Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
zondag 29 juni 2025 om 09:20
zondag 29 juni 2025 om 09:52
Wij hebben ook wel eens schoolreisjes betaald vanuit de vrijwillige ouderbijdrage. Dit ging om een gezin van 4 kinderen die echt het geld niet had. Door het uit die pot te halen kon ieder kind mee.
Ik vind het ook een slechte schoolkeuze als kinderen van niet betalende ouders niet mee mogen. Zij moeten niet de dupe worden van de keuzes van hun ouders.
Ik vind het ook een slechte schoolkeuze als kinderen van niet betalende ouders niet mee mogen. Zij moeten niet de dupe worden van de keuzes van hun ouders.
zondag 29 juni 2025 om 10:06
Stormke81 schreef: ↑29-06-2025 09:52Wij hebben ook wel eens schoolreisjes betaald vanuit de vrijwillige ouderbijdrage. Dit ging om een gezin van 4 kinderen die echt het geld niet had. Door het uit die pot te halen kon ieder kind mee.
Zoals je in de link van mijn vorige bericht kunt lezen is dit al sinds 2019 niet meer zo!
zondag 29 juni 2025 om 21:55
Die onzincadeautjes vind ik ook wat, al ga ik nu natuurlijk wel overwegen om alsnog een afgrijselijke droppot te kopen, en een zakje duyvis-noten met 'we hadden dit jaar als 36 kleuters wat veel noten op onze zang' kan er ook nog wel vanaf
. Maar alle gekheid, de actief-gierigen zijn er bij ons 3 van de 36 kinderen die actief tikkie naar beneden bijstellen en het niet krap hebben. Dat is zonder de vergeetachtigen en degenen die juffendag onzin vinden en niks bijdragen. Bij ons gaat het dus niet naar een onzin-cadeau, maar naar bonnen die ze zelf besteden en deels inzetten voor de klas.
Ik vind trouwens het wel in z'n algemeen wat suf, die cadeautjescultuur. Ik heb liever dat leraren gewoon meer vertrouwen krijgen en zeker basisschoollerares ieder jaar 250 euro kruimelgeld voor hun klas dat ze niet hoeven te verantwoorden + voor de zomervakantie een bonus. Die enkeling die dat klassenkruimelgeld dan als leraar deels in z'n zak steekt, ook prima als het daarmee een gelukkiger leraar is voor de kinderen. Maar ik zie nu wat een administratie en vergadergedoe een leraar heeft als die iets relatiefs kleins wil aanschaffen voor de klas.

Ik vind trouwens het wel in z'n algemeen wat suf, die cadeautjescultuur. Ik heb liever dat leraren gewoon meer vertrouwen krijgen en zeker basisschoollerares ieder jaar 250 euro kruimelgeld voor hun klas dat ze niet hoeven te verantwoorden + voor de zomervakantie een bonus. Die enkeling die dat klassenkruimelgeld dan als leraar deels in z'n zak steekt, ook prima als het daarmee een gelukkiger leraar is voor de kinderen. Maar ik zie nu wat een administratie en vergadergedoe een leraar heeft als die iets relatiefs kleins wil aanschaffen voor de klas.
zondag 29 juni 2025 om 22:03
Wow wat erg zeg! Gereformeerd wellicht, daar herken ik dit soort 'humoristische' vreselijk skere acties van in de werkkring?Stormke81 schreef: ↑28-06-2025 11:11Hier een ouder die ook nooit de ouderbijdrage betaalde. Wel meer dan 5 kinderen op school, man een topbaan (overheid en topfunctie dus salaris bekend). En maar klagen over de gekozen uitjes, waar ze nooit voor betaald hebben.
Toppunt vond ik het gierige kinderfeestje: ze kregen als groepje een actionpresentje en die moesten ze bij de lokale winkeliers ruilen voor een groter iets. Aan het eind van het feestje had degene met het duurste item gewonnen. Maar wel over de rug van de hardwerkende winkelier. Schaamteloos.
ik bedenk me dat van die gierigen ook had geklaagd dat het schooluitje niet spectaculair genoeg zou zijn. Het gaat om groep 2, vriend..
Ik schrijf de functie niet op, want dan is de betreffende vader zo te googelen.
zondag 29 juni 2025 om 22:13
Is dit echt een bekend "spelletje"? Ik had er nog nooit van gehoord. Het klinkt ook helemaal niet leuk of grappig.Madrigalscapybara schreef: ↑29-06-2025 22:03Wow wat erg zeg! Gereformeerd wellicht, daar herken ik dit soort 'humoristische' vreselijk skere acties van in de werkkring?
ik bedenk me dat van die gierigen ook had geklaagd dat het schooluitje niet spectaculair genoeg zou zijn. Het gaat om groep 2, vriend..
Ik schrijf de functie niet op, want dan is de betreffende vader zo te googelen.
zondag 29 juni 2025 om 22:50
Ja, in groep 8 deden ze het op onze school op de laatste lesdag.Vivalafete25 schreef: ↑29-06-2025 22:13Is dit echt een bekend "spelletje"? Ik had er nog nooit van gehoord. Het klinkt ook helemaal niet leuk of grappig.
Dan kregen ze een ei of een appel mee en die moesten ze dan gaan ruilen tegen iets anders (via mensen op straat of winkeliers)
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 29 juni 2025 om 22:54
Het concept ken ik van de man die met een paperclip begon en met een huis eindigde, geloof ik. Maar voor een kinderfeestje, jemig...
Er zijn- ook voor weinig geld- zoveel leuke(re) dingen te verzinnen...
zondag 29 juni 2025 om 22:55
Ja, via TikTok/Insta of zoiets inderdaad.Vivalafete25 schreef: ↑29-06-2025 22:54Het concept ken ik van de man die met een paperclip begon en met een huis eindigde, geloof ik. Maar voor een kinderfeestje, jemig...
Er zijn- ook voor weinig geld- zoveel leuke(re) dingen te verzinnen...
Mijn kinderen kenden het in ieder geval.
Voor een feestje is het not done
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 29 juni 2025 om 22:57
Wij deden het vroeger geregeld met scoutingVivalafete25 schreef: ↑29-06-2025 22:13Is dit echt een bekend "spelletje"? Ik had er nog nooit van gehoord. Het klinkt ook helemaal niet leuk of grappig.

We begonnen met een appel en / of een ei en kwamen uiteindelijk meestal terug met stapels snoepgoed en chips.
Of op een weekend eens een paar bakken ijs die 's avonds als dessert op te halen waren.
(We liepen langs een ijs-salon en die wilden best sponsoren

Het was hier ook niet de sport van "wie brengt het meeste binnen", want we gingen op stap met de hele groep of in een paar groepen.
Toen we wat ouder werden was het ook de sport om bijvoorbeeld bier of wijn te scoren.
We gingen ook niet zozeer langs winkels.
Privé-huizen hebben vaker nog wel een pak koekjes liggen dat wel mee mag en "dat zelfs niet geruild moet".
Als iemand niet open deed of niet wou ruilen ... ook goed.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 29 juni 2025 om 23:04
Als we écht gierig waren, op café wilden maar daar tegelijk niet ons eigen geld in wilden steken - of het gewoon niet hadden op ons 14de - gingen we met de hele groep zingen
.
Op straat, in de kroegen in een stad, ... liedjes zingen, eventueel iemand met zijn gitaar erbij, ... en her en der blijven zingen tot we genoeg geld hadden voor 20 chocomelken of cola's.

Op straat, in de kroegen in een stad, ... liedjes zingen, eventueel iemand met zijn gitaar erbij, ... en her en der blijven zingen tot we genoeg geld hadden voor 20 chocomelken of cola's.
Is dit nu later?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in