Gevuld brood

12-06-2009 12:25 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!

Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?

Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
quote:rosanna08 schreef op 01 juli 2009 @ 22:48:

scheurde het met uitrollen al Teigera? Hoe had je het deeg gemaakt? met de hand of met broodbakmachine?Ik had het met de hand gemaakt. Volgens de verpakking moest je het eerst 10 minuten laten rijzen, en dan tot de goede vorm maken en 45 minuten laten rijzen. Maar na die eerste tien minuten moest ik dus ook het brood vullen, en toen ik dat wilde doen scheurde het al.
Als ik een brood maak met die ingredienten maak ik eerst het deeg, daar maak ik een grote lap van, die besmeer ik eerst met de geitenkaas, daar 'strooi' ik wat honing over (gewoon zigzaggen met vloeibare honing, moet niet te hard zijn) en daar verspreid ik wat pijnboompitjes over. Dan rol ik het deeg op, zodat het goed verspreid door het brood komt. Gaat prima!

Als je deeg gaat scheuren is het waarschijnlijk te dun...
Of te droog!!

Wat voor merk had je?
er gaat hier zo een broodje de oven in met gebakken ui-knoflook-oude kaas en wat itailiaanse kruiden. Voor bij de bbq vanavond. Ik laat jullie weten! En ja, ik heb gisteren 4 pakken broodmix ingeslagen. Heb echt de smaak te pakken, leuk!
Even een vraagje: hoe bewaren jullie het zelfgebakken brood?

En hoe lang blijft het ongeveer goed?

Normaal bewaar ik brood namelijk buiten de koelkast, maar kan dat ook als bijvoorbeeld kaas in zit?
quote:Marriss schreef op 02 juli 2009 @ 08:17:

Of te droog!!

Wat voor merk had je?Ik had Koopmans Meergranen gekocht. Ik denk niet dat het te dun was, het was namelijk een behoorlijk stevig en zwaar plakkaat. Misschien was het te droog, dat zou kunnen...
quote:Madeliefje123 schreef op 02 juli 2009 @ 12:05:

Even een vraagje: hoe bewaren jullie het zelfgebakken brood?

En hoe lang blijft het ongeveer goed?

Normaal bewaar ik brood namelijk buiten de koelkast, maar kan dat ook als bijvoorbeeld kaas in zit?

Bewaren?

Rosanna, ik had rode tapenade gebruikt. Gewoon uit een bakje wat ik bij de Lidl had gekocht. Was heel lekker.

Ik snij het brood dezelfde dag in plakken en vries die per 2/3 sneetjes in. Dan blijft het vers.
Peas on earth!
ik denk idd dat het deeg te droog was Teigera en misschien nog iets langer kneden, helpt ook wel

ik had ook niks over

ik heb helaas geen lidl hier in de buurt, maar neem aan dat die van superdeboer ook wel zal smaken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
aangestoken door alle enthousiaste verhalen ga ik zo broodmix kopen

ik wil iets zoets maken, nutella banaan klinkt heel lekker (nootjes ook, maar ben altijd bang voor mijn noten allergie, met name walnoten) pinda's zelf stampen kan wel natuurlijk

begrijp ik het goed dat jullie het deeg uitrollen, dan de dun de vulling erover en dan oprollen?
Elootje

klopt, dat is tenminste wel wat ik doe en ik geloof de meesten wel. Eerst uitrollen tot een rechthoekige lap deeg, vulling er over verspreiden en dan oprollen

wel foto maken he!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
thanks Roos
Hoi Elodita, ja: uitrollen inderdaad (of in mijn geval eigenlijk vooral: platdrukken). Heb ik niet zelf bedacht, maar stond ook op het pak. Ik had broodmix van SuperdeBoer-eigenmerk.
Peas on earth!
Hier ligt een in de oven met rauwe ham, parmazano kaas (lidl), paar gedroogde tomaatjes en een beetje rucola. Ben benieuwd!!

Had broodmix van de lidl gebruikt, vond het deeg er een beetje uitzien als cement Het was ook heel erg plakkerig en slecht hanteerbaar, vond ik.

En in tegenstelling tot het brooddeeg van koopmans, moest dit een uur in de oven, koopmans doe ik altijd maar een half uurtje!! Als het gelukt is maak ik wel even een foto.
Hmm... wel oke, maar niet super. Eerste en laatste keer Lidl-broodmix
mijn pak broodmix staat nog te wachten....

ik vond zaterdag "bakkerij het Stoepje" bij ons op de markt toch ook wel errug makkelijk!
Ik heb zaterdag heerlijk gevuld brood bij Rosanna gegeten. Met een beetje tomatentapenada erop, zalig. Foto is naar Roos gestuurd dus ik denk dat ze die hier later nog wel plaatst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mariss, ik vond de zonnebloempit mix prima van de lidl, ga nu de ciabatta proberen...
quote:mylenevalerie schreef op 01 juli 2009 @ 21:25:

Ik ga zaterdag bij Rosanna gevuld brood proeven

Dit was het brood van Roos, het was verrukkelijk!!! Ik had er nog wat tomatentapenade erop gesmeerd, heerlijk.

ik heb gemaakt: wit brood (koopmans-mix) met erin gerold tomatentapenade, rucola sla en rauwe ham

door die tomatentapenade is het lekker zompig geworden, sla en ham had wel wat meer gemogen, daar proef je niet zoveel van.

ik had ook wat tapenade decoratief op het brood gesmeerd, maar dat is zwart geworden in de oven....

eigenlijk vind/vond ik het best goed te doen en nu erg lekker

zeker een idee om voor een etentje of een picknick oid

een vriend van mij maakt vaak een plat brood bovenop versierd met olijven en verse kruiden enzo, ziet er altijd mooi uit en is erg lekker, ik zal ook nog eens zijn kookdetails proberen te ontfutselen
Ik heb een tijdje geleden een gevuld brood gemaakt met hazelnoten en honing. De honing had ik op het uitgerolde deeg gesmeerd en daar de noten over verspreid. Daarna het deeg opgerold, in een vorm gedaan en gebakken. Dat was eens maar nooit meer. Niet vanwege de smaak, die was goed, maar heel veel honing was eruit gelopen en aangekoekt in de vorm (die ik wel met bakpapier had bekleed) en mijn vorm kon ik dus helaas weggooien.

Volgende keer eens proberen door het deeg heen te kneden, of gewoon geen honing er meer doorheen doen en pas erop smeren als het brood al gebakken is.
Dit is mijn eigen gemaakte brood;

Brooddeeg met tomaten en kaas, en zelf nog extra gevuld met parmaham, feta, verse italiaanse kruiden (o.a. rode ui/knof/oregano/peterselie enz). Hij is heerlijk, alleen zit er een (klein) gat in mijn brood. Er bij heb ik zelfgemaakte tomatentapenade.

wat heb je er opgedaan MV? ik bedoel, wat zit er bovenop dat brood waardoor het er zo leuk uitziet? mijn tomatentapenade bovenop was zwart verbrand
quote:elodita schreef op 13 juli 2009 @ 17:50:

wat heb je er opgedaan MV? ik bedoel, wat zit er bovenop dat brood waardoor het er zo leuk uitziet? mijn tomatentapenade bovenop was zwart verbrand

Ik heb hier (zwarte) sesamzaadjes op gedaan en van die "flakes" parmezaanse kaas (bakje vierkante "geraspte" parmezaan).

Ik had ook gewone sesamzaadjes die ik wat bruin wilde bakken. Maar op het moment dat het op het brood moest (voor de 2e keer rijzen) had ik ze nog niet bruin gebakken dus toen de zwarte op de gok gepakt. Die zwarte zijn te koop bij een turkse toko waar ze ook kruiden verkopen. De gewone bruine zijn in alle supermarkten te koop.
ziet er goed, komt op mijn lijstje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven