Klitten en nog eens klitten.
vrijdag 16 december 2022 om 10:07
Hi allemaal,
Voordat ik de afspraak a.s. maandag door laat gaan mijn haar tot een korte bob te laten knippen hoop ik hier wat
tips voor hulp dat het toch niet zover hoeft te komen.
Ik heb gisteren 2 enorme klitten uit mijn haar moeten knippen, met geen mogelijkheid meer eruit te krijgen ook niet met nat maken en of conditioner. Mijn haar is halverwege mijn rug. Waarschijnlijk gebeurt door mijn sjaal, dat het is gaan vilten of zo, nog nooit mee gemaakt. Mijn besluit gisteren tegen mijn vriend dat ik het eraf wil hebben want ik heb dagelijks ruzie met mijn haar. Ik gebruik conditioner en leave in, alles zonder siliconen omdat je telkens leest dat het niet goed voor je haren is? Iedere keer na het wassen en de conditioner is mijn haar niet doorheen te komen. Ik heb ook nog het probleem dat ik geen producten met parfum mag/kan gebruiken vanwege mijn eczeem. Ik heb dus weinig product keuzes. Heeft iemand nog een tip voor mij? Ik heb er heel lang voor moeten sparen om mijn haar deze lengte te krijgen. Groeit langzaam en het is fijn, stijl en veel haar. Klitterig en statistisch tot de met. Oh, mijn haar zit merendeel in een vlecht want ik kan maar 1 dag los haar hebben, de volgende dag hangt het in slierten om mij heen vol met klitten. Ik was iedere keer op de 3e dag. Tips zijn welkom en anders toch maar kort knippen.
Alle tips zijn welkom
Groetjes Snowy.
Voordat ik de afspraak a.s. maandag door laat gaan mijn haar tot een korte bob te laten knippen hoop ik hier wat
tips voor hulp dat het toch niet zover hoeft te komen.
Ik heb gisteren 2 enorme klitten uit mijn haar moeten knippen, met geen mogelijkheid meer eruit te krijgen ook niet met nat maken en of conditioner. Mijn haar is halverwege mijn rug. Waarschijnlijk gebeurt door mijn sjaal, dat het is gaan vilten of zo, nog nooit mee gemaakt. Mijn besluit gisteren tegen mijn vriend dat ik het eraf wil hebben want ik heb dagelijks ruzie met mijn haar. Ik gebruik conditioner en leave in, alles zonder siliconen omdat je telkens leest dat het niet goed voor je haren is? Iedere keer na het wassen en de conditioner is mijn haar niet doorheen te komen. Ik heb ook nog het probleem dat ik geen producten met parfum mag/kan gebruiken vanwege mijn eczeem. Ik heb dus weinig product keuzes. Heeft iemand nog een tip voor mij? Ik heb er heel lang voor moeten sparen om mijn haar deze lengte te krijgen. Groeit langzaam en het is fijn, stijl en veel haar. Klitterig en statistisch tot de met. Oh, mijn haar zit merendeel in een vlecht want ik kan maar 1 dag los haar hebben, de volgende dag hangt het in slierten om mij heen vol met klitten. Ik was iedere keer op de 3e dag. Tips zijn welkom en anders toch maar kort knippen.
Alle tips zijn welkom
vrijdag 16 december 2022 om 10:25
Heb geloof ik zelfde soort haar als jij. Zal vast wel niet goed zijn volgens allerlei mensen, maar ik gebruik gewoon conditioner van Andrelon. Wordt m'n haar zacht van en minste last van klitten. Was het elke dag in de avond, zodat ik geen droger hoef te gebruiken. Als ik m'n haar niet was, wordt het ook snel slierterig.
Zeker in de winter met sjaals en truien heb ik als m'n haar erg lang is ook last van hele grote klitten. Je moet echt helemaal onderaan beginnen en met veel geduld borstelen langzaam naar boven werkend, dan komt het er uiteindelijk uit (juist niet nat maken!). Nu m'n weer iets korter (even over de schouders) en dan heb ik er een stuk minder last van.
Korte bob is dus ook niet perse nodig. Stuk korter scheelt al.
Zeker in de winter met sjaals en truien heb ik als m'n haar erg lang is ook last van hele grote klitten. Je moet echt helemaal onderaan beginnen en met veel geduld borstelen langzaam naar boven werkend, dan komt het er uiteindelijk uit (juist niet nat maken!). Nu m'n weer iets korter (even over de schouders) en dan heb ik er een stuk minder last van.
vrijdag 16 december 2022 om 10:34
Ik heb ander type haar dan jij denk ik, hoewel ik niet helemaal eruit kan halen of je steil of slag hebt.
Wat voor borstel of kam gebruik je? Ik kam alleen onder de douche, met conditioner erin, en: alleen met een heel grove kam. Zoiets: https://www.douglas.nl/nl/p/m000039856
Al die mini-klitten hoeven er bij mij niet uit, als ik dat wel doe ben ik eeuwig bezig, doet pijn, en mijn haar wordt pluizig.
Wat voor borstel of kam gebruik je? Ik kam alleen onder de douche, met conditioner erin, en: alleen met een heel grove kam. Zoiets: https://www.douglas.nl/nl/p/m000039856
Al die mini-klitten hoeven er bij mij niet uit, als ik dat wel doe ben ik eeuwig bezig, doet pijn, en mijn haar wordt pluizig.
vrijdag 16 december 2022 om 10:34
vrijdag 16 december 2022 om 10:35
Ik heb ook heel fijn en veel haar. Ook geprobeerd om het langer te laten groeien, maar daar krijg ik ook slierterig haar van.
Ik heb mijn haar weer in een bob laten knippen, niet heel kort en het zit weer mooi en geen knopen onderin.
Waarom zou je je haar langer willen als je het toch meestal in een vlecht draagt.
Qua shampoo gebruik ik Uriage, heel fijn en zonder allerlei toevoegingen. Conditioner doe ik alleen in de punten van m’n haar.
Ik heb mijn haar weer in een bob laten knippen, niet heel kort en het zit weer mooi en geen knopen onderin.
Waarom zou je je haar langer willen als je het toch meestal in een vlecht draagt.
Qua shampoo gebruik ik Uriage, heel fijn en zonder allerlei toevoegingen. Conditioner doe ik alleen in de punten van m’n haar.
Cum non tum age
vrijdag 16 december 2022 om 10:44
Mijn haar heb ik nooit los, want het springt heel erg (geen krullen!) Ik heb veel haar, maar dun, dus mijn vlecht is niet bijzonder dik of zo. Het komt lot to op mijn schouderbladen.
Ik gebruik enkel andrelon shampoo en draag altijd een vlecht. Dag en nacht. Het staat mij ook gewoon erg leuk en het is makkelijk, want geen klitten en je haar zit snel in model. Soms vlecht ik het in en ik probeer nu om het als een diadeem in te vlechten. Ik moet nog even oefenen.
De reden om het niet kort te knippen? Dan ben ik meer tijd kwijt aan onderhoud. Nu zorgt het gewicht en de vlecht dat het redelijk netjes zit. Dan zal ik aan de slag moeten om het netjes te houden. Mijn haarproducten en een föhn omdat het zo springt. Daarnaast vind ik het fijn dat ik met het sporten de boel makkelijk uit mijn gezicht kan houden.
Dat lijkt mij iets om over na te denken voir je flink gaat knippen!
Ik gebruik enkel andrelon shampoo en draag altijd een vlecht. Dag en nacht. Het staat mij ook gewoon erg leuk en het is makkelijk, want geen klitten en je haar zit snel in model. Soms vlecht ik het in en ik probeer nu om het als een diadeem in te vlechten. Ik moet nog even oefenen.
De reden om het niet kort te knippen? Dan ben ik meer tijd kwijt aan onderhoud. Nu zorgt het gewicht en de vlecht dat het redelijk netjes zit. Dan zal ik aan de slag moeten om het netjes te houden. Mijn haarproducten en een föhn omdat het zo springt. Daarnaast vind ik het fijn dat ik met het sporten de boel makkelijk uit mijn gezicht kan houden.
Dat lijkt mij iets om over na te denken voir je flink gaat knippen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 16 december 2022 om 10:47
Bij mij gaat mijn haar erg klitten als ik veel gespleten haarpunten heb en er echt niks meer te beginnen is met mijn haar. Dan gaat de schaar erin. Maar ik vond conditioner ook lang niet zo nodig enzo. Inmiddels gebruik ik wel conditioner, leave in en regelmatig een masker.
Misschien is het voor jou niet eens een slecht idee om siliconen te gebruiken. Siliconen zijn niet slecht voor je haar en zorgen er o.a voor dat je je haar beter kunt doorkammen.
Je hebt water oplosbare en niet water oplosbare. Die laatste is een probleem als je je haar met een sulfaatvrije shampoo wast. Maar ook dan hoeft het geen probleem te zijn als je ze er om de zoveel tijd uit wast met een clarifying shampoo.
Misschien is het voor jou niet eens een slecht idee om siliconen te gebruiken. Siliconen zijn niet slecht voor je haar en zorgen er o.a voor dat je je haar beter kunt doorkammen.
Je hebt water oplosbare en niet water oplosbare. Die laatste is een probleem als je je haar met een sulfaatvrije shampoo wast. Maar ook dan hoeft het geen probleem te zijn als je ze er om de zoveel tijd uit wast met een clarifying shampoo.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 16-12-2022 10:54
0.14% gewijzigd
vrijdag 16 december 2022 om 10:51
Mijn dochter heeft ook dit haar (en vooral ook erg vol). Cremespoeling van Andrelon vond ik echt het beste werken en inderdaad, elke ochtend met veel geduld van onder naar boven uitborstelen. Als het nog nat was, kon ik er niks mee, want dan kreeg ik het absoluut niet doorgekamd. Als het echt erg was, deed ik er een haarmasker in van de kapper en dan werd het echt zacht. Ook een satijnen kussensloop heeft wat geholpen, maar de echte omslag was toch toen ze het tot net onder haar oren liet knippen. We zijn van alle gedoe af, ik kan alleen maar blij zijnTinyTiny schreef: ↑16-12-2022 10:25Heb geloof ik zelfde soort haar als jij. Zal vast wel niet goed zijn volgens allerlei mensen, maar ik gebruik gewoon conditioner van Andrelon. Wordt m'n haar zacht van en minste last van klitten. Was het elke dag in de avond, zodat ik geen droger hoef te gebruiken. Als ik m'n haar niet was, wordt het ook snel slierterig.

vrijdag 16 december 2022 om 10:56
Na het wassen olie in je haar en niet drogen met föhn. Ik gebruik gewoon gezichtsolie of olijfolie. Niet teveel natuurlijk. Bij mij helpt glansspray op droog haar. Die van Oasis of Chi. Verder gebruik ik ook Andrelon, zoals meerderen hier. Vind de conditioners van dat merk en L'Oreal het fijnst om minder pluizig haar te hebben. Je haar kammen als het droog is en niet nat schijnt ook beter te zijn.
vrijdag 16 december 2022 om 10:58
Zo'n tangleteaser gebruiken (of hoe heet zo'n kam?)
Shampoo en heel veel conditioner en dat lang laten trekken, onder de douche al kammen met die borstel. Nadien nogmaals en in een knot op je hoofd binden. En zo gaan slapen. 'Smorgens anti klit spul erin spuiten nogmaals kammen en 2 dagen met rust laten (ik was om de 2 a 3 dagen)
Mijn haar is 1 grote dread slash vogelnest (hier haar tot halverwege de rug) en alleen met grof geschut wordt het enigszins handelbaar. Met de krulborstel of stijltang lijkt het waarempel nog ergens op. 1 regenbui en het is drama. Maar goed meestal heb ik het ivm werk in een slordige knot. En daar slaap ik ook mee.
Shampoo en heel veel conditioner en dat lang laten trekken, onder de douche al kammen met die borstel. Nadien nogmaals en in een knot op je hoofd binden. En zo gaan slapen. 'Smorgens anti klit spul erin spuiten nogmaals kammen en 2 dagen met rust laten (ik was om de 2 a 3 dagen)
Mijn haar is 1 grote dread slash vogelnest (hier haar tot halverwege de rug) en alleen met grof geschut wordt het enigszins handelbaar. Met de krulborstel of stijltang lijkt het waarempel nog ergens op. 1 regenbui en het is drama. Maar goed meestal heb ik het ivm werk in een slordige knot. En daar slaap ik ook mee.
vrijdag 16 december 2022 om 11:04
Bedankt voor de reacties.
Op jullie vragen, ik kan het 1dag los dragen daar ben ik dus blij mee, de volgende dag echt niet meer. Waarom zo lang willen hebben? Omdat ik lang haar mooi vind en mijn vriend vind kort haar niet mooi en dus hou ik het lang.
Ik begin ook altijd van onderaan met een grove kam, gisteren kreeg ik ze er echt niet meer uit, mijn vriend probeerde het ook, ook hij zei knippen vandaar 2 klitten eruit geknipt. Na 3 kwartier ermee aan de slag was de schaar mijn enige vriend. Geloof me, ik baal ervan, nog nooit hoeven te doen.
Andrelon is met parfum, ik heb erge eczeem en parfum maakt het meteen erger, dus ik zit gebonden aan parfum vrije haar producten en daar zijn er niet zoveel van.
Satijnen kussensloop heb ik ook, voor mij is nu ook inderdaad de omslag eraf! Jammer voor vriend, dan kijkt ie maar niet meer

Oja, tangle teeter heb ik ook, maar mijn haar gaat ervan statistisch worden en ik trek juist mijn haar kapot.
Ik wil het best doneren en hoef geeneens korting, maar als ik een enkele haar pak en trek er licht aan knakt hij al. Het is heel breekbaar, daar kunnen ze dan toch niets mee?
Dan maar?!...
Op jullie vragen, ik kan het 1dag los dragen daar ben ik dus blij mee, de volgende dag echt niet meer. Waarom zo lang willen hebben? Omdat ik lang haar mooi vind en mijn vriend vind kort haar niet mooi en dus hou ik het lang.
Ik begin ook altijd van onderaan met een grove kam, gisteren kreeg ik ze er echt niet meer uit, mijn vriend probeerde het ook, ook hij zei knippen vandaar 2 klitten eruit geknipt. Na 3 kwartier ermee aan de slag was de schaar mijn enige vriend. Geloof me, ik baal ervan, nog nooit hoeven te doen.
Andrelon is met parfum, ik heb erge eczeem en parfum maakt het meteen erger, dus ik zit gebonden aan parfum vrije haar producten en daar zijn er niet zoveel van.
Satijnen kussensloop heb ik ook, voor mij is nu ook inderdaad de omslag eraf! Jammer voor vriend, dan kijkt ie maar niet meer
Oja, tangle teeter heb ik ook, maar mijn haar gaat ervan statistisch worden en ik trek juist mijn haar kapot.
Ik wil het best doneren en hoef geeneens korting, maar als ik een enkele haar pak en trek er licht aan knakt hij al. Het is heel breekbaar, daar kunnen ze dan toch niets mee?

vrijdag 16 december 2022 om 11:41
Dus het is niet geverfd? Vriend houdt niet van kort maar schouderlengte is toch ook niet kort?Snowy schreef: ↑16-12-2022 11:04Bedankt voor de reacties.
Dan maar?!...

vrijdag 16 december 2022 om 12:09
Mijn haar heeft een paar highlights echt een stuk of 10 heel dun gezet niet door mijn gehele haar. Verder niets mee gedaan.
Klopt schouderlang is ook niet kort. Maar ik ben dan weer het type of lang lang of kort.
Maar jullie hebben gelijk ik laat de afspraak door gaan en de
er in.
Ik wil dan zo'n Franse korte bob met pony en beetje opgeknipt achter. Scheelt een hoop tijd, haar spullen en frustratie
Klopt schouderlang is ook niet kort. Maar ik ben dan weer het type of lang lang of kort.
Maar jullie hebben gelijk ik laat de afspraak door gaan en de
Ik wil dan zo'n Franse korte bob met pony en beetje opgeknipt achter. Scheelt een hoop tijd, haar spullen en frustratie
vrijdag 16 december 2022 om 12:14
Groot gelijk Snowy, klinkt wel als een erg leuk kapsel.
En tja, dat partner lang mooier vindt, dat mag, maar hij zal toch nog steeds van je houden, lijkt mij.
Voor jou geen argument om klitten er in te houden.
Bedenk mij net dat mijn haar meer gaat klitten als er veel dode puntje aan zitten. Als ik er dan de schaar in zet, dan is dat ineens weer veel minder!
Succes!
En tja, dat partner lang mooier vindt, dat mag, maar hij zal toch nog steeds van je houden, lijkt mij.

Bedenk mij net dat mijn haar meer gaat klitten als er veel dode puntje aan zitten. Als ik er dan de schaar in zet, dan is dat ineens weer veel minder!
Succes!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 16 december 2022 om 13:17
Maar is het zo erg om klitten te hebben dan? Ik heb heel ander haar hoor, dik, veel en krullend. Ik kam het na het wassen met veel conditioner nog onder de douche door, daarna met grove kam, en dan föhn ik het of laat ik het drogen. Maar tussen wasbeurten kam ik het eigenlijk helemaal niet. En ik was mijn haar hooguit 2x per week, meestal 1x. In die tussentijd haal ik hooguit mijn vingers er doorheen. Dan klit het wel wat, maar dat maakt me niet uit. Maar misschien zie je het met krullen minder?
vrijdag 16 december 2022 om 13:32
Nou, een beetje klitten is niet erg, maar mijn ervaring bij mijn dochter is dat die klit groter en groter wordt, het trekt andere haren aan ofzo, tot er een enorm vogelnest in haar haar zit. Haren met een klit borstelen of kammen doet ook gewoon zeer.Lorem_Ipsum schreef: ↑16-12-2022 13:17Maar is het zo erg om klitten te hebben dan? Ik heb heel ander haar hoor, dik, veel en krullend. Ik kam het na het wassen met veel conditioner nog onder de douche door, daarna met grove kam, en dan föhn ik het of laat ik het drogen. Maar tussen wasbeurten kam ik het eigenlijk helemaal niet. En ik was mijn haar hooguit 2x per week, meestal 1x. In die tussentijd haal ik hooguit mijn vingers er doorheen. Dan klit het wel wat, maar dat maakt me niet uit. Maar misschien zie je het met krullen minder?
Wij gebruiken nu voor haar garnier loving blends honinggoud. Op aanraden van mijn moeder die na meer dan 70 jaar éindelijk haar haar normaal kon kammen. Beiden hebben dun haar. Mijn moeder weinig, mijn dochter veel.
vrijdag 16 december 2022 om 13:43
Ja.Lorem_Ipsum schreef: ↑16-12-2022 13:17Maar is het zo erg om klitten te hebben dan? Ik heb heel ander haar hoor, dik, veel en krullend. Ik kam het na het wassen met veel conditioner nog onder de douche door, daarna met grove kam, en dan föhn ik het of laat ik het drogen. Maar tussen wasbeurten kam ik het eigenlijk helemaal niet. En ik was mijn haar hooguit 2x per week, meestal 1x. In die tussentijd haal ik hooguit mijn vingers er doorheen. Dan klit het wel wat, maar dat maakt me niet uit. Maar misschien zie je het met krullen minder?

Ik had vroeger altijd mijn haar los of met een diadeem. Elke ochtend gezeur om die klitten er uit te halen. Die zaten in mijn nek en op dag 1 zag je het niet, maar dag 2 al beter. En het was na één nacht al een drama om er uit te halen, laat staan na een nacht en een dag.
vrijdag 16 december 2022 om 13:49
Lorem, oh nee zeker het is niet erg om klitten te hebben maar de klitten die ik dus gisteren had waren echt niet meer eruit te krijgen ik stond met een rooie kop die 2 eruit te krijgen lukte niet dus ik moest het knippen, dit met een nagelschaartje gedaan.
Diana, dat is ook zo, blijf gewoon dezelfde Snow als altijd. Puntjes knip ik geregeld af.
Mevrouw, ja dat is dus weer met parfum, helaas. Maar wel goed en fijn te horen dat je wat gevonden hebt voor je dochter.
Ik ben zojuist naar de winkel geweest en heb nog 1 poging gedaan qua conditioner wel met siliconen zonder parfum. Ik heb even gevraagd aan een beste vriend/ soort vader of hij mijn haar gezond vind ogen en of hij de afgeknipte plukjes kan zien. Hij zei dat hij mijn haar juist gezond vind ogen en glanzend en kon de plukjes niet zien zitten, hij zei je verliest per dag al 100 haren die paar strengetjes groeien wel weer aan. Hij zei wel je moet doen wat voor jou comfortabel is en niet voor een ander je haar lang laten groeien. Ook zei hij jou staat alles
Jaja!
Ik update zeker even over die conditioner. Morgen wassen. Als het beter gaat dan kijk ik wel of ik het zal knippen.
Diana, dat is ook zo, blijf gewoon dezelfde Snow als altijd. Puntjes knip ik geregeld af.
Mevrouw, ja dat is dus weer met parfum, helaas. Maar wel goed en fijn te horen dat je wat gevonden hebt voor je dochter.
Ik ben zojuist naar de winkel geweest en heb nog 1 poging gedaan qua conditioner wel met siliconen zonder parfum. Ik heb even gevraagd aan een beste vriend/ soort vader of hij mijn haar gezond vind ogen en of hij de afgeknipte plukjes kan zien. Hij zei dat hij mijn haar juist gezond vind ogen en glanzend en kon de plukjes niet zien zitten, hij zei je verliest per dag al 100 haren die paar strengetjes groeien wel weer aan. Hij zei wel je moet doen wat voor jou comfortabel is en niet voor een ander je haar lang laten groeien. Ook zei hij jou staat alles
Ik update zeker even over die conditioner. Morgen wassen. Als het beter gaat dan kijk ik wel of ik het zal knippen.
vrijdag 16 december 2022 om 13:57
Ik zou niet perse luisteren naar het gebruik-geen-siliconen advies. Misschien werkt het voor jou wel. Ik gebruik graag haarmaskers en conditioners met siliconen en ik heb het mooiste haar ter wereld, vind ik
Ook erg lang haar.
Ik gebruik veel Argan olie, dat helpt jou misschien ook. En ik borstel ook echt vaak door de dag heen, dan ontstaan er sowieso geen klitten. Maar daar moet je natuurlijk net zin in hebben.
Kort knippen zou ik nog niet doen, voor alles geprobeerd is.

Ik gebruik veel Argan olie, dat helpt jou misschien ook. En ik borstel ook echt vaak door de dag heen, dan ontstaan er sowieso geen klitten. Maar daar moet je natuurlijk net zin in hebben.
Kort knippen zou ik nog niet doen, voor alles geprobeerd is.
vrijdag 16 december 2022 om 14:05
Ik heb net zulk haar als jij denk ik, altijd klitten en het gaat ook vilten tegen een sjaal als ik niet oppas. Gelukkig voel ik dat voor het te laat is en ik heb nog maar een keer gehad dat ik een klein plukje moest afknippen.
Als kind had ik dat al trouwens, dus het is echt mijn type haar. Wel heb ik de indruk dat droge statische vrieskou de neiging tot klitten erger maakt.
Die tangle teasers vind ik gruwelijk. Ik gebruik een professionele haarborstel van nylon gemengd met dierlijk haar (geen varkenshaar, even vergeten wat) en daarmee ga ik vrij soepel door de klitten zonder dat ik hoef te trekken. De borstel 'veegt' als het ware de knopen eruit zonder dat het zeer doet of mijn haar erg beschadigt. Verder gebruik ik olie; het liefst de hair rituals van Sisley maar ook wel een klein beetje kokosolie als ik wat krapper bij kas zit.
Als kind had ik dat al trouwens, dus het is echt mijn type haar. Wel heb ik de indruk dat droge statische vrieskou de neiging tot klitten erger maakt.
Die tangle teasers vind ik gruwelijk. Ik gebruik een professionele haarborstel van nylon gemengd met dierlijk haar (geen varkenshaar, even vergeten wat) en daarmee ga ik vrij soepel door de klitten zonder dat ik hoef te trekken. De borstel 'veegt' als het ware de knopen eruit zonder dat het zeer doet of mijn haar erg beschadigt. Verder gebruik ik olie; het liefst de hair rituals van Sisley maar ook wel een klein beetje kokosolie als ik wat krapper bij kas zit.
No one ever made a difference by being like everyone else.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in