Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)

woensdag 17 mei 2023 om 14:45
Ho ho ho, ik praat niet persoonlijk tegen jou hè. Ik bedoel in zijn algemeenheid. En woorden als ‘rigide’ of ‘bindingsangst’ heb ik al helemaal niet gebruikt.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:38Wel gek dat je dit zegt, want ik weet heel prima wat voor relatie ik zoek, ik schreef gisteren nog dat ik heel graag een relatie wil waarin ik met mijn partner over mijn werk kan praten en met mijn partner dingen kan doen die mijn interesse hebben. En omdat ik dat wil, zoek ik dus in een vijver waarvan ik zeker weet dat de mannen die erin zitten, in ieder geval aan dat criterium voldoen.
Toen was ik ineens weer te rigide en bindingsangstig en weet ik veel wat, dus jullie spreken jezelf vreselijk tegen.
Maar dat jij andere criteria hebt maakt die van jou toch niet ineens beter of waardevoller of hoogdravender dan de mijne? Jij kent mij niet, dus jij weet helemaal niet waarom mijn criteria zijn wat ze zijn. Ik kan je verzekeren dat ze voortkomen uit een wens tot een bepaalde relatie, en niet een bepaalde man. Voorbeeld: ik wil een lat-relatie, en dat is de reden dat ik een man zoekt die een fijn eigen huis heeft en geen ambities heeft om samen te wonen. Lijkt me echt volkomen normaal, maar kennelijk ben je in jouw ogen alleen goed genoeg als je hoogste doel in het leven hokken met een ven is. Dat heb ik al meermaals gedaan en dat wil ik niet meer, dus waarom zou jouw overtuiging beter zijn dan de mijne?Ginevra schreef: ↑17-05-2023 13:34Ja, die hadden alleen helemaal niks met beroepen of woonplaatsen of dat soort dingen te maken. Zie mijn antwoord aan BGB.
En jij kunt het chagrijnig doen noemen, maar ik vind het eerder ontzettend jammer als mensen zichzelf de kans op een geweldige man ontzeggen, omdat ze op voorhand bedacht hebben dat die onmogelijk in Leidsche Rijn kan wonen en dus dat criterium uitfilteren.
Am Yisrael Chai!
Pft... moet er niet aan denken. Dan is vrijgezel zijn echt wel prima.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:36Nou, dat ook. Zo zie je maar weer, kennelijk mankeert er van alles aan je als vrouw als je gewoon tevreden bent met jezelf en je eigen leven, en daar alleen een man bij wil als die je leven leuker maakt. Nee, lijden zul je, en afzien, en werken, en sloven, alles om maar die kikker om te toveren in een prins.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 mei 2023 om 14:46
Ook jij haalde anders allerlei dingen aan die ik gezegd heb, en Anderlicht viel me wel degelijk op zeer persoonlijke en behoorlijk beledigende wijze direct aan.
Am Yisrael Chai!

woensdag 17 mei 2023 om 14:46
Nou, in het stuk dat BGB postte over PP staat dat daten-onder-beroemdheden nog vele malen dramatischer is. Geen idee of het waar is, maar beroemde mannen zijn over het algemeen niet zo bescheiden en easygoing als de gemiddelde man, lijkt me, dus ik geloof het wel.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:32Alsof Paulina Porizkova in dezelfde datingpool vist als ik, alleenstaande moeder uit een dorp in de Randstad.
woensdag 17 mei 2023 om 14:47
Het is vooral heel erg geredeneerd vanuit een bijzonder luxe positie. Zoals een vriendin van mij ooit zei: "wat maakt dat nou uit, een keer minder op vakantie, wat minder uit eten, wat minder bij Amazon bestellen". Die realiseert zich dus niet dat voor de meeste mensen in de wereld het leven er compleet anders uitziet. Bij Hickel vermoed ik ook dat die zich dat niet echt beseft. Utopisch denken als je het mij vraagt.katkaatje schreef: ↑17-05-2023 13:29Oh ja, geld verdienen om het geld verdienen, dat argument. Ik geloof niet meer in de focus op economische groei. Het is helemaal geen indicator van hoe het echt gaat met mensen, en dieren en natuur, in een land. Kapitalisme in zijn huidige vorm heeft zeker zijn voordelen (gehad), maar is niet meer houdbaar. Mijn denkbeelden lijken erg op die van Jason Hickel, schrijver van 'Less is more'. En in mijn utopisch ideaalbeeld focussen we als wereld veel meer op welzijn dan welvaart.
Maar goed, dat is voer voor een ander topic.
woensdag 17 mei 2023 om 14:49
Ik geloof dat een heleboel reageerders inderdaad deze memo gemist hebben.ninon schreef: ↑17-05-2023 12:01
Het gaat hier niet meer over een leven samen opbouwen he? Maar over hoe je twee al opgebouwde levens in elkaar kan passen. Dan heb je naast wat je zoekt in een man, ook te maken met zaken als levensstijl, woonplek, werk, samenwonen/latten, kinderen/geen kinderen, etc.. Dan wordt het lijstje terecht erg lang.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 14:51
Vlgs mij heeft het er meer mee te maken dat het voor hen lastiger daten is. áls al een keer hapje ergens gaan eten bij een 1e date hangen er gelijk fotograven bij of mensen die stiekem foto's maken. Je weet niet of je dat jou leuk vindt om jou of omdat je bekend bent. En of diegene een boek over jou gaat schrijven zodra te relatie voorbij is. En hoe vind je een date? Zeker niet op tinder. Ik denk toch meestal op je werk.samarinde schreef: ↑17-05-2023 14:46Nou, in het stuk dat BGB postte over PP staat dat daten-onder-beroemdheden nog vele malen dramatischer is. Geen idee of het waar is, maar beroemde mannen zijn over het algemeen niet zo bescheiden en easygoing als de gemiddelde man, lijkt me, dus ik geloof het wel.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 17 mei 2023 om 14:55
LaFolie schreef: ↑17-05-2023 11:04Nee, jij moet stoppen met doen alsof je onze psycholoog bent omdat je een keer de Happinez hebt gelezen. 'Te kritisch zijn' is in de ogen van veel vrouwen - en zeker in de ogen van vrouwen die al 20 jaar aan dezelfde niksnut vastzitten eigenlijk: je moet de lat niet hoger dan op de grond willen hebben.
Waarom kan jij niet accepteren dat het ook zomaar aan het niveau van mannen kan liggen? Waarom moet het per se aan de vrouwen, of aan de zogenaamde eisen van vrouwen liggen? Misschien dat eens bij jezelf te rade gaan i.p.v. op anderen je pseudo-psychologie loslaten.

Am Yisrael Chai!

woensdag 17 mei 2023 om 14:55
Dat snap ik niet: waarom zou er dan van alles aan een vrouw mankeren? Niemand hoeft te lijden om aan de man te komen, al denk ik wel (op basis van dit topic) dat de realiteit is dat je er je best voor moet doen, want de leuke mannen liggen blijkbaar niet voor het oprapen. Maar het hoeft niet, hè?fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:36Nou, dat ook. Zo zie je maar weer, kennelijk mankeert er van alles aan je als vrouw als je gewoon tevreden bent met jezelf en je eigen leven, en daar alleen een man bij wil als die je leven leuker maakt. Nee, lijden zul je, en afzien, en werken, en sloven, alles om maar die kikker om te toveren in een prins.
woensdag 17 mei 2023 om 15:02
Ja, dit vind ik ook een gezondere insteek dan direct keuren of je met iemand samen oud wil worden.Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 11:40Ik vind deze insteek juist een zeer beperkende factor. Dus hij moet bij voorbaat al ‘samen oud worden’ materiaal zijn? Niet eerst even leuk daten, lol hebben, op je gemak aftasten hoe iemand in het leven staat, kijken of hij een beetje leuk valt bij je vrienden of jij bij zijn vrienden en wie weet is het een blijvertje?
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 15:03
Nou, ik word door meerdere posters in dit topic allerlei psychologische mankementen aangepraat, want te hoge eisen. Dan móet er wel iets mis met je zijn, als je meerdere dames hier moet geloven. Kennelijk ben je geslaagd als vrouw als je oud worden met any man, ook als dat een trol met een minimuminkomen is, ambieert.samarinde schreef: ↑17-05-2023 14:55Dat snap ik niet: waarom zou er dan van alles aan een vrouw mankeren? Niemand hoeft te lijden om aan de man te komen, al denk ik wel (op basis van dit topic) dat de realiteit is dat je er je best voor moet doen, want de leuke mannen liggen blijkbaar niet voor het oprapen. Maar het hoeft niet, hè?
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 15:13
Leuk topic om door te lezen.
Ik ben sinds kort ook weer vrijgezel en begeef me nu op de datingmarkt.
Ik kom juist heel veel leuke mannen tegen, misschien ook omat ik zelf alles best wel snel leuk zou vinden. Kamperen in het bos of naar Dubai is toch allemaal prima?
Kleur sokken maakt me niet uit, als ze maar heel en schoon zijn.
Vinexwijk? Prima, Villa ook, flatje ook. Ik hoef er zelf toch niet te gaan wonen?
Een schone man, met een eigen woonruimte, die kan spellen
daar zijn er best veel van, ook zonder baard en met een goed gebit.
Daarom nu een hele batterij aan potentieeltjes. Nu nog gaan daten.... Alleen te weinig tijd. En dat ligt dus aan mij
Ik kom juist heel veel leuke mannen tegen, misschien ook omat ik zelf alles best wel snel leuk zou vinden. Kamperen in het bos of naar Dubai is toch allemaal prima?
Vinexwijk? Prima, Villa ook, flatje ook. Ik hoef er zelf toch niet te gaan wonen?
Een schone man, met een eigen woonruimte, die kan spellen

Daarom nu een hele batterij aan potentieeltjes. Nu nog gaan daten.... Alleen te weinig tijd. En dat ligt dus aan mij

woensdag 17 mei 2023 om 15:20
Tsja, dat komt op het eerste oog best lomp en rigide over. Maar als je er goed over nadenkt: TO wil ook geen man met kinderen en wil graag in de binnenstad wonen. De man in de vinexwijk zal vaak (niet altijd) een man met kinderen zijn, want het zijn grotere woningen. Dus áls je dan niet zo nodig een man hoeft, maar best een man wil die in jouw leven past, dan vind ik het niet heel gek dat je (vooral na 40 mislukte vinexdates) voortaan die mannen skipt op een datingsite.Ginevra schreef: ↑17-05-2023 13:48TO had het erover dat in Vinexwijken mannen wonen die haar type niet zijn en dat ze dus alleen wil daten met mannen die in de grote stad wonen. Had niks met afstand te maken, maar met een mening over het type man.
En dat kan, tuurlijk bepalen mensen dat zelf, maar het lijkt me dat je je eigen liefdesleven dan aardig saboteert. En kennelijk zit TO er toch mee, anders zou ze dit topic niet gestart zijn.
Je kunt ook inderdaad geen eisen stellen en 100 kikkers kussen, maar persoonlijk heb ik daar de tijd niet voor én zo graag hoef ik nu ook weer niet aan de man.
En je wil toch ook juist een type man waarvan je denkt dat die nij je past? En ik denk dat we daar allemaal ‘eisen’ en ‘no go’s’ in hebben die anderen misschien niet zo goed begrijpen, maar daar hoef je ook geen relatie mee.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

woensdag 17 mei 2023 om 15:21
fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:46Ook jij haalde anders allerlei dingen aan die ik gezegd heb, en Anderlicht viel me wel degelijk op zeer persoonlijke en behoorlijk beledigende wijze direct aan.
Ik denk echt dat je me door de war haalt met iemand anders. Ik heb alleen mijn licht in algemene zin willen schijnen op de discussie. Sterker nog, ik wéét helemaal niet meer wat jij wel of niet gezegd hebt. Ook niet wat Anderlicht gezegd heeft trouwens. Ik was gewoon een beetje globaal aan het lezen en vanuit wat me globaal opviel reageerde ik op de algemene vraag ‘waar zit het hem in dat mensen kritisch (oid) zijn’. Het was nooit een persoonlijk iets naar jou en mijn excuses als dat wel zo overgekomen is.
woensdag 17 mei 2023 om 15:28
neee, is frikandel over?Pingkoningin schreef: ↑17-05-2023 15:13Leuk topic om door te lezen.
Een schone man, met een eigen woonruimte, die kan spellendaar zijn er best veel van, ook zonder baard en met een goed gebit.
Daarom nu een hele batterij aan potentieeltjes. Nu nog gaan daten.... Alleen te weinig tijd. En dat ligt dus aan mij![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 17 mei 2023 om 15:31
Pingkoningin schreef: ↑17-05-2023 15:13Leuk topic om door te lezen.
Een schone man, met een eigen woonruimte, die kan spellendaar zijn er best veel van, ook zonder baard en met een goed gebit.
Daarom nu een hele batterij aan potentieeltjes. Nu nog gaan daten.... Alleen te weinig tijd. En dat ligt dus aan mij![]()
Maar dit gaat allemaal over uiterlijk en het uiterlijke plaatje. Dan heb je ook nog persoonlijkheid, dat vind ik toch wel de grootste dealbreaker.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 17 mei 2023 om 15:31
Hier ook hoor. Ben er tot nu toe altijd weer eentje tegengekomen. Heb ook geen "type man" en val zelfs ook op vrouwen. Het is ook maar net waar je zelf op dat moment staat in het leven, wie je aantrekt en wat je aanspreekt in iemand.Pingkoningin schreef: ↑17-05-2023 15:13Leuk topic om door te lezen.
Ik verander tenminste wel eens, als ik kijk naar kleding die ik droeg toen ik 23 was dan is dat toch wel veranderd in de loop der tijd, en zal nog wel meer veranderen.
Ik ga ook zowel kamperen als op vliegreis, all-inclusive ook wel gedaan.
Heb ook allerlei verschillende soorten sokken, geitenwollen en witte sportsokken en zelfs van die happy socks...
De pest is dat mensen met bindingsangst zelf nooit weten dat ze dat hebben, dat is ook letterlijk een symptoom ervan. Het uit zich juist in van die rare eisenlijstjes. Ik las ergens dat een man moet kunnen meepraten over je werk en je adviseren over zijde of crepe. Nou succes he?
woensdag 17 mei 2023 om 15:32
Sandalen met sokken, nog ergerPeertjes schreef: ↑17-05-2023 11:42Nou, dat ja. We kunnen het allemaal zo ingewikkeld maken als we willen maar hier gaat het toch om. Ik wil geen man waar ik weerstand bij voel om met hem te vrijen en te seksen.
Die single vriend van mij is echt een geweldige vent. Op papier past hij in alle opzichten bij mij. Hij is een zeer dierbare vriend geworden maar ik moet er echt niet aan denken om met hem het bed te delen
Ik date nu trouwens met een man met een buikjeToen ik hem op foto's zag dacht ik eerst ook mwoaw, niet mijn ding.. maar ik vond zijn uitstraling mooi en het kletsen was gelijk gezellig en interessant dus tot op heden verloopt dat goed.
Hij woont wel in een vinexwijk, is 'een soort van klusjesman' maar verdiend denk ik meer dan ik. Ik weet nog niet of hij ook weleens een polo draagt dus dat maakt het nog best spannend.. Hij heeft wel een mooie auto en ja, dat vind ik toch wel een pré hoor ondanks dat mijn auto mooier isZijn schoenen waren ruk, maar godzijdank geen sandalen anders was het direct misgegaan.
Ik vind dit topic geweldig in alle opzichten![]()

Het is wat het is
woensdag 17 mei 2023 om 15:33
Thanks, dan ben ik wellicht inmiddels wat overgevoelig aan het lezen omdat ik zoveel nare opmerkingen aan mijn adres heb gelezen inmiddels. Excuses aanvaard en wederzijds.katkaatje schreef: ↑17-05-2023 15:21Ik denk echt dat je me door de war haalt met iemand anders. Ik heb alleen mijn licht in algemene zin willen schijnen op de discussie. Sterker nog, ik wéét helemaal niet meer wat jij wel of niet gezegd hebt. Ook niet wat Anderlicht gezegd heeft trouwens. Ik was gewoon een beetje globaal aan het lezen en vanuit wat me globaal opviel reageerde ik op de algemene vraag ‘waar zit het hem in dat mensen kritisch (oid) zijn’. Het was nooit een persoonlijk iets naar jou en mijn excuses als dat wel zo overgekomen is.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 15:34
dat was gewoon een voorbeeldVage schreef: ↑17-05-2023 15:31Hier ook hoor. Ben er tot nu toe altijd weer eentje tegengekomen. Heb ook geen "type man" en val zelfs ook op vrouwen. Het is ook maar net waar je zelf op dat moment staat in het leven, wie je aantrekt en wat je aanspreekt in iemand.
Ik verander tenminste wel eens, als ik kijk naar kleding die ik droeg toen ik 23 was dan is dat toch wel veranderd in de loop der tijd, en zal nog wel meer veranderen.
Ik ga ook zowel kamperen als op vliegreis, all-inclusive ook wel gedaan.
Heb ook allerlei verschillende soorten sokken, geitenwollen en witte sportsokken en zelfs van die happy socks...
De pest is dat mensen met bindingsangst zelf nooit weten dat ze dat hebben, dat is ook letterlijk een symptoom ervan. Het uit zich juist in van die rare eisenlijstjes. Ik las ergens dat een man moet kunnen meepraten over je werk en je adviseren over zijde of crepe. Nou succes he?

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 17 mei 2023 om 15:34
Ik helemaal niet meer verwacht ik maar zeker weten doe je het natuurlijk nooitLila-Linda schreef: ↑17-05-2023 12:10ik en meeste van mijn (gebonden) vriendinnen, zijn er allemaal van overtuigd, dat als we huidige man op hebben, er geen nieuwe meer komt
Niks vasts, hooguit LATTEN
Het is wat het is
woensdag 17 mei 2023 om 15:37

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in