Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

20-03-2009 09:34 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, ik heb het al honderd keer gedaan.

(Mark Twain)

Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!

Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:

Boeken:

Kristina Ivings - Rookvrij

Jan Geurtz - De Opluchting en De Verslaving Voorbij

Hulpmiddelen:

Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)

Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!

Tellertjes

Silquit

Links!

Noorderlicht

Stop hulp

Losse tips

Het motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
Rozigst.... aaarrrrccchhhh wat een ontzettende domme zet zeg... pffffffff je vriend heb je er niet mee hoor dat je gerookt hebt

Jezelf des te meer want nu kun je weer van voren af aan beginnen met afkicken. Heb je veel gerookt? Hebben we het over 1 sigaret of een dag uitgebreid paffen? Anyways, ruzie met je vriend is nooit leuk maar wat denk je nou toch in godsnaam in dat kader te bereiken met het opsteken van een sigaret?

Dacht je je beter te voelen? En, heeft dat gewerkt voor je???

Hallo kanjers,

Ben de (schoon)zus van Campari en op haar verzoek ben ik even ingelogd om te vertellen dat haar pc zowel thuis als op het werk niet meer de capaciteit heeft om actief te reageren op het forum.

Zodra ze over een nieuwe pc beschikt zal ze weer van harte meeschrijven met jullie.

Meelezen kan ze nog wel gelukkig!

Campari is nog steeds rookvrij ( chapeau!) alleen krijgt ze wel lichamelijke klachtjes, hoesten, verkouden, niet lekker, moe etc. Is dit herkenbaar voor andere stoppers?? En wanneer gaat het over?

Verder voor alle stoppers-> hardstikke goed en hou vol!!
Hoi allemaal,

Het gaat nog steeds supergoed hier

Morgen ben ik een week gestopt. En het leuke is dat ik het steeds normaler ga vinden. Ik heb het overigens nog maar heel weinig mensen verteld dat ik/we gestopt zijn met roken. Ik zit zowiezo door mijn hartkwaal nog in de ziektewet dus collega's weten nog van niks. Ik voel ook niet zo de behoefte om het uit te schreeuwen hoor. Tuurlijk ben ik er SUPER blij mee maar ik wil in het dagelijks leven er niet continu mee geconfronteerd worden. Zelfde als je zegt dat je op dieet bent en iedereen bemoeid zich ermee

Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de zyban. Ik slaap bijvoorbeeld prima! Ik ben wel vroeger wakker maar ik lig er ook eerder in s'avonds. Dus helemaal goed. Maar al die rare bijverschijnselen waar iedereen het over heeft? Geen last van.

Ik begin ook energieker te worden dus dat is helemaal goed.

@schoonzus van Campari

Wat goed dat ze het nog steeds volhoudt! De klachten die jij beschrijft heb ik (nog) niet. Maar ik lees wel her en der dat mensen dat soort klachten krijgen. Dus lijkt me niet helemaal vreemd. Nicotine moet uit het lijf...en ik lees dat longen gaan opruimen...dus hoesten/verkouden klinkt dan wel logisch. Denk dat ze het even aan moet kijken en als ze het niet vertrouwd even langs de huisarts.

Succes allemaal weer!

Six days, 3 hours, 42 minutes and 21 seconds. 172 cigarettes not smoked, saving ¤ 35,08. Life saved: 14 hours, 20 minutes.
Yeah stoppers.

Knapperds, kanjers honderden benamingen voor jullie die gestopt zijn met die nare gewoonte.

Ik blijf zeggen....................als ik het kan kan volgens mij iedereen stoppen.

Zoy! Knapperd!!!! Way to go.
Ik ben vandaag een week gestopt en het gaat echt veel beter als verwacht, heb eigenlijk nergens last van. Af en toe zoiets van: nu lust ik er wel 1. Dan ga ik even wat anders doen en ben ik het ook weer kwijt.

Ben wel eerder gestopt maar toen had ik het er erg moeilijk mee.

Nu was ik het zelf helemaal zat en sta ik voor 1000% achter. Dat scheelt al een hele hoop.
Hoi (schoonzus van) Campari, ik heb zelf de klachten die je beschrijft niet gehad maar SartMan wel en ook heel behoorlijk. Bij hem heeft het echt wel een maand of 3 geduurd voor dat allemaal weg was hij is er nog voor bij de huisarts geweest, en die bevestigde dat het inderdaad door het stoppen kwam. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo lang duurt maar helaas kan het dus wel. Maar je rookt niet!!!

Petra, Twietie, top dat het zo lekker gaat hang in there!!

Douja, ik heb je toch niet weggejaagd hoop ik? (f)
Hallo was even afwezig en bijna weer(vakantie)

Maar het gaat super 13 maand en 7dagen rookvrij.

Jammer Ratteke Ik ben zelf 7jaar rookvrij geweeest en toen weer begonnen! Gewoon weer stoppen als je er aan toe bent!
ik kom het weer even vieren hier!! morgen 6 weken gestopt met roken!!!! jiehoe!!!

ik ben zo trots op mezelf, zonder hulpmiddelen en ik heb er zo weinig moeite mee, ondanks dat ik zoveel zolang heb gerookt!!

zo zie je maar, als je echt wil, kan je het!!!

fijn weekend allemaal, zonder peuk!!
Ladies, wat een fijn topic.

Ik ben een toekomstige NIET roker. Joehoeee!

Heb net mijn eerste pilletje Champix ingenomen. Volgende week maandag is mijn STOPdag.

Heel veel succes iedereen!

ps: Ik ben wel een beetje bang voor alle bijwerkingen van Champix..wat zijn jullie ervaringen?
Pinksnake ik zie dat je het topic gevonden hebt! Je hebt op het andere topic mijn ervaringen al, wil je even heel veel succes & stopplezier wensen!!
Computer says nooooo
Hey Pinksnake, welkom aan boord!

Top dat je de beslissing hebt genomen om vieze Nico de deur te wijzen. Het gaat je vast lukken!

Lees de OP (openingspost) met de daarbij behorende links even rustig door, veel mensen hebben hier iets aan. En mocht je het even moeilijk hebben kom hier dan gewoon even langswaaien er is altijd wel iemand in de buurt.
Hoi PinkSnake,

Ik zie in jouw post dat morgen jouw stopdag is? Alvast veel succes gewenst, ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Jij vroeg of er op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met stoppen met roken met champix. Ik ben, volgens de Silk Quit meter, nu 2 weken, 1 dag, 12 uur en 37 minuten gestopt met roken. Net als jij, ben ik gestopt met ondersteuning van Champix en ik heb hier echt hele goede ervaringen mee. Ik merkte heel duidelijk dat, in de week dat ik de Champix en het roken nog combineerde, de behoefte aan nicotine sterk afnam en de sigareten me minder dat voldane gevoel gaven. Mijn eerste stopdag, de zaterdag, moest ik eigenlijk alleen even wennen dat ik die "standaard" ochtend sigaret niet kon nemen. Van daaruit ging het eigenlijk allemaal prima.

Ik had wel een aantal van de eindeloze lijst bijwerkingen die vermeld staan in de bijsluiter. Een kwartiertje na het slikken van de Champix op een nuchtere maag, werd ik een beetje misselijk. Ik had al op dit forum gelezen dat het minder is wanneer je een beetje yoghurt eet bij het slikken van dit tabeltje en dat werkt inderdaad. Daarnaast moest ik veel vaker en veel meer plassen. jammer genoeg had ik ook last van de winderigheid waar de bijsluiter voor waarschuwt en de levendige dromen. Al bij al vond ik het reuze meevallen en was ik alleen maar blij dat het stoppen met roken me veel makkelijker af ging dan wat ik had verwacht.

Ik ben ondertussen bezig met de 2e verpakking Champix (dus de 1e vervolgverpakking). Volgens de richtlijnen van Champix slik je in deze periode nog steeds 2 tabletten per dag. Vond ik zelf erg overdreven en ik zit nu op een dosis van 1 tablet van 1 mg per 2 dagen. Vind ik ook prima, de zin in roken neemt absoluut niet toe met deze verlaagde dosis terwijl de bijverschijnselen wel afnemen. En met name met betrekking tot de winderigheid vind ik dat erg prettig!

Pinksnake, ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaringen. Ik ben erg benieuwd of jij dezelfde dingen ervaart. Hou ons op de hoogte hier op het forum.

Nog 1 tip: ik heb zelf de Champix kuur gecombineerd met lezen over stoppen met roken. De week voor ik stopte, heb ik Allen Carr gelezen en de eerste stopdag meteen begonnen in: "Nederland Stopt". Ik vond dit erg nuttig om dat ook daarin ook de afkick verschijnselen behandeld worden. De herkenbaarheid vond ik erg prettig.

Nogmaals veel succes morgen en ik hoor graag hoe je eerst dag gegaan is.
Hey PinkSnake, veel succes gewenst voor morgen, ben je goed voorbereid op je moeilijke momenten? (het helpt als je die alvast geinventariseerd hebt en verzonnen hebt hoe je daar omheen gaat laveren)

Er zijn verschillende mensen gestopt met Champix hier (ik niet, ging "lauw turkey") en volgens mij met hele positieve ervaringen. Het enige dat ik meen me te herinneren is dat sommige van deze sTopperts wel wat last van bijwerkingen hadden (misselijkheid vooral) maar ja, ze roken niet!! (meer)

Hang in there, het gaat je lukken!

Campari, Petra, Twietie, hoe gaat het??? Wat is het rustig hier op het topic de laatste paar dagen...

Dag allemaal,

Wat een fijn reacties, thanks!!

Ik heb mijn STOPdag verschoven naar morgen...ik kreeg vandaag wat uitslagen van labonderzoeken en was daar nogal zenuwachtig voor...Gelukkig waren ze allemaal goed. :-) Misschien een beetje een slap excuus en juist het wachten op de uitslag zonder een peuk was een goede try-out geweest, maar het wachten op de uitslag, het slechte slapen door de champix, een zware antibioticakuur en stoppen met roken was iets teveel van het goede...MAAR Ik drink nu mijn laatse `rituele` kop koffie+peuk en vanavond het laatste `rituele` glas wijn+peuk en dan gaat het morgen echt gebeuren.

Ik vind het doodeng, maar kijk heel erg uit naar de opluchting die het ongetwijfeld met zich mee gaat brengen. Wat verder erg prettig is is dat ik volgende week maandag naar de Pyreneeen vertrek om een week te gaan hiken met mijn Noorse vriendje (niet-roker!). En ik denk dat dat een weekje wordt waarin ik duidelijk ga zien waarom ik het roken moet laten...Daarbij past anderhalf pakje per dag roken niet bij de frisse berglucht en 8 uur per dag hiken! Anyway, ik vind het een erg symbolisch en passend weekje, dat weekje in de bergen. Het zal me veel brengen.

En dan de Champix...de voordelen tot nu toe (dag 6): ECHT minder trek in een saffie, ik vergeet soms te roken en de peukies smaken me minder goed...het was de laatste dagen meer een kwestie van ik moet nog roken nu het nog kan dan dat ik er echt van genoot...En ik ben/was een roker van anderhalf tot 2 pakjes per dag. Pure winst dus.

De nadelen: Versuft, wat afgestompt (I don`t care about anything - gevoel), veel wakker `s nachts, vreemde dromen, om het half uur plassen, erg veel maagzuur en wat misselijk als ik het pilletje heb genomen...MAAR het weegt niet op tegen de voordelen. En dat meen ik echt. Ik heb het er echt voor over. Ik probeer me niet teveel te laten leiden door de horrorverhalen over Champix (Er is iemand in mijn omgeving die op een gegeven moment s ochtends naar beneden kwam met de mededeling dat hij maar dood moest), en probeer me te concentreren op de positieve verhalen. Daarbij houd ik mijzelf goed in de gaten en probeer mijzelf te sussen met de gedachte dat het komt door het pilletje en dat dit een tijdelijke mindset is. Ook ga ik denk ik niet 2x per dag 1 mg slikken maar houd ik het op 1 mg per dag. Daar doe ik het tot nu toe goed op en daarbij is mijn wilskracht om echt te stoppen ook aanwezig. En die wil ik ook een kans geven!

Morgen meer! :-)

Succes allemaal met stoppen en blijven stoppen!
Maandag ga ik stoppen met roken.

Ik ben 37 en rook nu zo`n twintig jaar één a twee pakjes per dag. (een pakje overdag, maar op sommige avonden rook ik er achter de p.c. of als ik uit ben net zo makkelijk nog een heel pakje doorheen.)

Heb twee maal eerder een stoppoging gedaan welke ik beiden drie maanden heb volgehouden. Beiden cold turkey. De eerste met het boek van Allen Carr waar ik (tot mijn grote verbazing, want ik ben nogal sceptisch) erg veel baat bij gehad heb toen. Het bracht mij wel in de juiste "mind-set." De eerste keer ben ik weer gaan roken omdat ik in die drie maanden acht kilo was aangekomen en daar echt niet mee om kon gaan. De tweede keer ging het stoppen me verassend makkelijk af en was ik maar iets van drie kilo aangekomen maar dacht ik na die drie maanden "ik ben er vanaf, ik kan er wel een nemen" (...)

Deze laatste poging ligt in intussen zo`n tien jaar achter me.

Ben in de tussentijd gewoon niet meer gemotiveerd geweest en had me er maar bij neergelegd dat ik een verstokte roker ben. (Kan morgen ook over een tegel struikelen en ongelukkig neerkomen. Why bother...)

Maar ben het echt zat nu. Wil geen uitgedroogde, onverantwoordelijke en uitgebluste veertiger worden. Wil energiek en fit zijn. En vooral onafhankelijk!

Ik wéét dat ik het kan, ik heb het -al is het tien jaar geleden- tenslotte eerder gedaan. En ik weet nu dan ook mijn valkuilen.

1. aankomen.

2. dat de "graving" soms nog na drie maanden onverwacht nog even heftig de kop op kan steken als op de eerste dag. En dat ik dan vanuit een vals gevoel van veiligheid (ik ben er vanaf- eentje maakt niet uit- ik laat het nooit meer zover komen als vroeger.) dan toch voor gaas ga.

Ga me nog even helemaal te pletter roken deze week, tot ik er doodziek van word, en maandag is het klaar!

Heb dit forum voor het grootste gedeelte gelezen en hoop hier een hart onder de riem te vinden, en te kunnen zijn voor anderen, in de komende moeilijk momenten.
Hoi Pinksnake,

Dan wens ik jou opnieuw veel succes voor morgen! Voor de Champix kuur maakt het overigens niet uit, als je maar ergens tussen de 7e en de 14e dag stopt...... Zo een bergwandeling in de Pyreneeën met een niet-roker lijkt mij een geweldige manier om het stoppen vol te houden. Je onderbreekt je normale patroon en zit daarnaast in een situatie waar roken absoluut niet bij hoort. Had je je nog aangemeld bij Life Rewards? Ik vind het best een nuttige site.

@ Februari: ik begrijp uit jouw berichtje dat je cold turkey gaat stoppen? Heel veel sterkte! Heb ik echt diep respect voor. Nog 1 weekje lekker doorroken en daarna nooit meer een stinkstok!
Hoi Boefus,

Ja, heb besloten het cold turkey te gaan doen.

Heb even getwijfeld over champix, maar ben een tijdje terug tien kilo afgevallen (die er aan waren blijven hangen na mijn bevalling) met het medicijn reductil. Hier ben ik zo blij mee dat ik als de dood ben weer opnieuw zoveel aan te komen door te stoppen met roken. Daarom heb ik nu opnieuw voor drie maanden reductil besteld, voor het geval dat...

En ik denk niet dat je dat samen kan gebruiken met champix. Zou me wel een mooe boel worden ook, eerst een pil om niet te roken en dan nog eentje er achter aan om niet te vreten...

Maar als het kon, dan deed ik het;)

Ga het dus cold turkey doen omdat ik dan altijd die reductil kan gaan nemen als het aankomen uit teveel de hand gaat lopen (ben ook van plan te gaan sporten hoor, heus wel..)

Heb het twee keer eerder cold turkey gedaan, en het is rotmoeilijk maar wel te doen hoe ik het mij herinner.

Hoor mij, ben nog niet eens begonnen hahaha;)
Ben ook cold turkey gestopt, en ik was ook een beste pafferd, maar waar een wil is, is een weg. Ik ben nu geloof ik zo'n 4 maanden clean, and stil going strong. Ik ben er he-le-maal klaar mee, voor nu en voor altijd!

Ik ben ooit eerder voor de kinderen gestopt, wel 11 jaar niet gerookt, maar toch weer begonnen 2 jaar geleden. En toen meteen ook goed ook. Direct 1 pakje per dag. Ik ben altijd een roker geweest die er zelf last van had, dus stoppen was per direct winst voor mij, wat wel zo motiverend was.

Ik ben weer gaan sporten, maar desalniettemin 10 kilo aangekomen. En ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik niet meer ben gaan eten en snoepen, okee wel in die eerste week, maar daarna ben ik er erg op gaan letten.

Mijn gewicht is helaas nog steeds niet stabiel en maak me er zoetjes aan wel eens zorgen over. Ik weet dat ik er beter uitzie dan ooit, hoor dat ook van bijna iedereen om me heen, maar ik ben gewend aan dun zijn, en ik ben nu niet meer mager, maar gewoon normaal slank. Ik had maat 32/34 en nu een goede maat 36. Niks mis mee, maar wanneer stopt het??
<val heel even binnen>

Zoyla, bij mij heeft het dik (haha okay niet leuk misschien) een jaar geduurd voor mijn gewicht zich begon te stabiliseren en weer omlaag ging. Ik weeg ondertussen een paar kilo minder dan vóór ik stopte maar dat komt ook omdat ik ondertussen 4 tot 6 keer per week fanatiek sport (en voor de poging rende ik alleen bij het horen van het woord "sport" al de deur uit)

Voor mij was sporten in het begin vooral een vervangingsactiviteit, ik voelde me "extra gezond", merkte hoe mijn conditie door het stoppen vooruit ging en ik bleef vrolijker dan dat ik zonder had geweest door de aanmaak van endorfines (blij stofjes)

Maar... ik ben in het begin wel aangekomen. Dat jaar is mijn gewicht niet blijven stijgen, met een kilo of 4 was het wel bekeken maar daarvan was 2 kilo stoppen met roken en die andere 2 écht extra snaaien. Niet excessief ofzo maar wel een koekje hier of een snoepje daar terwijl ik daar toen ik rookte echt nooit behoefte aan had. Ben je écht eerlijk naar jezelf toe? Als dat echt zo is, en je "zomaar" blijft aankomen is er misschien iets anders aan de hand. Dat kán namelijk niet van het stoppen alleen komen dat je zoveel aankomt.

Hey februari, heel veel succes met je stop (géén poging!!) ik ben na 25 jaar paffen ook "lauw turkey" (1 dag nicotinepleisters maar daar werd ik beroerd van) gestopt meer dan 2 jaar terug. En ik was echt een verstokte roker! Dus als ik het kan lukt het jou zeker. Maak je even niet te druk over je gewicht

Da's namelijk een behoorlijke valkuil

Pinksnake!! het is zover!!

Laat je ons even weten hoe het met je gaat?
Dag allemaal,

Ook ik ben gestopt met roken. Vandaag is pas mijn tweede dag, maar het begin is er. Ik ben al vaker 'gestopt', dit is poging 683 denk ik, en elke keer ben ik na een paar maanden weer voor de bijl gegaan.

Mijn ervaring is dat ik minder vaak trek heb in een sigaret, maar áls ik dan zin in een sigaret krijg, oeioeioei! Dan is het zó moeilijk weerstand te bieden. Ik las het hier vaker, je hebt het idee dat één sigaretje wel kan, je bent er immers 'van af'. Voor ik het in de gaten had zat ik weer op een pakje per dag.

Die valkuil ken ik en ga ik dus niet meer intrappen. Althans, dat denk ik nu, ubergemotiveerd en vastberaden van mijn verslaving af te komen. Tegelijkertijd ben ik zo verslaafd dat het idee nooit meer te kunnen roken mij enorm benauwd. Dubbel hoor en heel moeilijk allemaal. Wat helpt is dat verreweg de meesten in mijn familie en vrienden niet roken. Bovendien heb ik mij via mijn verzekeraar aangemeld bij een stop-met-roken-site en heb ik een stopmeter op mijn PC geinstaleerd. Die stopmeter laat mij elke dag zien hoeveel dagen ik niet meer rook en wat ik daarme bespaard heb. Aangezien ik nogal op mijn centen ben, is dat wel een goede motivatie. Denk ik...

De stopredenen die ik voor mezelf geformuleerd heb, moet ik mij maar blijven voorhouden. Ik wil mij fitter voelen. Ik wil geld besparen. Ik wil niet meer naar een asbak ruiken. Ik wil niet meer jachtig op zoek gaan naar een moment om te roken. Ik wil geen stress meer als ik even geen sigaretten heb. Ik wil 's ochtend niet meer wakker worden met een 'rook-kater'. Ik wil in het land der niet-rokenden wonen. Ik wil, ik wil... eigenlijk toch ook héél graag een sigaret opsteken.

Nou ja, ik hoop hier steun te kunnen vinden en te kunnen bieden.
Poeh poeh...makkelijk is het niet! :-D Maar...het is ook weer wel te doen! Haha. Ik had het vanochtend even heel moeilijk... Wat voor mij echt wakker worden was, was: Cappuccino, paar sigaretjes en lekker internetten...dan douchen en eten.

Vanochtend heb ik het maar meteen omgedraaid: Eerst gedouched, Toen lekker bammetje gemaakt, verse jus geperst en toen lekker in het zonnetje gaan zitten. Mistte het sigaretje toch wel echt..

De rest van de dag valt reuze mee. Heb mijzelf flink bezig gehouden met werk en grote schoonmaak, alle asbakken en aanstekers weggeflikkerd en een date gemaakt voor vanavond met vrienden die niet-rokers zijn.Heb net mijn eerste glaasje wijn ingeschonken en inplaats van een peukie wat amandelen.

Dit valt me mee...misschien compenseert de wijn....(Ik vrees dat na een paar wijntjes ik daar anders over denk! :-D)

Ach, alles bij elkaar opgeteld voelt het gewoon goed! Heerlijk gevoel om eens in de trein te zitten zonder dat je je schuldig voelt over je ranzige rooklucht die om je heen hangt omdat je perse 2 saffies moest roken bij de altijd rokende rookpaal! HA!

WINST WINST!!

@ Boefus: Dank je voor je support!! Heb me wel aangemeld voor Life Rewards, maar er nog niks mee gedaan...ik wil me somehow niet teveel bezig houden met het niet-roken. Dit forum vind ik prettig om af en toe mijn gal te spuwen.

@ Sartan: Het is inderdaad zover! :-D Jij ook bedankt voor de bemoedigende woorden!

@ Durk en February: HEEL VEEL succes met stoppen en blijven stoppen!
Pinksnake, je eerste dag zit er alweer bijna op, proficiat!!

En je hebt het super goed aangepakt door je routine meteen om te gooien, vaak helpt het om je "gewoontesigaret" te vermijden door gewoon een andere activiteit, route, of wat dan ook in te plannen om de trek te vermijden. Oh en schoonmaken, praat me er niet van, ik had de eerste week een lijst met k*klusjes klaarliggen en zodra ik trek in een peuk dreigde te krijgen pakte ik een klusje van die lijst en ging dat doen. vooral dingen waarbij ik met mijn handen in het water moest zitten waren populair maar ik heb ook de hele tuin water gegeven met een klein gietertje waar ik normaal de tuinslang gebruikte

(ja inderdaad ik was wel een beetje hyper in die tijd maar jah dat is met een paar maanden weer over gegaan)

Durk, je 2e dag en meteen bijna ook je lichamelijke afkick, rest alleen nog (ahem) de geestelijke verslaving en het gebrek aan endorfines wat je parten speelt. Je weet volgens mij prima wat je te wachten staat na die umptig stoppogingen dus wees erop voorbereid en laat dit een stop zijn en geen poging

Februari, waar ben je? Hoe gaat het???
Hoi Sartan, Ben gewoon hier hoor, achter de p.c. waar ik thuishoor hahaha. En met een sigaretje nog steeds he, stop maandag pas. Zou het liefste nu al stoppen, zo zat ben ik ervan en zo gemotiveerd!

Maar ik rook expres gewoon door tot maandag, hoe zatter ik ervan word, hoe beter tenslotte. Weet uit ervaring dat ik een periode nodig heb om mij mentaal te voor te bereiden, te "wapenen" voor de strijd die komen gaat zeg maar.

Gefeliciteerd vast pinksnake en Durk, met die eerste oh zo moeilijke uren. Well done!
Hé, bedankt voor de reacties. Bij mij zijn de eerste dagen niet heel moeilijk. Met name omdat ik nu nog ontzettend gemotiveerd ben. Als ik zin heb in een sigaret, kan ik dat heel makkelijk wegredeneren. Hoewel... Ik heb hardop staan godveren op straat, omdat een dvd niet direct in de brievenbus van de videotheek paste. Heb mijn moeder uitgekafferd. Verder kom ik zo chagrijnig over dat mijn vriend semi grappig vroeg of ik iemands hoofd van z'n romp ging trekken.

Mijn algemene gemoedstoestand is als volgt te omschrijven: .

Maar verder... nèrgens last van.

Zit overigens wel aan de nicotine kauwgom, maar niet meer dan 2 per dag. Ik eet die dingen op de momenten dat ik de sigaret het meeste mis. Dat is 's ochtends bij de koffie (volgens mij heeft echt iedereen dat) en op het werk. Het 'gewoontesigaretje' (overigens de enige die écht lekker was) wordt dan vervangen door een kauwgompje. Ik hoop het zo af te kunnen bouwen.

Verder weet ik uit ervaring (helaas) dat stoppen met roken niet makkelijker wordt na een paar weken. Juist veel moeilijker. De mantra die nu continue door mijn hoofd speelt "ik ben een niet-roker" vervaagt na enige tijd om te veranderen in: "één sigaretje kan best"... Ik hoop dat ik het vol hou hoor. De eerste beproeving komt deze week al. Ik ga met een stel vriendinnen op stap. Dat zijn meiden die (nog) roken. Ik hoop dat ik sterk genoeg ben, maar eerlijk is eerlijk, ik denk het niet.

Hé maar pinksnake, we zijn bijna op dezelfde dag gestopt! Dat is handig, kunnen we elkaar motiveren. Heb jij een speciale reden dat je gestopt bent, of is het gewoon genoeg geweest. Februari, hopelijk kun jij je snel bij de stoppers voegen. Heel veel roken dat je er echt ziek van bent helpt. In ieder geval om de eerste dagen gemotiveerd te blijven.

Succes en sterkte allemaal!
Hoooooi sToppertjes!

Ik ben even weggeweest, mijn computer is overleden maar nu heb ik een leenexemplaar totdat ik een nieuwe heb (ben ik even blij dat die scriptie net klaar is...). Maarreh, geen paniek, ben nog steeds gestopt hoor, al bijna vijf maanden nu!

:cheer::cheer::cheer: !Nieuwe sToppertssss!:cheer::cheer::cheer:

Wat geweldig dat jullie de stap hebben genomen om je leven een positieve wending te geven! Vijf maanden verder vind ik het nog steeds de allerbeste beslissing van het afgelopen jaar.

He Ratteke, wat jammer dat je Nico hebt teruggevonden... Kop op hoor! De volgende keer gaan we er weer voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven