2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
hier ook even snel een breichtje van mij. mini heeft vanacht keurig aan een streep geslapen van 8 tot 7.15. heerlijk. die 3 nachten spoken breekt je inderdaad op hoor. dus mimpje, weet hoe je je voelt.

Wat naar dat je mannetje zich zo ellendig voelt zeg. succes in het huis van je ouders

missc, fijn dat je ctg zo goed was. geeft toch een gerustellend gevoel.

mini is weer helemaal giraf-af. ze is weer egaal roze. gelukkig.

vanavond gaan we uit eten met vrienden en dan is mini bij oma. heb er zin in.

tot later, nu lekker filmpje kijken, wat moet je anders met dit weer? is ook nog een optie....
Zo wij zijn aangekomen bij mijn ouders. Nou ja mijn ouders zijn er niet, wel mijn "kleine" broertje. Die zit in het gisp dus genoeg mensen om voor te zorgen hier...!

Goh we zitten 20 minuten verderop maar hebben echt de hele huisraad mee...haha.

Missc fijn dat de ctg goed was. Hoe bevalt het rustig aan doen?

Teddy veel plezier vanavond.
Ha meiden!

Even heel snel, krijg over 10 minuten eters. Heb een heel snipsnot verkouden meisje, ze zit helemaal vol en is duidelijk niet lekker. Zielig! Ik zag dat Mimpje ook een snottertje thuis heeft. Een vriendin van mij die CB arts is, mailde me hierover een tijdje geleden dit:

Het is beste is om een neuspompje te kopen. Je knijpt het ballonnetje in, stopt het tuitje in haar neusje en laat langzaam los. Er komt op deze manier slijm uit haar neusgaatjes. Na een paar keer herhalen is de neus leeg en druppel je zoutoplossing van otrivin in haar neusje. Als dit niet werkt, mag je voor maximaal 5 dagen xylometazoline 0,025% laten klaarmaken bij de apotheek en dat in haar neusje sprayen.

Als het bij uk met een dag of 2 niet minder wordt, ga ik denk ik daadwerkelijk even voor die oplossing naar de apotheek. Vannacht ga ik een ui naast haar bedje leggen. Stinkt wel enorm, maar als het helpt......

Succes met je mannetje!

x Michigan

(hopelijk later meer als de eters weg zijn, zijn niet van die mensen die het laat maken)
Ik heb zo'n pompje, vind het best lastig om toe te passen omdat mini het er niet zo mee eens is....

Maar goed we gaan het vanavond gewoon weer proberen. Hij ligt nu als een prinsje te slapen in het grote bed van opa en oma!
ohja heb ook Luuf "geleend" van de buren, die waren er wel positief over. Kennen jullie dit?
michigan wij hebben ook zo'n pompje en mini vind het geweldig. Gek kind. misschien omdat het inderdaad enorm oplucht. Luuf is ook een goeie. 's avonds wat op haar borst, nek en rug smeren. Heerlijk dampo-baby! Werkt goed. De ortivin is hier trouwens niet welkom. Mini schrikt zich elke keer te pletter met zo'n spray zout in haar neus en grijpt daarna bijna zelf naar het pompje.

succes met koken! ik laat het voor me doen vanavond...
Teddy ik heb het net weer geprobeerd met dat pompje maar ik krijg er echt niets uit, terwijl ik hoor dat er een hoop snot in zit volgens mij....
Ha meiden, ik ben ook weer terug. Fijn dat jullie het redelijk rustig gehouden hebben hier. Dank hiervoor!

Ik was vandaag inderdaad bij jullie in de buurt. Ben nog langs Teddy gereden, heb nog gezwaaid. Het regende dus pijpenstelen, maar er was een zeil gespannen en we hebben dus toch buiten gezeten. Mini heeft zich keurig gedragen.

Mimpje, ik heb zo'n pompje nooit geprobeerd want ik had gehoord dat je het gevaar loopt om alles dieper in het neusje te duwen. Zo te horen was het bij Teddy wel een succes. Ik heb wel Luuf gesmeerd en soms zoutoplossing gebruikt. Nu is de verkoudheid weg. Ik had nog een recept van de ka (die van haar darmen) voor een lage concentratie xylometazoline maar die hebben we dus niet gebruikt.

Missc, goede ctg, heel fijn! En geniet maar lekker van die film, dat kan nu nog. Wij zijn het afgelopen half jaar niet meer geweest.
Goedemorgen,

Mimpje misschien dan andersom proberen. Eerst wat neusspray en dan na een kleine pauze het pompje. Zo komt het eerst wat los zodat je het daarna kan opzuigen. Je gebruikt hem wel op de goeie manier? Dus eerst inknijpen, dan in het neusje zodat ie helemaal het gat afsluit en dan loslaten. Misschien zit het wel te vast. Je kan ook van die bisolvon druppels gebruiken. Werkte voor mini ook heel goed toen ze zo vol slijm zat.

Vera zwaai terug!

Rossia hoe was het bij de aapies?

Gisteravond heerlijk uit eten geweest. Mini heeft zich uitstekend gedragen bij oma en sliep thuis zonder mokken verder.

Nu weer aan het werk en ik heb er elke weer minder zin in. Vind het gewoon niet meer zo leuk als voorheen. Ik kan niets afmaken, al je werk wordt uit je handen genomen als je er niet bent om het vervolgens niet naar jouw 'standaard' terug te krijgen. Klanten zijn dan ontevreden en dan moet ik gaan uitleggen hoe het zit. Goed overdragen zit er ook niet in omdat mijn collega nogal eigenwijs is en graag naar eigen inzicht handelt. En dat moet je bij sommige klanten nou net niet doen.

Ik doen mijn ding en krijg mijn geld, maar het liefst zou ik gewoon iets anders wilen gaan doen. De tijd is nu niet goed, maar kijk wel om me heen.

Vandaag zit ik weer de hele dag in mijn up, dus zal wel vaak komen buurten
Goedemorgen!!!

Missc, wat fijn dat de ctg goed was en dat je mini goed voelt bewegen nu. Is inderdaad een geruststelling. Welke film ben je geweest. Ik wil volgend weekend naar Harry Potter, kan niet wachten om hem te zien!

Michigan, toch laat geworden met de eters?? Wat zielig dat mini zo aan het snotteren is. Hoop dat zo'n pompje wat verlichting kan geven.

Vera, je hebt het dus gezellig gehad. Gistermiddag was bij ons de zon alweer aan het schijnen. Maar het zal dus niet koud geweest zijn om buiten te zitten??

Mimpje, ook al een snottend kindje? Of haal ik jou en Michigan door elkaar?? Heeft mini wel lekker geslapen vannacht in het vreemde huis. Fijn dat je daar even kan bivakkeren, zodat je niet in de troep zit.

Teddy, de aapjes waren leuk, maar had er iets meer van verwacht. Balen dat je niet zo lekker in je vel zit, qua werk. Klinkt inderdaad als niet echt ideaal, maar niet de goede tijd op te solliciteren. Wel goed dat je blijft kijken. Wie weet wat er op je pad komt. Ik ga ook al maanden met tegenzin naar mijn werk. Het is hier nu ook zo rustig dat je echt werk moet zoeken om de dag een beetje door te komen. Kan niet wachten tot mijn vakantie en dan verlof en dan lekker minder werken. Misschien dat ik dan ook eens ga rondkijken voor een baan in mijn eigen "dorp"
Missc, wat fijn dat mini het goed doet! En jezelf verwennen met etentjes is altijd goed. Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis?

Vera, als je bij Teddy langs bent gekomen dan had ik wel kunnen zwaaien maar heb je me vast niet gezien . Toch iets te ver..... Hoe ging het met mini op zo'n lange lange reis?

Teddy, ik begrijp je frustratie wat betreft je werk. Niet leuk. Ik merk zelf ook wel dat het parttimen qua communicatie niet altijd even vlekkeloos verloopt. Je moet daar toch je draai in vinden, en dan ook nog met anderen een goed systeem opbouwen. En een beetje rondkijken kan nooit kwaad toch?

Mimpje, hoe is het nu met de kleine man? Ik heb geen ervaring met die pompjes oid, uk heeft nooit echt last van zijn o zo volle snotneus.

Gisteravond zijn we met mijn schoonouders uit eten geweest en uk is meegeweest! Heerlijk een pannenkoek gegeten, en ijs na natuurlijk . Hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Zo kunnen we wel vaker gaan.

Ik heb ook gebeld met de fysiotherapeut en een afspraak gemaakt voor mijn bekken. Het gaat echt niet goedkomen als ik er niks aan doe. Bah, ik baal hier echt van. Eigenlijk geen klachten de eerste 7 maanden na de bevalling en daarna begon het gedonder. Shit shit shit. Hopen dat ik baat heb bij de fysiotherapie.
Rossia, . Beste paard van stal vergeten, haha!
Staat je netjes Ellein....

Wat leuk dat je lekker pannekoekjes bent gaan eten met je schoonpapa en mama. Goed om te weten dat je vaker uit eten kunt gaan met uk.

Balen van je bekken. Daar zit je inderdaad na 7 maanden niet op te wachten. Wanneer kan je terecht. Ik hoop dat het mag helpen!
Hey meiden

daar ben ik ook weer. Zaterdag zo'n onzettend drukke dag gehad. 3 babies gevangen en echt geen seconde even kunnen zitten. Moest echt van de een naar de ander rennen.

Dat vind ik wel het grootste nadeel van in het ziekenhuis werken, ik heb soms echt het gevoel dat ik mensen tekort doe. Ik kan ze soms gewoon niet de aandacht geven die ze verdienen. Gelukkig hebben we hele goede en lieve verpleging die dat grotendeels overnemen. Maar toch..... Gisteren de hele dag maar een beetje bijgekomen hiervan, wel meegelezen maar had geen tijd te reageren.

Missc wat fijn dat het CTG goed was, ik heb inmiddels gereageerd op je mailtje.

Rossia en Teddy wat vervelend dat het werk niet leuk is, bah dat is echt balen. En in deze tijd ook helemaal niet handig om te gaan overstappen.

Teddy hoe is het met je girafje? Fijn dat ze weer lekker doorslaapt.

Rossia pijnlijke borsten dus, ik ken het. Alleen heb ik het eigenlijk altijd voordat ik ongesteld moet worden dus tja vrees weer geen goed nieuws. Al wat minder misselijk?

Ellein wat ontzettend irritant dat je juist nu na al die tijd last van je bekken krijgt. Goed hoor om naar de fysio te gaan want een beetje gek is het wel.

Mimpje, arme kleine man van jou, en verkouden en last van de reflux. Misschien kan je de neusdruppels beter met een pipetje in zijn neusje druppelen ipv sprayen, schrikt hij minder...

Voor alle andere meiden even een zwaai!

Hier gaat het wel goed maar wel wat buikpijn af en toe, terwijl ik vorige week nog wel positief was neemt dat nu weer af. Ik weet het gewoon niet. Nou ja nog 3 dagen geduld en dan weten we het weer.

Ga straks met manlief naar de zweedse winkel. Hihi na wat rekenwerk op internet kwamen we erachter dat we daar toch voor niet al teveel geld een nieuwe keuken zouden moeten kunnen aanschaffen. Ellein de keuken zou van ons huis echt een tophuis kunnen maken, en dat is het nu niet hierdoor, erg jammer. Bovendien als we hier zelf onverhoopt toch nog wat langer dan een jaar wonen hebben we er zelf ook heel veel plezier van. Als ik nu een kastje openmaak ben ik altijd bang dat ik het deurtje in mijn handen houd zeg maar hihi.

Dus ben benieuwd wat dat bezoek oplevert.

Nou meiden tot schrijfs

x Floortje
Hi allemaal, t is weer maandag..

Ben vandaag echt een mega slow starter, maar goed.. heb dan ook verder eigenlijk niet zo heel veel te doen hahaha..

Floor, heb je nog een mooie keuken gezien bij de Zweedse woonwinkel? Ze hebben er best mooie dingen voor een leuk prijsje, lijkt me een goede keus hoor om je huis daarmee op te knappen! Enne, we duimen gewoon door hoor!

Mimpje, bevalt t op jullie logeeradres? Ik hoop dat de Luuf en/of t pompje helpt, lijkt me zo zielig, zo'n verkouden ukje!

Michigan, jouw meisje dus ook al verkouden?? Heeft de ui vannacht wat geholpen?

Teddy, balen dat je het op je werk niet meer zo naar je zin hebt. Vervelend dat je een wat eigenwijze collega hebt, waardoor je gedoe met klanten krijgt. Kom maar lekker hier kletsen hoor tussen de bedrijven door.

Rossia, rustig dus op je werk? Kan me voorstellen dat je straks wel wat dichter bij huis wilt werken, is ook makkelijker en minder gestress met kdv natuurlijk.

Oeh lekker Ellein, pannenkoeken! Vond ze altijd al lekker, maar nu ik zwanger ben en echt een mega-zoetekauw ben geworden, vind ik ze nog lekkerder!! Misschien ga ik ze wel weer bakken deze week. Fijn dat de kleine zich zo voorbeeldig gedraagt als je buiten de deur eet!

Vera, fijn dat de bbq toch nog doorging! Koud was het niet, ondanks de regen, prima weer om buiten te zitten.

De dag begon hier zonnig, maar nu lijkt er helaas toch weer regen aan te komen.. jammer.

Ik ga even een boterham smeren, tot zo.
Floor, veel plezier bij de Zweedse vrienden en omdat jij het al somber inziet ga ik extra hard voor je duimen. Je weet het nooit!

Missc, wat heerlijk zo lekker een beetje thuis hangen. Kun je er al aan wennen of nog niet. Balen is wel natuurlijk dat je het rustig aan moet doen, maar dat lijkt me voor nu helemaal geen probleem. En lekker pannekoeken!!!!! Ik denk dat ze bij mij ook op het menu staan voor deze week.
Hey Rossia, op zich wel lekker hoor, thuis zijn. Mis alleen een beetje ritme, kan er nooit zo goed tegen als je dag voorbij vliegt en dat je dan aan het eind van de middag denkt: wat heb ik nou eigenlijk gedaan vandaag? Daarom heb ik toch een soort van to do lijstje gemaakt met kleine dingetjes. Zo ga ik straks even de babykaartjes-boeken terugbrengen naar de drukkerij, wat boodschapjes doen en een bloemetje langsbrengen bij iemand van wie ik wat leuke zwangerschapskleding had gekregen. Ben ik toch nog zinvol bezig geweest zonder mezelf te vermoeien.
Floortje, veel plezier bij de zweedse vrienden, en smikkelze van de zweedse balletjes . Een mooie keuken is natuurlijk wel een pluspunt en helpt wellicht bij het snel verkopen. En keukenshoppen is natuurlijk altijd leuke dagvulling!

Missc, klinkt als toch een leuk dagje voor jou. Dingetjes doen waar je anders eigenlijk niet echt de tijd voor neemt. Ik vind pannenkoeken ook erg lekker. Gister met spek en appel genomen. Jummie! Denk dat we deze week thuis nog wel een keertje gaan bakken....... het is tenslotte vakantie.

Rossia en Teddy, komen jullie de dag een beetje door?
ha leuk spelletje gevonden op facebook. Weet niet of jullie dat ook gebruiken? Heb een soort online boerderij hihi, erg grappig!
Missc, klinkt inderdaad toch als een productieve dag zo. Hebben jullie nu een geboortekaartje uitgezocht of nog niet? Het is mooi weer, dus lekker even op de fiets of niet?

Ellein, heb je deze week ook nog vakantie!! Wat heerlijk. Gaan jullie nog leuke dingen doen of niet echt? De dag duurt weer eens heeeeeeel lang vandaag.

Floor, gebruik geen facebook. Heb je een leuke keuken uitgezocht?
Rossia ik moet nog naar de I*ea manlief is nog niet thuis vandaar.

Facebook is wel grappig vooral als je internationale vrienden hebt.
Floor, ik ken het niet. Aanrader dus?

Rossia, deze week ook nog vrij. Morgen shoppen met vriendlief, woensdag naar de zweedse vrienden, donderdag fysio , vanmiddag koffieleuten bij een vriendinnetje. We vermaken ons wel!
Ah oke Floor. Ik begrijp hem.

Ellein, nee dat klinkt helemaal niet vervelend. Vooral ga je morgen zo'n ellendige dag tegemoet. Weer shoppen...

Wanneer zijn jullie begonnen met het aanschaffen van spullen voor de baby?
Ellein het is een soort hyves alleen dan internationaal. Ik vind het erg leuk maar heb ook best wel wat vrienden in het buitenland.

En je kan dus ook spelletjes enzo online spelen. Dan kan je ook elkaar helpen tijdens de spelletjes.
meiden ik kom vanavond reageren hoor. Heb een bureau vol werk...

tot straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven