Vriendin gaat trouwen

20-07-2025 17:56 301 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha,

Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.

Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Wow, wat pijnlijk! Blijkbaar zie jij de relatie heel anders dan zij ; dat kan natuurlijk, maar dan had ze het geld voor de jurk ook niet moeten aannemen…
Wat een gekke situatie. Ik vind het bijzonder dat ze het geld heeft aangenomen terwijl ze je dus blijkbaar niet tot haar beste vrienden rekent. Ik snap dat dit heel erg pijnlijk is.
Wat raar! Waarom mag je dan wel mee de trouwjurk kopen? Waarom betrekt ze je er dan wel bij, terwijl ze je vervolgens niet uitnodigd? Ik zou dat wel willen vragen.
Ik denk dat je dit zeker moet bespreken omdat het anders tussen jullie in komt te staan. Vind het ook bijzonder vreemd dat ze wel het geld aanneemt maar je dan niet uitnodigt.
Ik neem aan dat jouw vriendin en haar man van te voren al wisten dat zij het klein zouden houden. Dan vind ik het toch echt heel verkeerd dat zij deze ruime bijdrage aan haar jurk als bruidskado heeft aangenomen. Zij wist immers al wel dat jij niet uitgenodigd zou worden. Dat had zij eerlijk naar jou toe mogen communiceren.

Ik vind dit heel rot voor je en niet netjes van je vriendin.

Als je van te voren had geweten dat je niet uit genodigd zou worden.....had je die bijdrage dan niet gedaan?
Nee, dit gaat alle fatsoen te buiten.
Ik vind het toch echt sowieso al van de hond dat ze je dan meevraagt om de jurk te gaan kiezen. Een jurk die jij de dag zelf dus niet te zien krijgt, want je mag niet naar het feestje.

Ik vind zo'n jurk kiezen iets persoonlijks en dus écht alleen voor héle close familie of vrienden.
Van het type dus dat er die dag 100 % zeker bij is.

En nee, ik zou er geen woord meer aan verspillen, maar de vriendschap zou wel zo'n beetje klaar zijn of doodbloeden.
wissewis wijzigde dit bericht op 20-07-2025 18:11
42.59% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou me wel echt flink belazerd voelen als ze me wel uitnodigt (als enige vriendin) om mee te gaan jurken passen, maar ik schijnbaar niet bij de 3 vriendinnen hoor die naar de bruiloft mogen komen. Zou me dan meteen afvragen of ik mee mocht jurken passen omdat de andere 3 vriendinnen niet konden… Sowieso vind ik het vreemd om iemand uit te nodigen om mee jurken te passen als diegene niet eens naar je bruiloft mag komen. En dan ook nog zonder enige schaamte een smak geld aannemen en nog steeds verzwijgen dat diegene niet is uitgenodigd. Echt schaamteloos vind ik het. Voor mij zou de vriendschap hiermee klaar zijn eerlijk gezegd.
Wissewis schreef:
20-07-2025 18:08
Ik vind zo'n jurk kiezen iets persoonlijks en dus écht alleen voor héle close familie of vrienden.
Van het type dus dat er die dag 100 % zeker bij is.
Ja dit is ook hoe ik zelf erin zou staan, vandaar dat het zo raar is. Plus dat ik meer geld heb bijgedragen aan haar jurk dan aan de bruiloft van mijn eigen zusje afgelopen jaar..

Ik ga het zeker even met haar bespreken volgende week want dan zie ik haar, ik zie jullie reacties en merk ook dat bij jullie evengoed vraagtekens ontstaan. Dat lijkt me reden genoeg om haar te vragen waarom ze het zo heeft aangepakt.
framboosje123 schreef:
20-07-2025 18:03
Wat raar! Waarom mag je dan wel mee de trouwjurk kopen? Waarom betrekt ze je er dan wel bij, terwijl ze je vervolgens niet uitnodigd? Ik zou dat wel willen vragen.
Dit. Echt heel erg raar.
Nou ja zeg! Even los dat ze je aanbod aannam maar je gaat toch niet een trouwjurk kopen met iemand die je niet uitnodigt? Je schept zo wel verwachtingen natuurlijk.

Ik zou dit toch echt bespreken met vriendin dat zou ik sowieso aanraden ook als je niet meebetaald had aan de jurk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou het gesprek wel aangaan. Aangeven dat het je ook gewoon pijn doet.
Wat een klote-streek van je ex-vriendin, zou ik denken
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Eens met alle voorgangers, TO. Wat een rotstreek vind ik dit. Ik weet niet of het nog goed zou komen als het mij was overkomen. Denk dat het tussen ons ik zou blijven staan.
Dit is niet oké. Ik zou er klaar mee zijn als vriendin.
Als je weet dat je iemand niet gaat uitnodigen vind ik het niet oké om zo een royaal cadeau aan te nemen. Ik zou er iets van zeggen. Nu is een cadeau geen kijk en of luistergeld maar je had het op zijn minst kunnen bespreken als bruid zijnde.
ach.. ik doe ook maar wat..
Dat ze het klein wil houden is tot daaraan toe, maar als ze niet van plan was jou uit te nodigen dan had ze natuurlijk never nooit dat geld moeten accepteren. Nu ze dat, al dan niet, in een opwelling wel heeft gedaan, kan ze het domweg niet maken om je niet uit te nodigen, of om je zelfs maar te laten weten dat je oorspronkelijk niet op de lijst van genodigden staat. Ik vind het echt heel raar dat ze dat zelf niet inziet.

Zij zal wel vinden dat het los van elkaar hoort te staan, maar nogmaals, dan had ze dat cadeau moeten weigeren, want dit kan echt niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Op zijn zachtst gezegd niet netjes wel een fors cadeau aannemen maar jou niet uitnodigen .
Had je wel eens aangegeven dat je eventueel wilde bijspringen ? Vraag me af hoe iemand zoiets bedenkt , jou meevragen naar de jurk uitzoeken maar niet uitnodigen 🤷🏻‍♀️
Krulliebollie73 schreef:
20-07-2025 18:30
Als je weet dat je iemand niet gaat uitnodigen vind ik het niet oké om zo een royaal cadeau aan te nemen. Ik zou er iets van zeggen. Nu is een cadeau geen kijk en of luistergeld maar je had het op zijn minst kunnen bespreken als bruid zijnde.
Maar je kunt wel begrijpen dat iemand die aanbiedt zo'n enorm bedrag mee te betalen het idee heeft dat ze dichtbij je staat en als jij dan weet dat dat idee niet klopt, hoor je dat gewoon niet aan te nemen. Heb je dat eenmaal wel gedaan, dan vind ik dat je er niet onderuit kan om diegene gewoon uit te nodigen. In mijn ogen zit de bruid hoe dan ook fout.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wauw, dit zou ik toch ook wel heel pijnlijk vinden.
Zeker bespreken met haar, maar mss eerst zelf bedenken of je dit überhaupt kunt accepteren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Misschien eens vragen? "Goh, nu je het klein viert heb je vast ook geen dure jurk nodig??"

Bizar verhaal TO, echt niet oké
Susan schreef:
20-07-2025 18:30
Dat ze het klein wil houden is tot daaraan toe, maar als ze niet van plan was jou uit te nodigen dan had ze natuurlijk never nooit dat geld moeten accepteren. Nu ze dat, al dan niet, in een opwelling wel heeft gedaan, kan ze het domweg niet maken om je niet uit te nodigen, of om je zelfs maar te laten weten dat je oorspronkelijk niet op de lijst van genodigden staat. Ik vind het echt heel raar dat ze dat zelf niet inziet.

Zij zal wel vinden dat het los van elkaar hoort te staan, maar nogmaals, dan had ze dat cadeau moeten weigeren, want dit kan echt niet.
Ja, precies dit. Wat een vreemde gang van zaken zo.
Si abra la puerta hay lobos.
Ontzettend raar.
Ik zou er tikkie voor die jurk sturen :P
Nou wat een raar verhaal, echt….en hoe vertelde ze jou dat ze het klein wilde houden en maar drie mensen uitnodigde en dat jij daar niet bij hoorde? Dat kun je sws al niet met droge ogen vertellen en als je dan vlak daarvoor zo n groot cadeau aanneemt….echt het zou mijn vriendin niet meer zijn hoor . En als je het budget niet hebt, koop dan zo n jurk niet….voor 1 dag ??? Echt heel raar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven