thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:16:

[...]

En kinderen van thuisblijfmoeders zijn dat per definitie niet ?

Dat zeg ik niet!

Ik denk wel dat mijn oudste, als ik het vergelijk met kinderen uit haar klas (noodgedwongen) voorloopt qua zelfstandigheid. En ik beweer helemaal niet dat dit goed is.

Ik heb me best vaak tekort geschoten gevoeld, maar ik ben wel retetrots op d'r.
Kan dat onderzoek nergens vinden van dat met die kinderen die op een kdv zitten dat die veel zelfverzekerder en zelfstandiger zijn dan kinderen die tot hun 4e bij moeder thuis moeten zitten...
Conclusie:

Thuismoeders zijn dóm want financieel afhankelijk en profiteren van de belastingbetaler.

Werkende moeders zijn lúi want te beroerd om hele dagen met hun eigen kinderen door te brengen en hun eigen ramen te lappen.

Conclusie 2: Wie zijn de winnaars in het verhaal: La Pappa.

Die maakt zich nergens druk over, die werkt lekker, zorgt een beetje, neukt een beetje en voor je het weet is het weer tijd voor de vrijdagmiddagborrel.
Mijn man heeft een continuerooster waardoor hij heel veel thuis is / lijkt te zijn . Mensen dachten weleens dat hij werkeloos was . ( of hij een bewuste thuisblijfvader was is nooit gevraagd )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mwah, ik doe dan meer wat de papa doet geloof ik mag dat ook?
Er is ook nog zoiets als een peuterspeelzaal, RosieRo. Vanaf 2 jaar. Die arme kinderen hoeven dus echt niet de godganse week tegen hun moeders rug (want zit achter het forum/As the world turns) aan te kijken, hoor.
@Bambi: dom& lui omdat ze anderen voor hun oudedagvoorziening/ sociale uitkering (als mannetje hen verlaat)laten opdraaien.
.
Als het 'mannetje' mij verlaat, Speculaas, dan zal ik wel aan het werk moeten he? En dan zal ik dus ook wel zelf bij gaan dragen aan die oudedagsvoorziening he?
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:27:

Kan dat onderzoek nergens vinden van dat met die kinderen die op een kdv zitten dat die veel zelfverzekerder en zelfstandiger zijn dan kinderen die tot hun 4e bij moeder thuis moeten zitten...

" moeten " zitten .... je brengt het ook of het een stráf is .

Natuurlijk zal elk nadeel zijn voordeel hebben en elk voordeel zijn nadeel .

Maar wat voor de één het voordeel is , is voor een ander dan weer juist het nadeel .

Ik zou niet weten waarom kinderen die voor het grootste deel bij moeder zijn niet zelfstandig gemaakt ouden kunnen worden . Niet elke thuis zittende moeder heeft het iq van een bos uien .
"Die maakt zich nergens druk over, die werkt lekker, zorgt een beetje, neukt een beetje en voor je het weet is het weer tijd voor de vrijdagmiddagborrel."

Dat is dus wat vaders en moeders zouden moeten doen. Dit zou op zowel mij als mijn man kunnen slaan.
pssstt! Q.....ik denk dat speculaasje bedoelt dat zij moet opdraaien voor die sociale uitkering die voor iedereen is bedoeld. Dus ook voor haar. Alleen heeft ze dat nog niet door
.
Qwertu, het is de bedoeling dat je mannetje voorlopig voor jou betaalt. Strandt je relatie, dan wissel je je mannetje in voor een uitkeringsinstantie/gemeente/wie weet hoe dat dan heet. Of je gaat op zoek naar een ander mannetje (dan niet de vader van het schoolplein plukken, want die is thuisvader, dat is financieel een onverstandige keus)
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 22:32:

@Bambi: dom& lui omdat ze anderen voor hun oudedagvoorziening/ sociale uitkering (als mannetje hen verlaat)laten opdraaien.Jij moet gewoon eens goed geneukt worden, wordt je wat minder zuur van.
Ja, dat vind ik echt.
Mijn man betaalt dermate veel belasting , dat jullie mij niet lelijk aan hoeven te kijken dat ik een paar jaar niet " mee heb gedaan " .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:35:

[...]

" moeten " zitten .... je brengt het ook of het een stráf is .

Natuurlijk zal elk nadeel zijn voordeel hebben en elk voordeel zijn nadeel .

Maar wat voor de één het voordeel is , is voor een ander dan weer juist het nadeel .

Ik zou niet weten waarom kinderen die voor het grootste deel bij moeder zijn niet zelfstandig gemaakt ouden kunnen worden . Niet elke thuis zittende moeder heeft het iq van een bos uien .

nouja, MOETEN is een beetje cru gesteld ja. Fair enough.

ik denk dat er best veel kinderen zijn die zonder KDV of PSZ een klein wereldje hebben, en dat kinderen die van jongsaf veel contacten hebben, worden geprikkeld, afwisselende omgevingen hebben etc beter zelfstandig worden. Dat KAN thuis, maar dat gaat denk ik vanzelfsprekender met een vorm van opvang/vorming buiten het gezin.
quote:Mamasaar schreef op 12 juli 2009 @ 22:37:

[...]

Jij moet gewoon eens goed geneukt worden, wordt je wat minder zuur van.*houdt gezicht in plooi*
Als mijn relatie ooit zou stranden kom ik NO WAY in aanmerking voor een uitkering .
Jij weet helemaal niks van mijn sexleven mamasaar. Ik moet hartelijk om zo'n oliedomme opmerking lachen
En speculaas als jij niet wilt opdraaien voor de 'lasten' van een ander moet je naar Amerika verhuizen.

Ieder voor zich en God bless you!
quote:Mamasaar schreef op 12 juli 2009 @ 22:37:

[...]

Jij moet gewoon eens goed geneukt worden, wordt je wat minder zuur van.sneue reactie, niveautje nul. jammer.
.
Mamasaar!
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:38:

[...]

nouja, MOETEN is een beetje cru gesteld ja. Fair enough.

ik denk dat er best veel kinderen zijn die zonder KDV of PSZ een klein wereldje hebben, en dat kinderen die van jongsaf veel contacten hebben, worden geprikkeld, afwisselende omgevingen hebben etc beter zelfstandig worden. Dat KAN thuis, maar dat gaat denk ik vanzelfsprekender met een vorm van opvang/vorming buiten het gezin.

Misschien wel , ja .

Ik heb het echter heel vanzelfsprekend gevonden dat IK die prikkels zou aanbieden , die afwisselende omgeving ( en geloof me ; afwisselder dan het gebouw en speelplaats van een kdv ) zou aanbieden en de zelfredzaamheid zou aanleren .

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik alles - en veel meer ! - heb gedaan wat een goed kdv te bieden zou hebben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven