Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 877 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
BosZonnebloemen schreef:
04-06-2025 09:25
Hoe kom je daar nu bij ? De coalitiepartners wilden niet dat hij minister president zou worden en zouden dan geen coalitie hebben gevormd (op BBB na).

Dat hij intelligenter is dan Trump geloof ik wel.

Nou vooruit. Hij had op z'n minst z'n eigen minister president wat minder kunnen tegenwerken. Self sabotage. Wilders wil helemaal niet regeren.
Purrmaid schreef:
03-06-2025 09:47
Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou denken als jij maar exact wat jij hierboven zegt :biggrin:
Wel interessant dat een en dezelfde stem een verschillend gewicht zou hebben.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
04-06-2025 09:33
Vooral knappe dochters. Lelijke dochters hoeven zich geen zorgen te maken.
Duh, maar Nana Mouskouri kan alleen maar knappe dochters hebben natuurlijk.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Taskmaster schreef:
04-06-2025 09:27
Ah, jij denkt dat stikstof een links verzinsel is? Na jou de zondvloed! Typisch een rechtse stemmer.

Aahhh dus alle rechtse stemmers ontkennen het stikstofprobleem? Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat alle linkse stemmers klimaatgekkies zijn.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
04-06-2025 09:43
Aahhh dus alle rechtse stemmers ontkennen het stikstofprobleem? Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat alle linkse stemmers klimaatgekkies zijn.
Af, koest.
Dit was een reactie op iemand die idd het stikstofprobleem als linkse hobby zag.
En ja, dat is wat veel/sommige rechtse stemmers denken, dus daarmee is deze forumster 'typisch' rechts.
Gelukkig zijn niet alle rechtse stemmers zo.

Hannah Arendt
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 23:36
Hoe kom jij op het idee dat asielzoekers niet menselijk behandeld worden nu?

Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil hier toch op antwoorden. Ik heb een rondleiding gehad op een tijdelijke noodopvang. Die wordt jaarlijks voor een paar maanden opgebouwd en weer afgebroken. Kost veel meer geld dan een gewone opvanglocatie. En het is een verschrikking. Ik vind het niet menselijk om mensen in grote tenten op te vangen. Tenten waarin slaaphokjes zijn gecreeerd voor 6 personen (3 stapelbedden), met tussen die slaaphokjes hele dunne wandjes van 2m hoog. Met toiletten en douches zoals je ze ook op festivals ziet. Een locatie waar ze niet langer dan 3 maanden kunnen blijven, dan moeten ze weer door naar de zoveelste tijdelijke plek.

Overigens heeft de omgeving maar heel weinig overlast van deze opvanglocatie. Ik vind het schandalig hoe dit kabinet het schrikbeeld voor een AZC heeft verergerd, waardoor er overal zo geprotesteerd wordt. Ik heb jarenlang op slechts enkele kilometers afstand van een AZC gewoond en de enige overlast die ik ervaarde was dat ze het fietsen niet zo goed machtig waren en daarom nogal slingerden, waardoor het uitkijken was bij het inhalen.
Coffee is never my cup of tea
Ik had dit in het Faber-topic geplaatst, maar past hier misschien beter: wat ik me wel afvraag bij alle bewindslieden: wie gaat het volgende ronde nog willen? Agema's mond is open gevallen toen ze de kennis en kunde bij de ambtenaren zag, Wiersma heeft ontdekt dat het nog niet zo simpel is boeren tevreden te stemmen, Faber ziet dat ze niks voor mekaar krijgt, Van der Plas heeft ontdekt dat regeren lastiger is dan roepen, Van Vroonhoven heeft geen partij meer......

Sowieso al die populisten die nu aan de macht zijn geweest en zien dat het echt niet anders kon dan ze al eerder te horen hadden gekregen: wat gaan die nu roepen tegen hun achterban? Wat kunnen ze nog beloven nu ze achter de schermen hebben gezien dat ze in Brussel worden uitgelachen wanneer ze daar 'met de vuist op tafel slaan' of stikstofreductie niet mogelijk is zonder (gedwongen) uitkoop? Wat gaan ze nu nog geloofwaardig kunnen beloven?
Tavistock, ik denk dat ze gewoon weer van alles beloven, daarmee stemmen trekken en dan weer niks voor elkaar krijgen.
Zolang teveel mensen blijven geloven dat wat bijv Wilders roep wel zou kunnen, zijn we nog niet van dit circus af.

Hannah Arendt
Bonte_specht schreef:
03-06-2025 19:32
Was Viva maar een afspiegeling van Nederland.
Ik ga weer PvdD stemmen.
Gelukkig is het maar een forum!
Graze schreef:
03-06-2025 23:28
Ik vind het niks gek dat er zoveel problemen zijn bij Ter Apel. Het is daar gewoon te druk, te overvol en als je al niet depressief bent dan wordt je dat daar wel. 0 privacy, geen hulp bij het verwerken van je trauma's die in zo'n situatie denk ik alleen maar erger worden. Het is gewoon een grote broedplaats voor problemen. Ik denk dat we al minder problemen zouden hebben als niet iedere asielzoekers of vluchteling verplicht langs Ter Apel moeten, vraag me zowiezo af waarom er maar een aanmeld centrum is waar iederen heen moet. Dat lijkt misschien efficiënt maar met zulke aantallen van mensen die opvang en hulp nodig hebben...
Daarom is verspreiden ook niet wat PVV wil want dan worden asielzoekers verspreid over Nederland wat er automatisch voor zorgt dat er minder problemen zijn. De PVV wil juist problemen onder asielzoekers.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
04-06-2025 10:26
Daarom is verspreiden ook niet wat PVV wil want dan worden asielzoekers verspreid over Nederland wat er automatisch voor zorgt dat er minder problemen zijn. De PVV wil juist problemen onder asielzoekers.
Precies.
Een asielcrisis creëren.

Hannah Arendt
Dala schreef:
03-06-2025 23:39
Jij vindt dat het prima loopt in Ter Apel?
Ja toch? Gezellig hutje mutje bij elkaar.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
04-06-2025 10:30
Ja toch? Gezellig hutje mutje bij elkaar.
Maar dat ligt niet aan de mensonterende omstandigheden. :roll:

Hannah Arendt
Solomio schreef:
04-06-2025 10:23
Tavistock, ik denk dat ze gewoon weer van alles beloven, daarmee stemmen trekken en dan weer niks voor elkaar krijgen.
Zolang teveel mensen blijven geloven dat wat bijv Wilders roep wel zou kunnen, zijn we nog niet van dit circus af.

Gedeeltelijk denk ik dat ook, en bij PVV zou dat ook nog wel kunnen werken. Maar de BBB? Die heeft duidelijk aan de knoppen gezeten en ook niks voor elkaar gekregen. Hoe gaan de boeren hen nog geloven? Als Wilders slim is, en dat is hij best, pakt hij hen nu in met alleenmacht-praatjes.

Ik ben zo benieuwd of Coenradi en Agema nog iets gaan melden over de werkwijze van Wilders en de PVV. Zij moeten toch zó ontiegelijk teleurgesteld zijn en genoeg hebben om over uit de school te klappen?
dubbel
Tavistock schreef:
04-06-2025 07:52
Ik heb het gevoel dat die enorme aversie, eerst tegen Kaag en nu tegen Timmermans, opgewekt en versterkt wordt door het gescheld van Wilders. Die noemde haar stelselmatig ‘heks’ en hem ‘doodeng’. En dat vervolgens door een echt leger van volgers, maar ook een trollenleger herhaald en aangevuld met allerlei nepnieuws. Al dan niet met hulp van Rusland die overal in Europa probeert landen te destabiliseren.

Daarom hoop ik zo snel mogelijk verkiezingen , dan is er zo kort mogelijk inmenging van Rusland (en tegenwoordig ook Amerika helaas) mogelijk.
Ik heb ook het idee dat het vooral beeldvorming is vanuit Wilders, keurig voorgedragen uit het script van grote voorbeeld Trump om te demoniseren. Ik zag Timmermans gisteren naast Coenradie zitten bij Jinek en hij was vrijwel alleen maar positief over haar. Alleen benadrukkend dat ze een andere kijk hebben op zaken maar prees haar voor de wijze waarop ze haar ambt invulde. Dat is eigenlijk ook wat je wil van politici. En simpelweg van de wijze van besturen.
Tavistock schreef:
04-06-2025 10:41
Gedeeltelijk denk ik dat ook, en bij PVV zou dat ook nog wel kunnen werken. Maar de BBB? Die heeft duidelijk aan de knoppen gezeten en ook niks voor elkaar gekregen. Hoe gaan de boeren hen nog geloven? Als Wilders slim is, en dat is hij best, pakt hij hen nu in met alleenmacht-praatjes.

Ik ben zo benieuwd of Coenradi en Agema nog iets gaan melden over de werkwijze van Wilders en de PVV. Zij moeten toch zó ontiegelijk teleurgesteld zijn en genoeg hebben om over uit de school te klappen?
Coenradi heeft toch al gezegd nooit meer met de PVV te willen werken. Ze wist ze ook niet te herinneren hoelang het geleden was dat ze met Wilders sprak. Vertelde ze gisteravond bij Jinek.
Maar mensen gaan voorbij
Nog geen idee wat ik ga stemmen. Geen PVV of FvD nooit gedaan. Verder is men in Den Haag vooral met zichzelf bezig, vliegen afvangen en worden de problemen in dit land niet opgepakt.
Tavistock schreef:
04-06-2025 10:10
Ik had dit in het Faber-topic geplaatst, maar past hier misschien beter: wat ik me wel afvraag bij alle bewindslieden: wie gaat het volgende ronde nog willen? Agema's mond is open gevallen toen ze de kennis en kunde bij de ambtenaren zag, Wiersma heeft ontdekt dat het nog niet zo simpel is boeren tevreden te stemmen, Faber ziet dat ze niks voor mekaar krijgt, Van der Plas heeft ontdekt dat regeren lastiger is dan roepen, Van Vroonhoven heeft geen partij meer......

Sowieso al die populisten die nu aan de macht zijn geweest en zien dat het echt niet anders kon dan ze al eerder te horen hadden gekregen: wat gaan die nu roepen tegen hun achterban? Wat kunnen ze nog beloven nu ze achter de schermen hebben gezien dat ze in Brussel worden uitgelachen wanneer ze daar 'met de vuist op tafel slaan' of stikstofreductie niet mogelijk is zonder (gedwongen) uitkoop? Wat gaan ze nu nog geloofwaardig kunnen beloven?
Dit was trouwens het enige waar ik vorig jaar naar uit keek bij de bekendmaking van de coalitie: welkom bij de realiteitscheck zijlijnroepers! En die check is wel gelukt, voor mij waren dat kleine geluksmomentjes.

Ik denk dat een deel zich aanmeld bij een verwante partij. Veel VVD, misschien wat CDA. Zeker een Coenradi en Vroonhoven zie ik wel overstappen.

Maar waar ik vooral op hoop is dat een goed deel van deze zijlijn roepers eindelijk leren wat nuance is. En hoe complex alles in elkaar steekt. Dat gebeurt natuurlijk niet massaal, zeker niet bij Wilders, maar hopelijk wel bij een deel van de partijen.

Sowieso vind ik dat altijd een graadmeter van intelligentie bij mensen en zeker eentje die maakt hoe ik denk over een politicus: overzie je hoe complex een issue is? Kun je toegeven dat je een consequentie niet overzien hebt (wat ik overigens heel logisch vind)? De wereld lijkt exponentieel complexer te worden door globalisering en tech, begrijp je dat en kun je daarin bewegen?
Ik vermoed dat Coenradi zich aansluit bij JA21.
Maar mensen gaan voorbij
DrMcNinja schreef:
04-06-2025 10:56
Sowieso vind ik dat altijd een graadmeter van intelligentie bij mensen en zeker eentje die maakt hoe ik denk over een politicus: overzie je hoe complex een issue is? Kun je toegeven dat je een consequentie niet overzien hebt (wat ik overigens heel logisch vind)? De wereld lijkt exponentieel complexer te worden door globalisering en tech, begrijp je dat en kun je daarin bewegen?
Op zich ben ik het eens met wat je zegt, maar ik vind die verwijzingen naar intelligentie bijzonder vermoeiend.

Er zijn veel voorbeelden van mensen die tech erg goed begrijpen en desondanks toch rare dingen roepen of er eenzijdig gedachtegoed op na houden. Iemand als Musk voorop.

Domme dingen roepen staat niet gelijk aan niet begrijpen hoe de wereld in elkaar steekt.
Alsof JA21 niet net zo'n wespennest is.

Kunnen we niet een kabinet vormen met capabele mensen, ongeacht partij?

Ik stem voor:

- Bontebal
- Bikker
- Lahlah
- Westerveld
- Brekelmans
- Schouten (ik weet dat ze niet meer op de lijst staat, maar ze komt maar gewoon terug :lol: )

(Ja, ik weet dat het niet kan. Maar wat zou dat mooi zijn, als het wel zou kunnen...)
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Vorige keren PVV gestemd, maar nu weet ik het nog niet.

Ik ben een beetje Wilders-moe.

Misschien JA21, of BBB of toch weer PVV?

We gaan het zien.
Coenradie naar de VVD zie ik niet gebeuren. Daar is volgens mij een vrij hierarchische structuur waar een nieuwkomer echt niet ineens op een prominente positie binnen kan komen.
Wat jammer dat het ook hier rechts tegen links is, en vice versa.

Ik zou zo graag willen zien dat er vrijheid en liberalisme is voor hen die het goed hebben en zich wel redden, maar ook compassie, hulp en welvaart voor hen die zich niet redden in deze snelle digitale maatschappij.

Nu wordt er neergekeken op de mensen die te veel geld kosten, want dat komt uit de portemonnee van de boven modale burgers.
En er wordt wantrouwend gekeken naar de middenklasse, want die maken ook gebruik van de regelingen voor hen die dat nodig hebben.

En als iedereen zich streng aan de regels houdt om scheef schaatsen te voorkomen, dan krijgen we toeslagen affaires en wordt er niet met de menselijke maat gemeten.

Er is niemand die nog gelooft in een zorgstaat want daar wordt misbruik van gemaakt.
Maar is het niet goedkoper als sommige mensen een beetje misbruik maken, dan dit hele complexe apparaat van ambtenaren, toeslagen, inkomensconsulenten, bijstand, en honderden mensen die alle fouten bij de belastingdienst en het uwv moeten herstellen?

Er wordt geregeerd op basis van wantrouwen.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven