Vriend bozig op mij
vrijdag 21 april 2023 om 08:52
Hoi allemaal,
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
maandag 24 april 2023 om 00:31
Precies dit! Als ik de vriend was zou ik ook erg pissig zijn!! Niet eens zozeer, omdat bellen er bij in was geschoten maar vooral de letterlijke verantwoording op wat suggestieve momenten. Ik zou me dan echt beetje in de maling genomen voelen.
Waarom niet gewoon excuses maken? Je bent een afspraak niet nagekomen, iets wat vriendlief waarschijnlijk in dezelfde situatie wel zou hebben gedaan. Kortom, hij vindt het dan logisch om te bellen ondanks wat drukkere avond dan normaal. Enfin, hij spreekt je er op aan en dan ga jij allemaal dingen zeggen en in bochten wurmen die vrij lachwekkend zijn. Waarom?
maandag 24 april 2023 om 00:44
Ik vind het overdreven vanuit vriend.
Ik (man) verblijf regelmatig in buitenland voor werk en dan gaat er weleens een dag voorbij dat er Max 5 a 6 apjes heen en weer gaan. We FaceTimen wel, maar niet dagelijks. Ik heb het daar ook gewoon druk en thuis is het (zonder mij) ook hectischer…
Maar het hangt ook vd afspreken af. Ik heb ook een collega die dagelijks belt/FaceTimed en soms wel 2 keer… Vaak om niks. Daar heb ik echt geen behoefte aan en dat weten ze thuis ook.
Ik (man) verblijf regelmatig in buitenland voor werk en dan gaat er weleens een dag voorbij dat er Max 5 a 6 apjes heen en weer gaan. We FaceTimen wel, maar niet dagelijks. Ik heb het daar ook gewoon druk en thuis is het (zonder mij) ook hectischer…
Maar het hangt ook vd afspreken af. Ik heb ook een collega die dagelijks belt/FaceTimed en soms wel 2 keer… Vaak om niks. Daar heb ik echt geen behoefte aan en dat weten ze thuis ook.
maandag 24 april 2023 om 01:04
Dit topic is rete interessant. Ik zie meer van soortgelijke berichten. Daarnaast ook over de definitie van ‘sorry’ en verantwoorden wanneer wel of geen sorry zeggen…coderood schreef: ↑21-04-2023 15:16Ik vind zeuren over afspraak is afspraak terwijl het duidelijk is dat er geen verkeerde intentie is nogal drama maken.
Elk mens kan zich voorstellen dat het er bij inschiet tijdens zo een congres en als je het dan niet kan hebben dat je even geen prioriteit bent... Dan vind ik dat enorm. Zeikerig en drama makerig en jezelf veel te belangrijk makend
Als mijn vriend hierom zou gaan zitten mokken en passief agressief kortaf zou gaan zitten doen zou ik hem in zijn gezicht uitlachen en hem snel duidelijk maken dat ie niet zo moet miepen anders kan ie iemand anders zoeken om regen te miepen.
Als je gevoel hierdoor gekwetst raakt dan ben je niet mijn type mens en moet je maar lekker op Tinder gaan met zijn gekwetste gevoelens.
Ik ben altijd voorstander van een sorry zeggen. Als ik zie dat mijn partner andere verwachtingen van me had en zich hier dermate over opwindt EN zich goed kan verwoorden waarom zij boos is en wat mijn nalatigheid was geweest dan zeg ik sorry als ik het er dan ook mee eens ben. Want ook al voelde het voor mij initieel niet als een fout, ze kan me er op wijzen of herinneren of wat dan ook, dat ik mijn handelen herzie en dan wellicht haar gelijk zou geven.
Ik vind het eigenlijk nergens opslaan om pertinent over wel of niet sturen van een appje of belletje gee sorry te zeggen. Dit was in deze relatie gebruikelijke kost. In deze context is het best out of character om hier van af te wijken. Als dit dan wel gebeurd en er komen verhalen en woorden over hoe druk dit en druk dat (poeh poeh poeh, de hele avond en maar eten, drinken, quizen, werken) maar een simpele erkenning van “Ja, ik had idd wel ff tussendoor kunnen appen” blijft uit, wat is dan nog de waarde om elkaar elke avond te bellen? Het is geen moetje. Elkaar bellen doe je omdat je het leuk vindt om elkaar bij te praten, elkaars stem te horen en wat niet meer… Als je op voorhand weet dat je een drukke avond tegemoet gaat dan app je dat vantevoren of bel je nog ff snel vantevoren. Wedden dat vriendlief hier geen probleem van had gemaakt???
Ik heb dit ook wel ervaren in vorige relaties en deze ‘regel’ kwam altijd van de vrouw en niet van mij. En ook vergelijkbaar dat je dan zelf wel creatief bent om toch ff haar stem te horen, maar dat ex-lief (van wie deze romantische gewoonte kwam) het voor een bepaalde drukke avond maar onzin vond dat ik er een punt van maakte. Mocht dat in dit geval ook zo zijn, dan snap ik de frustratie van de vriend nog meer. Het gaat hier echt veel verder dan alleen maar een keer niet bellen op een avond…
Haha en je partner horen is toch altijd ‘nuttige informatie’. Sommige vrouwen zijn zo heerlijk droog!
dinsdag 25 april 2023 om 19:17
Aan de ene kant heb je gelijk, en kan je best sorry zeggen omdat het niet de intentie was om je vriend een rotgevoel te geven en je niet aan de afspraak te houden. Aan de andere kant zou ik ook hopen op wat meer begrip van vriend dat het erbij is ingeschoten. Kortom, gaat het echt om die sorry, of om je beiden proberen in te leven in elkaar en in te zien dat beiden geen slechte intenties hebben?
dinsdag 25 april 2023 om 19:33
Ik begrijp werkelijk niet waarom het hele gedoe, waar ik op zichzelf al niets van begrijp, allemaal weer drama af zou zijn als je met nul moeite sorry zegt.
dinsdag 25 april 2023 om 19:43
Ja dit ja!
Altijd zo vermoeiend, als je iemand aanspreekt op niet nakomen van een afspraak en dat je dan een heel verhaal moet aanhoren met bullshit waarom het niet hun schuld is.
dinsdag 25 april 2023 om 19:49
Andersom is het ook teleurstellend als iemand niet snapt dat je iets kan vergeten in the heat of the moment en dat dit niet expres is. Je belt daarbij toch omdat je het leuk vindt, niet omdat het “moet”?SimpeleZiel schreef: ↑25-04-2023 19:43Ja dit ja!
Altijd zo vermoeiend, als je iemand aanspreekt op niet nakomen van een afspraak en dat je dan een heel verhaal moet aanhoren met bullshit waarom het niet hun schuld is.
En trouwens, TO heeft ook sorry gezegd (“het is helaas niet gelukt om te bellen…sorry”), maar dat was niet genoeg.
dinsdag 25 april 2023 om 19:54
En de aard van de afspraak boeit daarbij niet? Ik kijk wel of ik een appje stuur met kusjes want congres en druk met avondactiviteit is hetzelfde als je moet me uiterlijk om 14.00 uur laten weten of … gevolgd door iets belangrijks?SimpeleZiel schreef: ↑25-04-2023 19:43Ja dit ja!
dinsdag 25 april 2023 om 23:19
Ik vind dit een soort halve sorry eigenlijk. Een echte sorry zou m.i. zijn: ik heb je niet gebeld, heb daar geen tijd voor genomen, sorry (eigenaarschap).appelientjexx schreef: ↑25-04-2023 19:49Andersom is het ook teleurstellend als iemand niet snapt dat je iets kan vergeten in the heat of the moment en dat dit niet expres is. Je belt daarbij toch omdat je het leuk vindt, niet omdat het “moet”?
En trouwens, TO heeft ook sorry gezegd (“het is helaas niet gelukt om te bellen…sorry”), maar dat was niet genoeg.
De sorry die jij suggereert zou voor mij geen sorry zijn, je verklaart alleen dat het je niet gelukt is, het toont geen eigenaarschap/ verantwoordelijkheid.
Verder zou ik het loslaten
woensdag 26 april 2023 om 02:13
Ja, dat is dus een groot verschil in opvatting..... Jij mag absoluut zo zijn en ik neem aan dat je dan ook een partner zoekt, die ook zo in elkaar zit. Ik persoonlijk ben iemand, die heel erg is van afspraak is afspraak. Zo ben ik ook naar mijn kinderen toe. Als ik ze iets beloof,dan mogen ze er vanuit gaan, dat dat ook zo is. Dat vind ik belangrijk. Als ik me toch door omstandigheden niet aan zo'n afspraak kan houden, zal ik zeker mijn excuses aanbieden. Ook aan mijn partner. Tegelijkertijd is het wel prettig, dat partner en/of kind ook inziet dat ik mijn best heb gedaan en dat het toch anders gelopen is dan dat we in eerste instantie hadden afgesproken.....
What would Patsy do?
woensdag 26 april 2023 om 07:31
Nee met afspraak bedoel ik het laten weten gedeelte. Ja ik vind het ook een wat kinderachtige afspraak maar als je het zelf voorstelt moet je dat ook doen. Dus de aard van de afspraak boeit inderdaad niet zo vind ik met wel of geen sorry zeggen. Waarom zou je zo zuinig zijn met sorry zeggen als je weet dat het voor de ander belangrijk was?
woensdag 26 april 2023 om 07:34
Nou ja ik weet niet of het zo is dat TO er expres geen tijd voor heeft genomen dus ik zou dat zelf niet zo zeggen. Je kan ook gewoon zeggen: sorry dat ik je niet gebeld heb, terwijl we dat hadden afgesproken. Snap dat dat niet leuk is voor je en dat je hebt gewacht op mijn belletje. En dan uitleggen waarom je niet gebeld hebt. Dat moet dan toch genoeg zijn?Dip schreef: ↑25-04-2023 23:19Ik vind dit een soort halve sorry eigenlijk. Een echte sorry zou m.i. zijn: ik heb je niet gebeld, heb daar geen tijd voor genomen, sorry (eigenaarschap).
De sorry die jij suggereert zou voor mij geen sorry zijn, je verklaart alleen dat het je niet gelukt is, het toont geen eigenaarschap/ verantwoordelijkheid.
Verder zou ik het loslaten![]()
woensdag 26 april 2023 om 07:43
Niet alles gelezen, maar waarom ‘moet’ jij jouw vriend iedere avond bellen? Ik lees hier genoeg topics over vrouwen die beetje bij beetje door hun partner afgebroken worden. Ik zou oppassen TO, dat hij zo bozig doet en jou straft met z’n kortaffe gedrag vind ik echt niet gezond voor zoiets kleins als ‘het is niet gelukt om te bellen’. Hij had prima zelf kunnen bedenken dat je een drukke avond hebt. Sterker nog, waarom gunt ie jou dat niet gewoon maar moet het ook die avond ‘om hem’ draaien en ‘moet’ jij bellen?
woensdag 26 april 2023 om 08:07
Dat staat nergens, dat TO haar vriend elke dag moet bellen. Ze zegt dat ze elkaar normaal gesproken op avonden dat ze elkaar niet zien, bellen. Niet dat dat van hem moet. Misschien wil TO dat juist wel.Er-is-maar-1-Pino schreef: ↑26-04-2023 07:43Niet alles gelezen, maar waarom ‘moet’ jij jouw vriend iedere avond bellen? Ik lees hier genoeg topics over vrouwen die beetje bij beetje door hun partner afgebroken worden. Ik zou oppassen TO, dat hij zo bozig doet en jou straft met z’n kortaffe gedrag vind ik echt niet gezond voor zoiets kleins als ‘het is niet gelukt om te bellen’. Hij had prima zelf kunnen bedenken dat je een drukke avond hebt. Sterker nog, waarom gunt ie jou dat niet gewoon maar moet het ook die avond ‘om hem’ draaien en ‘moet’ jij bellen?
TO zou hem laten weten of er een avondprogramma was en dat heeft ze niet gedaan. Ze had ipv de foto vd kamer ook even kunnen appen: ik ben nu op de hotelkamer, er is toch een avondprogramma, dus bellen wordt lastig.
woensdag 26 april 2023 om 11:08
Als mijn vriend zoiets zou zeggen als hierboven zou ik echt spontaan opdrogen. Wat een gemiep om niks... Halve sorry... Ik zou er de slappe lach van krijgen. Ik heb niet gebeld want ik had andere prioriteiten. Punt. En dat heeft ie maar te snappen. Net zoals ik heb begrijp dat hijaf en toe andere prioriteiten had. Dat gun ik hem dan en ga niet de hele avond naast de telefoon zitten wachten of hij alsjeblieft belt en anders heel bozig gaan zitten doen. Sorry (of halve sorry) in zo een gemiep heeft toch niemand zin?Dip schreef: ↑25-04-2023 23:19Ik vind dit een soort halve sorry eigenlijk. Een echte sorry zou m.i. zijn: ik heb je niet gebeld, heb daar geen tijd voor genomen, sorry (eigenaarschap).
Verder zou ik het loslaten![]()
woensdag 26 april 2023 om 11:20
ik heb niet alle 8 pagina's helemaal gelezen, maar ik vind dat je vriend een enorm ding maakt van iets heel kleins.
Ja oke, je hebt een afspraak en ik kan me ook voorstellen dat op die avond zelf, het voor hem mss vervelend is geweest als hij iets had verwacht wat niet kwam.
Maar als je dan zegt sorry het kwam er niet van, was druk! Zie je morgen
Tsja....daar ga je niet dagen over zitten mokken toch?
ik vind dat wel een beetje alarmerend gedrag.
Neigt in mijn ogen heel erg naar bezitterigheid en jaloersheid.
Natuurlijk is het van jou ook niet zo handig om je afspraak niet na te komen, maar ja....het is maar zoiets onbenulligs.
Ja oke, je hebt een afspraak en ik kan me ook voorstellen dat op die avond zelf, het voor hem mss vervelend is geweest als hij iets had verwacht wat niet kwam.
Maar als je dan zegt sorry het kwam er niet van, was druk! Zie je morgen
Tsja....daar ga je niet dagen over zitten mokken toch?
ik vind dat wel een beetje alarmerend gedrag.
Neigt in mijn ogen heel erg naar bezitterigheid en jaloersheid.
Natuurlijk is het van jou ook niet zo handig om je afspraak niet na te komen, maar ja....het is maar zoiets onbenulligs.
woensdag 26 april 2023 om 12:29
Ik ook hoor! Ik had het alleen over wanneer een sorry “echt” voelt.,coderood schreef: ↑26-04-2023 11:08Als mijn vriend zoiets zou zeggen als hierboven zou ik echt spontaan opdrogen. Wat een gemiep om niks... Halve sorry... Ik zou er de slappe lach van krijgen. Ik heb niet gebeld want ik had andere prioriteiten. Punt. En dat heeft ie maar te snappen. Net zoals ik heb begrijp dat hijaf en toe andere prioriteiten had. Dat gun ik hem dan en ga niet de hele avond naast de telefoon zitten wachten of hij alsjeblieft belt en anders heel bozig gaan zitten doen. Sorry (of halve sorry) in zo een gemiep heeft toch niemand zin?
woensdag 26 april 2023 om 12:30
Klopt! Het voorbeeld vond ik alleen een beetje half, daar reageerde ik op.appelientjexx schreef: ↑26-04-2023 07:34Nou ja ik weet niet of het zo is dat TO er expres geen tijd voor heeft genomen dus ik zou dat zelf niet zo zeggen. Je kan ook gewoon zeggen: sorry dat ik je niet gebeld heb, terwijl we dat hadden afgesproken. Snap dat dat niet leuk is voor je en dat je hebt gewacht op mijn belletje. En dan uitleggen waarom je niet gebeld hebt. Dat moet dan toch genoeg zijn?
woensdag 26 april 2023 om 12:55
Het gaat er denk ik ook om dat TO sorry zegt, maar dan met een belachelijk en ongeloofwaardig excuus komt. Dat doet die hele sorry weer teniet. Bovendien kon ze wel een foto appen van de kamer, maar niet even op zijn vraag reageren. Dat is gewoon irritant gedrag.
En je mag natuurlijk best af en toe een beetje irritant doen, maar maak de ander vervolgens niet belachelijk door te doen alsof hij zeikt. Dat maakt het kleine voorval alleen maar vervelend. Neem gewoon verantwoordelijkheid.
Ja, het is maar klein, maar doordat je met rare smoezen komt en de ander niet serieus neemt, wordt het vanzelf groter. En dan snap ik wel dat hij gaat mokken. Het gaat vaak helemaal niet zozeer om het gene wat gebeurt is, maar om de reactie die erop komt als je de ander daar op aanspreekt.
En je mag natuurlijk best af en toe een beetje irritant doen, maar maak de ander vervolgens niet belachelijk door te doen alsof hij zeikt. Dat maakt het kleine voorval alleen maar vervelend. Neem gewoon verantwoordelijkheid.
Ja, het is maar klein, maar doordat je met rare smoezen komt en de ander niet serieus neemt, wordt het vanzelf groter. En dan snap ik wel dat hij gaat mokken. Het gaat vaak helemaal niet zozeer om het gene wat gebeurt is, maar om de reactie die erop komt als je de ander daar op aanspreekt.
woensdag 26 april 2023 om 13:15
Dat kan. Ik vind dat gemiep. Een sorry is een sorry. Voor mij is er geen verschil tussen echt of nep. Als ik denk dat mijn partner zijn sorrys niet meent is het mijn partner niet. Ik zou niet telkens willen afwegen of mijn partners sorrys echt voelen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in