Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 16:59
ik niet, want het is de schuld in de schoenen schuiven van een deel van de mensen die een huis toegewezen krijgen.
Waar Amsterdammers zich druk over zouden moeten maken, zijn al die airbnb's en de huisjesmelkers. Niet de mensen die wel huis krijgen toegewezen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 4 juni 2025 om 17:01
En ik begrijp het wel.
De overheid doet haar werk al jaren slecht waardoor spanningen in de samenleving toenemen. Dat is gewoon zoals het - zeer helaas - werkt.
Dus ik hoop op een andere wind in Den Haag. Een linkse wind als het even kan.
woensdag 4 juni 2025 om 17:02
Dat maakt het ook zo smerig. Geef dan al die mensen uit de GGZ, mishandelde vrouwen en reclasserende gedetineerden ook de schuld. Maar nee, het ligt allemaal aan de asielzoekers.
Braak.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 04-06-2025 17:03
17.61% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:03
Volgens mij klopt dat niet. Het omzetten van de woningbouwvereniging naar een stichtingsstructuur die bedrijfsmatig wordt geleid is in 1993 gebeurd tijdens een CDA-PvdA kabinet en daarna verder vormgegeven door Kok I (met zij afgeschudde ideologische verenLady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 16:53Het ligt ook niet aan Amsterdam. Het ligt aan de VVD, die de sociale woningbouw privatiseerde en zelfs zo vrij was om het ministerie van Volkhuisvesting maar af te schaffen want dat vonden ze allemaal niet zo interessant. Op dat laatste zijn ze trouwens wel teruggekomen maar toen was het kwaad al geschied.

woensdag 4 juni 2025 om 17:04
Oh met het laatste ben ik volledig eens!Britt32 schreef: ↑04-06-2025 16:59Je kunt zo ook uitzetten naar een derde land (die je dan een zak geld geeft).
We hebben decennia lang de gewone arbeidsberoepen verwaarloost. Al die louche arbeidsbureaus met hun smerige uitbuiting verpesten de arbeidsmarkt.
Die beroepen moeten weer de status en betaling krijgen die het verdiend. "U bent metselaar en U bent goud waard". Niet meer neerkijken op dat werk. En iets minder vlees daar gaat ook niemand dood aan.
Ik vind het niet erg dat bijvoorbeeld vlees dan duurder wordt. Ook woningen zullen duurder worden, maar we willen een eerlijkere arbeidsmarkt met eerlijke banen. Stop de uitbuiting
Maar verder, echt hoor. Leuk dat je mensen meer wil laten verdienen, helemaal mee eens. Maar dat houdt in dat we meer moeten betalen voor een heleboel dingen en daar zit de gemiddelde Nederlander niet op te wachten. En leuk dat jij het niet erg vindt dat vlees een heel stuk duurder zal worden, je hebt geld zat of je bent vegetariër/veganist, maar een heleboel mensen zijn ernstig gehecht aan hun stukje vlees en hebben geen hoog inkomen.
Dus leuk bedacht, maar alleen vanuit je eigen behoeften.
woensdag 4 juni 2025 om 17:05
Ik heb specifiek op Amsterdam gegoogled. De groep wordt niet meer genoemd in het toewijzingsbeleid als voorrangsgroep.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Oh is dat zo? Dan neem ik mijn woorden graag terug.Steven1980 schreef: ↑04-06-2025 17:03Volgens mij klopt dat niet. Het omzetten van de woningbouwvereniging naar een stichtingsstructuur die bedrijfsmatig wordt geleid is in 1993 gebeurd in tijdens een CDA-PvdA kabinet en daarna verder vormgegeven door Kok I (met zij afgeschudde ideologische veren)
Overigens beschrijf je nu wel precies waarom ik niet zo'n fan ben van de PvdA

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maar leg de schuld dan bij de schuldige en niet bij de mensen die een woning krijgen toegewezen. Dat is alles wat ik zeg.
De schuld ligt bij de politici die het beleid gemaakt hebben. We zijn decennia te soft geweest op migratie.
Je mag het afgunst noemen, ik noem het wrang. Ik vind dat als iemand iets onterecht krijgt en ook nog weigeren om werk uitvoeren (of zwart dan maar bij verdienen), dat ze er géén recht hebben nee. Ik ken inderdaad mensen die het zo spelen ja, ik ken er ook genoeg uit mijn praktijk die het wel terecht krijgen.
Ik heb daarnaast het idee dat je je er ook erg op aangesproken voelt.
Ik werk netjes, ik betaal mijn belastingen ect. ect. maar ik vind er zeker wel wat van als mensen op hun luie reet zitten en toeslagen binnen harken terwijl ze donders goed hun handjes kunnen laten wapperen en dan maar zwart hun geld gaan zitten verdienen. Ja daar vind ik zeker wat van ja!
Wil je a.u.b. niet mijn woorden volledig uit verband trekken? Ik zeg nergens dat mensen die dingen kopen die nergens voor nodig zijn nergens geleerd hebben met geld om te gaan. Er zijn er zat die dat niet geleerd hebben ja, maar er zijn er ook zat die bewust dingen kopen die niet nodig zijn en dondersgoed weten dat ze het geld er niet voor hebben.
plasticss wijzigde dit bericht op 04-06-2025 17:06
1.76% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 17:06
ik vind het sowieso smerig om de schuld bij de mensen uit welke groep dan ook neer te leggen. Maar idd neem ze dan allemaal.Lady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 17:02Dat maakt het ook zo smerig. Geef dan al die mensen uit de GGZ, mishandelde vrouwen en reclasserende gedetineerden ook de schuld. Maar nee, het ligt allemaal aan de asielzoekers.
Braak.
woensdag 4 juni 2025 om 17:07
Nee.
We zijn jaren lang te laks geweest met sociale woningbouw.
Vanaf 1993 al, heb ik net geleerd.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:07
Iedereen begrijpt natuurlijk dat het uiteindelijk de schuld van links is, maar het was de VVD (Stef Blok) die de huurwoningmarkt cadeau gaf aan buitenlandse investeerders.
Ars longa, vita brevis
woensdag 4 juni 2025 om 17:08
For the record, ik wil niemand uitsluiten van stemmen, heb ook niemand ‘dom’ genoemd en mijn opmerking over een toets was als hardop denkend bedoeld. Wat je kunt doen tegen niet-kloppende overtuigingen. Zodat mensen geïnformeerd hun keuze kunnen maken. Los van alle fake news overal. Maar totaal niet bedoeld als iets wat daadwerkelijk doorgevoerd zou moeten worden. Ik hoop dat dat duidelijk is. Het was maar een ideetje….
Ik stem overigens ook tegen mijn eigen financiële belang, maar voor de toekomst van (nota bene andermans ) kinderen. Ik vind het stemrecht te belangrijk om te besteden aan alleen eigen belang, dat gaat voor mij veel meer over welke samenleving je wil zijn.
Ik stem overigens ook tegen mijn eigen financiële belang, maar voor de toekomst van (nota bene andermans ) kinderen. Ik vind het stemrecht te belangrijk om te besteden aan alleen eigen belang, dat gaat voor mij veel meer over welke samenleving je wil zijn.
woensdag 4 juni 2025 om 17:09
ik denk idd dat jij mij ook tot groep zal rekenen ja. Maar jij ziet alleen de buitenkant in dat geval en niet mij als persoon en mijn achtergrond.Plasticss schreef: ↑04-06-2025 17:05Je mag het afgunst noemen, ik noem het wrang. Ik vind dat als iemand iets onterecht krijgt en ook nog weigeren om werk uitvoeren (of zwart dan maar bij verdienen), dat ze er géén recht hebben nee. Ik ken inderdaad mensen die het zo spelen ja, ik ken er ook genoeg uit mijn praktijk die het wel terecht krijgen.
Ik heb daarnaast het idee dat je je er ook erg op aangesproken voelt.
Ik werk netjes, ik betaal mijn belastingen ect. ect. maar ik vind er zeker wel wat van als mensen op hun luie reet zitten en toeslagen binnen harken terwijl ze donders goed hun handjes kunnen laten wapperen en dan maar zwart hun geld gaan zitten verdienen. Ja daar vind ik zeker wat van ja!
Wil je a.u.b. niet mijn woorden volledig uit verband trekken? Ik zeg nergens dat mensen die dingen kopen die nergens voor nodig zijn nergens geleerd hebben met geld om te gaan. Er zijn er zat die dat niet geleerd hebben ja, maar er zijn er ook zat die bewust dingen kopen die niet nodig zijn en dondersgoed weten dat ze het geld er niet voor hebben.
En ik leg je geen woorden in je mond, ik zie het verschil niet tussen mensen die nooit geleerd hebben met geld om te gaan en mensen die dingen kopen die ze niet nodig hebben en het geld ook niet hebben. Linksom of rechtsom, ze kunnen allemaal niet met geld omgaan.
woensdag 4 juni 2025 om 17:10
Ik kan me herinneren dat er toentertijd al werd gewaarschuwd voor toekomstige woningnood. Dat er meer bijgebouwd moest worden.Lady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 17:07Nee.
We zijn jaren lang te laks geweest met sociale woningbouw.
Vanaf 1993 al, heb ik net geleerd.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
You know it, and now I'm here.
woensdag 4 juni 2025 om 17:11
Zo vatte ik je post ook op hoor, gewoon een hersenspinsel. Dat anderen er dan mee aan de haal wensen te gaan als heb je het wetsvoorstel al bijna door de Eerste Kamer geloodst is hun probleem moet je maar denken.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:12
woensdag 4 juni 2025 om 17:13
Dat begrijp ik nooit: hoe lang is Nederland nog Nederland. Het blijft toch gewoon Nederland?Britt32 schreef: ↑04-06-2025 16:32Statushouders zijn gewoon mensen en tegelijkertijd wil ik veel minder migratie. En velen met mij. Zo zit een groot deel van de Europese bevolking erin. Hebben we al niet genoeg opgevangen? Wanneer is het genoeg? En wat is het met die statushouders die in het thuisland op vakantie gaan?
Zo ver ik mijn stamboom na kan gaan komen ze allemaal uit Nederland. Het voelt egoïstisch, maar ik maak me oprecht zorgen over de toekomst van mijn kinderen als die migratie maar door en door gaat. Hoelang is Nederland nog Nederland?
Een land als Australië is op een gegeven moment veel strenger geworden en dat zou mij heel veel rust geven.
woensdag 4 juni 2025 om 17:15
VROM werd afgeschaft in 2010 onder RutteSteven1980 schreef: ↑04-06-2025 17:03Volgens mij klopt dat niet. Het omzetten van de woningbouwvereniging naar een stichtingsstructuur die bedrijfsmatig wordt geleid is in 1993 gebeurd tijdens een CDA-PvdA kabinet en daarna verder vormgegeven door Kok I (met zij afgeschudde ideologische veren)
Herziening woningwet 2015, ook Rutte
Rutte heeft echt veel schade toegebracht aan de woningmarkt. Heel veel schade
woensdag 4 juni 2025 om 17:16
Daar refereerde ik ook aan. Maar dat onze bewierookte vakbondsman Kok aan de basis had gestaan van dit debacle wist ik echt niet.Lila-Linda schreef: ↑04-06-2025 17:15VROM werd afgeschaft in 2010 onder Rutte
Herziening woningwet 2015, ook Rutte
Rutte heeft echt veel schade toegebracht aan de woningmarkt. Heel veel schade
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:16
Oja, ik was in Nederland en nu in Spanje. Leg jij mij het maar haarfijn uit dan. Ik ben het zo zat dat oordelen of een situatie bijna ingebakken lijkt, zonder oog voor. Je projecteert je eigen opvatting op mensen. Zonder oog voor diezelfde mensen.ikbenhetzozat schreef: ↑04-06-2025 13:10Wat beweer ik dan allemaal dat feitelijk onjuist is? We staan ineens niet meer bovenaan op die lijst, dat klopt en dat zal anders zijn geworden dan ineens, maar dat is in het verleden echt anders geweest hoor. Als je het een asielzoeker zelf vraagt dan zullen ze je ook haarfijn uitleggen waarom ze naar NL zijn gekomen en niet naar bijvoorbeeld Spanje zijn gegaan.
woensdag 4 juni 2025 om 17:20
De oorspronkelijke Australiërs hadden dat wel een goed idee gevonden als alle Europeanen en Aziaten weg waren gebleven.Britt32 schreef: ↑04-06-2025 16:32Statushouders zijn gewoon mensen en tegelijkertijd wil ik veel minder migratie. En velen met mij. Zo zit een groot deel van de Europese bevolking erin. Hebben we al niet genoeg opgevangen? Wanneer is het genoeg? En wat is het met die statushouders die in het thuisland op vakantie gaan?
Zo ver ik mijn stamboom na kan gaan komen ze allemaal uit Nederland. Het voelt egoïstisch, maar ik maak me oprecht zorgen over de toekomst van mijn kinderen als die migratie maar door en door gaat. Hoelang is Nederland nog Nederland?[/q]
Vóór 1795 was er geen Nederland. En de huidige grenzen zijn pas van 1839.
[q]Een land als Australië is op een gegeven moment veel strenger geworden en dat zou mij heel veel rust geven.

Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
woensdag 4 juni 2025 om 17:20
WIj zijn ook gehecht aan ons stukje vlees, maar vlees is belachelijk goedkoop als het vergelijkt met de prijzen van 1950. De maatschappelijke kosten van de vleesverwerking worden afgewend op de samenleving met arbeidsuitbuiting en ongewenste arbeidsmigranten.rosanna08 schreef: ↑04-06-2025 17:04Oh met het laatste ben ik volledig eens!
Maar verder, echt hoor. Leuk dat je mensen meer wil laten verdienen, helemaal mee eens. Maar dat houdt in dat we meer moeten betalen voor een heleboel dingen en daar zit de gemiddelde Nederlander niet op te wachten. En leuk dat jij het niet erg vindt dat vlees een heel stuk duurder zal worden, je hebt geld zat of je bent vegetariër/veganist, maar een heleboel mensen zijn ernstig gehecht aan hun stukje vlees en hebben geen hoog inkomen.
Dus leuk bedacht, maar alleen vanuit je eigen behoeften.
Bij scholen wordt er nog steeds neergekeken op praktische beroepsopleidingen. Dat is niet meer van deze tijd! En die mensen die meer gaan verdienen dat zijn ook stemmers.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in