Daten als vollere vrouw

09-02-2022 19:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik ben heel erg benieuwd hoe de vollere vrouw date in deze huidige markt waar het vooral online veel draait om het perfecte plaatje .

Ik ben nooit heel slank geweest maar nu toch wel voller dan ooit en ik begeef me weer in de markt na twee lange relaties.
Ik merk dat ik nu onzeker ben terwijl ik dat eigenlijk nooit ben geweest.

Wellicht heb ik ook wat succesverhalen nodig en hoor heel graag hoe jullie dit beleven ?
Hier ook een volle vrouw.. het gaat echt niet om je gewicht. Ik heb meer aandacht dan mijn slanke vriendinnen. Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat een leuk leven, goed in je vel zitten en niet onzeker zijn echt vele malen belangrijker zijn. Als je een prima eigen leven hebt en je staat er positief in dan heb je al veel mee. Daarbij komt dat ik kletsen ook echt heel leuk vindt. Geef duidelijk je grenzen aan. Als je iets niet wil zeg het dan gelijk. Spelletjes spelen is niet aan mij besteed, maar ik ben ook weleens even niet beschikbaar. Ik zie het daten ook echt als nieuwe mensen ontmoeten. Ik kom echt weleens droeftoeters tegen maar daar lach ik hard om verwijderen en door.

Dus gewoon lekker gaan daten en er vooral luchtig in blijven staan.
Attraverso schreef:
10-02-2022 12:03
Genoeg mannen die op vollere vrouwen vallen maar wat moet ik me voorstellen bij 'voller dan ooit'? Er is een verschil tussen maat 46 en 52.
Wil je dat zelf?
In in omgeving heb ik een dame, die zeker wel maat 52 is. Het is een superactieve (reist veel, deed allerlei cursussen, bezocht veel theater, bands, festivals en voetbalwedstrijden toen dat nog kon, best een kroegtijger ook), leuke, intelligente vrouw. Met een goed gevoel voor humor en een enorme levenslust. Ik heb zelden zo gelachen als met haar. Beetje een vrijbuiter, en dus extreem onafhankelijk. Enorme vriendenkring, waarmee ze al die uitstapjes maakt.

Ze date veel, en er zijn genoeg mannen die op haar vallen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Als je zelf gelooft dat je alleen de moeite waard zou zijn als je slank bent, laat je veel leuke dingen en positieve gedachten liggen. Alsof die mannen er allemaal uitzien als Brad Pitt.
Mijn huidige vriend heb ik ook via de dating app leren kennen. Ik ben zelf meteen eerlijk geweest over mijn gewicht maat 44 en 1.61m
Zelf is hij ook wel steviger en een flinke kop groter en ik moet zeggen dat dat echt heel fijn is.

In mijn vorige relatie was ik zo onzeker met mijn uiterlijk terwijl ik er echt gewoon mag zijn.

Ik denk dat wanneer je de juiste persoon tegenkomt waarbij jullie je beide op jullie gemak voelen dan is lichaamsbouw totaal geen issue.

En ben niet onzeker! Mensen die je onzeker maken zijn jouw aandacht niet eens waard!
Wat een super fijne en ook lieve reacties .

Ik heb nog geen tijd gehad om op iedereen te reageren. Dat ga ik dit weekend doen .

Ik denk ook wel dat ik misschien nu ietsje onzeker ben omdat ik mijzelf dus wel te zwaar vind. En dat moet er af maar alleen voor mijzelf .

Ik denk dat een stuk onzekerheid nu ook komt omdat het online daten nieuw voor mij is en ik moet wennen aan het vluchtige . En ik denk dat Social media ook niet echt meewerkt nu ik er echt op let.
Tijdje terug had ik een match met een man die aangaf dat hij hielt van volslanke vrouwen en die vond het maar niks dat ik 10 kilo was afgevallen. Tja over smaak valt niet te twisten. Ik weet niet of je een app gebruikt of niet. Maar ik zou gewoon een leuke zelfverzekerde foto erop zetten waarop je helemaal te zien bent. Dan weet je zeker dat degene die je matchen je ook mooi vinden zoals je bent.
abracadabra schreef:
10-02-2022 10:18
Slank is geen vereiste voor een relatie he. En niet alle mannen houden van slank.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je goed voelt over jezelf. Je bent vooral onzeker met daten omdat je denkt dat jouw mening over jouzelf ook de mening is van de mannen met wie je date. Als jij jezelf niet leuk vindt... Waarom zou zo een man jou dan wel leuk vinden?

Dus als je niet tevreden bent over je gewicht, zorg dan dat je wel tevreden bent. Dat kan je doen daar af te vallen maar ook door een positiever zelfbeeld te krijgen. Wat is er leuk aan jou? En wat is er mooi aan jou?

Thanks ! Fijn bericht
Lorrelies schreef:
10-02-2022 10:34
Er zijn legio vrouwen die niet aan het perfecte plaatje voldoen, te dun, te dik, te lang, te kort, dopneusje of juist een bult. geen modellen haar, sprietjes, kuiltjes, hobbels, bobbels, het merendeel van de vrouwen is geen topmodel en ook is niet iedereen jong en fris.
Wat maakt dat jij denkt dat jouw voller zijn je in de weg zit?
Ik denk op dit moment wel dat ik mijzelf dus te dik vindt . Dus inderdaad mijn eigen zelfbeeld
Attraverso schreef:
10-02-2022 12:03
Genoeg mannen die op vollere vrouwen vallen maar wat moet ik me voorstellen bij 'voller dan ooit'? Er is een verschil tussen maat 46 en 52.
Wil je dat zelf?
Ik vind mijzelf dus nu met maar 46 te dik / te vol. En dat heeft dus blijkbaar meer invloed op mijn zelfbeeld dan dat ik dacht .
Rooss4.0 schreef:
10-02-2022 14:25
Daten draait helemaal niet om het perfecte plaatje, ik vind dat zo'n gekke uitspraak. En daarmee zet je jezelf dus ook meteen weg als imperfect terwijl al die slanke dennetjes wel perfect zouden zijn? Misschien is het al behulpzaam als je die ideeën laat varen.

Verder is online daten ontzettend lastig, dat zie je wel als je de topic vluchtig doorspit over dit onderwerp. Mensen worden beoordeeld op een fotootje en een stuk tekst en heel veel mensen hebben weinig puf om er echt werk van te maken, zowel profieltechnisch als contacttechnisch.
Het zou dus kunnen dat je in een vrij kleine vijver moet vissen en dan is het ook nog mogelijk dat jouw volheid geen pre is. Al is de ene vol wel anders dan de andere vol.

Ik heb zelf jarenlang via "andere" datingsites gedate (lees, Second love, Secret flirt) en mijn volle lijf was nooit een probleem, ik omschreef dat ook in mijn profiel, iets in de trant van "scherp van lijf en rond van geest" ofzo. Nu was ik niet obees, dat vind ik wel schelen.
En via dat kanaal is er zomaar een man blijven hangen en ondertussen ben ik mijn "scherpe lijf" ook kwijt.

Ik denk dus eerder dat je een lange adem en een hoop relativeringsvermogen nodig hebt dan een perfect lijf.
Dank je voor je uitgebreide antwoord .

Ik denk dat het daten via online apps en daarmee het vluchtige en oppervlakkige eraan bijdragen dat ik nu een wellicht wat teveel ‘hang’ aan het perfecte plaatje terwijl ik dat van een man helemaal niet verwacht .
En ook omdat ik niet helemaal happy ben met die kilo’s te veel .
Pioen00 schreef:
10-02-2022 17:11
Mannen vinden een vol curvy lichaam ook mooi hoor. TO, niet onzeker zijn, Je verdient het!
Super lief !
madamecannibale schreef:
10-02-2022 17:31
Goede tip, geen foto’s van 10 jaar geleden nemen ook. Je hoeft ook weer geen foto’s te nemen waar je er onvoordelig op staat natuurlijk.

Verder, als volle vrouw heb ik nooit issues gehad met dates. Ik was gewoon van tevoren eerlijk over mijn postuur. Mannen die daar problemen mee hadden daar ging ik dus niet mee op date. En er bleven genoeg hele leuke mannen over gelukkig. Mijn huidige partner trouwens niet online leren kennen, ook hij knapte niet af op mijn gewicht.
Hoe deed je dit dan ? In je profieltekst of door foto’s ?
Of besprak je het dan echt ? Want dan geef je er toch mee aan dat het voor velen wel een issue is ?
Ik ben benieuwd
heb totaal geen problemen met een vollere vrouw. meerdere exen die wel wat voller waren. misschien heb ik dat wel liever als van die dunne ''barbiepopjes'' om het zo maar te noemen die vaak erg arrogant zijn van binnen omdat ze denken knap te zijn en elke kerel kunnen krijgen die ze maar willen. met dat soort gedrag knap ik meteen op je af, hoe ''knap'' ze ook denken te zijn
Dream it, wish it, do it ♥
Je markt wordt wat kleiner. Maar er zijn genoeg mannen die op je staan te wachten, je hebt ze voor het uitkiezen.
kevin_ schreef:
28-02-2022 21:00
heb totaal geen problemen met een vollere vrouw. meerdere exen die wel wat voller waren. misschien heb ik dat wel liever als van die dunne ''barbiepopjes'' om het zo maar te noemen die vaak erg arrogant zijn van binnen omdat ze denken knap te zijn en elke kerel kunnen krijgen die ze maar willen. met dat soort gedrag knap ik meteen op je af, hoe ''knap'' ze ook denken te zijn
Ik vind dit altijd een rare redenering. Ik ben zo'n 'barbiepopje' en heb juist weer te maken met dit soort vijandige projecties. Niet alle dunne vrouwen zijn arrogant en niet alle volle vrouwen zijn gezellig en down to earth! Iedereen is gewoon wie zij is en je bent meer dan je lichaam. Vollere vrouwen hoeven niet blij te zijn met de aandacht van mannen zoals jij ondanks hun figuur, maar gewoon om wie ze zijn.

TO ik herken het gevoel van willen daten terwijl je niet blij bent met een stukje van jezelf maar je bent nu ook al goed zoals je bent! Je bent de wereld niet een bepaald type figuur verschuldigd! Uiteindelijk gaat het volgens mij om iets anders!
Klingklokje schreef:
01-03-2022 06:05
Ik vind dit altijd een rare redenering. Ik ben zo'n 'barbiepopje' en heb juist weer te maken met dit soort vijandige projecties. Niet alle dunne vrouwen zijn arrogant en niet alle volle vrouwen zijn gezellig en down to earth! Iedereen is gewoon wie zij is en je bent meer dan je lichaam. Vollere vrouwen hoeven niet blij te zijn met de aandacht van mannen zoals jij ondanks hun figuur, maar gewoon om wie ze zijn.
ik ken er helaas genoeg die dus wel zo zijn. zeg ook zeker niet dat ze allemaal zo zijn btw.
kevin_ schreef:
01-03-2022 07:44
ik ken er helaas genoeg die dus wel zo zijn. zeg ook zeker niet dat ze allemaal zo zijn btw.
Ik niet. En ik ken echt veel prachtige vrouwen in alle vormen en maten.

Volgens mij zegt het heel veel over de manier waarop je naar mensen kiest te kijken.
To zorg gewoon voor een leuke foto waar je helemaal op te zien bent. Je hoeft over je figuur in een gesprek niets aan te halen.
Online daten sucks, heeft niets met je figuur te maken.
Succes!
Rooss4.0 schreef:
01-03-2022 08:35
Ik niet. En ik ken echt veel prachtige vrouwen in alle vormen en maten.

Volgens mij zegt het heel veel over de manier waarop je naar mensen kiest te kijken.
hoe kan het mijn manier zijn van kijken terwijl je zulke personen gewoon hebt in onze samenleving? je ontkent dus feitelijk dat ze bestaan?
Big girl you are beautiful 💕

Liefde en relaties hebben niets met gewicht te maken. Waar sommige mannen van slank houden zijn anderen juist weg van voller. Naar mijn idee maakt het vooral uit hoeveel je van jezelf houdt en of je zelfvertrouwen en plezier uitstraalt in het leven.

Gelukkige mensen zijn het mooiste. Ik hoop dat je veel plezier hebt tijdens het daten en wens je alle geluk toe. Jij bent een mooi mens en verdient het beste.
lattemacciato44 wijzigde dit bericht op 01-03-2022 11:42
0.45% gewijzigd
overigens in de 40+ categorie heeeeel veel mannen met buikjes hoor,
ik geef het nog maar even mee.
Hier ook een ''vollere'' vrouw. Voordat ik ben gaan daten wilde ik eerst aan mezelf werken. Dat is gelukt! Ik ben 12kg afgevallen en voel me beter dan ooit. Ik ben een stuk zelfverzekerder geworden. En dat is hetgeen wat aantrekkelijker is voor een man! Ik had een jaar nodig om aan mezelf te werken. Toen ik me echt weer goed in mijn vel voelde heb ik me aangemeld op zo'n datingapp. Niet zo heel lang opgezeten want na een paar weken had ik m'n match en zijn nu al 9 maanden samen.

Ik wil hierbij niet zeggen dat je moet afvallen! Je bent wie je bent. Maar ik zelf voelde me gewoon niet fijn erbij, en dat wilde ik eerst voor MEZELF aangepakt hebben. Zodat ik zelf weer happy was met wie ik ben.
kevin_ schreef:
01-03-2022 09:16
hoe kan het mijn manier zijn van kijken terwijl je zulke personen gewoon hebt in onze samenleving? je ontkent dus feitelijk dat ze bestaan?
Ik onderken dat jij kiest om zo naar mensen te kijken. ;-D
feniks02 schreef:
01-03-2022 10:45
Ik denk dat de meeste mensen boven een bepaalde leeftijd er wat anders uit zien dan toch zij jong waren maar dat maakt toch helemaal niets uit. Zolang je verzorgd bent en goed in je vel zit is dat het belangrijkste. Uiteindelijk is het ook maar een omhulsel.
feniks02 schreef:
01-03-2022 10:45
Ik date 50+ en dat valt heeeeeeel goed mee hoor. De meesten zijn sportief, ik zie er niet veel met een buikje passeren... of het moet zijn dat ze foto’s van 10 jaar geleden plaatsen :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven