Slapen met een snurker

09-06-2025 11:32 119 berichten
Ik ben aan het daten en hij snurkt. We hebben nog niet samen geslapen (ik bedoel dan dus echt slapen) en ik merk dat ik er een beetje tegenop zie. Ik kan heel slecht tegen gesnurk. Maar ja, van de andere kant is het nauurlijk wel fijn om naast elkaar wakker te worden. Hoe doen jullie dit met een snurkende partner?

Hoe deal jij met je snurkende partner?

Totaal aantal stemmen: 173

Ik lig ernaast en slaap er doorheen (16%)
Ik lig ernaast en slaap met oordoppen (25%)
We slapen soms apart (17%)
We slapen (bijna) altijd apart (27%)
Mijn partner snurkt (bijna) nooit (14%)
flawed schreef:
09-06-2025 20:51
Snurken is vreselijk. Dat geluid gaat door merg en been.
Ik vind een slaapkamer delen ook best klote. Ik zou liever beiden een eigen slaapkamer hebben.
Slapen is zo belangrijk. En die heeft het warm en die weer koud. Raam open raam dicht. Draaien, snurken (van beiden kanten). Bah.

Helaas hebben wij geen kamer over dus verkas ik wel eens naar de bank beneden. Maar het ontregelt toch je slaap.

Vrienden van ons hebben al jaren een eigen slaapkamer en ook een uitstekend huwelijk verder. Slaap doet veel met een mens.

Ja, dat heet sleep divorce, geloof ik. Eerlijk gezegd denk ik dat ik ook liever standaard apart zou slapen. Slaap is inderdaad kostbaar. En ik weet van mezelf dat ik nogal beweeglijk ben 's nachts en bovendien trap ik 10 keer per nacht het dekbed van me af (hallo opvliegers). Maar dat apart slapen moet je dan wel kunnen organiseren en op vakanties zou het me ook wel ver gaan om twee hotelkamers te boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds mijn partner niet meer drinkt, snurkt ie ook niet meer. In elk geval niet meer zo dat ik er wakker van word.

Nu word ik soms wakker van de stilte en ben ik bang dat ie niet meer ademt. Nou dat weer :P
Mijn ex is een forse snurker, ik gebruikte oordoppen van Bose, duur, maar dat was het enige wat erg goed werkte, vanwege het tegengeluid, waardoor het snurken er niet boven uit kwam. Is nu overgegaan naar een ander merk geloof ik. Ik neem de dingen nu altijd mee op vakantie, en helpt tegen alle geluid.

Hij heeft ook wel pleisters geprobeerd, maar dat hielp niet. Verder heeft hij niets geprobeerd; bij een eerdere ex had hij al alles geprobeerd, zo vertelde hij. Achteraf geloof ik daar niet in, hij was niet zo van het aanpassen van zijn gedrag aan een ander die daar last van had. Veel praten maar weinig actie. Daarom ook ex
Osca schreef:
09-06-2025 21:04
Mijn ex is een forse snurker, ik gebruikte oordoppen van Bose, duur, maar dat was het enige wat erg goed werkte, vanwege het tegengeluid, waardoor het snurken er niet boven uit kwam. Is nu overgegaan naar een ander merk geloof ik. Ik neem de dingen nu altijd mee op vakantie, en helpt tegen alle geluid.

Hij heeft ook wel pleisters geprobeerd, maar dat hielp niet. Verder heeft hij niets geprobeerd; bij een eerdere ex had hij al alles geprobeerd, zo vertelde hij. Achteraf geloof ik daar niet in, hij was niet zo van het aanpassen van zijn gedrag aan een ander die daar last van had. Veel praten maar weinig actie. Daarom ook ex
En alsof er geen nieuwe ontwikkelingen en kennis zijn op dat vlak. Dat je in de jaren 90 alles had geprobeerd wil niet zeggen dat er nu meer mogelijk blijkt te zijn.
Op vakantie 2 kamers boeken zou mij ook te ver gaan maar, als je de ruimte hebt, beiden een eigen slaapkamer zou ik een uitkomst vinden.
Ik heb het altijd bloedheet (ik zit vol in de overgang) en wil het raam wagenwijd open hebben.
Mijn man niet en doet het liever op de kiep. Maar ik smelt het bed uit snachts.

En dan idd snurken. Niet iedere nacht ofzo maar soms wel en dan doe ik geen oog dicht, en ik moet wel iedere dag naar mijn werk.
En ook ik snurk weleens want dan krijg ik ook een duw.

Die vrienden van ons hebben ieder een eigen slaapruimte. Naar eigen smaak ingericht en licht/donker. Raam open/raam dicht. Het doet er dan niet meer toe want naar eigen behoefte.

Maar zij hebben geen kinderen en wij drie dus wij hebben daar geen ruimte voor helaas.
Avena schreef:
09-06-2025 20:58
Maar dat apart slapen moet je dan wel kunnen organiseren en op vakanties zou het me ook wel ver gaan om twee hotelkamers te boeken.
Hello airbnb! Prima prijs, meer slaapkamers. Niet in een resort idd, maar met een beetje geluk wel leuke originele plekken.
Wij boeken idd ook een airbnb, of een familiekamer met tussendeur, appartement of klein huisje samen, en als we met de kinderen weg zijn altijd een huisje met 4 slaapkamers. Ja dat is allemaal duurder, maar zeker op vakantie elke cent waard. Het is echt een nachtmerrie om elke ochtend brak te zijn omdat je geen oog dichtdoet in een periode dat je juist lekker had moeten bijkomen.

Ik heb nog nachtmerries van familie weekendjes weg in 1 grote hotelkamer waar het hele gezin wakker lag van mijn vaders gesnurk en niemand meer te genieten was na 2 nachten. En dan was m’n vader nog kwaad ook dat hij constant wakker gepord werd…
gonniegijsje schreef:
09-06-2025 11:49
Kerel heeft een snurkbeugel, werkt geweldig. Ik kan echt niet slapen met een snurker
Hier ook een snurkbeugel voor mijn vriend. Werkt goed en als hij hem vergeet in te doen maak ik hem echt wakker. Na een aantal nachten slecht slapen ben ik een monster dus hij draagt dat ding graag. Soms slapen we apart als hij er vroeg uit moet en dan laat hij die beugel uit. Uiteraard ook als hij in zijn eigen huis is. Arme buren denk ik dan want hij woont in een oud pand met houten vloeren.
calvijn1 schreef:
09-06-2025 17:55
Een kussen op het hoofd en dan goed aandrukken helpt zeer effectief :devil:

Ik slaap al jaaaaaaren op de bank. Hij snurkt, ik knars met m'n tanden en lig te draaien
Waarom geen snurkbeugel voor hem en knarsbitje voor jou? Fysio kan ook helpen tegen knarsen. Soms komt het van stress. Zonde van je gebit want dat knarsen doet geen goed(ervaring).
.
Leuk dat je aan het daten bent!

Wat reageren sommigen hatelijk op snurkende partners. 😮 Mijn partner snurkt ook elke nacht en ik vind het net als Pinapple geruststellend. Ik vind het fijn om te horen dat hij leeft en dat hij goed kan slapen. Dat maakt dat ik ook kan slapen. 😊

Mijn partner vloekt soms ineens keihard in zijn slaap, dat is iets minder geruststellend. 😁 Maar alsnog zou ik nooit apart willen slapen.
noa schreef:
09-06-2025 19:13
Ik denk dat veel mensen die daar anders over denken niet reageren (zoals ik).
Ik vind toch echt dat degene die het probleem veroorzaakt een oplossing moet zoeken.
Zeker ook vanwege gezondheidsredenen.
Helemaal mee eens. Als mijn vriend niets had willen doen was de relatie gestopt. Ik kan niet tegen dat gesnurk maar kan ook niet slapen mee oordoppen. Ooit overvallen en merkte het pas toen ze echt al naast mij stonden omdat ik ze niet hoorde vanwege mijn oordoppen. Slaap sindsdien licht en graag zonder oordoppen.
MrsSmit12 schreef:
10-06-2025 00:12
Waarom geen snurkbeugel voor hem en knarsbitje voor jou? Fysio kan ook helpen tegen knarsen. Soms komt het van stress. Zonde van je gebit want dat knarsen doet geen goed(ervaring).
Het grappige is dat zowel snurken als knarsen dingen zijn waarvoor je myfunctional therapy toe zou kunnen passen.
Hoedoedegeda schreef:
10-06-2025 00:19

Wat reageren sommigen hatelijk op snurkende partners. 😮 Mijn partner snurkt ook elke nacht en ik vind het net als Pinapple geruststellend. Ik vind het fijn om te horen dat hij leeft en dat hij goed kan slapen. Dat maakt dat ik ook kan slapen. 😊

Mijn partner vloekt soms ineens keihard in zijn slaap, dat is iets minder geruststellend. 😁 Maar alsnog zou ik nooit apart willen slapen.
En de gezondheidsrisico's vergeet je even of ken je misschien niet? Slecht voor bloeddruk, hart en vaten, hoofdpijn, voor snurker ook lichter slapen?
Fijn dat je er geen last van hebt, maar je kunt het je toch wel enigszins voorstellen dat het irritant kan zijn? Ik houd ook van benzinelucht, maar weet ook dat het een vrij onontkoombare lucht is, dus als je het haat is de enige remedie keihard je neus dicht.
it-is-joysjuhhh wijzigde dit bericht op 10-06-2025 05:17
0.11% gewijzigd
Dubbel
Hoedoedegeda schreef:

Als je het geruststellend vindt klinken, dan zal het vast van een heel ander geluidsniveau zijn dan: allesomvattend, twee kamers verder nog te horen en commentaar van buitenstaanders opleverend, lijkt me.
MrsSmit12 schreef:
Ik heb een bitje voor kaakklemmen maar ik knars ook. Het rare alleen is dat de tandarts het niet kan zien aan mijn gebit dat ik knars. Hier geen schade dus.
Maar mensen gaan voorbij
Hoedoedegeda schreef:

Snurken is dus juist niet goed en optimaal slapen. Hij zou zonder gesnurk veel meer uit zijn nachtrust kunnen halen.
meisje85 schreef:
10-06-2025 06:46
Als je het geruststellend vindt klinken, dan zal het vast van een heel ander geluidsniveau zijn dan: allesomvattend, twee kamers verder nog te horen en commentaar van buitenstaanders opleverend, lijkt me.
Ik wilde net zoiets zeggen. Het gesnurk van mijn partner klinkt alles behalve geruststellend hoor. Het knalt met onvoorstelbaar volume door het huis heen en dan denk ik nou nooit: fijn dat hij zo lekker slaapt.
Snurken is voor mij ook een dealbreaker. Heel jammer maar dan kunnen we dus niet samen slapen. En dat wil ik graag in een relatie. Ik verwacht dan ook dat iemand daar wat aan gaat doen. Dus naar de huisarts en kno arts voor mogelijkheden en behandeling. Wil iemand dat niet dan gaat de relatie over. Het is namelijk ongezond en heeft vaak een verband met een ongezonde levensstijl (overgewicht, roken, alcohol etc). In een goede relatie hou je rekening met je partner. Als iemand geen zin heeft om dit serieus aan te pakken geeft hij eigenlijk weinig om jou.

Slaapgebrek is voor veel mensen echt funest voor hun gezondheid en mentale en fysieke welzijn. Ik zou dus in gesprek gaan. En anders verder kijken. Met echte snurkers is samenleven erg lastig. En er zijn tegenwoordig echt tal van mogelijkheden.
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 18:14
Ja die neiging krijg je dan he :hihi:

Ik hou mezelf altijd maar voor ogen dat man het niet opzettelijk doet om mij te pesten of zo, en voor de rest is het best een leuke man, maar die moordneigingen herken ik zeker wel. Vooral als ie een beetje verkouden is, dan is het hek helemaal van de dam.
Mijn man schoot wakker van zijn eigen lawaai en gaf dan mij de schuld :whip:
Frankly my dear, I don"t give a damn
MrsSmit12 schreef:
Inmiddels is mijn gebit getrokken en heb ik een neppert
Ik schijn nog steeds te bijten/knarsen, want nu heb ik een bijtbultje op mijn tong (aldus de tandarts)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als het echt gaat om brulsnurken, dan is een aparte kamer volgens mij de enige oplossing. (Maar je hebt ook wederzijdse snurkers die door elkaars lawaai heen slapen.) En van die snurkbeugels van de kno arts: ik ken meerdere mensen bij wie het niet helpt en daarnaast ondragelijk oncomfortabel is.
evelien2010 schreef:
10-06-2025 13:51
Slaapgebrek is voor veel mensen echt funest voor hun gezondheid en mentale en fysieke welzijn. Ik zou dus in gesprek gaan. En anders verder kijken. Met echte snurkers is samenleven erg lastig. En er zijn tegenwoordig echt tal van mogelijkheden.

Ik vind het nogal wat om meteen weer verder te kijken als hij er niets aan zou willen doen (wat ik dus nog niet weet). Geen enkele partner is perfect, toch? Het heeft inderdaad wel consequenties, want ik ga er niet naast liggen. Dus dat betekent apart slapen. Iets wat ik overigens sowieso misschien (over het algemeen) wel prima vind. Om meerdere redenen:

- Ik ben zelf een onrustige/beweeglijke slaper met RLS en opvliegers.
- Ik ben lang single (geweest) en weet niet of ik nog kan wennen aan naast iemand slapen.
- Ik denk sowieso dat je nachtrust bijna altijd beter is als je alleen slaapt.

Kortom: als hij er geen problemen mee heeft om apart te slapen, dan ga ik hem niet onder druk zetten om iets aan zijn gesnurk te doen.

En ja, altijd apart slapen is heus wel af en toe jammer. En ik blijf het onhandig/onnodig duur vinden op vakanties (ik ben vanwege woningnood ook niet zo'n fan van airbnb, iig niet voor stedentrips). Maar goed, je zal in elke relatie wel concessies moeten doen.
calvijn1 schreef:
10-06-2025 14:27
Mijn man schoot wakker van zijn eigen lawaai en gaf dan mij de schuld :whip:
Haha de mijne wil nog weleens beweren dat hij wakker is😂
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven