Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
he knip,

Thanks voor het antwoord. Ik hoef helemaal geen gelijk te hebben want gelijk krijgen doet mij niets. Maar een beetje verifieren van mijn redenaties, meedenken aan de hand van de vaak beperkt gegeven info, en of dat dan klopt, een beetje klopt of helemaal niet klopt vind ik wel belangrijk voor mijn eigen. Wat zet ik dit weer klungelig weer ... Knip je bent welkom maar behalve een stevige knf en een arm om schouders als dat op zijn plaats is valt er aan lichamelijke activiteiten bij mij niet veel te behalen of je moet het gazon willen maaien of zin hebben in voorjaarsschoonmaak.
Knip, ik ga nog terugkomen op je antwoord c.q. er verder op in en dan is dat niet persoonlijk naar jou ook al heb jij de basisinfo verstrekt waarop voortgeborduurd kan worden. Ik weet nog even niet hoe dat te formuleren zodat anderen in vergelijklbare situaties misschien ook iets aan deze

"discussie" gaan hebben.

Het moet zo iets worden als

" je realiseert je nu waarom je vreemd bent gegaan, het zit niet in je want je bent vanuit oorsprong geen bedrieger van geliefden of anderen, als je de oorzaak nu echt weet kan je of de gevolgen bewust voor je kiezen gaan nemen en je daar op voor gaan bereiden of misschien toch een andere weg gaan nemen waarbij je wat je gevonden hebt niet los hoeft te laten, daar iets mee gaat doen naar je echte partner, en daardoor aan risicobeperking kunt gaan doen zodat niet ook nog tal van anderen hun leven negatief omgegooid gaat worden omdat jij ergens een probleem hebt gesignaleerd en dat eigenlijk op de verkeerde manier hebt opgepakt"

zoiets
waarom zou ik me daar "druk" om maken, omdat, zoals Doriane ook al duidelijk meerdere keren aan gaf het volgende je te wachten staat als je een nr 2 hebt die van je " houd" en het geheel komt in het openbare.

Dan zijn de rapen pas echt gaar en overkomen je waarschijnlijk zaken die je eerder niet eens voor mogelijk hebt kunnen houden.

Je nr 2 zal jouw, als iemand waar hij van zegt te houden, met een zeer grote mate van waarschijnlijkheid acuut gaan verloochenen als een judas om zijn eigen hachie thuis te redden. " het steldde niets voor schat, zij zat achter mij aan, beetje verliefd maar dat is al over".

Dan sta je van het ene op het andere moment helemaal moederziel alleen, er is acuut geen nr 2 meer of hij trekt zich zo snel mogelijk helemaal terug en neemt veel afstand. Liefde nr 2 is weg. Krijg jij helemaal alleen alle consequenties voortvloeiend uit jouw eerder gedrag van alle anderen die je ook lief hebt voor je kiezen en die kun je alleen nog maar met je eigen delen.
Fantastisch dat er zoveel wederzijds begrip wordt getoond en dat er zoveel goede raad zomaar gratis wordt weggegeven.
Knipoogje, je loopt risico op meerdere fronten.

1 dat het uitkomt en alles knalt.

2 dat je huwelijk wat misschien best goed was hierop stuk loopt. Je lijkt steeds verliefder op je vreemdganger te worden. Alle positieve energie en gevoelens projecteer je op de vreemdganger: met hem kun je praten, hij begrijpt je etc. Het positieve halo-effect.Ja dat zal wel, hij heeft alle verhalen niet al 1000 keer gehoord. Bij je man mis je misschien iets, het negatieve halo-effect. Hij doet niet zus, hij kan niet zo. Misschien, onbewust, om jezelf goed te praten? Want je bent geen vreemdganger van nature, dit was echt niet jouw grote droom toen je een klein meisje was.

Ik ken jouw man niet. Misschien is hij echt niet leuk, zoals de man van Katara. Maar heel eerlijk, geef je hem wel een kans? Doe je tegen hem net zo leuk, lief, spannend als tegen je vreemdganger? Er is een groot geheim tussen jouw en je man. Dat holt de intimiteit van je huwelijk uit. Hoe kan jouw man daar ooit tegenop boksen?

Wat je geeft krijg je terug Knipoogje, ook in relaties.
Pinky, ik moest aan je denken!

Hoe is het er mee meid?
.
Time will tell Knipoogje? In de zin van ik steek mijn kop in het zand en ik zie wel waar het schip strandt?
.
quote:ikkezelf schreef op 15 juni 2009 @ 22:22:

knip, ja, nee of gewoon niet antwoorden, was even aan het denken en geef het wat voorzichtig (krom) weer:

Waarom gaan tal van jullie hier vreemd?

Bij Katara, respect voor jou want jij gaat kiezen voor je eigen, is me dat duidelijk (hoop ik), haar man is gewoon geen leuke partner, geen leuke liefhebbende respectvolle man voor zijn haar, misschien zelfs geen leuke vader , misschien (n)ooit geweest, misschien heeft ze eerder nooit beter geweten en nu een nr 2 als eyeopener gevonden. Beetje veel van de regen in de drup risico met die nr 2 maar zo aan blijven sukkelen dat heeft ze ook niet nodig. Anna, aardig vergelijkbaar denk ik.

Een aantal anderen zoiets van: “ mijn partner begrijpt mij (nu) niet (meer in deze levensfase waar ik in zit)” “ die ander begrijpt mij”.

Dikke kans op 2 zielen die elkaar ontmoeten, denken dat het liefde, zelfs houden van is (is verliefdheid gebaseerd op het vorige) en beiden thuis tegen hetzelfde “communicatie” probleem opgelopen met hun echte partner. Hij/zij begrijpt me niet (meer). Gaat het nu om extra liefde, extra houden van of gewoon een stukje verliefd geworden zijn omdat het er op lijkt dat die ander wel met je communiceert op de manier waarop jij dat met je nr 1 zou willen? Wat spanning er bij, elkaar een beetje opnaaien, wat lust, stiekum, geheim, beiden zich op de sporadische contactmomenten beter voordoen dan ze individueel zijn, alleen de lusten en niet de lasten, even weg met de dagelijkse beslommeringen, alles wat in zo een situatie simpel te realiseren is waardoor het vuurtje blijft branden zonder echte brandstof toe te hoeven voegen. Je hoeft er beiden bijna nietss voor te doen. En hup je zit er in, denkt ook nog eens dat het echt helemaal echt is.

Ikkezelf,

Ja, inderdaad vergelijkbare situatie, daarom ga ik ook voor mezelf eerst, want denk dat als het nu uit zou komen nr2 idd mij acuut laat vallen, of zijn nr1 hem, en ook wil ik als het wel wat zou worden, een latrelatie, maar pas na een jaar of zo, als ik al wel weer een relatie wil, droom er idd van om heerlijk eerst alleen te wonen, maar nu schijnt het dat vrouwen rond de overgang daar allemaal zowat van dromen, maar dat is weer een ander topic denk, haaha, tja, toch midlifecrisis

trouwens, weer een heerlijke dag met nr2 doorgebracht, wel 12 uur lang,,,,,,
Hoi!

Ik wil even vertellen dat ook ik mijn nr 2 gezien heb,heel gezellig met allemaal leuke mensen erbij.

Ik weet dat hij het moeilijk heeft,maar ik wil me niet gedwongen voelen nu al een keuze te maken,ik heb nog wat tijd nodig.

Maar waarom..ik weet dat ik niet oud wil worden mer nr1,hak gewoon de knoop door! meiden ik durf maar niet...ben bang..ben zo gewend aan mijn leven met nr1,ik hou niet meer van hem laat ik dat voorop stellen,ik voel me vreselijk als ie aan me zit en toch laat ik het toe,waarom?

De vorige keer dat de bom bijna barstte,wist ik dat ik door moest zetten,ik heb de waarheid verteld en gezegd dat ik niet meer van hem hield,we gaven allebei aan niet meer gelukkig met elkaar te zijn.

nr 1 krabbelde terug en ik liet het gebeuren,ik was er bijna...!!!

De volgende keer laat ik dit niet meer gebeuren maar maak ik er echt een einde aan anders gaan we nog jaren zo door,zonde van al die verspilde jaren!!

Ik zit nog langggggg niet in de overgang!

Knipoogje,bedankt voor je heldere blik op alle mensen die hier op het forum voorbij komen.

Een ieder staat er weer anders in,elke situatie is anders en toch vind ik hier wel veel herkenning en dat is fijn.

De blijdschap die ik had om mijn nr 2 te zien,maar daarna het verdriet dat we niet bij elkaar kunnen blijven!

Lucht op om hier de boel weer even kwijt te kunnen!
.
Gelukkig hebben zowel mijn nr. 1 als ik dezelfde mening, wij kiezen geen partij, je kent het hele verhaal niet.

knip, dat ga je nog leren kennen en dan wordt het verdomd dicht bij huis en liggen de nuances qua partij kiezen waarschijnlijk even heel anders. Ik moet jou welen dat weet je. Maar ik vraag me toch sterk af hoe je met een stalen gezicht met je nr 1 hier over een gesprek aan kan gaan terwijl jij degene bent die jullie samen het risico laat lopen om linea recta dezelde misere in te wandelen voor een paar minuten per week wat extra aandacht en af en toe wat stiekumme sex.

Duiveltje op je schouder

"check je nu al stiekum je nr 1 zijn reaktie zodat je hoopt die straks wat beter in te kunnen schatten op het moment dat jullie straks die kennissen na gaan in dezelfde misere?".

Verder even druk hier. Jouw kennissen? Het zou zo maar kunnen.

Knip meis, je hebt geen idee wat je je nr 1 aan aan het doen bent, je hebt geen idee hoe jouw geliefden (incl je eigen kids wat je verdomd zal gaan raken) aan gaat doen, je hebt geen idee wat die paar sullige smsjes en dat beetje op zijn best zijnde gedoseerde aandacht met zeer sporadisch een wip straks voor gevolgen voor JOUW leven kunnen gaan hebben.

Het is zinloos dat ik het schrijf maar je weet dat ik jou wel begrijp en dat ik jou die shit echt niet gun.

Vrouwtje waar zijn en blijven de blije verhalen? Je was er toch zo van overtuigd op de goeie weg te zijn en jouw spoor helemaal te pakken te hebben. Heb je wel een nr 1 of is dat toch alleen maar degene die af en toe het vlees snijd en wat extra inkomen genereerd? Misschien is het gewoon een gevoeloze klootzakc.q. de vent die juist even niet bij je past, nou dat kan hoor, als je ons daar van weet te overtuigen krijg je ook gewoon steun.

Katara, dat HIJ het moeilijk heeft, jij bent degene die hier schrijft en jij hebt het moeilijk. Als ie het moeilijk heeft kan ie zich zelf wel melden en zo niet dan zie ik hem niet eens voor vol aan maar krijg je er een kind bij.

Take your time en HIJ zie ik never en te nooit als jouw toekomstige partner. Hooguit als een eyeopener dat JIJ iets zal gaan moetn met jouw leven omdat je nu niet gelukkig bent.
Hallo Ikkezelf en alle anderen,

Ik heb de laatste tijd alleen maar meegelezen, maar goed, ik wil wel even vertellen dat het goed met me gaat hoor. Over no.1 heb ik al zoveel verteld, ik zou niet weten waarom je daar nog meer over wilt weten.
Nee hoor Knipoogje ik ben niet geschrokken van jouw post, ik weet allang dat vreemdgaan altijd een keer uitkomt en dat er dan veel verdriet en pijn is bij bedrogen partner en kinderen.

Hoe is het voor jou om daarover een gesprek met je man te voeren, terwijl jij wel maar hij dankzij jou niet weet dat jullie precies hetzelfde boven het hoofd hangt? Hoe rijm jij doen alsof je neus bloedt met je man er een uit duizenden vinden?

Katara je zult een keer moeten kiezen, je wil met iedereen rekening houden maar dat gaat niet. Iemand zal er verdrietig worden, en als je te lang in deze situatie blijft hangen ben jij dat.

Vrouwtje, bofkont, mag jij binnen twee weken weer met de beentjes wijd op de gebloemde beddensprei bij van der Valk! Denk je wel aan rubbertjes meid, je weet die BN-ers nemen het niet zo nauw, een enge ziekte heb je zo te pakken, dat moeten we niet hebben want dat is wel een heel lullige manier voor je mannetje om er achter te komen.
.
Ik ben nieuw op dit forum maar lees al een tijdje mee.

Vandaag heb ik me besloten aan te melden omdat ik ineens dit topic zag... en ik wil heel graag meepraten!

Ik ben (nog) niet vreemd gegaan, maar ik bevind mij wel in een risicogebied. Ik ben namelijk verliefd geworden op iemand anders, en die liefde is wederzijds. Ik heb bewust ervoor gekozen om hier niets mee te doen, omdat ik (hoe raar het ook klinkt) gigantisch veel van mijn huidige vriend houd. Het is echt een schat en ik kan me geen leven zonder hem voorstellen eigenlijk. Tegelijkertijd geeft die ander mij zoveel levenslust en spanning; ik vind hem echt vreselijk aantrekkelijk en sexy. Als hij me aankijkt krijg ik zeg maar direct weke knietjes. :( Verder denk ik de hele dag aan hem... echt erg.

Ik wil hem vergeten, maar het lukt (nog) niet zo goed; vind hem inmiddels al 4 maanden leuk. (hij mij al 2 jaar)

Toch ga ik proberen koste wat kost er tegen te vechten... ik weet alleen nog niet hoe lang me dat zal lukken... kom hem steeds vaker tegen...
.
Knipoogje, wat zeg je nou, zijn de gebloemde spreien op bij van der Valk? Het zal wel, jij kan het weten, ik gelukkig niet ik kom nooit in dat soort deprimerende tenten.

Heb als studentje wegens acute geldnood wel eens in een dergelijk oord gewerkt, sjongejonge wat een droefenis. Maak jezelf niks wijs, het personeel lacht je achter je rug keihard uit. Ze zien meteen wie de profi´s zijn en wie de grashoeren (de dames die zich uit pure sneuigheid voor niks laten uitwonen).

Ben het met je advies aan Badara helemaal eens.

Badara geniet van het verliefde gevoel, haal er iets positiefs uit maar laat je niet meeslepen, tenminste niet als je je relatie en je gevoel over jezelf belangrijk vindt. Iedere stap in de verkeerde richting lijkt even lekker maar doet daar op de lange termijn afbreuk aan.

Wat ik dan weer zo dubbel aan jou vind Knipoogje is dat je Badara helder en duidelijk adviseert, maar een bericht eerder tegen Vrouwtje jubelt dat je zo blij bent dat ze een date heeft met die zo overduidelijk foute BN-er van haar. Waar geloof jij zelf nou eigenlijk in?
.
Nee nou snap ik het helemaal Knipoogje, vreemd gaan is verkeerd als je het niet doet maar als je eenmaal vreemd gaat dan is het oke want dan is het toch al te laat? Roken is ongezond maar als je toch al rookt niet want dan ga je er sowieso dood aan, zo iets? Apart.

Hoezo kun jij jezelf niet tot de orde roepen? Als jij echt van je man en je kinderen houdt dan roep je jezelf NU tot de orde, want dan wil je je huwelijk en gezin niet verpesten en je geliefden niet zo veel verdriet aandoen voor jouw sporadische wippen bij van der Valk, al dan niet toegelachen door de portier daar die ook alleen maar aan zijn fooi denkt.
.
Ik jouw woorden verdraaien Knipoogje? Ik zou niet durven.

Ik heb evenmin als jij behoefte aan een welles-nietes discussie, vind het daarom jammer dat je geen antwoord geeft op andere vragen bijvoorbeeld hoe jij je voelt als je een gesprek over het vreemdgaan van een kennis voert met je man die je al 2 jaar beduvelt, en hoe jij het voor elkaar krijgt om een man waarvan je zegt dat het er een uit duizenden is verdriet aan te kunnen doen, en hoe jij als moeder een dergelijk risico voor je kinderen wilt lopen. De consequenties zijn voor jou en je gezin zeg je, daarmee bedoel je denk ik te zeggen dat ze niet voor mij zijn nee allicht niet ik lijd er helemaal niks onder of jij wel of niet vreemd gaat. Jouw man en gezin wel. En het gezin van je vreemdganger natuurlijk, hoeveel kinderen zijn daar, weer kinderen van de rekening omdat de volwassenen hun broek niet omhoog kunnen houden.

Natuurlijk maakt Badara haar eigen keuze, ik hoop dat ze goed nadenkt over wat ze doet en de mogelijke consequenties, en dat ze het fatsoen heeft haar huidige vriend in te lichten mocht ze voor de charmes van die andere meneer zwichten.
.
@Knipoogje;

Bedankt voor je waarschuwing. Ik heb hier een tijdje meegelezen, omdat ik ook in een soort van risiogebied zat. Maar na alle verhalen hier en het gedoe dat er bij komt kijken om een dubbelleven te laten functioneren (en alle emoties die steeds groter worden voor de nr 2's ) heb ik aan het ctc met mijn potentiele nr 2 een eind gemaakt. Het is nu even afkicken (als zoiets voelt het), maar het lucht wel op.

Dus tnx en veel succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven