BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
granny71 schreef:
21-01-2022 21:22
Verkeerde topic en erg ongepast hier.

Mee eens, daarom verwijderde ik het ook zodra ik het zag en maakte ik excuses. Meer kan ik er niet meer aan doen. Sorry.
ca726647543 schreef:
21-01-2022 19:59
Want? Zus heeft in het inkomen van echtgenoot echt niet nodig.
Nee, zeker niet!
Zo bedoelde ik het ook niet. Meer dat ik denk dat hij die man niet meteen wilde ontslaan want liefje van zijn zusje, weet je wel. :)
lilalinda schreef:
21-01-2022 14:22
ik ben weggegaan bij een groot bekend Nederlands bedrijf om de gorigheid die de top tentoonspreidde (een bedrijf dat iedereen hier kent)
En de lol die de heren er onderling over hadden. Dan weet je, dat naar de vertrouwenspersoon toestappen alleen maar tegen je gaat werken.
Maarrrr als ik ook maar het idee heb, dat er een zaak tegen dit bedrijf komt, dan meld ik me

Waarom dan pas?
MevrouwJack schreef:
21-01-2022 20:53
Afbeelding
Even gemist
Dank je
Chienandalou schreef:
21-01-2022 20:30
Tsja, datzelfde geldt ook voor Johnny zelf en Eus die er van de week zat.

Van Gordon en Johnny kan ik me iets voorstellen, maar nu klinkt het alsof Eus ook het een en ander op zijn kerfstok heeft staan of begrijp ik het verkeerd?
Maloochem schreef:
21-01-2022 22:13
Van Gordon en Johnny kan ik me iets voorstellen, maar nu klinkt het alsof Eus ook het een en ander op zijn kerfstok heeft staan of begrijp ik het verkeerd?
Euss heeft een crimineel verleden, daarover schreef hij zijn eerste boek, maar dat was drugsgerelateerd. Voor zover ik weet heeft hij geen vrouwen mishandeld of lastiggevallen.
't Is al met al een heel gedoe
Maloochem schreef:
21-01-2022 22:13
Ja, misschien niet slim het te benoemen. Maar voordat iets een eigen leven gaat leiden: Ik weet niets over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Maar hij is niet altijd even lief geweest voor zijn ex.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik heb over alles wat er gebeurt is een flinke ruzie met mijn zachtaardige vrouwvriendelijke man gehad die blijkbaar ook geen snars snapt van hoe deze zieke wereld in elkaar steekt.
Ik vertel hem hoe het werkt als je seksueel misbruikt ben (ik ben seksueel misbruikt als kind meermaals) en hoe de schaamte bezit van je neemt en je de misbruikpleger in feite in bescherming neemt)
Hoe bang je bent voor represailles en het bij jezelf gaat zoeken.

In de rest van mijn leven heb ik al zoveel keren te maken gehad met seksueel grens overschrijdend gedrag dat ik het allang niet meer op tien handen en voeten kan tellen. Tot op de dag van vandaag is het totaal normaal om dickpics te ontvangen als je op sociale media een reactie hebt geplaatst onder een nieuws item (hoe dan?) en ik kijk er niet eens meer van op of om.

Onlangs zelfs nog. In mijn werk in de zorg. Een man die het niet kon laten om even een opmerking te maken over mijn pakje. Of ik die thuis ook wel eens aanliet en of mijn man daar nou geil van werd. Weet je wat er dan gebeurt? Dan voel IK me ongemakkelijk en doe ik alsof ik het niet hoor om een discussie uit de weg te gaan en gedoe te voorkomen. Maar als er dan een tweede keer komt waarop er wordt gezegd dat ik wel een heel sexy zustertje ben en ik dan de volgende keer aan een collega vraag of ze met me mee wil naar deze persoon omdat ik me niet prettig voel daar in mijn eentje dat er dan wordt gezegd: ja je moet wat korter zijn bij meneer X, gewoon afhouden en zeggen dat je er niet van gediend bent. Maar ik klap dan dicht. Ik lach het soms zelfs een beetje dommig weg. Omdat ik me geen houding weet te geven.

Ik heb het er zo eens over met mijn man en die zegt: waarom heb je dat godverdomme niet gemeld bij je werkgever, waarom ben je niet opgestapt? Waarom ging je daar nog heen?
Nou en daar ging het mis. Ik probeer mijn man uit te leggen hoe dat werkt in de hoofden van veel vrouwen. Dat ze bevriezen. Dat ze slikken. Dat ze niet voor zichzelf durven opkomen omdat er een machtsverhouding is of omdat het melden van een incident toch geen enkele zin heeft. Het wordt afgedaan als: nou ja nog 1 dag en dan is meneer weer weg of: wat wil je hier dan nu mee dan, er is helemaal geen bewijs laat het gaan.

Mijn man vindt dat hij nu helemaal geen complimentje meer durft te geven aan een vrouw door deze verziekte situatie. Ik sloeg daar flink op aan omdat meneer geen slachtoffer is en oh zo zielig want hij kan geen complimentjes meer uitdelen maar dat het probleem bij de basis ligt. En hij daar wel degelijk onderdeel van is.
Je hoeft geen letterlijke verkrachter te zijn om onderdeel te zijn van dit probleem.
E d u c a t e our sons!

Zo lang wij nog onze mond maar open moeten doen om het te melden en de 'loketten' moeten weten te vinden (en deze worden bestierd door mannen)en er toch niks mee wordt gedaan en dat mensen die op de vrijmibo hun klauwen niet thuis kunnen houden er met een waarschuwinkje vanaf komen (echt gebeurd) is er nog een HELE lange weg te gaan.

ps de ruzie is over en we hebben er nadien gelukkig wel in alle rust over kunnen praten.
sarai- wijzigde dit bericht op 21-01-2022 23:27
1.88% gewijzigd
Mooie post Sarai. Vervelend dat je ruzie hebt, maar het klinkt dat alsof dat even nodig was.

Het zet mij ook aan het denken over 'complimentjes' maken. Waarom willen mannen dat eigenlijk zo graag? Ik heb eigenlijk nooit de neiging een man een 'complimentje' te geven. Op klein niveau zet een man zich toch weer boven een vrouw, met z'n 'complimentjes.'
februari schreef:
21-01-2022 21:55
Nee, zeker niet!
Zo bedoelde ik het ook niet. Meer dat ik denk dat hij die man niet meteen wilde ontslaan want liefje van zijn zusje, weet je wel. :)

Maar het is toch niet meer dan menselijk dat dit heeft meegespeeld?
De partner van zijn zusje, de stiefvader van haar kinderen..
Er zijn veel mensen die van 'overspel' van een ander afweten, maar dit onder het kleed vegen omdat ze geen gezin willen ruïneren.
Maareh,, zo blijkt maar weer: "geen moeilijker bedrijf dan een familiebedrijf hé?!".
Want privé en zakelijk kunnen niet gescheiden blijven.
Pingu schreef:
21-01-2022 23:02
Mooie post Sarai. Vervelend dat je ruzie hebt, maar het klinkt dat alsof dat even nodig was.

Het zet mij ook aan het denken over 'complimentjes' maken. Waarom willen mannen dat eigenlijk zo graag? Ik heb eigenlijk nooit de neiging een man een 'complimentje' te geven. Op klein niveau zet een man zich toch weer boven een vrouw, met z'n 'complimentjes.'
Ja precies! We worden daardoor eigenlijk continu gedegradeerd tot onze buitenkant (ervan uit gaande dat het over ons uiterlijk gaat)
En wat jij zegt: ik heb werkelijk waar nog nooit de behoefte gevoeld om een mannelijke collega een complimentje te maken over zijn leuke nieuwe bril of dat die broek hem zo leuk staat. Echt waarom?
Mooi bericht van Ilse. Jan Smit is volgens mij maar een seizoen coach geweest. Ik vond dat hij als coach niet zo'n al te beste adviezen gaf, maar nu ik me zo vergist heb in Ali vind ik dat Jan het prima deed.

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
vivapimpelmees schreef:
21-01-2022 18:11

Klopt. Ik heb vanochtend ook mijn man gebeld of ie alsjeblieft even naar huis wilde komen omdat ik last had van flashbacks naar 43 jaar geleden waar hij niet vanaf wist...

Och vrouw…gaat het weer een beetje? :hug:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
@Sarai Omdat vrouwen er in de eerste plaats zijn om mannen te behagen? En dat je daarom een schouderklopje krijgt zodra het je is gelukt met je kapsel/truitje/etc een man te behagen?

Doet me denken aan een verhaal van een vriendin. Een van haar chefs liep op kantoor met haar op en zei: 'Mooie lippenstift draag jij.' Ze kreeg er een raar gevoel bij, en dat snap ik.
Dat is precies zo'n 'complimentje'.

Brr.
pingu wijzigde dit bericht op 21-01-2022 23:36
41.79% gewijzigd
Maloochem schreef:
21-01-2022 19:06

Ben ik de enige die, bij dit soort heftige schandalen die naar boven komen, altijd een soort van mezelf schrap zet voor iemand die het niet meer trekt en zichzelf van het leven berooft?

Je bent niet de enige, ik denk dit ook.
Sarai- schreef:
21-01-2022 23:29
En wat jij zegt: ik heb werkelijk waar nog nooit de behoefte gevoeld om een mannelijke collega een complimentje te maken over zijn leuke nieuwe bril of dat die broek hem zo leuk staat. Echt waarom?
Ik geef zowel mannelijke als vrouwelijke collega's complimenten. Hangt wel een beetje er vanaf hoe goed ik met collega kan opschieten.

Punt is denk ik dat veel mannen gelijk van alles achter een compliment gaan zoeken en daarom ook niet normaal een compliment kunnen geven.

Maar om nu het geven van complimenten gelijk maar af te schieten? Wordt de wereld ook zo dof en lelijk van denk ik.

Maar ik snap je punt wel.
Ik vind het jammer dat de verhalen over kindermisbruik bij de voice kids nu toch iets meer op de achtergrond liggen.

Begrijp me niet verkeerd, het verhaal van de voice is heel erg... alleen ik vind kindermisbruik 100 maal erger.
Sarai- schreef:
21-01-2022 23:29
Ja precies! We worden daardoor eigenlijk continu gedegradeerd tot onze buitenkant (ervan uit gaande dat het over ons uiterlijk gaat)
Complimentjes zijn leuk. Om te krijgen en om te ontvangen. Ik heb vandaag nog één gekregen. Maar "complimenten" over uiterlijk en seksistsche "complimenten" zijn vrijwel altijd ongepast.

Gisteren een compliment gemaakt aan de schoonmaakster van het kantoor. "Keurig, dank u wel"

Ik vind het fijn om te geven en te ontvangen.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Oudblond schreef:
21-01-2022 20:34
Ja. En voor een heleboel mensen uit het wereldje die niets gezien hebben. Ik sla aan op Gordon omdat ik pertinent zeker ben - en zelfs een keer getuige was - van zijn eigen grensoverschrijdend seksueel gedrag.
Damn… goed dat deze beerput nu eens echt open gaat.
Goed ook dat de mol in de boos reportage zo overduidelijk maakte hoe het eraan toegaat. De man was zich van geen kwaad bewust en juist daarmee maakte hij de misstanden overduidelijk zichtbaar. Goede reportage, geen oordelen, alleen maar beelden en woorden waarin letterlijk kon worden gezien en gehoord. Naast misselijkmakend wat mij betreft een ook een doorbraak. En dan de advertentie in de krant. Geen ophef, geen drama maar alleen een simpele statement waar niemand omheen kan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oudblond schreef:
21-01-2022 20:34

Ja. En voor een heleboel mensen uit het wereldje die niets gezien hebben. Ik sla aan op Gordon omdat ik pertinent zeker ben - en zelfs een keer getuige was - van zijn eigen grensoverschrijdend seksueel gedrag.

Als je dit hebt gezien dan raad ik je aan om, als je dit nog niet hebt gedaan, met het vermeende slachtoffer naar de politie te gaan als getuige. Dit is het moment.
Nou, ik zit mezelf al dagen af te vragen hoe vaak ikzelf de grens al overschreden heb.
Ik,, vrouw, tegen een huisvriend: "zooooooo, staat je seksie hoor, dat baardje!
Of een tik tegen de de pamper van mijn nichtje: "hup! Naar bed jij!"
Ik heb momenteel twee logees, jonge kinderen, ik ken ze al jaren. Ze logeren hier niet voor het eerst maar waar ik ze voorgaande keren en kus bovenop hun bol gaf na het instoppen, laat ik het nu maar bij gewoon "welterusten" zeggen...
Ook omdat ik me realiseer,, hebben ze ooit om die kus op hun bol gevraagd? Moet dat persé?
Nee
Maar dat is toch iets heel anders, Pindakaasjes.

Een huisvriend, die ken je heel goed, dan weet je wat je kan zeggen, neem ik aan? Dat is geen vreemde, geen machtsmisbruik, je maakt iemand niet ongemakkelijk.

En die kinderen, dat is helemaal oké joh! Een kus op hun hoofd, absoluut niets mis mee. Een aanraking op de pamper ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
22-01-2022 00:05
Maar dat is toch iets heel anders, Pindakaasjes.

Een huisvriend, die ken je heel goed, dan weet je wat je kan zeggen, neem ik aan? Dat is geen vreemde, geen machtsmisbruik, je maakt iemand niet ongemakkelijk.

En die kinderen, dat is helemaal oké joh! Een kus op hun hoofd, absoluut niets mis mee. Een aanraking op de pamper ook niet.

Ja, dat is waar! Maar je gaat je eigen gedragingen overdenken,, ik wel..
En ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik die opmerking over het baardje, die kus op de bol, altijd zonder enige bijbedoelingen heb gedaan...
Maareh.. dat zegt Borsato ook.
Maar dat zijn kinderen die jij goed kent, die bij jou logeren, die jou goed kennen. Totaal iets anders hoor, geen zorgen maken. Zou wat zijn dat je kinderen helemaal niet meer mag knuffelen of een kus op hun hoofd mag geven.
Life is short. Eat dessert first.
Pimpelmees, wat loodzwaar moet dat voor je zijn. Goed dat je je man gebeld hebt en hoop dat je je gesteund en geliefd voelt. Veel sterkte :hug:

Je bericht kwam bij mij als een mokerslag binnen, ook hier 43 jaar geleden namelijk en ineens voelt het weer alsof het gisteren was. Het gaat hier dus ook niet goed. Ik heb het gevoel te stikken in mijn verdriet en oude trauma's. Al die jaren dacht ik het 'vakkundig' te hebben verwerkt weggestopt maar niets is minder waar. Alle shit komt gewoon weer boven. Behalve kapot van verdriet ben ik ook woedend. Want ik wil NU naar buiten en gaan lopen, weg van alles, weg van de paniek. Maar donker en laat dus te gevaarlijk.
Ik kots op mannen die grenzen van vrouwen niet respecteren. Ze verwoesten alles, ze verwoesten een leven. Door die hufters voel ik me nu weer dat kleine meisje, en voel ik me zó alleen :(

Niet quoten pls want ik weet niet of ik dit wil laten staan.
Ik adviseer je een kat.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven