
Kijk maar eens naar foto's van Cindy Crawford naast haar dochter. Cindy is een knappe vrouw maar ze is gewoon een oud wijf naast haar dochter.
Dus ik zeg: na je 45e is iedereen over de piek en ben je per definitie alleen nog maar mooi in de ogen van leeftijdgenoten of ouder.
Nee, ik vind Cindy Crawford oprecht nog mooi. Nee, niet meer zoals haar prachtige dochter, maar ik bekijk het nu, met mijn veertigjarige ogen en ik vind Cindy mooi.
katkaatje schreef:
- Sophie Hilbrand (46)
- Gillian Anderson (53)
- Dieuwertje Blok (64)
- Helen Mirren (76)
- Hedy d'Ancona (83)

Ik vind echt niemand in dit rijtje mooi, niet toen ze jong waren en niet nu. Dit zijn allemaal heel erg doorsnee vrouwen in mijn optiek. Ze zien er leuk uit hoor, maar echt mooi? Nee. Voor mij niet.

Ik vond iemand als Sophie vroeger ook al niet mooi. Maar ik snap wel dat een ander dat wel kan vinden. Sommige mensen geven bijvoorbeeld niet om zichtbare wenkbrauwen.
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 20:24
Ik vind echt niemand in dit rijtje mooi, niet toen ze jong waren en niet nu. Dit zijn allemaal heel erg doorsnee vrouwen in mijn optiek. Ze zien er leuk uit hoor, maar echt mooi? Nee. Voor mij niet.

Ik vond iemand als Sophie vroeger ook al niet mooi. Maar ik snap wel dat een ander dat wel kan vinden. Sommige mensen geven bijvoorbeeld niet om zichtbare wenkbrauwen.
Afbeelding
lemoos2 schreef:
13-01-2022 20:28
Afbeelding
Ik dacht, ik gooi er een geniepig grapje in. :-D
Ik moest gelijk even googelen, want had nog nooit over Hilbrand’s wenkbrauwen nagedacht. Maar inderdaad, ze zijn wat licht. Maar dat vind ik erg mooi bij haar lichte haar staan. Verder prachtig recht gebit, mooie natuurlijke lippen en een mooie kaaklijn. Ik hou daar wel van.
Lorem_Ipsum schreef:
Sommige mensen geven bijvoorbeeld niet om zichtbare wenkbrauwen.
Op youtube blonderen sommige meiden zelfs hun wenkbrauwen :-o
Dat naast elkaar zetten van Cindy en haar dochter doet me denken aan de rode loper in Cannes ( alweer jaren geleden ) toen liep Monica Bellucci naast Sophie Marceau en de schoonheid van Sophie verbleekte echt naast haar.
Zonder Monica naast haar is Sophie ook mooier.
Lorem_Ipsum schreef:

Gelukkig dat jij het zegt. Persoonlijk vind ik Sophie een van de lelijkste vrouwen in de showbizz. Verlept, vroeg-oud, onverzorgd, onsympathieke uitstraling, ik kan echt niks verzachtends bedenken.
Am Yisrael Chai!
Parella schreef:
Ik ben het hier wel mee eens, geloof ik. Zelfs bij zwarte vrouwen, die in de regel veel langer jong blijven dan witte vrouwen, vind ik de meeste na hun 45e echt heel rap downhill gaan.

Jada Pinkett bijvoorbeeld was vroeger echt een mooie vrouw, en nu is ze echt een rare opgespoten oude vrouw en dat terwijl ze nog maar net 50 is.
Am Yisrael Chai!
Henk-and-Roelie schreef:
13-01-2022 20:34
Op youtube blonderen sommige meiden zelfs hun wenkbrauwen :-o
Ja, anderen tekenen weer rupsen op hun pan, of ze borstelen ze recht omhoog (lamineren), voor elk wat wils.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 13-01-2022 20:51
0.20% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 20:48
Ja, andere tekenen weer rupsen op hun pan, of ze borstelen ze recht omhoog (lamineren), voor elk wat wils.

Hahaha, jij schudt zo even de drie lillukste wenkbrauwtrends die er bestaan uit je mouw.
Am Yisrael Chai!
katkaatje schreef:
13-01-2022 20:32
Ik moest gelijk even googelen, want had nog nooit over Hilbrand’s wenkbrauwen nagedacht. Maar inderdaad, ze zijn wat licht. Maar dat vind ik erg mooi bij haar lichte haar staan. Verder prachtig recht gebit, mooie natuurlijke lippen en een mooie kaaklijn. Ik hou daar wel van.
Ik vind het heus geen lelijke vrouw, maar ik zou haar nooit als mooi omschrijven. Sowieso heb ik al weinig met dat hele Hollandse.

Maar ik weet en snap dat veel mensen haar oprecht mooi vinden.
fashionvictim schreef:
13-01-2022 20:49
Hahaha, jij schudt zo even de drie lillukste wenkbrauwtrends die er bestaan uit je mouw.
Ik las laatst dat de superdunne 90s brow weer terugkomt. We zullen zien!
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 20:51
Wat een drama voor iedereen die van die zwarte rupsen op hun voorhoofd hebben getatoeëerd.
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 20:51
Ik heb ze zelfs al weer een paar keer gespot bij van die uberhippe types.
Am Yisrael Chai!
Is Ellie Lust al(weer) genoemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven