Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
zondag 19 juli 2009 om 12:04
goedemorgen
ik ben terug in den lande. Vandaag is het vooral de was die gedaan moet worden
ik heb een heerlijke vakantie gehad. Veel nieuwe en gezellige mensen ontmoet en gewoon alleen heerlijk genoten. Ik heb nog nooit zoveel boeken gelezen
Hoe is het met iedereen hier
ik ben terug in den lande. Vandaag is het vooral de was die gedaan moet worden
ik heb een heerlijke vakantie gehad. Veel nieuwe en gezellige mensen ontmoet en gewoon alleen heerlijk genoten. Ik heb nog nooit zoveel boeken gelezen
Hoe is het met iedereen hier
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zondag 19 juli 2009 om 12:25
Itsme welcome back in town. Zo te lezen was de vakantie heerlijk. (veel boeken).
Gold ook weer boven water. Wat heb ik gelachen om je post van vannacht. Waren de wijntjes verkeerd gevallen of zo?
Ik heb vorig jaar toen Oranje moest voetballen (en ze wonnen) in mijn uppie een hele fles witte wijn leeggedronken. Zonder erg hoor, maar het was spannend. En ik ging al giechelend naar boven. Eenmaal in bed werd ik misselijk en ik heb 2 uur met de wc pot tussen mijn benen gezeten om alles er weer uit te gooien. Ik heb toen een heel tijdje geen wijn meer gedronken. Ik had geleerd. Nu houdt ik het bij 1 of 2 glaasjes.
Oh jongens lekker een bad. Helaas moet ik dat hier missen.
Manlief slaapt altijd tot een uur of tien. Omdat hij om twaalf uur nog de morfine in moet nemen. Dat zijn mijn lekkere uurtjes van acht tot tien. Ik kan dan niks doen, anders is ie zo wakker. Dus ik ben heeeel stil en dan zit ik altijd heerlijk op de pc.
De arts van gisteren van het ziekenhuis belde net hoe het met manlief was. En als ik het niet vertrouw meteen de SEH bellen. Ze had dienst en ze wil dat het in de gaten wordt gehouden. Ze wil dus ook dat we donderdag even naar de stomapoli gaan om te kijken of het beter is. Zij komt dan ook even kijken. Mooi geregeld, want meteen de afspraak binnen. Arts was ook bezig met de opname. Wat goed zeg. 't Is toch wel erg denk ik dan. Anders bellen ze niet.
Vanmmorgen regende het hier pijpestelen en nu schijnt de zon. 't Waait wel erg hard. kom op met die zomer. Niet weer dat gekwakkel zeg.
Gold ook weer boven water. Wat heb ik gelachen om je post van vannacht. Waren de wijntjes verkeerd gevallen of zo?
Ik heb vorig jaar toen Oranje moest voetballen (en ze wonnen) in mijn uppie een hele fles witte wijn leeggedronken. Zonder erg hoor, maar het was spannend. En ik ging al giechelend naar boven. Eenmaal in bed werd ik misselijk en ik heb 2 uur met de wc pot tussen mijn benen gezeten om alles er weer uit te gooien. Ik heb toen een heel tijdje geen wijn meer gedronken. Ik had geleerd. Nu houdt ik het bij 1 of 2 glaasjes.
Oh jongens lekker een bad. Helaas moet ik dat hier missen.
Manlief slaapt altijd tot een uur of tien. Omdat hij om twaalf uur nog de morfine in moet nemen. Dat zijn mijn lekkere uurtjes van acht tot tien. Ik kan dan niks doen, anders is ie zo wakker. Dus ik ben heeeel stil en dan zit ik altijd heerlijk op de pc.
De arts van gisteren van het ziekenhuis belde net hoe het met manlief was. En als ik het niet vertrouw meteen de SEH bellen. Ze had dienst en ze wil dat het in de gaten wordt gehouden. Ze wil dus ook dat we donderdag even naar de stomapoli gaan om te kijken of het beter is. Zij komt dan ook even kijken. Mooi geregeld, want meteen de afspraak binnen. Arts was ook bezig met de opname. Wat goed zeg. 't Is toch wel erg denk ik dan. Anders bellen ze niet.
Vanmmorgen regende het hier pijpestelen en nu schijnt de zon. 't Waait wel erg hard. kom op met die zomer. Niet weer dat gekwakkel zeg.
zondag 19 juli 2009 om 12:43
Hihi, ik vond het ook wel lollig toen ik het terug las. Duidelijk te zien dat ik eerst nog steeds alles aan het verbeteren was, maar daar ik op een gegeven moment maar mee stopte...
En zoveel had ik niet gedronken hoor, ik heb heerlijk geslapen en totaal geen kater. Maar zo zie je maar dat ik bijv niet meer achter het stuur zou moeten gaan zitten na drie wijntjes.
Zoeb, zoiets heb ik ook vaker dan eens gehad. Heerlijk dronken zijn, tot je gaat liggen en het licht uit gaat.
Heel de kamer gaat draaien en de halve nacht liggend voor de pleepot doorbrengen...
Te vaak meegemaakt moet ik tot mijn schaamte bekennen.
Nu laat ik het zover ook niet meer komen. Zelfs niet met Carnaval. (Vooral dan niet! Ik wil de volgende dag geen spijt hebben van dingen die ik beter niet gedaan had enzo.... )
Welkom back Itsme!
Waar was je ookalweer heen geweest?
En zoveel had ik niet gedronken hoor, ik heb heerlijk geslapen en totaal geen kater. Maar zo zie je maar dat ik bijv niet meer achter het stuur zou moeten gaan zitten na drie wijntjes.
Zoeb, zoiets heb ik ook vaker dan eens gehad. Heerlijk dronken zijn, tot je gaat liggen en het licht uit gaat.
Heel de kamer gaat draaien en de halve nacht liggend voor de pleepot doorbrengen...
Te vaak meegemaakt moet ik tot mijn schaamte bekennen.
Nu laat ik het zover ook niet meer komen. Zelfs niet met Carnaval. (Vooral dan niet! Ik wil de volgende dag geen spijt hebben van dingen die ik beter niet gedaan had enzo.... )
Welkom back Itsme!
Waar was je ookalweer heen geweest?
zondag 19 juli 2009 om 13:06
Helleu!
Wat is er een hoop geschreven.
Ben een paar dagen niet geweest, drukdrukdruk zoals iedereen denk ik.
Ik hoop dat alles ok is met iedereen, ik ga straks 'even' bijlezen.
Eerst hardlopen, ik maar weer eens een schema gemaakt bij myasics want ik heb het gevoel dat ik blijf hangen, niet echt verder kom.
Tot straks! Grouphug!
Wat is er een hoop geschreven.
Ben een paar dagen niet geweest, drukdrukdruk zoals iedereen denk ik.
Ik hoop dat alles ok is met iedereen, ik ga straks 'even' bijlezen.
Eerst hardlopen, ik maar weer eens een schema gemaakt bij myasics want ik heb het gevoel dat ik blijf hangen, niet echt verder kom.
Tot straks! Grouphug!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 19 juli 2009 om 13:47
Nik 't Is hier gezellig. Pak koffie of thee of what else en kom erbij. Ik heb nog taart. Gisteren nog op de valreep bij Appie gehaald en we hebben er nog niets van op....
Misschien straks. We moeten ook nog naar een verjaardag van een lieve broer van manlief. Hij wil thuis blijven, maar hij moet mee van mij. Al is 't maar effe, want de jarige loopt de benen onder zijn kont uit voor ons. En ik weet dat broer het heeeel erg op prijs stelt als manlief komt. Hij zou er niets van zeggen als het niet kan, dat niet. Maar manlief wil er nu te gemakkelijk van af komen. (Ja ik ben erg streng af en toe).
Misschien straks. We moeten ook nog naar een verjaardag van een lieve broer van manlief. Hij wil thuis blijven, maar hij moet mee van mij. Al is 't maar effe, want de jarige loopt de benen onder zijn kont uit voor ons. En ik weet dat broer het heeeel erg op prijs stelt als manlief komt. Hij zou er niets van zeggen als het niet kan, dat niet. Maar manlief wil er nu te gemakkelijk van af komen. (Ja ik ben erg streng af en toe).
zondag 19 juli 2009 om 13:51
zondag 19 juli 2009 om 13:57
Ik ben net bijgelezen.
Wat een waardeloos 'gedoe', da's zeer zacht uitgedrukt, toch weer bij jullie Zoeb!
Ik denk dat je soms wel streng moet zijn Zoeb, ik vind je een kanjer! Je man trouwens ook!
Wij hebben gister schandalig veel gegeten.
Heerlijk bij de Japanner, maar nu moet ik het er toch een beetje af gaan lopen.
Boro, lachen joh.
Jij aan de bezuinigingsactie en man komt thuis met een Wii!
Ik goed dat je nu zo met je geld omgaat.
Wij pinnen ook te makkelijk eigenlijk.
Met alles, maar ik denk weet zeker dat wij op de gewone boodschappen echt wel kunnen en moeten bezuinigen.
Ik denk dat ik maar weer eens aan de lijstejs ga voor het eten voor de hele week.
Een beetje planning kan echt geen kwaad hier.
Ik ga nu écht opschieten, heb een schema en van hullie moet ik 40 minuten hardlopen, ik ga snel.
Hoop dat jullie een fijne zondag hebben!
Wat een waardeloos 'gedoe', da's zeer zacht uitgedrukt, toch weer bij jullie Zoeb!
Ik denk dat je soms wel streng moet zijn Zoeb, ik vind je een kanjer! Je man trouwens ook!
Wij hebben gister schandalig veel gegeten.
Heerlijk bij de Japanner, maar nu moet ik het er toch een beetje af gaan lopen.
Boro, lachen joh.
Jij aan de bezuinigingsactie en man komt thuis met een Wii!
Ik goed dat je nu zo met je geld omgaat.
Wij pinnen ook te makkelijk eigenlijk.
Met alles, maar ik denk weet zeker dat wij op de gewone boodschappen echt wel kunnen en moeten bezuinigen.
Ik denk dat ik maar weer eens aan de lijstejs ga voor het eten voor de hele week.
Een beetje planning kan echt geen kwaad hier.
Ik ga nu écht opschieten, heb een schema en van hullie moet ik 40 minuten hardlopen, ik ga snel.
Hoop dat jullie een fijne zondag hebben!
zondag 19 juli 2009 om 15:29
Itsme, welkom terug van vakantie!
Fussie, veel plezier bij Oma.
Een aantal foto's van de bruiloft staan op mijn hyves, Man heeft ze gemaakt, dus hij is met pijn en moeite een paar keer op de foto gezet.
En ik kreeg vanmiddag opeens de vraag of ik voor de schoonzus van mijn zusje ook een bruidstaart wil maken. Zij gaat volgende maand trouwen, en had nog geen taart geregeld. Ja hoor, NATUURLIJK wil ik dat doen!
Fussie, veel plezier bij Oma.
Een aantal foto's van de bruiloft staan op mijn hyves, Man heeft ze gemaakt, dus hij is met pijn en moeite een paar keer op de foto gezet.
En ik kreeg vanmiddag opeens de vraag of ik voor de schoonzus van mijn zusje ook een bruidstaart wil maken. Zij gaat volgende maand trouwen, en had nog geen taart geregeld. Ja hoor, NATUURLIJK wil ik dat doen!
zondag 19 juli 2009 om 16:23
mogge
Heb net een gat in de middag geslapen samen met Terror. Beetje jammer wel dat Terror dan vanavond ongetwijfeld heel laat gaat slapen Maar het was heerlijk .
Verder wasjes gedaan, kamer van Terror gesopt, slaapkamer gesopt, verse kippensoep gemaakt. Dus toch nog wel aktief geweest voor de zondag.
Itsie ! Welkom terug meid !
Heb net een gat in de middag geslapen samen met Terror. Beetje jammer wel dat Terror dan vanavond ongetwijfeld heel laat gaat slapen Maar het was heerlijk .
Verder wasjes gedaan, kamer van Terror gesopt, slaapkamer gesopt, verse kippensoep gemaakt. Dus toch nog wel aktief geweest voor de zondag.
Itsie ! Welkom terug meid !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zondag 19 juli 2009 om 17:49
Ghe, hadden we het nog over badden en mijn gebrek aan bad hier opt topic, belde mijn schoonvader net. Hun wijk wordt gerenoveerd, en wij mogen hun bad + wasbak + wc hebben
Het duurt nog even, maar dat geeft ons de tijd om te sparen voor tegels, want bij een mooie badkamer horen andere tegels dan die bruine natuurlijk.
Soms zijn wij zulke bofkonten
Het duurt nog even, maar dat geeft ons de tijd om te sparen voor tegels, want bij een mooie badkamer horen andere tegels dan die bruine natuurlijk.
Soms zijn wij zulke bofkonten
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zondag 19 juli 2009 om 18:06
We zijn terug van de verjaardag en manlief was toch blij dat hij mee was gegaan. Wist ik wel. Inderdaad Nik soms is een schop onder zijn vod nodig. Maar hij heeft het zwaar.
Bor ook toevallig. Lekker joh krijg je een bad. Ben jaloers want hier gaat het niet of we moeten op zolder beton gaan storten. Er zit een slechte houten vloer in. We hebben het er wel eens over gehad.
Pips klaar met werken? Je moet wel vaak in het weekend he?
Brr. Moet er niet aan denken.
'k Ga even de foto's van Rainz bekijken. Altijd leuk bruiloftfoto's. De taart is dus in goede aarde gevallen (spreekwoordelijk dan) dat je er nog een mag maken. Leuk is dat toch.
Bor ook toevallig. Lekker joh krijg je een bad. Ben jaloers want hier gaat het niet of we moeten op zolder beton gaan storten. Er zit een slechte houten vloer in. We hebben het er wel eens over gehad.
Pips klaar met werken? Je moet wel vaak in het weekend he?
Brr. Moet er niet aan denken.
'k Ga even de foto's van Rainz bekijken. Altijd leuk bruiloftfoto's. De taart is dus in goede aarde gevallen (spreekwoordelijk dan) dat je er nog een mag maken. Leuk is dat toch.
zondag 19 juli 2009 om 18:18
Wat leuk Rainz, dat je er nog een mag maken! Hij was ook wel erg mooi hoor!
Hoera Boro, een bad!
Oh zo heerlijk, op die lange winteravonden met een stapel tijdschriften...Wat dat betreft (maar alleen dat!) kijk ik wel naar het najaar uit
Is jou vriend zo'n handige Harry dat ie dat alleen kan maken enzo?
Mijn eigenste manlief heeft twee linkse handjes. Ik ben al bij dat het hem nog een keer is gelukt een binnendeur goed af te hangen en mooi te lakken
Hoera Boro, een bad!
Oh zo heerlijk, op die lange winteravonden met een stapel tijdschriften...Wat dat betreft (maar alleen dat!) kijk ik wel naar het najaar uit
Is jou vriend zo'n handige Harry dat ie dat alleen kan maken enzo?
Mijn eigenste manlief heeft twee linkse handjes. Ik ben al bij dat het hem nog een keer is gelukt een binnendeur goed af te hangen en mooi te lakken
zondag 19 juli 2009 om 18:38
quote:borodini schreef op 19 juli 2009 @ 16:40:
ja ik weet het. Maar ik heb wel even aan je gedacht hoor. Zo van "Oh heeerlijk in mijn bedje , terwijl HPL moet werken "
Hoe ist opt werk Pips ?Saai, heb dan ook geen fuck gedaan. Ja geforumd
ja ik weet het. Maar ik heb wel even aan je gedacht hoor. Zo van "Oh heeerlijk in mijn bedje , terwijl HPL moet werken "
Hoe ist opt werk Pips ?Saai, heb dan ook geen fuck gedaan. Ja geforumd
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 19 juli 2009 om 19:53
quote:mamzelle schreef op 19 juli 2009 @ 10:30:
Honiepolie spelen
was in de machine en uit de machine
was opvouwen er ligt weer nieuwe
afwassen (heel dringend)
computer plus zooi verplaatsen van wankele tafel naar klein bureautje.Tussendoor ook nog zennn gespeeld omdat Oudste het vreselijk op zijn heupen had. Dat is gelukt!
Honiepolie spelen
was in de machine en uit de machine
was opvouwen er ligt weer nieuwe
afwassen (heel dringend)
computer plus zooi verplaatsen van wankele tafel naar klein bureautje.Tussendoor ook nog zennn gespeeld omdat Oudste het vreselijk op zijn heupen had. Dat is gelukt!
zondag 19 juli 2009 om 20:18
Kindertaal voor Monopoli?
Ik heb vandaag geen hol gedaan.
Alleen het nieuwe dekbedovertrek weer van het bed gehaald omdat dat vannacht bleek toch wel van een heel akelig zweetstofje gemaakt te zijn.
Ik loop nog steeds in pyjama.
Straks even lekker douchen en dan weer plat.
Morgen wordt er weer gebezemd.
Ik heb vandaag geen hol gedaan.
Alleen het nieuwe dekbedovertrek weer van het bed gehaald omdat dat vannacht bleek toch wel van een heel akelig zweetstofje gemaakt te zijn.
Ik loop nog steeds in pyjama.
Straks even lekker douchen en dan weer plat.
Morgen wordt er weer gebezemd.
zondag 19 juli 2009 om 22:28
Nog lekker iets kunnen eten Mamz?
Lijstje voor morgen:
- rapportjes uitprinten en nieten
- werken
- diploma's maken voor de kinders
- koken voor iedereen thuis
- opruimen van de himalaya
- een wasje draaien
- aanrecht leegmaken
nog heeeeeel even tot de vakantie, nog heeeeeel even (= nieuwe mantra )
Fijne dag allemaal morgen!
Oh, en Druif, hoe is het met je?
Lijstje voor morgen:
- rapportjes uitprinten en nieten
- werken
- diploma's maken voor de kinders
- koken voor iedereen thuis
- opruimen van de himalaya
- een wasje draaien
- aanrecht leegmaken
nog heeeeeel even tot de vakantie, nog heeeeeel even (= nieuwe mantra )
Fijne dag allemaal morgen!
Oh, en Druif, hoe is het met je?
zondag 19 juli 2009 om 23:21
Ohhh een bad, wij hebben ons bad er een jaar of 2 geleden uitgesloopt.
Sportman heeft er 1 keer ingelegen na een marathon en ik sorteerde de was erin.
Geen succes hier, lang leve de 'wasstraat' douche.
Jammer dat er nix te snacken viel Mamz!
Ik krijg ook lekkere trek nu, maar we hebben alleen nog brood in huis, ga straks maar naar bed denk ik.
Rainz, ik vind je taart geweldig! Een echt chique taart.
Waar was 'ie mee gevuld?
Lijst voor morgen,
- Zwemmen.
- Werken.
- Op fiets naar verjaardag van mijn pa.
- Misschien nog een wasje wegwerken.
Lekker lijstje, komt vast goed.
Slaap lekker allemaal!
Sportman heeft er 1 keer ingelegen na een marathon en ik sorteerde de was erin.
Geen succes hier, lang leve de 'wasstraat' douche.
Jammer dat er nix te snacken viel Mamz!
Ik krijg ook lekkere trek nu, maar we hebben alleen nog brood in huis, ga straks maar naar bed denk ik.
Rainz, ik vind je taart geweldig! Een echt chique taart.
Waar was 'ie mee gevuld?
Lijst voor morgen,
- Zwemmen.
- Werken.
- Op fiets naar verjaardag van mijn pa.
- Misschien nog een wasje wegwerken.
Lekker lijstje, komt vast goed.
Slaap lekker allemaal!
maandag 20 juli 2009 om 00:00
Mamz jammer dat het niet is gelukt met de snacks.
Wel goed voor de lijn.
Mijn 2 weken zuinigheid heeft vruchten afgeworpen. Moest even internetbankieren. Manlief had een zeilboek gekocht op marktplaats en zijn beltegoed was op. Dus ik moest 2 rekeningen betalen. Maar ik wist niet eens dat ik nog zoveel op de rekening had staan.
Ben zo'n muts wat dat betreft. (En dan is het mijn beroep).
Meiden ik ga naar bed. Proberen te slapen. Nou ja ik heb geen goed boek meer dus het zal wel lukken.
(saai boek krijg je slaap van).
Wel goed voor de lijn.
Mijn 2 weken zuinigheid heeft vruchten afgeworpen. Moest even internetbankieren. Manlief had een zeilboek gekocht op marktplaats en zijn beltegoed was op. Dus ik moest 2 rekeningen betalen. Maar ik wist niet eens dat ik nog zoveel op de rekening had staan.
Ben zo'n muts wat dat betreft. (En dan is het mijn beroep).
Meiden ik ga naar bed. Proberen te slapen. Nou ja ik heb geen goed boek meer dus het zal wel lukken.
(saai boek krijg je slaap van).