Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
RikM schreef:
13-03-2022 22:59
Waar jij woont misschien. Waar ik woon (Oost-Nederland) is het water keihard en in de meeste badkamers die ik gehad heb was schimmelvorming echt wel een ding. Hoe vaak ik niet plafonds heb staan witten die helemaal zwart waren van de schimmel. Glazen douchewanden krijg je nauwelijks nog schoon als er kalk op zit.

Even de douchewanden droogmaken na het douchen helpt enorm. Maar nee hoor, het is complete onzinnigheid. :bye:
Ik stoor mij niet zo heel erg aan een beetje kalk op de glazen douchedeur. Het is zo weinig dat je het alleen met zonlicht erop ziet.
Ik heb het speciaal opgezocht, want ik had geen idee, maar we hebben wel hard water hier.

Waar het mij omgaat:
- douchen is gewoon ontspanning na een drukke dag en als ik daarna de hele douche moet gaan drogen, dan is de hele ontspanning weg.
- Schoonmaken moet je de badkamer sowieso
- We delen met 6 man een douche, waardoor deze heel vaak in gebruik is, de meerwaarde van droog maken is in ons geval beperkt
- we hebben een goede afzuiging: geen schimmel en de douchewanden zijn altijd heel snel droog na heg douchen
- belangrijkste punt: ik zie een badkamer als een gebruiksvoorwerp, al zou er wat kalkaanslag op de tegels komen (wat er niet zichtbaar zit) dan zou dat mijn doucheplezier op geen enkele wijze beïnvloeden
Expreszo* schreef:
13-03-2022 23:15
Ik dacht oprecht dat dit een satirisch topic was. De tegels drogen na het douchen???
No way zeg.
Schimmel aan het plafond omdat je de tegels niet droogt? Ik zou beter ventileren. Lijkt me niet goed als dat zo hard gaat.

Die keuze heb je ook echt in een huurwoning. Ik kan niet zomaar even betere ventilatie toveren, of wel?
Nog een tip, mocht je het verliezen thuis: je kunt blijkbaar de wanden insmeren met autowas of waterafstotende nanotechnologie-badkamer spray.

Die was zou ik op de vloer dan weer niet doen ;-D maar misschien wil je man wel de vloer trekkeren met een trekker op steel?
Hier trouwens een badkamer zonder raam (jaja, handig) en we zetten nooit de ventilatie aan, én ik douche heel lang en ipmini nóg langer, en toch geen schimmel.
RikM schreef:
13-03-2022 23:43
Die keuze heb je ook echt in een huurwoning. Ik kan niet zomaar even betere ventilatie toveren, of wel?
Ik heb niet de indruk dat alle tegeldrogers in dit topic in huurwoningen zitten. Eerder het tegenovergestelde, met eigen ontworpen luxe badkamers met mooie kranen.
RikM schreef:
13-03-2022 23:43
Raam of deur openzetten?
In mijn (oude) sociale huurwoning is mechanische ventilatie aangebracht. Als het bij jou zo erg is dat je schimmel tegen je plafond krijgt zou ik de verhuurder contacten.
Ik maak ook niks droog. Ik douche altijd vlak voor het naar bed gaan en als ik dan ook nog met een trekkertje de wanden droog moet gaan maken, kan ik me weer opnieuw gaan douchen, omdat ik dan weer ijskoude voeten zou hebben.
Expreszo* schreef:
13-03-2022 23:52
Raam of deur openzetten?
In mijn (oude) sociale huurwoning is mechanische ventilatie aangebracht. Als het bij jou zo erg is dat je schimmel tegen je plafond krijgt zou ik de verhuurder contacten.

Dat ik daar nou niet opgekomen ben.
RikM schreef:
13-03-2022 23:55
Dat ik daar nou niet opgekomen ben.
En de verhuurder zegt yo Rik, gewoon ff die tegels drogen! Succes ermee!
Das dan mooi kut.

Anyway, ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
Bij AH koop je voor twee euro VIJF liter schoonmaakazijn. Scheutje door je sop en al je kalkaanslag is weg voor je het weet.

Dit is echt dè reden dat ik nooit van mijn leven ooit nog met iemand samen wil wonen. Wat een treurnis als je hier je dagen mee vult. Zowel qua er zoveel over nadenken dat je er een topic over wil maken als er thuis over discussiëren. Ik vind het super verfrissend dat je man gewoon weigert. Niks geen gedoe met het mopperend alsnog doen of zo slecht doen dat jij het vanzelf geërgerd overneemt. Gewoon nee.

Geen idee hoe dit voor je man is, maar ik moet mezelf na het douchen heel rustig afdrogen anders zweet ik als een paard. Dus ik heb mat witte tegels en lang leve de schoonmaakazijn!
sprankelend schreef:
14-03-2022 00:11
Bij AH koop je voor twee euro VIJF liter schoonmaakazijn. Scheutje door je sop en al je kalkaanslag is weg voor je het weet.

Dit is echt dè reden dat ik nooit van mijn leven ooit nog met iemand samen wil wonen. Wat een treurnis als je hier je dagen mee vult. Zowel qua er zoveel over nadenken dat je er een topic over wil maken als er thuis over discussiëren. Ik vind het super verfrissend dat je man gewoon weigert. Niks geen gedoe met het mopperend alsnog doen of zo slecht doen dat jij het vanzelf geërgerd overneemt. Gewoon nee.

Geen idee hoe dit voor je man is, maar ik moet mezelf na het douchen heel rustig afdrogen anders zweet ik als een paard. Dus ik heb mat witte tegels en lang leve de schoonmaakazijn!
Schoonmaakazijn door je sop? Dan gooi je een zuur bij een basisch en afgezien van het feit dat je dat sowieso beter niet kan doen, hef je elkaar ook nog eens op en doet zowel je sop als het azijn niks meer...

Ik betwijfel juist of ik ooit wil samenwonen omdat er mensen bestaan die het gewoon vertikken zoiets onbenulligs en kleins voor hun partner te willen doen om het leven van de partner makkelijker te maken. 1 hele minuut de douche droogmaken al te veel vinden zodat jouw partner 15 minuten minder boenwerk heeft. Echt zo iemand mag gewoon oprotten uit mijn huis hoor, gaat hij lekker zijn eigen badkamer maar verpesten.
Ugli schreef:
14-03-2022 00:17
Ik betwijfel juist of ik ooit wil samenwonen omdat er mensen bestaan die het gewoon vertikken zoiets onbenulligs en kleins voor hun partner te willen doen om het leven van de partner makkelijker te maken. 1 hele minuut de douche droogmaken al te veel vinden zodat jouw partner 15 minuten minder boenwerk heeft. Echt zo iemand mag gewoon oprotten uit mijn huis hoor, gaat hij lekker zijn eigen badkamer maar verpesten.

Oh, begrijp me niet verkeerd, waar er twee douchen moeten er twee schoonmaken in mijn beleving. Maar hier is sprake van een verschil van inzicht. En het stoort me mateloos dat vrouwen vaak het idee hebben dat zij superieur schoonmaken en dan vinden dat op basis van die superioriteit de man zich vanzelfsprekend neer moet leggen bij haar "gelijk". Terwijl je van kalkaanslag niet doodgaat, dus ook als je niet die extra 15 minuten schrobt (en nogmaals: schoonmaakazijn scheelt minimaal 14 minuten in dit scenario) is er niets anders aan de hand dan dat je douchewand/muur dof is. Je kan je er ook géén zorgen over maken bijvoorbeeld.
Wij doen dat niet en ervaren geen problemen. Mij lijkt het inderdaad een ergerlijk klusje. Ben je lekker warm en ontspannen, sta je daar in de kou te poetsen brrr
Ugli schreef:
Schoonmaakazijn door je sop? Dan gooi je een zuur bij een basisch en afgezien van het feit dat je dat sowieso beter niet kan doen, hef je elkaar ook nog eens op en doet zowel je sop als het azijn niks meer...

Als mijn partner het heel erg belangrijk zou vinden, dan zou het misschien wel doen. Maar wel met lichte tegenzin, omdat ik er het nut niet van inzie. Ik ken ook mensen die de wastafel drogen na elk gebruik, of de vloer helemaal droog maken na het dweilen. Dat is maar een klein iets, maar ik zou het wel zonde van de tijd vinden.
Badkamer schoonmaken doe ik sowieso regelmatig en kost mij 30 min denk ik? Ik zie eigenlijk niet zo goed welke tijdwinst ik zou halen als de doucheruimte hier 6x per dag drooggemaakt wordt (er vanuit gaande dat mijn kinderen dit zonder slag of stoot zouden doen). Hier matte tegels met soms een heel klein beetje aanslag (als je heel goed kijkt) wat ik er zo af veeg.

Ik ben n.a.v. dit topic nog het meest verbaasd dat mensen zoveel last hebben van kalkaanslag (en ik heb toch op meerdere plekken in NL gewoond).
Ugli schreef:

Ik sta ook echt te kijken van de onbenullige reacties van sommige mensen. Alsof je iets vraagt wat volkomen absurd, ondenkbaar en allesvernietigend is wanneer je verzoekt even 5 seconden met een trekken de glazen wanden aandacht te geven. Hoe durf je zoiets te vragen? Hoe kom je er bij?
Ik vind het ook oprecht volkomen absurd, een badkamer nadrogen. Dan wil ik niet eens weten wat er in de rest van het huis allemaal van mij verwacht wordt. Maar ik herken die enorme strijd tegen schimmel en kalk ook niet.
Laat hem een goede waterontharder kopen
Dan is het minder noodzakelijk. Dan maak jij droog na het douchen en hij niet. Dan komt het wel goed
regenboogm wijzigde dit bericht op 14-03-2022 08:38
3.94% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
14-03-2022 08:31
Ik vind het ook oprecht volkomen absurd, een badkamer nadrogen. Dan wil ik niet eens weten wat er in de rest van het huis allemaal van mij verwacht wordt. Maar ik herken die enorme strijd tegen schimmel en kalk ook niet.
Dagelijks wc schoonmaken, dagelijks stofzuigen. Elke dag een schone handdoek, om de dag je bed verschonen. Zoiets vrees ik. Ik zit echt liever met een boek in de tuin.
Expreszo* schreef:
14-03-2022 08:36
Dagelijks wc schoonmaken, dagelijks stofzuigen. Elke dag een schone handdoek, om de dag je bed verschonen. Zoiets vrees ik. Ik zit echt liever met een boek in de tuin.
En natuurlijk nooit je kopje of bord onder de bank laten staan.
Ttroeteltje schreef:
14-03-2022 06:36
Ik sta ook echt te kijken van de onbenullige reacties van sommige mensen. Alsof je iets vraagt wat volkomen absurd, ondenkbaar en allesvernietigend is wanneer je verzoekt even 5 seconden met een trekken de glazen wanden aandacht te geven. Hoe durf je zoiets te vragen? Hoe kom je er bij?

Je mag vragen wat je wil. Maar als je per se een "ja" als antwoord op je vraag wil hebben en het anders niet goed is, dan moet je niet jezelf foppen dat je een vraag aan het stellen bent.
Ik gebruik ook een trekker, maar kon het mijn ex ook niet aan zijn verstand peuteren. Irritant.
Droogmaken met een handdoek doen we hier ook niet, maar dat droogtrekken is toch twee tellen werk?
Hangen mensen dan ook geen nieuwe toiletrol op voor de volgende toiletbezoeker? Handdoek blijft ook op de grond liggen? Strepen in de pot laten we ook zitten?

Ik zie ff droogtrekken van de douche net zoiets als bovenstaande.
Ugli schreef:

Dit dus, keer duizend. Dankjewel!
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-03-2022 09:13
Droogmaken met een handdoek doen we hier ook niet, maar dat droogtrekken is toch twee tellen werk?
Hangen mensen dan ook geen nieuwe toiletrol op voor de volgende toiletbezoeker? Handdoek blijft ook op de grond liggen? Strepen in de pot laten we ook zitten?

Ik zie ff droogtrekken van de douche net zoiets als bovenstaande.
Echt waar?

Ik weet niet wat ik lees. O_O
Expreszo* schreef:
14-03-2022 00:05
Anyway, ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
Ik ook.
Ik heb door astma echt niet de puf (no pun intended ;) ) om daarna de tegels droog te trekken met een raamtrekker. Eén keer per week maak ik ons badkamertje schoon (wastafel en douchehoek) en het is mij best zo. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven