Vriend bozig op mij

21-04-2023 08:52 214 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.

Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"

Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..

Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
Oh jij!
En er zijn al kinderen bij jullie elk. Jullie zijn al een beetje ouder dan de 19 jaar waarover dit gedrag lijkt te gaan.

Echt, ik schud mijn hoofd hier heel erg over zoveel drama.
BornSlippy schreef:
21-04-2023 10:35
- citaten uit ander topic -
Waarom haal je dit er hier bij?
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 21-04-2023 11:26
79.83% gewijzigd
nitflex schreef:
21-04-2023 10:40
Waarom haal je dit er hier bij?
Waarom niet? Is dat not done of zo?? o_o
TanteJuut schreef:
21-04-2023 10:28
Lekker koppel zijn jullie.

Bekijk het positief. Zolang hij er nog knorrig om kan worden geeft hij om je. Als hij zijn schouders gaat ophalen daarentegen...
Ik denk dat hij vooral van zichzelf houdt. Als hij om haar geeft had hij zich niet zo gedragen en vooral begrepen dat zij het gewoon leuk had.
Doreia* schreef:
21-04-2023 10:32
Of hij geeft alleen om zichzelf.

Mijn man is ook wel eens op congres geweest. Een week, terwijl ik met de kleine kinderen zat.
Geen moment dat ik dacht hem erop aan te spreken als hij niet belde.

Want ik ga ervan uit dat hij me belt zoals afgesproken, maar dat als hij niet belt er iets is tussen gekomen waardoor het niet lukte.
Vanuit vertrouwen en goede intenties en overmacht en respect voor elkaar.
En weet je? Dat wás dan ook zo.

Als je ergens voor je werk bent, is het thuisfront niet de eerste waar je aan zou moeten denken. En thuis zou niet zo moeten trekken aan iemand die 1 dag op congres is. Je kunt best 1 dag zonder contact met elkaar. Ga je niet dood van.
TO geeft aan nog te appen over het programma en doet dat niet. Vriend geeft aan dat hij dat niet leuk vond. Waarom vanalles erbij slepen over congressen en bellen, dit is dan toch gewoon wat het is?

Al is het sinterklaas of Pietje puk, als je zegt mij te appen ben je een hork als je me vervolgens laat bungelen wegens andere prioriteiten en me afscheept met sorry. Hoezo moet ik dat voor jou gaan goedpraten?

Elkaar serieus nemen, het is echt niet zo moeilijk.
Elkaar serieus nemen is ook kunnen bedenken dat je niet altijd beheer hebt over je eigen agenda als je op congres bent.
Doreia* schreef:
21-04-2023 10:32
Of hij geeft alleen om zichzelf.

Je kunt best 1 dag zonder contact met elkaar. Ga je niet dood van.

Dat is een behoorlijke aanname. En geen positieve. Als je zo denkt over je lief kun je beter direct kappen, lijkt mij.

Laatste zin ben ik wel met je eens. Stel je voor dat je dood zou gaan. Dan liep je toch de hele dag met een headset op.
tantejuut wijzigde dit bericht op 21-04-2023 10:53
0.12% gewijzigd
'balans leidt tot glans'
Doreia* schreef:
21-04-2023 10:48
Elkaar serieus nemen is ook kunnen bedenken dat je niet altijd beheer hebt over je eigen agenda als je op congres bent.
Tijdens een pubquizz niet kunnen appen? Geef dan gewoon toe dat appen even geen prioriteit was.
Kan t zijn dat hij gewoon even wou overleggen over de vragen die hij had gesteld omdat hij dingen wou vastleggen voor zondag?

Als ik iets irri vind is dat ik merk dat iemand wel een vraag gelezen heeft maar er overheen lult en niet op terugkomt.

Gezien je vorige topic denk ik dat ik jou vriend wel snap.
Been there, done that, got the T-shirt.
BornSlippy schreef:
21-04-2023 10:43

Quoten uit een ander topic is inderdaad tegen de regels
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Doreia* schreef:
Heeft er niets mee te maken.

Het is aan TO om geen toezeggingen te doen die ze niet kan waarmaken.

Dan hoeft een ander ook niets voor jou te gaan lopen bedenken.

Ik zou daar echt geen trek in hebben in ieder geval. Prima doe je ding op dat congres, maar beloof niet mij iets te laten weten waardoor ik iets van je verwacht. En dan mij ook nog de boeman maken als ik vervolgens teleurgesteld ben. Lekker dan.
PoesmetLaarzen schreef:
21-04-2023 10:56
Quoten uit een ander topic is inderdaad tegen de regels
Wist ik niet. Ik zal het weghalen.
Ik denk dat het er niet om gaat of vriend hier fout is of To. Er spelen meer (onuitgesproken) zaken; de communicatie is onder andere niet best.
BornSlippy schreef:
21-04-2023 10:43
Dit is gewoon een ander topic.
Het is inderdaad zo dat je tijdens een pubquiz niet kunt appen tijdens het vragengedeelte, dan word je meteen gediskwalificeerd. Maar ik heb nog geen pubquiz meegemaakt waar geen pauzes waren om drankjes te halen en naar de wc te gaan. Drank is vaak best een groot onderdeel van de traditionele pubquiz.

Dus dat zal toch eerder een kwestie van geweest zijn dat TO’s hoofd er niet naar stond. En dat is inderdaad wat anders.
Doreia* schreef:
nu ben ik best vaak op congressen en conferenties, en het is me echt nog nooit gebeurd dat ik de hele (of de halve) dag geen enkele mogelijkheid had om een app te sturen.

on topic: als je iets afspreekt, moet je je daaraan houden. Ik vind het ook onprettig als mensen afspraken niet nakomen en dan komen met 'ja druk'. Als je denkt dat je wellicht geen tijd/zin hebt om te appen: spreek dan ook niet af dat je het doet.
Ik vind dit echt heel kinderachtig. Klinkt ook als iemand die ziekelijk de controle over jou wil hebben. Ongezond is dat.

Ik zou hem heel duidelijk maken dat ik dit niet ok vind.
nitflex schreef:
21-04-2023 11:10
Het is inderdaad zo dat je tijdens een pubquiz niet kunt appen tijdens het vragengedeelte, dan word je meteen gediskwalificeerd. Maar ik heb nog geen pubquiz meegemaakt waar geen pauzes waren om drankjes te halen en naar de wc te gaan. Drank is vaak best een groot onderdeel van de traditionele pubquiz.

Dus dat zal toch eerder een kwestie van geweest zijn dat TO’s hoofd er niet naar stond. En dat is inderdaad wat anders.
Sowieso toen ze appte dat ze hem miste, had ze toch kunnen laten weten dat ze een pubquiz ging doen, of bij t moment dat je begint, nog even snel een berichtje sturen en hup weg je telefoon. Vind het allemaal maar een beetje smoesjes, dat ze het niet kon laten weten. Het was gewoon geen prioriteit genoeg.
florence13 schreef:
21-04-2023 11:18
nu ben ik best vaak op congressen en conferenties, en het is me echt nog nooit gebeurd dat ik de hele (of de halve) dag geen enkele mogelijkheid had om een app te sturen.

on topic: als je iets afspreekt, moet je je daaraan houden. Ik vind het ook onprettig als mensen afspraken niet nakomen en dan komen met 'ja druk'. Als je denkt dat je wellicht geen tijd/zin hebt om te appen: spreek dan ook niet af dat je het doet.
Ja, het zal waarschijnlijk meer geen puf/zin om te appen geweest zijn dan geen tijd. Na een hele dag aan staan heb je daar eenmaal terug op de hotelkamer gewoon vaak geen zin meer in.

Maar ik moet echt geen relatie met mensen die zo zwaar tillen aan zulke dingen. Alsof je voor zoiets onbenulligs op je moeders graf moet zweren ofzo. Gewoon verkeerd ingeschat, kan toch.
Dahlia74 schreef:
21-04-2023 10:45
Ik denk dat hij vooral van zichzelf houdt. Als hij om haar geeft had hij zich niet zo gedragen en vooral begrepen dat zij het gewoon leuk had.
Dit. Wees blij dat je partner het leuk hebt.
Frambloos schreef:
21-04-2023 11:29
Sowieso toen ze appte dat ze hem miste, had ze toch kunnen laten weten dat ze een pubquiz ging doen, of bij t moment dat je begint, nog even snel een berichtje sturen en hup weg je telefoon. Vind het allemaal maar een beetje smoesjes, dat ze het niet kon laten weten. Het was gewoon geen prioriteit genoeg.
Natuurlijk was het geen prioriteit. Waarom zou het dat moeten zijn? Je zit even totaal iets anders te doen. Je vriend is niet altijd je prioriteit.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 21-04-2023 11:32
3.92% gewijzigd
Ga nog maar even niet samenwonen. Gedoe om niks.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
x
Frambloos schreef:
21-04-2023 11:29
Nou prima toch. Soms ben je als partner gewoon even geen prioriteit, ook al dacht je eerder van wel. Het is niet dat hij met een door hem voorbereid driesterrendiner zat te wachten, to tegen de afspraak in niet kwam opdagen en verder ook niks van zich liet horen. Het was duidelijk waar to was en waarom ze daar was en dan kan je toch zelf ook wel bedenken dat het even anders gelopen is. Zo afhankelijk zijn van een beloofd appje met geen andere inhoud dan het is leuk hier, hou van je, doei tot morgen vind ik echt heel ongezond.
Suniva schreef:
21-04-2023 11:48
Nou prima toch. Soms ben je als partner gewoon even geen prioriteit, ook al dacht je eerder van wel. Het is niet dat hij met een door hem voorbereid driesterrendiner zat te wachten, to tegen de afspraak in niet kwam opdagen en verder ook niks van zich liet horen. Het was duidelijk waar to was en waarom ze daar was en dan kan je toch zelf ook wel bedenken dat het even anders gelopen is. Zo afhankelijk zijn van een beloofd appje met geen andere inhoud dan het is leuk hier, hou van je, doei tot morgen vind ik echt heel ongezond.
Zo zit ik er ook in.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven