Stiefkind bij ons/mij wonen
maandag 21 april 2025 om 07:59
Even een andere gebruikersnaam aangemaakt ivm herkenning;
Sinds 6 jaar een relatie. Beide twee kinderen uit een eerdere relatie. Ik een puber van 17 en kind van 10, hij twee kinderen onder de 8 jaar.
Omgang met de vader van mijn kinderen verloopt redelijk soepel, omgang met de moeder en de omgangsregeling met zijn kinderen loopt stroef. Dit heeft o.a. te maken gehad met kinderontvoering en ouderverstoting door de moeder.
Het gaat soms goed en dan zijn er periodes dat de kinderen worden weggehouden van hun vader.
De afgelopen 3 jaar waren zwaar (en vaak ook leuk!) Na een mentale breakdown en daarop volgende burn out is mijn partner bij mij komen wonen met aanhouden van de eigen woning voor de weekenden/weken/vakanties periodes met zijn kinderen. Dat leek ons verstandig zodat ze niet in hun kwetsbare situatie heen en weer gesleep zouden worden. We doen wel dagjes uit of sporadisch logeren met alle kinderen.
Mijn puber kreeg te maken met een depressie en moeilijkheden op school. Daarvoor is er zelfs ontheffing van de leerplicht om zich te richten op herstel. Er is in ons gezin/huis op dit moment sprake van vrijwillige hulp door een wijkteam hiervoor omdat dochter zichzelf ook beschadigde en ruzies uit de hand liepen waarbij ze uiteindelijk ook een paar keer tijdelijk niet thuis heeft gewoond. Dit waren periodes van 4 weken bij haar vader of toenmalig vriendje.
Op dit moment gaat het goed met mijn dochter.
Mijn partner is altijd behulpzaam en supportive richting mijn dochter geweest.
Er is een periode geweest dat het toenmalig vriendje van dochter niet thuis kon wonen en die heeft een maand of drie hier gebivakkeerd. Wat gezellig was, maar ook wel “veel” zo nu en dan. Ik voelde wel dat ik veel van mijn eigen ruimte moest inleveren en ben ook opgelucht dat hij weer zijn eigen plek heeft.
Mijn jongste van 10 is een gezonde, drukke kerel die momenteel wel onderzocht word op ADHD.
Afijn. Dit is een beetje mijn bagage op dit moment, echter in verhouding tot een jaar geleden zit ik in een rustig vaarwater en voel ik mij goed en gaat het met mijn gezin ook goed. Ik ben gelukkig.
Tot twee weken geleden. Kind van partner is na wederom maanden van weghouden van vader door de moeder, zo ontzettend boos geworden en onhandelbaar dat dit geresulteerd heeft tot tussenkomst van politie en veilig thuis/jeugdzorg. Voorlopig kan kind niet zomaar terug naar de moeder. Omdat kind momenteel 2 weken vakantie heeft, is mijn partner nu in zijn eigen huis en zorgt voor kind met ondersteuning van zijn moeder/oma van kind.
En jullie voelen het misschien al aankomen, omdat partner nog herstellende is van zware burn-out en in een emdr traject zit, is mij gevraagd voorlopig zowel partner als zijn kind in huis te nemen zodat hij ontzien kan worden op bepaalde momenten.
En ik zie het dus niet zitten. Ik merk aan mijn partner dat hij fantaseert over met zijn allen in mijn huis wonen, dat zijn kind helemaal weer de oud wordt en iedereen lang en gelukkig leeft.
Echter zie ik dus behoorlijk wat beren op de weg en met name voor mijn eigen kinderen. En mijn eigen welzijn. En dat mijn vrijheid en ruimte beperkt word. En ik opdraai voor 24/7
zorg terwijl ik een eigen bedrijf en baan heb. En wat als het kind zo’n trauma heeft dat er echt professionele hulp nodig is die ik niet kan bieden? Of een gevaar vormt voor mijn kinderen?
Ik heb aangegeven dat ik een logeerpartij van een dag of 4/5 echt heel leuk vind, echter wil ik niet de volledige zorg over een kind met complex trauma/gedrag terwijl het net een beetje op de rit is met mijn eigen dochter en ik ook nog de 10 jarige moet begeleiden in een adhd traject.
Ik ben het gesprek aangegaan met mijn partner, dat kan ook want onze relatie is gewoon goed en we kunnen alles delen, toch is hij teleurgesteld en had andere verwachtingen. Ze komen i.i.g. logeren, ik heb duidelijk aangegeven geen verwachtingen te willen scheppen over pertinent hier wonen etc.
Ik voel mij schuldig en sterk tegelijk omdat ik mijn grenzen heb aangegeven.
Heb ik hier goed aan gedaan? Of had ik gewoon hier wel in mee moeten gaan.
Sinds 6 jaar een relatie. Beide twee kinderen uit een eerdere relatie. Ik een puber van 17 en kind van 10, hij twee kinderen onder de 8 jaar.
Omgang met de vader van mijn kinderen verloopt redelijk soepel, omgang met de moeder en de omgangsregeling met zijn kinderen loopt stroef. Dit heeft o.a. te maken gehad met kinderontvoering en ouderverstoting door de moeder.
Het gaat soms goed en dan zijn er periodes dat de kinderen worden weggehouden van hun vader.
De afgelopen 3 jaar waren zwaar (en vaak ook leuk!) Na een mentale breakdown en daarop volgende burn out is mijn partner bij mij komen wonen met aanhouden van de eigen woning voor de weekenden/weken/vakanties periodes met zijn kinderen. Dat leek ons verstandig zodat ze niet in hun kwetsbare situatie heen en weer gesleep zouden worden. We doen wel dagjes uit of sporadisch logeren met alle kinderen.
Mijn puber kreeg te maken met een depressie en moeilijkheden op school. Daarvoor is er zelfs ontheffing van de leerplicht om zich te richten op herstel. Er is in ons gezin/huis op dit moment sprake van vrijwillige hulp door een wijkteam hiervoor omdat dochter zichzelf ook beschadigde en ruzies uit de hand liepen waarbij ze uiteindelijk ook een paar keer tijdelijk niet thuis heeft gewoond. Dit waren periodes van 4 weken bij haar vader of toenmalig vriendje.
Op dit moment gaat het goed met mijn dochter.
Mijn partner is altijd behulpzaam en supportive richting mijn dochter geweest.
Er is een periode geweest dat het toenmalig vriendje van dochter niet thuis kon wonen en die heeft een maand of drie hier gebivakkeerd. Wat gezellig was, maar ook wel “veel” zo nu en dan. Ik voelde wel dat ik veel van mijn eigen ruimte moest inleveren en ben ook opgelucht dat hij weer zijn eigen plek heeft.
Mijn jongste van 10 is een gezonde, drukke kerel die momenteel wel onderzocht word op ADHD.
Afijn. Dit is een beetje mijn bagage op dit moment, echter in verhouding tot een jaar geleden zit ik in een rustig vaarwater en voel ik mij goed en gaat het met mijn gezin ook goed. Ik ben gelukkig.
Tot twee weken geleden. Kind van partner is na wederom maanden van weghouden van vader door de moeder, zo ontzettend boos geworden en onhandelbaar dat dit geresulteerd heeft tot tussenkomst van politie en veilig thuis/jeugdzorg. Voorlopig kan kind niet zomaar terug naar de moeder. Omdat kind momenteel 2 weken vakantie heeft, is mijn partner nu in zijn eigen huis en zorgt voor kind met ondersteuning van zijn moeder/oma van kind.
En jullie voelen het misschien al aankomen, omdat partner nog herstellende is van zware burn-out en in een emdr traject zit, is mij gevraagd voorlopig zowel partner als zijn kind in huis te nemen zodat hij ontzien kan worden op bepaalde momenten.
En ik zie het dus niet zitten. Ik merk aan mijn partner dat hij fantaseert over met zijn allen in mijn huis wonen, dat zijn kind helemaal weer de oud wordt en iedereen lang en gelukkig leeft.
Echter zie ik dus behoorlijk wat beren op de weg en met name voor mijn eigen kinderen. En mijn eigen welzijn. En dat mijn vrijheid en ruimte beperkt word. En ik opdraai voor 24/7
zorg terwijl ik een eigen bedrijf en baan heb. En wat als het kind zo’n trauma heeft dat er echt professionele hulp nodig is die ik niet kan bieden? Of een gevaar vormt voor mijn kinderen?
Ik heb aangegeven dat ik een logeerpartij van een dag of 4/5 echt heel leuk vind, echter wil ik niet de volledige zorg over een kind met complex trauma/gedrag terwijl het net een beetje op de rit is met mijn eigen dochter en ik ook nog de 10 jarige moet begeleiden in een adhd traject.
Ik ben het gesprek aangegaan met mijn partner, dat kan ook want onze relatie is gewoon goed en we kunnen alles delen, toch is hij teleurgesteld en had andere verwachtingen. Ze komen i.i.g. logeren, ik heb duidelijk aangegeven geen verwachtingen te willen scheppen over pertinent hier wonen etc.
Ik voel mij schuldig en sterk tegelijk omdat ik mijn grenzen heb aangegeven.
Heb ik hier goed aan gedaan? Of had ik gewoon hier wel in mee moeten gaan.
woensdag 30 april 2025 om 11:51
Dank je wel.Rooss4.0 schreef: ↑30-04-2025 11:46Ik vind dat je het heel helder ziet en dat vind ik knap van je want het zal beslist een wissel trekken op jullie relatie. Je laat je vriend (en kind) dan ook niet vallen, je ondersteunt daar waar jij ondersteuning kunt bieden maar het gros zal op zijn bord terecht komen en daar mag hij zelf een slinger aan geven.
Ik hoop dat het jullie gaat lukken om een mooie balans te vinden tussen samenzijn en afstand. Ik zou willen aanraden daar zoveel mogelijk consistentie in te zoeken, goed voor de kinderen maar ook goed voor hem, dan weet hij wanneer hij de zorg even kan delen met jou mits jij daar voldoende energie en zin in/voor hebt.
Ik hoop dat het ons lukt. Anderzijds merk ik behoorlijk veel onrust en verdriet bij mijzelf omdat ik het gevoel heb dat het ook einde relatie zou kunnen betekenen.
En dan is mijn mantra en verstand wel; kinderen gaan voor.
Ergens vind ik voor mijzelf echt zwaar klote omdat ik wel heel blij en gelukkig ben in de relatie zoals deze tot voor kort was. Voor mijn gevoel is dat over en komt dat niet meer terug. En ik ga dat missen. Het samenzijn.
woensdag 30 april 2025 om 11:52
Dat hoop ik ook en ik zal daar alle steun in bieden.NomenNesci0 schreef: ↑30-04-2025 11:49To, de moeder heeft recht om op haar woorden terug te komen. Eerlijk gezegd hoop ik voor dit meisje dat er uiteindelijk een situatie ontstaat waarbij beide ouders genoeg draagkracht hebben (terug ontwikkeld) om samen het ouderschap vorm te geven. Ik hoop dat je vriend hulpverlening met beide armen omarmt voor zijn kinderen, zodat beide ouders de beste ouders kunnen zijn binnen hun mogelijkheden.
woensdag 30 april 2025 om 11:54
Het is ook klote, ik snap je gevoel. Maar trek geen overhaaste conclusies, het is heel goed mogelijk dat jullie wel degelijk een modus vinden die heel goed bij jullie past.
Ik lat zelf ruim 7 jaar, mijn vriend woont 1,5 uur rijden bij mij vandaan dus we moeten altijd een beetje moeite doen om elkaar te zien. Dat lukt echt wel als de relatie dat waard is.
Nu heb ik niet de kinderstruggles (meer) zoals jullie dus mijn situatie is natuurlijk wel anders maar het is nog niet verloren! Blijf praten.
.
woensdag 30 april 2025 om 12:05
Ik ga mijn best absoluut doen.Rooss4.0 schreef: ↑30-04-2025 11:54Het is ook klote, ik snap je gevoel. Maar trek geen overhaaste conclusies, het is heel goed mogelijk dat jullie wel degelijk een modus vinden die heel goed bij jullie past.
Ik lat zelf ruim 7 jaar, mijn vriend woont 1,5 uur rijden bij mij vandaan dus we moeten altijd een beetje moeite doen om elkaar te zien. Dat lukt echt wel als de relatie dat waard is.
Nu heb ik niet de kinderstruggles (meer) zoals jullie dus mijn situatie is natuurlijk wel anders maar het is nog niet verloren! Blijf praten.
Het vliegt mij zo nu en dan een beetje aan en het is echt een stap terug.
Vriend zei gisteren; als ik weer in X ga wonen, dan rijd ik nadat ik dochter naar school heb gebracht naar het werk in onze woonplaats en dan kom ik ‘s avonds eten en ga dan weer terug om haar van de opvang te halen. Komt goed.
En toen dacht ik; ja, dat is het gewoon niet. Uurtje per dag eten, jij elke dag 3 uur in de auto. Wat is dat dan voor relatie?
woensdag 30 april 2025 om 12:45
DonnaDo schreef: ↑30-04-2025 11:51Dank je wel.
Ik hoop dat het ons lukt. Anderzijds merk ik behoorlijk veel onrust en verdriet bij mijzelf omdat ik het gevoel heb dat het ook einde relatie zou kunnen betekenen.
En dan is mijn mantra en verstand wel; kinderen gaan voor.
Ergens vind ik voor mijzelf echt zwaar klote omdat ik wel heel blij en gelukkig ben in de relatie zoals deze tot voor kort was. Voor mijn gevoel is dat over en komt dat niet meer terug. En ik ga dat missen. Het samenzijn.
Wanhoop niet te snel, er is ook in deze nieuwe situatie vast wel een modus te vinden waarin het mogelijk is om jullie relatie voort te zetten. Je hebt in elk geval een besluit genomen dat zorgt voor zoveel mogelijk stabiliteit, en dat zal ook jullie relatie goed doen.
woensdag 30 april 2025 om 13:06
nee lieverd. maar omdat je het vraagt wil ik het je best even uitleggen.
Een kind heeft een stabiele basis nodig. Mam is vast heel lief, maar bewezen ongeschikt tot op dit moment. nu gaat papa zijn dochter leren kennen en ondanks de onrust met de kinderen van TO lees ik dat ze allebei deze meid die stabiele plek willen geven waar een kind zoveel behoefte aan heeft.
álles moet eraan gelegen zijn om een kind contact te laten hebben met beide ouders, maar laat dat dan aub gebeuren vanuit die stabiliteit. en die is zoals het er nu uitziet bij pa en weekendjes/vakanties ook bij stiefmoeder, niet bij moeder.
gaat moeder weer beter dan kan ze op visite, weekendjes en vakanties daarheen, maar gun zo'n kind haar basis ipv het kind over te slaan en alleen naar de rechten/wensen van ouders te kijken.
dat is wat ik bedoelde.
En doooooor!
woensdag 30 april 2025 om 13:25
Mooi dat hij een plan heeft. Een minimaal plan qua tijd samen maar desondanks een plan waaruit zijn intentie spreekt je te zien. Misschien niet zo lang mogelijk maar zo vaak en regelmatig mogelijk. Daar is ook wat voor te zeggen. Als je die dag veel te bespreken hebt dan kan je hem ook bellen terwijl hij in de file staat. Ik zou sowieso ook meer gaan inzetten op verbinding zoeken op nieuwe manieren. Elkaar wat vaker een extra lief berichtje sturen of fotootje. Of een briefje in zijn jas doen etc. Uiteindelijk ga je ook wel manieren vinden om elkaar efficiënter en dus langer te zien. Soms zal ze ook bij een vriendinnetje blijven eten na school en hoeft er niemand te haasten. Misschien kan zijn werk nog anders ingericht worden. Dat gebeurt niet totdat de noodzaak er is en dan moet je eens zien wat er allemaal geregeld kan worden. Zorgverlof misschien, werken vanuit 'huis'.DonnaDo schreef: ↑30-04-2025 12:05Ik ga mijn best absoluut doen.
Vriend zei gisteren; als ik weer in X ga wonen, dan rijd ik nadat ik dochter naar school heb gebracht naar het werk in onze woonplaats en dan kom ik ‘s avonds eten en ga dan weer terug om haar van de opvang te halen. Komt goed.
En toen dacht ik; ja, dat is het gewoon niet. Uurtje per dag eten, jij elke dag 3 uur in de auto. Wat is dat dan voor relatie?
woensdag 30 april 2025 om 13:42
Het is wel erg minimaliseren. Niet verkeerd bedoeld. Van 3 jaar samenwonen naar bellen in de file en briefjes in de jaszak.quasi-onschuldig schreef: ↑30-04-2025 13:25Mooi dat hij een plan heeft. Een minimaal plan qua tijd samen maar desondanks een plan waaruit zijn intentie spreekt je te zien. Misschien niet zo lang mogelijk maar zo vaak en regelmatig mogelijk. Daar is ook wat voor te zeggen. Als je die dag veel te bespreken hebt dan kan je hem ook bellen terwijl hij in de file staat. Ik zou sowieso ook meer gaan inzetten op verbinding zoeken op nieuwe manieren. Elkaar wat vaker een extra lief berichtje sturen of fotootje. Of een briefje in zijn jas doen etc. Uiteindelijk ga je ook wel manieren vinden om elkaar efficiënter en dus langer te zien. Soms zal ze ook bij een vriendinnetje blijven eten na school en hoeft er niemand te haasten. Misschien kan zijn werk nog anders ingericht worden. Dat gebeurt niet totdat de noodzaak er is en dan moet je eens zien wat er allemaal geregeld kan worden. Zorgverlof misschien, werken vanuit 'huis'.
Daarnaast zit mijn vriend al 2 jaar in een burn-out en is net begonnen met een stukje therapeutisch terugkeren in een fysiek beroep. Dus nee. Thuiswerken kan ook niet.
Tis wat het is. Al krijg ik met vlagen wel meer de neiging de pleister er nu gelijk maar af te trekken en ermee te stoppen. Dan kan iedereen met wat minder bagage verder.
Ik zie het vandaag gewoon ff niet.
woensdag 30 april 2025 om 14:26
Doe ik. Dank je wel.dweedledee schreef: ↑30-04-2025 14:14Niet vanuit tijdelijke emoties, permanente beslissingen nemen.
Doe even een stapje terug en ga iets leuks doen ter afleiding.
woensdag 30 april 2025 om 15:14
Sorry, ik wilde het niet bagatelliseren maar zo komt het wel over begrijp ik. Het is natuurlijk ook gewoon kut en onzeker. Het is ook niet eerlijk dat je verstandige beslissingen maakt die goed zijn voor de belangrijke mensen in je leven en dat je tegelijkertijd het gevoel hebt ze teleur te stellen en zelf ook niet bepaald beloond wordt. Er staat geen fanfare voor de deur, je krijgt geen check of gouden beker ookal heb je niks verkeerd gedaan en juist alle mogelijke inzet getoond. Het is een offer. Zoals zo vaak in ouderschap komen jouw behoeftes pas ergens op de laatste plaats. Ik denk dat je daar ook teleurgesteld over mag zijn. Ik hoopte met mijn vorige post wat gerust te stellen dat situaties soms verbeteren onder druk op manieren die je vooraf niet kan voorzien. Dat denk ik wel nog steeds maar leg dat maar ergens naast je neer voor wanneer je het wel weer durft te geloven. Misschien kun je jezelf de komende tijd op andere manieren meer tegemoet komen? Zijn er dingen die je nu niet doet die eigenlijk best wel kunnen of mogen en kun je die gaan onderzoeken? Doe dat 'ding' wel, meld je wel aan voor dat online gebeuren. Haal de hobby weer eens uit de lade. Als je geld hebt, geef het eens aan jezelf uit. Als je tijd hebt besteed je dat aan, juist, jezelf. Ben lief voor jezelf en laat anderen lief zijn voor jou.
woensdag 30 april 2025 om 15:26
Snap ik heel goed, het is ook stom!
Ik vind zijn plan om elke dag bij jou te komen eten veel te belastend eigenlijk voor jullie beiden. Waarom niet gewoon de weekenden samen zijn met alle kinderen? En wellicht af en toe een dag oppas zodat jullie 2-tijd hebben?
Het is wennen maar niet onmogelijk. Door mijn vriends´ baanverandering een poos geleden zien wij elkaar doordeweeks ook niet meer, dat was best even wennen maar eigenlijk vind ik de rust nu heel lekker. De weekenden zijn voor ons, de rest van de week is voor andere dingen.
.
woensdag 30 april 2025 om 15:28
Dat zou echt zinloos zijn, op die manier van een kind afstand doen heeft geen officiële waarde gelukkig. Ik denk dat vader zijn energie beter op zijn kinderen kan richten.
woensdag 30 april 2025 om 15:30
Wat lief, dank je wel.quasi-onschuldig schreef: ↑30-04-2025 15:14Sorry, ik wilde het niet bagatelliseren maar zo komt het wel over begrijp ik. Het is natuurlijk ook gewoon kut en onzeker. Het is ook niet eerlijk dat je verstandige beslissingen maakt die goed zijn voor de belangrijke mensen in je leven en dat je tegelijkertijd het gevoel hebt ze teleur te stellen en zelf ook niet bepaald beloond wordt. Er staat geen fanfare voor de deur, je krijgt geen check of gouden beker ookal heb je niks verkeerd gedaan en juist alle mogelijke inzet getoond. Het is een offer. Zoals zo vaak in ouderschap komen jouw behoeftes pas ergens op de laatste plaats. Ik denk dat je daar ook teleurgesteld over mag zijn. Ik hoopte met mijn vorige post wat gerust te stellen dat situaties soms verbeteren onder druk op manieren die je vooraf niet kan voorzien. Dat denk ik wel nog steeds maar leg dat maar ergens naast je neer voor wanneer je het wel weer durft te geloven. Misschien kun je jezelf de komende tijd op andere manieren meer tegemoet komen? Zijn er dingen die je nu niet doet die eigenlijk best wel kunnen of mogen en kun je die gaan onderzoeken? Doe dat 'ding' wel, meld je wel aan voor dat online gebeuren. Haal de hobby weer eens uit de lade. Als je geld hebt, geef het eens aan jezelf uit. Als je tijd hebt besteed je dat aan, juist, jezelf. Ben lief voor jezelf en laat anderen lief zijn voor jou.
woensdag 30 april 2025 om 15:31
Ja, het voelt stom en ik zie ff alleen beren op de weg.Rooss4.0 schreef: ↑30-04-2025 15:26Snap ik heel goed, het is ook stom!
Ik vind zijn plan om elke dag bij jou te komen eten veel te belastend eigenlijk voor jullie beiden. Waarom niet gewoon de weekenden samen zijn met alle kinderen? En wellicht af en toe een dag oppas zodat jullie 2-tijd hebben?
Het is wennen maar niet onmogelijk. Door mijn vriends´ baanverandering een poos geleden zien wij elkaar doordeweeks ook niet meer, dat was best even wennen maar eigenlijk vind ik de rust nu heel lekker. De weekenden zijn voor ons, de rest van de week is voor andere dingen.
Komt tijd, komt raad. Ik zal ermee moeten dealen.
woensdag 30 april 2025 om 15:45
Tot hoe laat wil hij dat meisje wel niet op de op mag laten? En is dat wenselijk?DonnaDo schreef: ↑30-04-2025 12:05Ik ga mijn best absoluut doen.
Heeft hij een hulpverlener waar hij dit soort plannen mee bespreekt? En zit jij ook wel eens bij die gesprekken?
Er komt vast een mooie balans

En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
woensdag 30 april 2025 om 16:07
Ja, je leven zal er compleet anders uit gaan zien. Maar wellicht is dat zo verkeerd nog niet. En kom je erachter dat er veel meer mogelijk is dan je denkt. Of dat er toch te weinig overblijft voor jullie om bij elkaar te blijven. En ook dat is dan niet verkeerd. Er komt in ieder geval meer afstand en daarmee ook meer kans om goed helder te krijgen of de relatie ook zo nog fijn genoeg gaat zijn voor je. De tijd zal het leren. Voor nu kun je eigenlijk niet weten hoe het gaat lopen. Dus zou ik zeggen geniet zoveel mogelijk van het samenwonen voorlopig nog.DonnaDo schreef: ↑30-04-2025 13:42Het is wel erg minimaliseren. Niet verkeerd bedoeld. Van 3 jaar samenwonen naar bellen in de file en briefjes in de jaszak.
Daarnaast zit mijn vriend al 2 jaar in een burn-out en is net begonnen met een stukje therapeutisch terugkeren in een fysiek beroep. Dus nee. Thuiswerken kan ook niet.
Tis wat het is. Al krijg ik met vlagen wel meer de neiging de pleister er nu gelijk maar af te trekken en ermee te stoppen. Dan kan iedereen met wat minder bagage verder.
Ik zie het vandaag gewoon ff niet.
woensdag 30 april 2025 om 16:09
To ik zou proberen het ook positief te zien. De afgelopen 3 jaar zijn heel erg zwaar geweest. Jouw beide kinderen hebben problemen (gehad). En dan is een rustige en stabiele thuissituatie heel belangrijk. Jouw partner heeft zijn eigen problemen. Dat heeft weer invloed op andere gezinsleden. En waar bleef jijzelf in dit hele verhaal? Zie deze stap als een periode met meer tijd en rust voor jezelf en jouw kinderen. Niet continu rekening hoeven houden met je partner. Maar tijd om je eigen dingen te gaan doen. Dus iedere dag eten zou ik niet afspreken. Dat is wellicht niet eens haalbaar en jullie moeten dan nog rekening houden met zijn schema.
Uiteindelijk kan je een relatie invullen zoals jullie dat willen. Er zijn tal van vormen. Van 25/7 samen tot elkaar 1x per week zien. Ga gewoon rustig kijken hoe alles verloopt voor je een beslissing neemt. En ga een eigen leven opbouwen met vrienden en hobby's of sport. Even tijd voor jezelf.
Uiteindelijk kan je een relatie invullen zoals jullie dat willen. Er zijn tal van vormen. Van 25/7 samen tot elkaar 1x per week zien. Ga gewoon rustig kijken hoe alles verloopt voor je een beslissing neemt. En ga een eigen leven opbouwen met vrienden en hobby's of sport. Even tijd voor jezelf.
woensdag 30 april 2025 om 16:44
Wat heeft een dergelijke verklaring dan voor juridische waarde volgens jou?broadway schreef: ↑30-04-2025 08:08Wat fijn dat het goed ging!
nu allemaal pas op de plaats en tijd voor vader en dochter om elkaar te leren kennen en een band te krijgen.
fijn dat ze bij jullie terecht kan!
en laat moeder even zwart op wit zetten dat ze haar dochter niet meer wil. dat scheelt gedoe als ze straks ineens weer haar ogen opent.
woensdag 30 april 2025 om 18:13
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg, lijkt me nou niet bepaald zo'n lekker geborgen gevoel geven voor dat meisje, dat je vader het belangrijker vindt om met z'n andere gezin te eten dan met jou. Lijkt mij een nogal onzalig plan.
Ik denk echt dat jullie beter eerst even terug naar de basis kunnen gaan: hij in zijn huis met zijn kind en jij in jouw huis met jouw kinderen. Dat is niet wat jullie hadden voorzien en ook niet waar jullie nu om staan te springen maar wel wat nu het meeste rust geeft voor iedereen. En dan vanuit die rust kunnen jullie allebei de boel helderder overdenken en duidelijker voelen en dan stapje voor stapje wat dingen afstemmen en uitproberen.
woensdag 30 april 2025 om 18:22
Precies dit.S-Groot schreef: ↑30-04-2025 18:13Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg, lijkt me nou niet bepaald zo'n lekker geborgen gevoel geven voor dat meisje, dat je vader het belangrijker vindt om met z'n andere gezin te eten dan met jou. Lijkt mij een nogal onzalig plan.
Ik denk echt dat jullie beter eerst even terug naar de basis kunnen gaan: hij in zijn huis met zijn kind en jij in jouw huis met jouw kinderen. Dat is niet wat jullie hadden voorzien en ook niet waar jullie nu om staan te springen maar wel wat nu het meeste rust geeft voor iedereen. En dan vanuit die rust kunnen jullie allebei de boel helderder overdenken en duidelijker voelen en dan stapje voor stapje wat dingen afstemmen en uitproberen.
En dan vind je als alles stabiel is wel weer een weg om met elkaar om te gaan of je komt er achter dat het toch niet meer werkt. Dat hoef je nu niet overhaast te beslissen.
Die vader moet eerst maar zelf zorgen voor een basis voor dat meisje, want anders ben jij dat binnen de kortste keren en dan heb je helemaal het gevoel dat je niet meer terug kunt. Die vader lijkt nu al meer naar jou te hangen dan naar zijn eigen kind. Super onaantrekkelijk.
woensdag 30 april 2025 om 23:19
Ik word al moe als ik het lees, laat staan iemand die een burn out heeft.DonnaDo schreef: ↑30-04-2025 12:05Ik ga mijn best absoluut doen.
Ziet hij de dingen wel helder? Want zijn idee dat jullie allemaal als 1 happy family samen zouden wonen was ook wat eh...minder realistisch.
donderdag 1 mei 2025 om 06:52
Geef het een beetje tijd. Jullie gaan gewoon LATten zoals zo veel koppels doen. Voor jullie voelt het als een stap terug. Voor veel koppels is het gewoon normaal. Tijd gaat raad geven. Het zit er dik in dat je gewoon een gevoel van herwonnen vrijheid gaat ervaren en op een dag blij gaat zijn met de extra tijd die je gaat hebben voor jezelf.
Het is iets zoals zo veel mensen moeten doormaken die kinderen hebben en gaan scheiden. Co-ouderschap voelt eerst aan als de hel en nadien ga je je leven er naar plannen. 'De ene week kan ik met vriendinnen afspreken, vaker naar yoga, komt nieuwe vriend hier in't weekend logeren en de andere week is mijn kind er.'
Jullie kunnen elk weekend en elke vakantie samen doorbrengen en elke dag 's avonds even bellen en de dag samen overlopen. Het zou wel eens gewoon heel erg kunnen wennen.
En dan nog zal tijd raad geven... De situatie kan altijd veranderen. Alle kanten op.
Het is iets zoals zo veel mensen moeten doormaken die kinderen hebben en gaan scheiden. Co-ouderschap voelt eerst aan als de hel en nadien ga je je leven er naar plannen. 'De ene week kan ik met vriendinnen afspreken, vaker naar yoga, komt nieuwe vriend hier in't weekend logeren en de andere week is mijn kind er.'
Jullie kunnen elk weekend en elke vakantie samen doorbrengen en elke dag 's avonds even bellen en de dag samen overlopen. Het zou wel eens gewoon heel erg kunnen wennen.
En dan nog zal tijd raad geven... De situatie kan altijd veranderen. Alle kanten op.
donderdag 1 mei 2025 om 07:26
Die vader stelt zijn kind voorop, geloof mij maar. En dat vind ik alleen maar fijn. De reden dat hij “aan mij hangt” is omdat wij ons leven de afgelopen jaren hebben vormgegeven om de instabiele omgangsregeling en het weinig zien van zijn kinderen en op het moment dat daar enige berusting in kwam, is de zaak nogal gedraaid en moet hij zijn/ons leven op zijn kop zetten omdat hij juist voor zijn kind wil zorgen. Dat is hier niet eens een punt van discussie. Wat er wel is, is verdriet en onzekerheid over hoe nu verder.ldp schreef: ↑30-04-2025 18:22Precies dit.
En dan vind je als alles stabiel is wel weer een weg om met elkaar om te gaan of je komt er achter dat het toch niet meer werkt. Dat hoef je nu niet overhaast te beslissen.
Die vader moet eerst maar zelf zorgen voor een basis voor dat meisje, want anders ben jij dat binnen de kortste keren en dan heb je helemaal het gevoel dat je niet meer terug kunt. Die vader lijkt nu al meer naar jou te hangen dan naar zijn eigen kind. Super onaantrekkelijk.
Ik vind dat niet raar. Mijn vriend is een een goed mens die een hoop pech en verdriet en woede heeft moeten verstouwen en we hebben een redelijk gelukkige modus gevonden waarin dat een plekje kreeg. Nu moet hij er voor zijn kind zijn. Hij heeft daar geen seconde over getwijfeld en al het andere zal op de tweede plaats komen. Ook ik. Ik snap dat.
Ik snap ook dat je als mens -ik doe dat ook- misschien met onrealistische ideeën komt om toch een stukje te behouden van wat nu bekend en vertrouwd terrein is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in