Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Heee Bonny. Dat klinkt goed. Ik heb nog overal gekeken vamorgen bij Blue Diamond of je er zou zijn, maar ja dat was om half 9! Is echt een heerlijk tentje met erg blije dingen allemaal. Ben je nog geslaagd bij de boekenwinkel?

Kaar, je bent welkom hoor!!
Ha ik zou ook wel in het vliegtuig willen springen die kant op maar helaas net begonnen aan een nieuwe baan en vakantie voor dit jaar al geboekt...

Bonny,ik ben niet zo dol op de thaise curry(al gaat de rode wel) maar ik was helemaal verzot op kip met holy basil en kip met pepper en garlic,geloof dat ik die dingen afgewisseld met sate het meeste gegeten heb daar.....
Hey Bonny

Ben je alleen op reis in Thailand?

Dacht dat ik ergens in je eerdere postings "we" had gelezen.

Ik ga nl in oktober voor een maandje alleen (voor het eerst) en ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt en of dingen zijn die je me kunt aan- of afraden.

Veel plezier in ieder geval!
Hoi So_What,

Ik ben net terug van ruim 3 maanden reizen door ZO-Azië (in mn eentje) dus ik heb wel wat tips voor je. Ik heb niet het hele topic gelezen dus je moet het me maar vergeven als het herhaling is

- als je wilt duiken en niet naar een al te touristisch eiland wil dan is Ko Tao the place to be. Het eiland is prachtig, de sfeer is erg erg relaxt, de accomodatie nog redelijk betaalbaar (wat niet voor de meeste andere eilanden geld), én het eiland is omringt door een prachtig koraalrif. Duikcursussen op Koa Tao zijn erg betaalbaar en professioneel. Je kunt er ook goed snorkelen.

- Als je oude tempels wilt zien zou ik ipv naar Ayutaya naar Sukhothai gaan. Daar zijn de boeddhabeelden namelijk nog intact en is het in tegenstelling tot Ayutaya ontzettend groen met overal bloemen en vijvers etc. Zelf heb ik een fiets gehuurd bij de ingang van het Historical Park en vervolgens een dag rondgefietst.

- Chiang Mai is erg leuk en je kunt er heel veel doen. Aanraders zijn een Thaise kookcursus (ik heb dat zelf op een organische boerderij gedaan wat echt super was), Thaise massagecursus, Flight of the Gibbon (in de jungle hoog in de bomen van platform naar platvorm sjezen aan kabels) en de Sunday Walking Street om te shoppen.

- Pai (schuin boven Chiang Mai) is een leuk dorpje om even te chillen. Ik zou daar aan de overkant van de Lazy River in 1 van de bungelowtjes verblijven, basic maar echt heerlijk.

- De Erawan watervallen bij Kanchanaburi (ten westen van Bangkok) zijn heel erg mooi: 7 niveau's die je kunt bereiken door een wandeling door de jungle. Vanaf het 4e niveau wordt het meer hiken, maar het is het echt waard om tot het bovenste niveau te klimmen. Je kunt er zwemmen.

Thailand is een ideaal land om alleen te reizen. Het openbaar vervoer is goed geregeld, en er zijn veel andere soloreizigers om mee op te trekken. Ze spreken er goed Engels.

Je gaat het er ongetwijfeld ontzettend naar je zin hebben!
He so_what,

ik reis inderdaad alleen. Wat ik je kan afraden is te lang in BKK blijven in het begin, ik had echt een cultuurshock en hoor dat velen dat hebben. Vond het niet leuk in Thailand voor ik BKK uit was. En dan zijn 3 dagen alleen lang. Aanrader is sowieso Awana House in ChiangMai, evenals Blue Diamond (restaurantje) Feitelijk kun je gewoon het beste zorgen dat je vriendjes wordt met Mayou

En aan te raden is dingen gewoon te proeven en je uiterst beleefd gedragen, buig je hoofd even naar mensen, vooral ouderen, en je zult zeker merken dat dat gewaardeerd wordt. Ook de MonkChat die ik vandaag heb gedaan bij de Chedi Luang in Chiang Mai vond ik heel leuk om te doen, maar daar moet je van houden
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bonny, je moet niet vergeten de masaman curry te proberen!

Kan me voorstellen dat BKK wel even wat met je zintuigen deed hoor. Idd cultuurshock. Persoonlijk was het tussen BKK et moi liefde op het eerste gezicht maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het niet leuk vinden.

Misschien vind je het aan het einde van je reis wel helemaal super, dat kan ook nog!

Veel plezierrrr!

Oja, en heeeeerlijke chocoladecake-toetjes (weet even niet meer hoe het heet, niet de mousse, maar soort van cake dus, met warme chocosaus aan de binnenkant!) vind je in Chiang Mai bij MoC MoL. Spreek uit: moo sie moo el. Hele leuke tent waar "tout hip Chiang Mai" gaat eten. (Volgens mijn schoonzus die er vandaan komt )

Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik vind BKK ook helemaal toppie! Vooral de nightmarket shoppen en nog eens shoppen, heerlijk!
Ik had hier eerder willen reageren maar ik word helemaal gek van die foutmeldingen op het forum, het kost me de grootste moeite een berichtje te posten!

Ok genoeg frustratie

@ mayou e.a ervaringsexperts, Ik heb nog een paar weervraagjes ƒ

w.b. de eilanden waar het nog flink regent, gaat dat om een paar buien of echt de hele dag door plensbuien? Heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen namelijk. Ik kan op zich wel tegen wat buien, maar om nou helemaal weggespoeld te worden op zo'n eiland

In het Noorden was het lekker koel ¡¦s avonds schreef je, koel in de zin van een lekker briesje of koelt het echt flink af?

Ik vraag het eigenlijk met name om rekening te houden met wat ik qua kleding en schoenen mee moet nemen en welke plaatsen ik misschien beter kan mijden. Misschien verandert het weer ook gedurende maand en is het bijv handig eerst van zuid naar noord te gaan ipv andersom.

Jullie zijn natuurlijk geen Helga van Leur , maar als ervaringsexpert heb jullie misschien wat tips voor me.

@ Moondancer

Bedankt voor je reactie! Veel van de dingen die jij omschrijft lijken me heel erg leuk.

Fijn ook die tip van het duiken op Ko Tao. Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor de duikcursus ga. Ik zou ook 1 a 2 duiken onder begeleiding kunnen maken. Aan de andere kant heb je toch redelijk budget een duikbrevet waar je nog vaak plezier van kunt hebben.

Erg leuk idee ook om de fiets te pakken Sukhothai. Ik houd in Nl al erg van fietsen, dus dat zal in Thailand helemaal leuk zijn.

Ik had idd al iets over kookcursussen gelezen, lijkt me ook zo leuk, helemaal als je weer thuis bent en kan koken voor je vrienden ļ

Eigenlijk is alles wat je noemt gewoon leuk, de plateaus bij de watervallen, de bungalow in Pai.

Mag ik vragen wat jouw budget was per maand? Ik zie behoorlijke verschillen in prijzen en ik ben wel benieuwd wat je in je eentje kwijt was.
Nou wij hebben eens eind september in Phuket gezeten en toen regende het nonstop, echt om gek van te worden. We zijn toen na een dag of 4 naar Ko Tao gegaan en daar was het heerlijk met af en toe een bui. Maar eerlijk gezegd hebben we ook eens half oktober in Krabi gezeten en daar viel ook 1x per dag een goeie bui. Dat was ook goed te doen. Ik denk dat je toch maar de Thaise Helga in de gaten moet houden.

Als het 's avonds afkoelt, dan bedoel ik dat het heerlijk is. Het kan hier overdag zo fucking heet zijn, echt niet normaal. 'S avonds dan lekker afkoelen en heerlijk buiten zitten. Maar echt geen mutsen en fleecenweer hoor! In Pai werd het trouwens wel behoorlijk koud 'snachts, daar lagen we onder een dekbed, oh zo lekker!

Mocht je je duikbrevet willen halen, zou ik dat zeker op Tao doen. Het is daar erg leuk en niet te duur. Het duiken is daar in sept-okt alleen mwah omdat het zicht niet zo goed is in die tijd (komt door de moesson). Supersnorkelen daar ook trouwens!
Wij zijn vorig jaar eind november in Thailand geweest en zaten de laatste week in Krabi en daar regende het zowat elke dag aan het eind van de middag even erg flink.Hebben wel eens van het strand terug gelopen dat we echt door en doornat waren.

Moet wel zeggen dat we de week ervoor 2 dagen in Kao sok national park waren en daar regende het echt heel heel veel,de eigenaresse van Treetops zei tegen ons dat ze er niks van snapte,dat jaar duurde het lang voordat de regentijd begon maar ook lang voor het weer afgelopen was.
Hey Bonny,

Fijn dat je het wat beter naar je zin hebt. Hoe lang blijf je er nog en wat is je programma? Heb je alleen een ticket geboekt of iets georganiseerd?

Bedankt voor je tips. Ik was inderdaad niet van plan lang in Bangkok te blijven in het begin, gewoon wat spulletjes inslaan even bijkomen en richting het noorden gaan.

Monk Chat, ik heb het even gegoogled, maar dat lijkt me inderdaad een erg bijzondere ervaring.

Veel reisplezier nog in ieder geval!
Ik blijf een maand in Thailand, heb tickets heen en terug en de 1e 2 nachten in BKK geboekt, verder niks. In het hotel in BKK ben ik gaan kletsen bij het reisbureautje waar ik ook de tickets van had en zij hebben me op weg geholpen, maar achteraf gezien had ik veel geld kunnen besparen als ik treinkaartjes ed gewoon zelf had gehaald. Alleen de jungletrekking was echt iets waarvan ik blij ben dat ik het daar geboekt heb, de rest had ik rustig zelf kunnen doen.

Sukhothai heb ik vandaag gezien, grote aanrader! (Ook voor jou, Mayou ) In Chiang Mai koelt het lekker af in de zin van je kunt ook zonder ventilator slapen zonder je bed uit te zweten. Maar ook 's avonds loop je nog gewoon in je korte broek buiten.

Hier (Phitsanulok/Sukhothai) heeft het overigens de hele dag geregend, maar dat is voor het eerst dat ik dat hier zie. Verder af en toe een fikse bui en verder niks.
Hier ook, echt de hele dag geplenst, maar wel warm water, dat dan weer wel! Goed om te horen dat Sukhotai de moeite waard is, zelfs voor mij

Op naar Kanchanaburi?? Wel je bikini meenemen naar de Erawan watervallen hoor!!
Oh nee eerst nog naar Ayutthaya.... Have fun!!
Ik ben jaloers op jullie

@ mayou, het zal vast ergens in dit topic staan, maar voor hoe lang ben jij op pad?
Voor zo lang het duurt. In ieder geval de komende paar jaar.
wat leuk om te lezen allemaal,

Meiden, ik moet erg op de hygiene letten i.v.m. mijn verminderde afweer. Hebben jullie nog tips buiten zelf fruit pellen, gesloten waterflesjes etc.

We zitten 2 weken in Awana house..joehoeeee als ik dat zo hoor komt het helemaal goed! Mijn man gaat waarschijnlijk wel een trekking doen van een paar dagen in de buurt van chiang mai. Hebben julle aanraders?

Wij zijn een aantal jaar geleden helemaal verliefd geworden op Thailand en Chiang mai in het bijzonder.... hebben er zoveel zin in. Ben ook benieuwd hoe het met dochter (dan bijna 5) zal gaan. Wordt toch wel iets anders reizen maar dat moet met mijn gezondheid sowieso...

Aftellen geblazen en ondertussen heerlijk hier blijven lezen. Iedereen geniet ervan!

Luzzeke
Luzzeke, neem van dat hygiene spul mee voor je handen (desinfect). Als je dan ergens gaat eten oid dan smeer je je handen in. Ik ben er allergisch voor, dus ik gebruik het niet, maar ik heb dan ook geen last van een zwakke maag.
Hai allen,

kleine update.

Mayou: Kan niet zeggen wat ik mooier vond, Ayutthaya of Sukothia, zijn allebei heel anders en ik zou ze zeker allebei gaan zien. Ayutthaya is ook heel leuk qua plaats, behalve 's avonds, dan is er geen hond op straat en toen ik samen met een brits meisje over straat liep, werd ze gewoon betast door een man op een scooter Mocht je er heen willen: Baan Lotus Guesthouse is the place to be!!

Dolfje: Heb gisteren de Thom Ka Kai uitgeprobeerd die je zo lekker vond, die kwam er binnen 10 minuten weer via dezelfde weg uit. Vond hem prima smaken, maar mijn lichaam kennelijk niet...

Verder gaat hier alles prima, ben nu in Kanchanaburi en dat vind ik helemaal geweldig.
He daar,he wat jammer Bonny van de soep!

Ga je daar nog naar die watervallen?(erawan) daar zijn wij geweest,waren jammer genoeg met een groep want was tijdens een tour naar de river kwai dus we zijn niet tot boven gekomen maar wat ik ervan gezien heb vond ik prachtig.
Ha Dolfje,

ja daar ga ik morgen heen. Gewoon op mezelf, met de bus, geen gedoe met tours, die probeert iedereen me hier te verkopen, maar ik hoef alleen maar die watervallen te zien en de bridge, die ik vandaag al gezien heb, dus ik doe rustig aan. Net even 2 hemdjes gekocht, al mijn kleren slaan hier oranje uit, herkent iemand dat? Snap niet waar het van kan, dachjt eerst van het zweet of van mijn rugzak, maar op mn rug, die het hardst zweet en waar de rugzak hangt (tata) is niets te zien. Iemand???
Nee geen idee daar hadden wij geen last van.

Bij de watervallen trouwens mag je geen rommel maken,je mag wel flesjes drinken en wat te eten mee nemen maar daar moet je voor tekenen en op de terugweg laten zien dat je al het afval bij je hebt.

Er schijnen ook apen te zitten maar die hebben wij niet gezien maar toen was het ook redelijk druk.

Veel plezier!
Erawan watervallen zijn echt heel mooi. Wel zwaar om naar boven te klimmen, maar als je dan boven bent kun je heerlijk zwemmen. Wel apen gezien, met name boven. Gewoon in de bomen. Kanchanaburi is echt een heel leuk plaatsje, vooral als je een guesthouse aan de rivier hebt. Wij gaan er altijd heen om te aclimatiseren van de reis.

Waarom alles oranje uitslaat, geen idee. Misschien zijn de wegen stoffig of hebben ze gespoten met muggenverdelver.

Als je een dagje bij een luxe zwembad wil zitten, moet je naar het Felix Hotel gaan. Voor 300 bath (niet goedkoop, vroeger was dat gratis) kun je daar de hele dag vertoeven. Handdoeken kun je van het hotel gebruiken. Het Felix hotel zit aan de andere kant van de rivier. Als je over de brug loopt en je gaat rechtsaf, loop je er zo naar toe. Ik heb er afgelopen jaar gezeten en ik heb het geboekt bij Greenwood Travel voor 2100 bath per nacht. Misschien niet helemaal jouw budget, maar wel lekker luxe.
Zit je in de Bamboo lodge nu of ben je ergens anders neergestreken? Lekkere karaoke 's nachts?

Veel plezier in het zuiden!
Hai Mayou,

ik zat in het Bluestar Guesthouse, is me erg goed bevallen voor 200 baht per nacht.

Erawan was prachtig, maar niet te doen in je eentje om bij 7 te komen. Het is me gelukt, maar dat was echt het zwaarste dat ik ooit gedaan heb, doe ik nooit meer zo.

@So What: Andere tip die ik heb, als je met bijv. Greenwoodtravel alles boekt, ga dan met ze babbelen over hoe je de rest in kunt vullen, maar laat ze niet teveel voor je regelen, een treinkaartje is bij hun bijvoorbeeld 200baht duurder, terwijl je dat heel eenvoudig op het station kunt kopen. Ik snap dat zij ook moeten verdienen, maar dan liever niet van mijn beperkte budget.. En koop een zijden lakenzak, is echt zo fijn!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven