December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk traditioneel.

En 't is natuurlijk supermakkelijk, flikker het een uurtje of twee/drie in de oven en klaar. Lekker met zoete aardappalen en geroosterde groenten zoals wortel en pastinaak. Zit hier een goede slager om de hoek waar ik elke zaterdag wat uitzoek.

Vorige week dus lamb shank zoals je hebt kunnen zien en deze week kip.

De truc van de kip is dat je het botermengseltje onder het vel doet, dus niet eroverheen smeren...

RudeTube is op tv, allerlei foute youtube-clipjes. Busty Heart heeft net een watermeloen gebroken met haar tieten.
quote:Kletsmajoor schreef op 21 juni 2009 @ 00:32:

en die witte saus is denk ik bechamelsaus? Maar daar hoef je toch niet mee te eindigen? Dan eindig je gewoon met een flinke laag rode saus... of wat (rode) pesto ofzo (op de rode saus)? zit lekker veel olie in...Oh ja, daar zit wat in natuurlijk, duh. Nah, ik hou het bij de broodkruim denk ik (voor zijn kant dan, voor ons gaat er mozzarella over)
Nou als ik mocht kiezen uit kaas, alleen rode saus of broodkruim mocht kiezen dan zou deze volgorde toch wel de voorkeur zijn ben heel benieuwd of dat lekker is want ik vind broodkruim en die smerige keiharde brooddingen in de sla smerig...

nou volgens mij kan ik gewoon een willekeurig oliver recept kiezen als ik jouw groentekeuze zo zie...

vind t wel een goed idee trouwens zo'n roast op zondag...
Nou eten we ook wel ander groenten dus he? Voor de duidelijkheid.
*psssht*

Jij nog steeds aan de icetea trouwens? Hou je het lang vol zeg!
ja je eet ook maïs en doperwten

maar dit zijn blijkbaar erg populair groenten voor een roast... (wat is eigenlijk het Nederlandse woord)
Bedoel je sinds 2006 of bedoel je op deze avond?
Geen idee, haha. - hoe een roast heet dus

Oke, voor de statistieken, de groentela bevat momenteel:

wortels (!), broccoli, rode bieten, minicourgettes en verder weet ik het niet geen zin om op te staan.

De vriezer heeft de rest.
quote:Kletsmajoor schreef op 21 juni 2009 @ 00:48:

Bedoel je sinds 2006 of bedoel je op deze avond? Vanavond! Of ben je alcoholvrij sinds april 2006?
Alcoholvrij sinds april 2006... op een paar Irish Coffee en Baileys na

iets van braadsel ofzo? braaksel

Nou dan wil ik mijn rijtje ook wel even opzeggen:

spinazie, champignons, wortels, tomaten (er gaat hier volgens mij wel een kilo tomaten per week doorheen) komkommer

Sannieeeeee ga je man eens vragen wat jullie zoal in de koelkast hebben aan groenten
Sannies man? Huh, wat mis ik?

Komkommer hebben we trouwens ook. Geen tomaten, hebben wij juist zelden, alleen maar in de vloeibare vorm zeg maar, in bolognesaus of zo. Leah is een echt groentemonster maar tomaten is iets waar ze van gruwt.

Weet je wat ik mis hier? Spinazie a la creme, dat bestaat hier niet. Wel gewone verse en die eten we ook wel, maar die makkelijker vriezerblokjes...
Dan maak je dat toch zelf?

Is dit trouwens niet leuk voor het traditioneel Engels:

The Pearly Kings were the leaders of the Victorian street sellers. They got their name because they wore 'pearl' buttons on their hats as a sign of authority. Later they began to wear clothes covered all over in buttons.

The title of Pearly King is passsed down in the family, and there are Pearly Queens, Princes and Princesses too. They now spend their free time collecting for charity.

There are a wide variety of costumes from the spectacular ceremonies associated with monarchy to the traditional costumes worn by morris dancers and others at English country fairs.

No thanks! En uiteraard eten wij een traditionele Ierse roast. De meeste Ieren zijn zwaar anti-Brit dus daar wordt het eten ook op aangepast. Geen yorkshire puddings bijvoorbeeld.

Zelf spinazie a la creme maken is niet hetzelfde als makkelijk blokjes uit de vriezer pleuren he!
Maar dan maak je toch 1x heeeeeeeel veel spinazie en gooi je het in ijsklontzakjes? of bakjes?

zoiets
Jezus zeikerd , snap je het dan niet, soms heb je gewoon ineens zin in iets dat hier niet is, kan van alles zijn en dan is koken niet een aantrekkelijk alternatief. Doe al zowat alles from scratch, hier geen meneer conimex of zo.

Weet je bijvoorbeeld hoeveel werk het is om bloemkool van curly kale te maken? Kolere! Dat doe je ook 1 keer en dan niet meer.
Hoe vind je in vredesnaam een plaatje als dat???
Die komt uit eigen collectie

en conimex is toch niet te vreten maar anders neem je gewoon een koffer voor al je hema/conimex spul!

quote:Ainne schreef op 21 juni 2009 @ 01:16:

Weet je bijvoorbeeld hoeveel werk het is om bloemkool van curly kale te maken? Kolere! Dat doe je ook 1 keer en dan niet meer.Ik vind het ook een heeeeeele kunst om bloemkool van curly kale te maken
Conimex boemboes zijn lekker, die voor rendang en nog eentje voor kip - geen idee meer hoe die heet.

Enne, die koffer gaat inderdaad altijd mee hoor!
Getver, wat moet je toch plassen van bier he?

Nou nog een biertje *psssht*. Help me hopen dat de babies tot tenminste 7 uur slapen morgen.
Die EAUSM van die box in elkaar zetten tijdens de bevalling trouwens en jouw commentaar
Ik vond bier sowieso al vies... je moet gewoon niet zoveel zuipen...

boemboe's kun je ook heel makkelijk zelf maken
quote:Kletsmajoor schreef op 21 juni 2009 @ 01:24:

Die EAUSM van die box in elkaar zetten tijdens de bevalling trouwens en jouw commentaar Da's een van de beste topics op dit forum! Ik kan zo blij zijn als ik een goeie vind!
Bier is lekker. De kroegbaas van de kroeg waar ik in mijn Ainne-zonder-kinderentijd drie keer per week zat kende mij bij de naam Mrs Miller.
Ik zie ze soms (laatst een van Flodder die haar kinderen de kar liet trekken ofzo maar ik heb m laten staan...

en ik vind die van jou hierboven ook een mooie

Weet je bijvoorbeeld hoeveel werk het is om bloemkool van curly kale te maken? Kolere! Dat doe je ook 1 keer en dan niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven