Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Oké, ik heb het gedaan. Tegen hem gezegd ( oké geappt, ik weet het…niet netjes) dat ik het toch niet zo zie zitten tussen ons. Dat ik hem een aardige man vind maar dat ik het niet voel.

Ik kreeg terug “ oké, nu weet ik even niet hoe ik moet reageren”.

Ik voel opluchting….net of er een baksteen van mijn schouders af is gevallen. Erg hè. Ben geloof ik nog niet toe aan zo,n soort relatie. Tenminste niet met hem.
Jullie daten nu een maandje, vind het niet zo raar dat je het via een appje hebt gedaan. En die reactie las ik ook al een paar keer, begrijp het wel, hij had het waarschijnlijk helemaal niet zien aankomen.
Denk dat je het daar bij het rechte eind hebt, dat hij hét niet is. Wil niet per sé zeggen dat je helemaal niet wil, met niemand.
Nee hij heeft het niet zien aankomen. Maar ik vind het ook niet eerlijk om hem aan het lijntje te houden….omdat ik niet weet wat ik wil. Ik voelde het niet bij hem. Als we elkaar zagen was het gezellig hoor. Maar ik voelde de lichamelijke aantrekkingskracht niet. Ik had niet het gevoel dat ik hem wou aanraken, voelde niet de behoefte om opnieuw af te spreken. Dat zegt toch wel genoeg.

Ik heb verder een prima leven als single.
Inderdaad, je hebt de juiste beslissing genomen.
Attraverso schreef:
07-08-2022 22:15
Ook heel nieuwsgierig, Daantje?
Daar ben ik weer :)

Het telefoongesprek was best leuk. Maar dat is nu ook wel een beetje waar ik mee zit : is best leuk, leuk genoeg om door te gaan?
Ik kan nog niet zo goed voor mezelf inschatten in hoeverre het mijn eigen onzekerheden / angsten zijn die me weerhouden om door te gaan
of misschien toch iets anders.

Het is nogal wat (vind ik) na zoveel jaar niets van een liefdesleven te hebben gehad (bijna 10 jaar) weer te gaan daten. We streven inmiddels toe naar onze eerste echte fysieke date en ik heb echt in mijn hoofd zoiets van ''ga ik dit écht doen?!'' Voor anderen misschien zo gewoon, maar ik ben zo uit dat relatie/date leven gegroeid dat ik me er niets meer bij kan voorstellen.

Vind het best eng, vooral omdat ik echt totaal niet kan inschatten hoe ik ga reageren. Ik zie vooral op tegen dat moment waarop je voor het eerst elkaar ziet en beseft : oké, nu kan ik niet meer zomaar vluchten. Theoretisch gezien kan dat nog tot het moment waarop je het barretje instapt waar je heb afgesproken. Dat vind ik best eng. Vooral omdat ik sowieso een angst heb voor ''niet zomaar weg kunnen'' van een plek. Dat kan een fysieke onmogelijkheid zijn (bijvoorbeeld in een vliegtuig), maar ook sociale onmogelijkheid, bijvoorbeeld tijdens een begrafenisdienst, maar ook een date. Dat benauwt mij gewoon heel erg.

Denk wel dat ik nu alles heb gedaan om de drempel zo laag mogelijk te maken. Verder maak ik dit soort dingen in mijn hoofd helaas nogal groot en beladen. Maar ik weet al jaren: ooit moet ik toch een keer over die drempel heen. Je kunt moeilijk van binnen graag een relatie willen maar je leven lang single blijven omdat je geen eerste date durft te hebben.
Ik weet dat dat moeilijk is maar kan je het niet proberen te zien als "gewoon een drankje drinken met iemand waar ik al wat meer van weet dan niks" Geen druk. Na een half uur mag je weg.

Bij mij hielp dat altijd wel een beetje.
RedRoseThorn schreef:
08-08-2022 21:46
Ik weet dat dat moeilijk is maar kan je het niet proberen te zien als "gewoon een drankje drinken met iemand waar ik al wat meer van weet dan niks" Geen druk. Na een half uur mag je weg.

Bij mij hielp dat altijd wel een beetje.

Ja zoiets had ik dan ook vaak. Daardoor was een (moeilijke) afspraak vaak beter te overzien. Helpt echt!
Hoi Daantje,

Het gaat om iets samen te drinken toch ? En geen planning van de huwelijksdag 😉

Hoe doe jij dat dan verder met het voor het eerst ontmoeten van mensen?
En op je werk met contacten?
Julia_20 schreef:
08-08-2022 23:33
Hoi Daantje,

Het gaat om iets samen te drinken toch ? En geen planning van de huwelijksdag 😉

Hoe doe jij dat dan verder met het voor het eerst ontmoeten van mensen?
En op je werk met contacten?
Het stomme is : het gaat vooral om de fase ergens naartoe.

Als ik vanuit het niets (onverwacht) in een spannend moment terecht kom, dan denk ik al snel : tja, dit is nu eenmaal de situatie, en we gaan er het beste van maken, en dat lukt dan ook wel. Maar als ik er 5 weken naartoe moet leven, bouw ik een enorme spanningsboog op richting zo'n moment en wordt de druk enorm groot.

Laatst ging ik bijvoorbeeld met 2 vriendinnen naar een gezin die jong een kind hadden verloren om te condoleren. Die 2 vriendinnen zijn normaal gesproken erg extravert, maar op dat moment durfden ze niet het ijs te breken en het voortouw te nemen en aan te bellen. Dan maak ik best makkelijk die switch in mijn hoofd en neem ik het voortouw.

Met deze match heb ik gewoon de ''fout'' gemaakt dat we een enorm lange online aanloop hebben genomen waarin we van alles en nog wat hebben besproken. Eigenlijk hebben we al een soort halve online relatie, omdat we zoveel persoonlijke informatie met elkaar gedeeld hebben.

Daardoor kan ik niet goed meer laagdrempelig en onbevangen naar onze fysieke date gaan.
5 weken is idd gewoon echt te lang. Ik vond met mijn date 9 dagen al echt lang, we konden helaas niet eerder afspreken.

Je krijgt dan echt idd al zoveel verwachtingen dat het hopelijk meevalt als je elkaar ziet. De fysieke klik komt echt alleen met elkaar zien.

Mijn eerste date na mijn lange relatie was ook van het lange appen. We hadden alles besproken en dachten dit komt helemaal goed. Tot ik hem zag, hij rook naar een afhaalchinees dat was ook echt zijn lichaamsgeur brrrrr.

Sindsdien is het daten is weten...

Lisa ik denk een goede beslissing van je wat niet is is niet. Nexxxt....

Attra hoe is het bij jou? Word je niet doodmoe van die rollercoaster. Wel weer alle gevoelens van blijdschap en dan weer intense verdriet. Lijkt mij best heftig...

Red vertel eens een beetje meer ben zo nieuwsgierig....
Lisa2022 schreef:
08-08-2022 19:31
Nee hij heeft het niet zien aankomen. Maar ik vind het ook niet eerlijk om hem aan het lijntje te houden….omdat ik niet weet wat ik wil. Ik voelde het niet bij hem. Als we elkaar zagen was het gezellig hoor. Maar ik voelde de lichamelijke aantrekkingskracht niet. Ik had niet het gevoel dat ik hem wou aanraken, voelde niet de behoefte om opnieuw af te spreken. Dat zegt toch wel genoeg.

Ik heb verder een prima leven als single.
Heel goed. leven is leuk zonder relatie en alleen leuk met iemand die jij ook heel leuk vind
datertje3 schreef:
09-08-2022 11:00

Red vertel eens een beetje meer ben zo nieuwsgierig....
Haha er valt op dit moment niet heel veel meer te vertellen. Ik ben een weekje met vakantie dus we hebben elkaar sinds vrijdag niet meer gezien. We houden wel contact. Ik moet wel een beetje oppassen want hij wil nog al eens snel gaan. (Hij stelde al voor om naar zijn ouders te gaan, dat vond ik wat snel na elkaar 5 keer gezien te hebben.)

Verder gaan we het wel zien 😋

Hoe is het bij jou met je date dan? Hebben jullie alweer wat gepland?
datertje3 schreef:
04-08-2022 17:01
Wat een goed nieuws Red en Attra!! Heerlijk genieten.

Ik heb sinds vorige week maandag contact met een hele leuke vent. We hebben goed en veel contact en al een paar keer gebeld en het voelde echt super goed. Maar toch zenuwen want live is toch gewoon echt anders...

Vandaag date gehad en wat kunnen wij het dus ook in het echt super goed vinden. Na de date kreeg ik gelijk al berichtjes .... En date twee staat gepland. Ik ben echt helemaal in de wolken.
Zou het dan toch nog gaan gebeuren ....
:jump:
Oow wat leuk!!
Is date 2 ondertussen al geweest?
Zelf vind ik videobellen juist veel ongemakkelijker dan in t echt afspreken. Ga dan graag een rondje wandelen ofzo en dan is t niet akward als het even stil is. Terwijl ik aan de telefoon voel dat t steeds "moet" doorgaan met kletsen.

Al had ik ook wat tijd en reiskosten uit kunnen sparen door eerst te videobellen haha. De laatste date die ik had, had echt leuke foto's maar uiteindelijk van 10 jaar en 10 kilo geleden 🤣 wat een deceptie... Na 1 koffie netjes afgerekend en hij begreep maar niet waarom ik geen match zag.
Had hij ook gelogen over zijn leeftijd Koeksel?
Date 2 is helaas achter de rug... Wat een heerlijke vent is het. We matchen op alle vlakken zo fijn samen. Ik heb ook echt zin om hem te zien met de nodige eerste dates zenuwen.

Er zijn nog wat hobbels te nemen, maar we hebben uitgesproken dat we elkaar heel leuk vinden. En dat we verder willen daten om te kijken of er iets van liefde kan ontstaan.

Helaas gaat hij wss 3 weken op vakantie dus het wordt even buffelen. We gaan nu ook wat meer diepgang in onze apps gooien om elkaar beter te leren kennen.

Maar de intentie is er en dat is al super mooi. Dus ik ga nog even in mijn na geniet bubbel...

:jump:
daantje24 schreef:
09-08-2022 10:29
Eigenlijk hebben we al een soort halve online relatie, omdat we zoveel persoonlijke informatie met elkaar gedeeld hebben.

Daardoor kan ik niet goed meer laagdrempelig en onbevangen naar onze fysieke date gaan.
Zet dat uit je hoofd want dat klopt helemaal niet. Er is zo veel waar je kan op afknappen bij een eerste ontmoeting, bvb lichaamsgeur zoals Datertje aanhaalt

RedRose fijne vakantie!
datertje3 schreef:
09-08-2022 11:00
Attra hoe is het bij jou? Word je niet doodmoe van die rollercoaster. Wel weer alle gevoelens van blijdschap en dan weer intense verdriet.
Het gaat tussen ons goed!
attraverso wijzigde dit bericht op 11-08-2022 07:41
Reden: Herkenbaarheid
53.85% gewijzigd
Ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind.
wij slapen nooit.
Wij kunnen er alles van vinden, maar het gaat om Attra. Ik hoop echt dat hij dit volhoudt en dat jullie lekker samen kunnen gaan groeien.
Ik gun iedereen liefde en het is allemaal in het begin al spannend en zenuwslopend genoeg.
Ik zie progressie...
alongwiththesunshine schreef:
10-08-2022 22:01
Ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind.
Zou het appreciëren mocht je dat wel doen.
Antoon69 schreef:
10-08-2022 17:40
Had hij ook gelogen over zijn leeftijd Koeksel?
Nee nee, hij zag er echt gewoon veel ouder uit dan 42 🙃
Koeksel1980 schreef:
13-08-2022 09:31
Nee nee, hij zag er echt gewoon veel ouder uit dan 42 🙃
Je moet bij mannen eigenlijk naar een uittreksel van het bevolkingsregister vragen om hier zeker van te zijn, heb ik het idee, Zo vaak wordt er gelogen.. :|
Het valt mij op dat sommige mannen er gewoon oud uitzien en anderen weer jong voor hun leeftijd

En soms is de eerste foto een jongere versie en als je verder scrollt worden het gezicht steeds ouder.
Julia_20 schreef:
15-08-2022 00:26
Het valt mij op dat sommige mannen er gewoon oud uitzien en anderen weer jong voor hun leeftijd

En soms is de eerste foto een jongere versie en als je verder scrollt worden het gezicht steeds ouder.

:D bruh..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven