Vriend bozig op mij
vrijdag 21 april 2023 om 08:52
Hoi allemaal,
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
woensdag 26 april 2023 om 19:43
Dit dus! Daarbij zou het nog een extra apart gevoel geven voor de vriend, als het ‘elke avond bellen’ idee oorspronkelijk van TO komt…katkaatje schreef: ↑26-04-2023 12:55Het gaat er denk ik ook om dat TO sorry zegt, maar dan met een belachelijk en ongeloofwaardig excuus komt. Dat doet die hele sorry weer teniet. Bovendien kon ze wel een foto appen van de kamer, maar niet even op zijn vraag reageren. Dat is gewoon irritant gedrag.
En je mag natuurlijk best af en toe een beetje irritant doen, maar maak de ander vervolgens niet belachelijk door te doen alsof hij zeikt. Dat maakt het kleine voorval alleen maar vervelend. Neem gewoon verantwoordelijkheid.
Ja, het is maar klein, maar doordat je met rare smoezen komt en de ander niet serieus neemt, wordt het vanzelf groter. En dan snap ik wel dat hij gaat mokken. Het gaat vaak helemaal niet zozeer om het gene wat gebeurt is, maar om de reactie die erop komt als je de ander daar op aanspreekt.
donderdag 27 april 2023 om 08:17
Vind het gezeur. Ik zou gewoon verdergaan met de dingen van de dag en me niet storen aan het kortaffe gebeuren
Ik stuur ook weleens alleen een foto ipv app. Als ik echt inhoudelijk moet reageren heb ik de neiging tot uitstellen als ik het druk heb. Foto doe ik gewoon gedachteloos. Dus ik kan TO ergens wel volgen.
Ik stuur ook weleens alleen een foto ipv app. Als ik echt inhoudelijk moet reageren heb ik de neiging tot uitstellen als ik het druk heb. Foto doe ik gewoon gedachteloos. Dus ik kan TO ergens wel volgen.
donderdag 27 april 2023 om 09:13
Ongeloofwaardig excuus en rare smoezen? Wat overdreven zeg. Ik vind er niks raars aan, en snap heel goed dat het er soms bij in kan schieten, dat je het kan vergeten, dat je het hebt uitgesteld maar ineens was het al 24 uur etc. Ze appt voor het eten heel lief een foto vd kamer met ik mis je, en daarna begon de drukke, sociale avond. En om 24 uur appt ze sorry niet meer gelukt te bellen.katkaatje schreef: ↑26-04-2023 12:55Het gaat er denk ik ook om dat TO sorry zegt, maar dan met een belachelijk en ongeloofwaardig excuus komt. Dat doet die hele sorry weer teniet. Bovendien kon ze wel een foto appen van de kamer, maar niet even op zijn vraag reageren. Dat is gewoon irritant gedrag.
En je mag natuurlijk best af en toe een beetje irritant doen, maar maak de ander vervolgens niet belachelijk door te doen alsof hij zeikt. Dat maakt het kleine voorval alleen maar vervelend. Neem gewoon verantwoordelijkheid.
Ja, het is maar klein, maar doordat je met rare smoezen komt en de ander niet serieus neemt, wordt het vanzelf groter. En dan snap ik wel dat hij gaat mokken. Het gaat vaak helemaal niet zozeer om het gene wat gebeurt is, maar om de reactie die erop komt als je de ander daar op aanspreekt.
appelientjexx wijzigde dit bericht op 27-04-2023 09:19
6.92% gewijzigd
donderdag 27 april 2023 om 09:16
donderdag 27 april 2023 om 09:17
Waar lees jij dat??? Heeft TO niet gezegd.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑26-04-2023 19:43Dit dus! Daarbij zou het nog een extra apart gevoel geven voor de vriend, als het ‘elke avond bellen’ idee oorspronkelijk van TO komt…
donderdag 27 april 2023 om 19:58
Ik stel het toch ook niet als een feit? Ik geef een suggestie en als die waar is, ik de reactie van de vriend nog meer begrijp.
donderdag 27 april 2023 om 20:02
Ik denk dat de meesten mensen hier doelen op het feit dat er, voorafgaand aan de excuses, allerlei irritante antwoorden worden gegeven door TO. Dit zou bij mij in ieder geval een gevoel oproepen dat ik niet serieus wordt genomen.appelientjexx schreef: ↑27-04-2023 09:16TO heeft in de ochtend dat ze elkaar spraken ook nog eens haar excuses aangeboden en gezegd dat het inderdaad niet zo leuk van haar was.
Kortom ze heeft al 2x sorry gezegd. 1x over de app en 1x telefonisch. Maar nee, het is allemaal niet genoeg??
donderdag 27 april 2023 om 23:34
Dit! Geen woord aan toe te voegen.coderood schreef: ↑21-04-2023 15:16Ik vind zeuren over afspraak is afspraak terwijl het duidelijk is dat er geen verkeerde intentie is nogal drama maken.
Elk mens kan zich voorstellen dat het er bij inschiet tijdens zo een congres en als je het dan niet kan hebben dat je even geen prioriteit bent... Dan vind ik dat enorm. Zeikerig en drama makerig en jezelf veel te belangrijk makend
Als mijn vriend hierom zou gaan zitten mokken en passief agressief kortaf zou gaan zitten doen zou ik hem in zijn gezicht uitlachen en hem snel duidelijk maken dat ie niet zo moet miepen anders kan ie iemand anders zoeken om regen te miepen.
Als je gevoel hierdoor gekwetst raakt dan ben je niet mijn type mens en moet je maar lekker op Tinder gaan met zijn gekwetste gevoelens.
vrijdag 28 april 2023 om 00:30
Het is geen belachelijk en ongeloofwaardig excuus, het is gewoon hoe het gegaan is. Ik had laatst ook zoiets met mijn man, hij ging ergens heen en vooraf was zijn intentie om direct daarna naar huis te komen (ik had al een vermoeden dat hij zou blijven hangen ondanks dat ik wist dat hij echt de intentie had direct naar huis te komen) toen ik heb op een gegeven moment gebeld om te vragen of hij inderdaad snel naar huis zou komen of nog zou blijven omdat ik, als hij gelijk naar huis zou komen, nog even zou wachten met het naar bed brengen van de jongste. Hij zou echt zo weggaan. Lang verhaal kort, hij kwam uiteindelijk pas een paar uur later thuis. Ik was in eerste instantie ook echt geïrriteerd/boos, maar ik weet ook hoe die dingen gaan: je bent van plan zo weg te gaan en dan raak je aan de praat of kom je iemand tegen en ineens is het 2uur later. Mijn man heeft, toen hij weer op zijn telefoon keek en zag hoe laat het was, zijn excuses aangeboden omdat het oprecht niet zijn bedoeling was om zo lang weg te blijven. En nadat mijn initiële irritatie was weggeëbd, kon ik ook weer gewoon rationeel naar de situatie kijken en besefte ik me dat ik ook wel weet hoe die dingen gaan.katkaatje schreef: ↑26-04-2023 12:55Het gaat er denk ik ook om dat TO sorry zegt, maar dan met een belachelijk en ongeloofwaardig excuus komt. Dat doet die hele sorry weer teniet. Bovendien kon ze wel een foto appen van de kamer, maar niet even op zijn vraag reageren. Dat is gewoon irritant gedrag.
Soms moet je gewoon even uit je emotie stappen en gewoon rationeel kijken naar wat er nou is gebeurd.
Ik snap echt dat de vriend van TO het irritant vond, maar er zo in blijven hangen is echt onnodig zeiken. Hij had zelf ook kunnen bedenken dat ze tijdens dat congres erg druk was en gefocust was op werk en de activiteiten daar en dat ze daardoor even niet enorm met hem bezig kon zijn. Dat hij dat zo op zichzelf betrekt en doet alsof het iets zegt over haar gevoel/toewijding voor/aan hem, is echt alleen hem aan te rekenen.
vrijdag 28 april 2023 om 07:55
Dit vind ik nog anders. Intentie if niet. Als hij weet dat je een kind wakker houdt voor hemdan vind ik dat hij daar echt op.kan letten. Als je helemaal weg bent vind ik het echt iets anders om even een telefoontje verplicht te moeten doen dan als je weet dat er iemand op je wacht met een kind naar bed brengen en je zelf hebt ge,egd dat je zo weg gaat.m-april schreef: ↑28-04-2023 00:30Het is geen belachelijk en ongeloofwaardig excuus, het is gewoon hoe het gegaan is. Ik had laatst ook zoiets met mijn man, hij ging ergens heen en vooraf was zijn intentie om direct daarna naar huis te komen (ik had al een vermoeden dat hij zou blijven hangen ondanks dat ik wist dat hij echt de intentie had direct naar huis te komen) toen ik heb op een gegeven moment gebeld om te vragen of hij inderdaad snel naar huis zou komen of nog zou blijven omdat ik, als hij gelijk naar huis zou komen, nog even zou wachten met het naar bed brengen van de jongste. Hij zou echt zo weggaan. Lang verhaal kort, hij kwam uiteindelijk pas een paar uur later thuis. Ik was in eerste instantie ook echt geïrriteerd/boos, maar ik weet ook hoe die dingen gaan: je bent van plan zo weg te gaan en dan raak je aan de praat of kom je iemand tegen en ineens is het 2uur later. Mijn man heeft, toen hij weer op zijn telefoon keek en zag hoe laat het was, zijn excuses aangeboden omdat het oprecht niet zijn bedoeling was om zo lang weg te blijven. En nadat mijn initiële irritatie was weggeëbd, kon ik ook weer gewoon rationeel naar de situatie kijken en besefte ik me dat ik ook wel weet hoe die dingen gaan.
Soms moet je gewoon even uit je emotie stappen en gewoon rationeel kijken naar wat er nou is gebeurd.
Ik snap echt dat de vriend van TO het irritant vond, maar er zo in blijven hangen is echt onnodig zeiken. Hij had zelf ook kunnen bedenken dat ze tijdens dat congres erg druk was en gefocust was op werk en de activiteiten daar en dat ze daardoor even niet enorm met hem bezig kon zijn. Dat hij dat zo op zichzelf betrekt en doet alsof het iets zegt over haar gevoel/toewijding voor/aan hem, is echt alleen hem aan te rekenen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in