Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
vrijdag 27 juni 2025 om 16:25
Vivalafete: expres zal het niet zijn, maar wel oerstom. Zij is een betere vriendin van de Française dan ik (zelf ook Française), maar dan nog. Die begrafenis was afgelopen dinsdag en diegene om wie het gaat had ook geen verwachting van mij.
Madrigal: Oef! Wat ontzettend krenterig. Ik vind €2 al vrij weinig, maar dit bedrag is om te janken. Heb je het niet dan is het een ander verhaal, maar met €0,50 kun je niet komen aankakken als je het wel zou kunnen missen. Misschien redeneren die mensen dan zo dat juf van iedereen iets krijgt en het eind cadeau alsnog best oké is. Heel erg karig!
Madrigal: Oef! Wat ontzettend krenterig. Ik vind €2 al vrij weinig, maar dit bedrag is om te janken. Heb je het niet dan is het een ander verhaal, maar met €0,50 kun je niet komen aankakken als je het wel zou kunnen missen. Misschien redeneren die mensen dan zo dat juf van iedereen iets krijgt en het eind cadeau alsnog best oké is. Heel erg karig!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 27 juni 2025 om 17:10
Of het is natuurlijk het type zoals mijn moeder.
Die vond al die juffen-cadeaus klinkklare nonsens want die juf wordt gewoon betaald om les te geven. Net zoals niemand haar een cadeau kwam geven om gewoon haar werk te doen.
Er werd dus helemaal niets gekocht en in 't beste geval maakte mijn zus een tekening. (Ik en tekenen ... dat kwam niet goed.)
Dan is 50 cent al een "toegift" om niet helemaal niets te geven.
Die vond al die juffen-cadeaus klinkklare nonsens want die juf wordt gewoon betaald om les te geven. Net zoals niemand haar een cadeau kwam geven om gewoon haar werk te doen.
Er werd dus helemaal niets gekocht en in 't beste geval maakte mijn zus een tekening. (Ik en tekenen ... dat kwam niet goed.)
Dan is 50 cent al een "toegift" om niet helemaal niets te geven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 27 juni 2025 om 17:29
vrijdag 27 juni 2025 om 18:38
vrijdag 27 juni 2025 om 18:44
Toen mijn dochter op de lagere school zat deden we dit ook. In groep 8 hadden ze ( een paar ouders die ok bevriend waren met juf) bedacht dat de juf ( zelfde juf hadden ze in groep 7 en 8) een mooi cadeau verdiende. Moesten geloof ik een tientje pp geven voor een badjas, saunabon en weet ik veel wat.
Het was een slechte juf die weinig oog had voor kinderen en vooral alle rugzakjes probeerde te ondersteunen waardoor er voor sommige kinderen ( zoals die van mij want die vroeg nooit hulp en zat rustig aan haar tafeltje haar werk te doen) geen aandacht was. Ik was niet blij met de juf maar vanuit groepsdruk heb ik gewoon het tientje gegeven en geglimlacht toen het door de kinderen tijdens de musicalavond aan juf werd gegeven. Maar ik vond er echt heel veel van en dat was weinig positiefs. We waren vooral blij dat we van haar af waren. Kind vond haar overigens wel lief.
Het was een slechte juf die weinig oog had voor kinderen en vooral alle rugzakjes probeerde te ondersteunen waardoor er voor sommige kinderen ( zoals die van mij want die vroeg nooit hulp en zat rustig aan haar tafeltje haar werk te doen) geen aandacht was. Ik was niet blij met de juf maar vanuit groepsdruk heb ik gewoon het tientje gegeven en geglimlacht toen het door de kinderen tijdens de musicalavond aan juf werd gegeven. Maar ik vond er echt heel veel van en dat was weinig positiefs. We waren vooral blij dat we van haar af waren. Kind vond haar overigens wel lief.
ach.. ik doe ook maar wat..
vrijdag 27 juni 2025 om 18:51
Maar hoezo eigenlijk "dan liever niks"? Geld is geld, toch?Madrigalscapybara schreef: ↑27-06-2025 18:38^^ ik ben ook guller naar de zwemles-vrijwilliger dan naar de juf, en vindt het ook prima als mensen helemaal niet op de tikkie reageren. Maar ik snap gewoon niet dat je dan dus toch wel die tikkie scant, maar ervoor kiest dit naar beneden aan te passen. Dan liever niets en dat is ook prima.
vrijdag 27 juni 2025 om 18:58
Eens. De voetbaltrainer, sure. Maar ik vind het persoonlijk helemaal niet zo nodig om leerkrachten een cadeau te geven. Ik ga er niet principieel over doen, en ik zou gewoon die €2,- geven, maar voor mij hoeft dat allemaal niet zo.smorre schreef: ↑27-06-2025 17:29Ja die 50 cent vind ik ook sneu maar ik vind het hele idee van een kado voor de juf ook stom.
De voetbaltrainer van mijn kinderen geef ik wél iets eind vh seizoen (ook gezamenlijk trouwens) maar dat is een vrijwilliger dus dat mag wel beloond worden vind ik.
De juf krijgt gewoon salaris.
vrijdag 27 juni 2025 om 18:58
Zelfs 30 jaar geleden kende ik - als 10-jarige - zelf de ouders van de kinderen in mijn klas wel een beetje.Lady*Voldemort schreef: ↑27-06-2025 18:42Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af hoe je weet dat die mensen zo veel te besteden hebben.
En wist ik wie het ruimer had dan een ander. Wie ongeveer welke job deed, wie waar woonde, welke moeder alleenstaande was, ...
Dat is over 't algemeen geen extreem hoge wiskunde. Zeker in een dorp.
Of ze moeten hun hele leven bij elkaar faken.
Is dit nu later?
vrijdag 27 juni 2025 om 20:05
Wij wisten in de klas zelfs wiens moeder “gierig” was. Dat was namelijk altijd dezelfde moeder die niets, maar dan ook niets bijdroeg dat maar vrijwillig was. En haar kind vertelde dit ook gewoon alsof het normaalste zaak van de wereld was in de klas. (want zo werd het haar verteld thuis en dus was het normaal voor haar)
“Nee mijn moeder geeft geen pakken sinaasappelsap mee voor het kerstontbijt want die kan een ander wel meenemen naar school”
“Nee mijn moeder betaald niet vrijwillig extra voor de Efteling want ze heeft de verplichte bijdrage al betaald, jullie laten mij hier toch niet alleen op school zegt ze”
Zij hadden het grootste en mooiste huis van alle kinderen in de klas, een vader met een topbaan die nooit thuis was (meestal op zakenreis) en een moeder die thuisblijfmoeder was met een oppas en een werkster. Maar dus wel de juf afblafte aan de telefoon als ze opbelde of ze nog bij wilde dragen aan het paasontbijt in de vorm van een zak krentenbollen. Was echt heel bizar.
“Nee mijn moeder geeft geen pakken sinaasappelsap mee voor het kerstontbijt want die kan een ander wel meenemen naar school”
“Nee mijn moeder betaald niet vrijwillig extra voor de Efteling want ze heeft de verplichte bijdrage al betaald, jullie laten mij hier toch niet alleen op school zegt ze”
Zij hadden het grootste en mooiste huis van alle kinderen in de klas, een vader met een topbaan die nooit thuis was (meestal op zakenreis) en een moeder die thuisblijfmoeder was met een oppas en een werkster. Maar dus wel de juf afblafte aan de telefoon als ze opbelde of ze nog bij wilde dragen aan het paasontbijt in de vorm van een zak krentenbollen. Was echt heel bizar.
zaterdag 28 juni 2025 om 10:15
Oh, schandalig inderdaad! Doe dan niks! (En dan rond blijven roepen dat je zelf toch ook niet steeds cadeaus krijgt voor je werk! Terwijl je iedere lunch en diner kunt declareren, bonussen krijgt, kerstpakketten van honderden euro's etc.).Madrigalscapybara schreef: ↑27-06-2025 14:41Ik heb er ook 1. Dit jaar verzamel ik het geld voor de meester- en juffendag voor 1 van de kinderen. Bij ons op school is het gebruikelijk om een bon toe te voegen namens de klas ipv losse cadeaus, daarnaast maken de kinderen ook iets.
Het is een open tikkie maar wel voor-ingevuld met 2 euro, je kunt het bedrag aanpassen.
Het gaat om 1 voltijds jonge juf, enorm betrokken en geliefd bij kinderen en ouders. Zij geeft die bon deels uit aan wat extra's in de klas (vindt ze gedoe schelen met het via het bestuur regelen, een keer ijsjes halen om de hoek, een keer een goed idee en naar de Action, dat soort acties) en hopelijk doet ze ook iets voor zichzelf. Maar om aan te geven, je weet dus ook dat het heel goed terechtkomt.
De bedragen die worden gestort zijn een paar keer al 0,50 en dan dus NIET van de ouders die weinig te besteden hebben. Er zijn overigens ook ouders die actief de 2 euro aanpassen naar 10 euro. Ik wil er niet over oordelen maar poehee, stort dan liever helemaal niets ipv die 2 euro aanpassen naar 0,50?
Hier op de school van de kinderen was zo'n ouder die protesteerde tegen alle keuzes van de Ouderraad: schoolreisjes, sintcadeaus, t was nooit goed....
Maar als penningmeester zie je natuurlijk dat ze de ouderbijdrage voor haar 4 kinderen nooit betaalde. Maar ja, dat was vrijwillig, dus daar mag je niks van zeggen... (niks van vinden lukte helaas niet
zaterdag 28 juni 2025 om 10:38
Nou, in dit verhaal ben ik de gierige. Hier ook voor juffendag een inzameling maar je mocht niet zelf het bedrag kiezen. Er werd 7,50 per kind gevraagd ( er zitten 33 kinderen in de klas).
Ik merk dat het elk jaar weer duurder en overdreven wordt. Eerst was het ieder voor zich, maakte kind een mooie tekening met eventueel een kadootje erbij en dat kreeg dan de juf. Daarna werd er geld ingezameld en dat bedrag wordt steeds groter.
Ik vind dus een juffenkado van 250 euro zwaar overdreven. Maar soit, als je dat wil geven doe dan echt een heel mooi (duurzaam) kado. Maar wat is er van dat bedrag gehaald? De 2 moeders die dit regelden zijn naar de action gegaan en hebben een weekendttas daar gekocht en deze gevuld met allerlei action-meuk. Strandlaken, bidon, zakje snoep etc.
Ik vind dat dus stom en heb er niet aan meebetaald. Wel aangegeven dat kind graag zelf iets wil geven, en maak er geen stampij van. En dan bedoel ik dat ik zowel het bedrag te hoog vind maar ook wat er van gekocht is.
Ik merk dat het elk jaar weer duurder en overdreven wordt. Eerst was het ieder voor zich, maakte kind een mooie tekening met eventueel een kadootje erbij en dat kreeg dan de juf. Daarna werd er geld ingezameld en dat bedrag wordt steeds groter.
Ik vind dus een juffenkado van 250 euro zwaar overdreven. Maar soit, als je dat wil geven doe dan echt een heel mooi (duurzaam) kado. Maar wat is er van dat bedrag gehaald? De 2 moeders die dit regelden zijn naar de action gegaan en hebben een weekendttas daar gekocht en deze gevuld met allerlei action-meuk. Strandlaken, bidon, zakje snoep etc.
Ik vind dat dus stom en heb er niet aan meebetaald. Wel aangegeven dat kind graag zelf iets wil geven, en maak er geen stampij van. En dan bedoel ik dat ik zowel het bedrag te hoog vind maar ook wat er van gekocht is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 28 juni 2025 om 10:52
Ik weet niet of dat gierig is hoor. Ik kan je hierin best volgen. Zeker als er allemaal meuk van werd gekocht…
Hier wordt £20 per kind opgehaald (ik heb gisteren braaf betaald) en eerlijk gezegd vind ik dat best een hoog bedrag. Met kerst wordt ook £20 opgehaald en dat wordt verdeeld tussen de juf en de teaching assistant. Er worden cadeaubonnen van gekocht dus in die zin wel goed, maar de hoogte van het bedrag is een ander verhaal: er zitten 18 kinderen in de klas. Aan de andere kant heeft de juf mijn kind het hele jaar en ik ga er ook in mee. Er wordt dan een betaal linkje in de klassen app opgezet en een moonpig kaart gemaakt.
baggal wijzigde dit bericht op 28-06-2025 10:59
1.70% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:11
Hier een ouder die ook nooit de ouderbijdrage betaalde. Wel meer dan 5 kinderen op school, man een topbaan (overheid en topfunctie dus salaris bekend). En maar klagen over de gekozen uitjes, waar ze nooit voor betaald hebben.
Toppunt vond ik het gierige kinderfeestje: ze kregen als groepje een actionpresentje en die moesten ze bij de lokale winkeliers ruilen voor een groter iets. Aan het eind van het feestje had degene met het duurste item gewonnen. Maar wel over de rug van de hardwerkende winkelier. Schaamteloos.
Toppunt vond ik het gierige kinderfeestje: ze kregen als groepje een actionpresentje en die moesten ze bij de lokale winkeliers ruilen voor een groter iets. Aan het eind van het feestje had degene met het duurste item gewonnen. Maar wel over de rug van de hardwerkende winkelier. Schaamteloos.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:17
zaterdag 28 juni 2025 om 11:57
Ik zou hier wel wat van gezegd hebben. Iets in de trant van "De subsidies van de overheid mogen niet gebruikt worden voor schoolreisje of Sinterklaas en hangt af van de inkomsten van de vrijwillige ouderbijdrage. Ik ben penningmeester van de OR en ik zie dat er steeds meer mensen weigeren te betalen. (Ook al kunnen ze dat wel, zo jammer) Dat heeft dus tot gevolg dat de uitjes steeds minder worden, misschien zelfs worden afgeschaft. Dan heb je het dus aan jezelf te danken dat je kind geen schoolreisje krijgt"-Matilda- schreef: ↑28-06-2025 10:15
Hier op de school van de kinderen was zo'n ouder die protesteerde tegen alle keuzes van de Ouderraad: schoolreisjes, sintcadeaus, t was nooit goed....
Maar als penningmeester zie je natuurlijk dat ze de ouderbijdrage voor haar 4 kinderen nooit betaalde. Maar ja, dat was vrijwillig, dus daar mag je niks van zeggen... (niks van vinden lukte helaas niet). (En geloof me, het lag niet aan het geld, dat was er voldoende)
Of haar uitnodigen om zelf in de OR te komen als ze het allemaal zo goed weet.
Hier in de gemeente hebben ze zelfs potjes voor de mensen die het niet kunnen betalen.
zaterdag 28 juni 2025 om 12:13
30-25× 50ct is 15-12,50 euro. Kun je plant in een pot kopen met kaartje. Of doos bonbons. Gaat om het gebaar toch? En juf heeft niet het huis vol zooi gekocht door mensen die haar niet echt kennen. Met dit soort dingen ben ik ook gierig. Ouderbijdrage zou ik wel gewoon betalen. Maar mijn dochter gaat naar een school zonder die bijdrage. Ze gaan dus ook niet op dure schoolreisjes. Alles binnen het budget. Dat kan dus ook nog. Zie de noodzaak ook niet zo van hele dure schoolreisjes. Ik ga zelf wel met dr naar de efteling, vind ik ook nog veel leuker. Edit; ze hebben dus helemaal geen schoolreisje, maar wel themauitjes; bos, boerderij, lokaal bedrijf. Past dan binnen onderwijsthema van die periode.
zaterdag 28 juni 2025 om 12:25
Stormke81 schreef: ↑28-06-2025 11:11Hier een ouder die ook nooit de ouderbijdrage betaalde. Wel meer dan 5 kinderen op school, man een topbaan (overheid en topfunctie dus salaris bekend). En maar klagen over de gekozen uitjes, waar ze nooit voor betaald hebben.

zaterdag 28 juni 2025 om 12:54
Yep… ik wilde net precies hetzelfde schrijven. Gebeurt vakerLemoosGaatDoor schreef: ↑28-06-2025 12:25Als ik nietsvermoedend mijn kind had gedropt met cadeautje voor de jarige en zo’n figuur liet mijn kind als een bedelaar langs winkels leuren, dan waren ze met mij nog niet klaar geweest! Wat erg!

Een kind onder het mom feestje laten schooien bij een winkelier zou ik zo beneden pijl vinden…!!!
Ik zou dat ook zeker niet over mijn kant hebben laten gaan. Volstrekt idioot dit.
zaterdag 28 juni 2025 om 13:12
Wij hebben de laatste 2 jaar op de basisschool niet meer mee gedaan aan de juffendag.
Mijn jongste had echt een hel in die klas en wij gunden het de juf niet.
Laatste jaar ook geen ouderbijdrage betaald, want zoon ging inderdaad niet mee op kamp en was er ook niet toen juffendag gevierd werd.
Storend vond ik wel dat ik uitleg moest geven aan de klassenmoeder waarom niet.
Mijn jongste had echt een hel in die klas en wij gunden het de juf niet.
Laatste jaar ook geen ouderbijdrage betaald, want zoon ging inderdaad niet mee op kamp en was er ook niet toen juffendag gevierd werd.
Storend vond ik wel dat ik uitleg moest geven aan de klassenmoeder waarom niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in