Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
zaterdag 28 juni 2025 om 13:14
Geweldig toch?Yinna schreef: ↑28-06-2025 12:1330-25× 50ct is 15-12,50 euro. Kun je plant in een pot kopen met kaartje. Of doos bonbons. Gaat om het gebaar toch? En juf heeft niet het huis vol zooi gekocht door mensen die haar niet echt kennen. Met dit soort dingen ben ik ook gierig. Ouderbijdrage zou ik wel gewoon betalen. Maar mijn dochter gaat naar een school zonder die bijdrage. Ze gaan dus ook niet op dure schoolreisjes. Alles binnen het budget. Dat kan dus ook nog. Zie de noodzaak ook niet zo van hele dure schoolreisjes. Ik ga zelf wel met dr naar de efteling, vind ik ook nog veel leuker. Edit; ze hebben dus helemaal geen schoolreisje, maar wel themauitjes; bos, boerderij, lokaal bedrijf. Past dan binnen onderwijsthema van die periode.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 28 juni 2025 om 14:29
Maar dan is het helemaal prima wat mij betreft hoor, zeker als zoon ook niet mee gaat op kamp en niet mee doet aan juffendag.calvijn1 schreef: ↑28-06-2025 13:12Wij hebben de laatste 2 jaar op de basisschool niet meer mee gedaan aan de juffendag.
Mijn jongste had echt een hel in die klas en wij gunden het de juf niet.
Laatste jaar ook geen ouderbijdrage betaald, want zoon ging inderdaad niet mee op kamp en was er ook niet toen juffendag gevierd werd.
Storend vond ik wel dat ik uitleg moest geven aan de klassenmoeder waarom niet.
Maar er zijn dus echt ouders die niet betalen, het wel kunnen betalen, onder het mom van: jullie laten mijn kind toch niet als enige bij school staan bij vertrek naar schoolreisje/kamp (wat inderdaad vaak zo is, want het is niet de schuld van dat kind, maar van zijn/haar ouders) en de ouders nergens te bekennen zijn op het moment dat de bus moet vertrekken.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:29
Volgens mij mág je een kind ook niet achterlaten omdat ouders niet betalen. Die bijdrage is vrijwillig. Je kunt dus geen consequenties verbinden aan niet betalen. Iig niet individueel. Dus niet: als jij deze vrijwillige bijdrage niet betaalt dan mag jouw kind niet mee. Wel: er is onvoldoende bijgedragen dus dit jaar speeltuin ipv efteling.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑28-06-2025 14:29Maar dan is het helemaal prima wat mij betreft hoor, zeker als zoon ook niet mee gaat op kamp en niet mee doet aan juffendag.
Maar er zijn dus echt ouders die niet betalen, het wel kunnen betalen, onder het mom van: jullie laten mijn kind toch niet als enige bij school staan bij vertrek naar schoolreisje/kamp (wat inderdaad vaak zo is, want het is niet de schuld van dat kind, maar van zijn/haar ouders) en de ouders nergens te bekennen zijn op het moment dat de bus moet vertrekken.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:42
Hoe denk je dat die ouders zo kapitaalkrachtig zijn geworden?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 28 juni 2025 om 15:48
Ook wel weer waar. Het is ook een beetje dom van arme mensen dat ze niet gewoon rijk worden.Lady*Voldemort schreef: ↑28-06-2025 15:42Hoe denk je dat die ouders zo kapitaalkrachtig zijn geworden?
Juffencadeaus in het voortgezet onderwijs zouden ook best een leuke aanvulling op mijn schamele loon zijn. En dan liefst gewoon geld, geen mokken gevuld met dropjes met "het zit d'rop" erop.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:49
Hier doen ze altijd 0,50 per leerling en soort cadeautje wat jij omschrijft plus iets zelf geknutseld. Vind ik niks gierigs aan. Het schijnt dat wij een 'arme' school zijn. Maar het gaat toch ook om het gebaar idd. €250,- voor juffendag vind ik echt belachelijk!Yinna schreef: ↑28-06-2025 12:1330-25× 50ct is 15-12,50 euro. Kun je plant in een pot kopen met kaartje. Of doos bonbons. Gaat om het gebaar toch? En juf heeft niet het huis vol zooi gekocht door mensen die haar niet echt kennen. Met dit soort dingen ben ik ook gierig. Ouderbijdrage zou ik wel gewoon betalen. Maar mijn dochter gaat naar een school zonder die bijdrage. Ze gaan dus ook niet op dure schoolreisjes. Alles binnen het budget. Dat kan dus ook nog. Zie de noodzaak ook niet zo van hele dure schoolreisjes. Ik ga zelf wel met dr naar de efteling, vind ik ook nog veel leuker. Edit; ze hebben dus helemaal geen schoolreisje, maar wel themauitjes; bos, boerderij, lokaal bedrijf. Past dan binnen onderwijsthema van die periode.
kletskous11 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 15:50
Reden: Typefouten
Reden: Typefouten
0.10% gewijzigd
zaterdag 28 juni 2025 om 15:50
Rabarbara schreef: ↑28-06-2025 15:48Ook wel weer waar. Het is ook een beetje dom van arme mensen dat ze niet gewoon rijk worden.
Juffencadeaus in het voortgezet onderwijs zouden ook best een leuke aanvulling op mijn schamele loon zijn. En dan liefst gewoon geld, geen mokken gevuld met dropjes met "het zit d'rop" erop.

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 28 juni 2025 om 15:57
Mijn kind vond het zelf ook verschrikkelijk. Ik had niet het lef om er iets van te zeggen.LemoosGaatDoor schreef: ↑28-06-2025 12:25Als ik nietsvermoedend mijn kind had gedropt met cadeautje voor de jarige en zo’n figuur liet mijn kind als een bedelaar langs winkels leuren, dan waren ze met mij nog niet klaar geweest! Wat erg!
zaterdag 28 juni 2025 om 16:02
Tssss. Alleen drop is tegenwoordig ook skeer. Zag ik toen ik keek naar leuke pensioensuggesties.Rabarbara schreef: ↑28-06-2025 15:48Ook wel weer waar. Het is ook een beetje dom van arme mensen dat ze niet gewoon rijk worden.

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 juni 2025 om 16:31
zaterdag 28 juni 2025 om 16:58
Ik mag toch aannemen dat het gros gewoon bij wil en kan dragen aan de ouderbijdrage. Dat er hier en daar een achterlijke Dagobert Duck rondloopt is een ander verhaal…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:02
Maar met de lonen in t voortgezet onderwijs is nix mis toch?Rabarbara schreef: ↑28-06-2025 15:48Ook wel weer waar. Het is ook een beetje dom van arme mensen dat ze niet gewoon rijk worden.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:02
Het ging dan om extra niet-vrijwillige bijdragen voor duurdere uitjes die apart betaald dienden te worden zoals schoolkamp of schoolreisje, dat was bij onze basisschool apart. En eigenlijk mocht je dan dus niet mee als er niet betaald was. Maar als er dan telkens 1 kind is wiens ouders niet betalen, neem je die toch maar mee, dat werk. De vrijwillige ouderbijdrage was dan ook heel laag en iedereen betaalde dus gewoonlijk ook. Zelfde gelde voor iets meenemen bij het kerstontbijt.Yinna schreef: ↑28-06-2025 15:29Volgens mij mág je een kind ook niet achterlaten omdat ouders niet betalen. Die bijdrage is vrijwillig. Je kunt dus geen consequenties verbinden aan niet betalen. Iig niet individueel. Dus niet: als jij deze vrijwillige bijdrage niet betaalt dan mag jouw kind niet mee. Wel: er is onvoldoende bijgedragen dus dit jaar speeltuin ipv efteling.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:04
Vind t ook echt heel typisch voor t onderwijs moet ik zeggen.
Op de basisschool kadootjes voor de juffen.
Eindeloos gezeik over de salarissen en van vriendinnen in t onderwijs hoor ik ook vaak over kadootjes vanuit de school zelf: dag van de leerkracht, dag van het onderwijs, sinterklaas, kerst, Pasen, zomer.
Altijd moet er een kadootje voor t personeel. Why tell me why?
Eindeloos gezeik over de salarissen en van vriendinnen in t onderwijs hoor ik ook vaak over kadootjes vanuit de school zelf: dag van de leerkracht, dag van het onderwijs, sinterklaas, kerst, Pasen, zomer.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:12
Because there are grote tekorten and if you are not een beetje nice perhaps your juf will go to an andere school.smorre schreef: ↑28-06-2025 17:04Vind t ook echt heel typisch voor t onderwijs moet ik zeggen.
Bovendien krijg ik niet gek veel meer dan een zakje kruidnoten, een klein kerstpakket, zes paaseitjes en een skere lunch met de laatste schooldag. Ik denk dat er bij veel bedrijven ook wel dergelijke gewoontes zijn.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:50
Rabarbara schreef: ↑28-06-2025 15:48Ook wel weer waar. Het is ook een beetje dom van arme mensen dat ze niet gewoon rijk worden.

Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 28 juni 2025 om 18:56
Hier wordt het cadeau op juffendag betaald vanuit oudercommissie dus geen geldvraag aan de ouders.
Maar op laatste schooldag komen ze hier dus met dat soort cadeautjes aan. Ik heb besloten dat mijn kinderen daar niet meer aan mee doen. Dit jaar schrijven we kaartjes met wat leukste was dit schooljaar.
Maar op laatste schooldag komen ze hier dus met dat soort cadeautjes aan. Ik heb besloten dat mijn kinderen daar niet meer aan mee doen. Dit jaar schrijven we kaartjes met wat leukste was dit schooljaar.
Zebra tussen de paarden
zaterdag 28 juni 2025 om 19:59
De school waar ons kind heengaat heeft een ouderbijdrage van 20 euro. Er is ook een school waarvan ik weet dat ze als bijdrage 300 euro hebben per jaar. Als je meerdere kinderen dan hebt is dat best wel veel, natuurlijk.
Ik denk dat in het onderwijs en zorg het een beetje zo gegroeid is die cadeautjes. Mijn verloskundige en kraamverzorgster gaf ik toen ook wat.
Ik denk dat in het onderwijs en zorg het een beetje zo gegroeid is die cadeautjes. Mijn verloskundige en kraamverzorgster gaf ik toen ook wat.
zaterdag 28 juni 2025 om 20:32
Dan heb ik toch altijd op de verkeerde scholen gewerkt.smorre schreef: ↑28-06-2025 17:04Vind t ook echt heel typisch voor t onderwijs moet ik zeggen.
Dag van de leerkracht: slagroomtaart
Sinterklaas: action chocoladeletter uit zak LG.
Kerst, Pasen, dag van de leerkracht, zomer, nooit wat gekregen.
Tell me why!
Oja, kerstpakket ter waarde van 25 euro vanuit het bestuur (hele grote organisatie) en niet eens wijn, want inclusive.
Als iets je het schooljaar doorhelpt is het alcohol en chocola.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 28 juni 2025 om 22:21
Veel scholen koppelen de vrijwillige ouderbijdrage los van de bijdrage voor het schoolreisje.. en dan geldt de regel: niet betalen is niet mee wel.Yinna schreef: ↑28-06-2025 15:29Volgens mij mág je een kind ook niet achterlaten omdat ouders niet betalen. Die bijdrage is vrijwillig. Je kunt dus geen consequenties verbinden aan niet betalen. Iig niet individueel. Dus niet: als jij deze vrijwillige bijdrage niet betaalt dan mag jouw kind niet mee. Wel: er is onvoldoende bijgedragen dus dit jaar speeltuin ipv efteling.
Ik vind het een vreselijke regel.. en ik heb dus wel eens betaald voor een kindje wiens ouders het echt niet konden betalen..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 28 juni 2025 om 22:45
Dit was dus vroeger bij ons op de basisschool ook, maar in de praktijk werd deze regel niet uitgevoerd want zielig voor het kind. Daar werd dus wel eens handig gebruik van gemaakt en niet door ouders van kinderen die het echt niet konden betalen.biol schreef: ↑28-06-2025 22:21Veel scholen koppelen de vrijwillige ouderbijdrage los van de bijdrage voor het schoolreisje.. en dan geldt de regel: niet betalen is niet mee wel.
Ik vind het een vreselijke regel.. en ik heb dus wel eens betaald voor een kindje wiens ouders het echt niet konden betalen..
Bij de basisschool van mijn eigen kinderen gelde deze regel ook en die werd wel nageleefd door de school. In de ouder-groepsapp werd regelmatig gevraagd een privé bericht te sturen naar die en die ouder als je echt niet kon betalen. Dan werd er dus een regeling met je getroffen, zodat elk kind toch mee kon. Prachtig samenwerk vond ik dat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in