Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1678 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Strelizia schreef:
04-06-2025 16:18
Ik vermoed zomaar dat er geen volgende keer komt.

Hoeft ook niet, maar dan is de boodschap duidelijk.
Such fun!1
LemoosGaatDoor schreef:
04-06-2025 10:07
Hahaha, moet gelijk denken aan een vriendin van mijn oma zaliger. Ze was altijd gebeten op haar zus die steevast om ‘advocaat met slagroom’ vroeg want ze wist ‘dondersgoed’ dat dat spul niet lang houdbaar was na openen en dat niemand anders dat spul wilde. En dan zat de vriendin dus samen met oma tegen heug en meug dat spul in kleine glaasjes met slagroom op te lepelen bij de middagkoffie, wekenlang, want weggooien kon echt niet.

Ik vind dit nou niet echt een voorbeeld van gierigheid/ of uitgekooktheid. Dames van een bepaalde leeftijd zijn (waren) gewoon dol op advocaat en het hoort m.i. ook echt bij een verjaardag, net als taart. Tenminste vroeger wel, ik was toevallig als kind ook (al) dol op advocaat, dus daarom weet ik dit. Al mijn tantes hier (en zelfs mijn familie/ oma in het buitenland) waren dol op advocaat. En nu nog steeds trouwens, als ik naar mijn broertje of zus ga, dan halen ze voor mij een fles advocaat en slagroom, omdat ik dat heerlijk vind en meestal krijg ik de fles ook mee naar huis.
Galileogalilei schreef:
05-06-2025 20:46
Ik vind dit nou niet echt een voorbeeld van gierigheid/ of uitgekooktheid. Dames van een bepaalde leeftijd zijn (waren) gewoon dol op advocaat en het hoort m.i. ook echt bij een verjaardag, net als taart. Tenminste vroeger wel, ik was toevallig als kind ook (al) dol op advocaat, dus daarom weet ik dit. Al mijn tantes hier (en zelfs mijn familie/ oma in het buitenland) waren dol op advocaat. En nu nog steeds trouwens, als ik naar mijn broertje of zus ga, dan halen ze voor mij een fles advocaat en slagroom, omdat ik dat heerlijk vind en meestal krijg ik de fles ook mee naar huis.
Zoals in de eerste zin te lezen valt, was het ook geen voorbeeld van gierigheid/uitgekooktheid maar deed het mij slechts denken aan iemand van vroeger. Die haar zus verweet uitgekookt te zijn door specifiek om advocaat te vragen wetende dat dit eenmaal aangebroken niet lang houdbaar is en verder niemand er ooit om vroeg in hun kring/familie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven