S.M. als initialen: kan dat?

12-07-2009 19:57 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?

Lispeltuutje
quote:heleen1976 schreef op 13 juli 2009 @ 12:30:

MMM staat op de babybrabbelsite voor medische malle molen.

Nou ja, daar kan ik wel mee leven..!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:elev schreef op 13 juli 2009 @ 13:18:

Ik zou het niet doen. Het gaat toch niet om de grapjes (alhoewel dat ook vervelend kan zijn), maar dat hij dan zelf zijn hele leven initialen heeft die een betekenis hebben waar hij misschien niet zo blij mee is. Als je dat kunt voorkomen, waarom dan niet? Je kunt hem ook vrij eenvoudig Matthijs Sjoerd noemen, roepnaam Sjoerd. Opgelost, toch? Erg leuke namen trouwens!

Ja he kom op, waar trek je dan de grens.

Een afkorting waar nu niks mis mee is kan over een paar jaar wel eens heel fout zijn....
Ik ken iemand met initialen smm, geen enkel probleem hoor

Een leuke voornaam lijkt mij belangrijker.
Voor een tweede kind dat we zouden willen krijgen, en willen vernoemen, kwamen we op de voorletters I.A. Toch maar niet, en ik zou ook niet voor S.M. of J.A.M. kiezen

maar het blijft persoonlijk.
Ik zou er Sjoerd Thijs van maken. Dat bekt misschien minder lekker, maar de tweede naam spreek je eigenlijk nooit uit (behalve op officiele momenten, maar dan spreekt men toch langzaam). Je initialen zie je dagelijks voorbij komen, en initialen met zo'n betekenis zou ik zelf liever niet willen hebben.
quote:elev schreef op 13 juli 2009 @ 13:18:

Je kunt hem ook vrij eenvoudig Matthijs Sjoerd noemen, roepnaam Sjoerd. Opgelost, toch? Erg leuke namen trouwens!Dat zou ik dan weer niet doen. Mijn eerste voorletter is een andere dan de eerste letter van mijn roepnaam, een beetje in de categorie: geboren Konijntje Pluis, we noemen haar Nijntje, en dat is vaak best onhandig, want als er ergens in een lijst met namen K. Pluis staat, bedenkt niemand dat ik dat ben, en het emailadres K.Pluis@universiteit.nl koppelde ook al niemand aan mij toen ik studeerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven