Vakantie horror, klein en groot.

28-07-2025 10:42 177 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:

Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest ;-)

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?

Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel! ;-)
missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
28-07-2025 11:56
Járen geleden, onze 4 bloedjes waren nog klein, we waren op de terugweg van vakantie in Frankrijk met onze onverwoestbare Volvo station.
Bij Reims in de buurt begaf de oliedop het. Daar redt je het niet lang mee.
Eerst alle garages die we tegen kwamen geprobeerd maar Volvo, nee Volvo-onderdelen hebben we niet.

We waren al 15 jaar lid van de ANWB....

Het moge duidelijk zijn dat we vanaf toen géén lid meer zijn van de ANWB.

Ik hoorde van de week dat je in Frankrijk dan eerst 112 moet bellen, dat zij je dan naar de dichtstbijzijnde garage vervoeren en vanuit daar pas de ANWB wat wil/kan doen?
Nog nooit van gehoord maar blijkt te kloppen in de meeste gevallen, zijn wel weer uitzonderingen op maar welke snapte de verteller ook niet.

Verder klonk dat verhaal net zo als dit verhaal, allemaal heel moeilijk gedoe.
Terwijl ik ook wel anders gezien heb zoals bij mijn schoonouders al moesten haar kinderen wel vanuit Nederland gaan bellen omdat ze er allemaal niet zo veel van snapte wat de Alarmcentrale haar vertelde.
Ik heb eigenlijk niet echt horror vakanties gehad zoals je wel eens ziet op het nieuws maar tig jaar geleden ging ik met mijn ouders 10 dagen naar Tsjechië. De eerste helft was leuk, de 2de helft begon het steeds meer te regenen en onweer. De eerste dag dat het de hele dag regende dachten we paraplu mee en gaan. Beetje wat dingetjes gedaan in het dorp en een museum bezocht. Dag 2 was het in de ochtend droog dus toen wat dingetjes gedaan en in de middag de hele tijd maar in de pub van de herberg waar we sliepen gezeten i.v.m. hoosbuien en onweer. Buiten zagen we de weg zo'n beetje veranderen in een kleine rivier en je zag af en toe verzopen wandelaars voorbij komen en was er soms stroomuitval. Dag 3 leek beter maar toch uiteindelijk nog veel regen en had mijn vader zoiets van zullen we naar huis gaan? Volgende dag vertrokken en soms moesten we omrijden omdat de weg gewoon weggevaagd was door alle regenval. Toen we thuis waren bleek het daar eindelijk droog te zijn geworden en kregen ze zelfs een hittegolf of werd het in ieder geval heel warm :facepalm:
meisje85 schreef:
28-07-2025 12:14
Toen ik 19 was, zou ik met mijn toenmalige vriendje op vakantie gaan maar ergens in de periode daaraan voorafgaand maakte ik het uit. Dus wat te doen met de vakantie? Ik vond het met m'n 19 jaar zonde om al dat geld weg te gooien, want gratis annuleren zat er niet in. Dus we besloten te gaan, we gingen immers als vrienden uit elkaar?! Eenmaal daar ontpopte hij zich niet zo lekker: hij werd boos toen ik bij de receptie om aparte bedden vroeg, vervolgens dacht hij dat ik al welen een ander had en wilde hij daarom een verbod om onze mobiele telefoons te gebruiken instellen. Iedere man die mij toevallig aansprak kon op een uitval rekenen. Ik heb die vakantie zoveel mogelijk geprobeerd bij anderen aan te haken en was blij dat we na een week weer naar huis gingen.
Als de horror van een medereiziger komt en je kan nergens echt wegkomen van zo'n iemand is rot.
MissNuada schreef:
28-07-2025 12:35
Ik hoorde van de week dat je in Frankrijk dan eerst 112 moet bellen, dat zij je dan naar de dichtstbijzijnde garage vervoeren en vanuit daar pas de ANWB wat wil/kan doen?
Nog nooit van gehoord maar blijkt te kloppen in de meeste gevallen, zijn wel weer uitzonderingen op maar welke snapte de verteller ook niet.

Verder klonk dat verhaal net zo als dit verhaal, allemaal heel moeilijk gedoe.
Terwijl ik ook wel anders gezien heb zoals bij mijn schoonouders al moesten haar kinderen wel vanuit Nederland gaan bellen omdat ze er allemaal niet zo veel van snapte wat de Alarmcentrale haar vertelde.
Dat is alleen het geval als je strandt op de autoroute, wij zaten niet op de autoroute.
De ANWB had gewoon hulp moeten verlenen. Dat hebben ze later ook toegegeven toen ik een klacht indiende, we hebben ook iets van een schadevergoeding gekregen maar pechhulp hebben we sindsdien bij onze autoverzekering geregeld.
Ik heb al 3x hulp van de ANWB gehad op vakantie, en de ene keer vlotter dan de andere. Maar uiteindelijk kregen we wel echt hulp.

Alleen als je echt hoog/hoogseizoen belt (rond de zwarte zaterdagen) dan is de kans heel groot dat je een uitzendkracht krijgt. En die hebben vast een training gehad, maar dat is allemaal maar net aan hoor.

En verder is de tip: ga zelf maar vast zaken regelen en declareer alles.
Wat een verhalen, zeg. Van sommige krijg ik tranen in mijn ogen.

Hier wel wat ervaringen van mindere vakanties, maar gelukkig niet in die mate die hier verteld worden.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
LaFleurNoire schreef:
28-07-2025 12:49
Dat is alleen het geval als je strandt op de autoroute, wij zaten niet op de autoroute.
De ANWB had gewoon hulp moeten verlenen. Dat hebben ze later ook toegegeven toen ik een klacht indiende, we hebben ook iets van een schadevergoeding gekregen maar pechhulp hebben we sindsdien bij onze autoverzekering geregeld.
Ah! dat is ook zo.
Het lijkt wel alsof dan het personeel aan de noodlijn toch gewoon te weinig kennis hebben.
Toevallig deze vakantie.
Hond gedraagd zich langzaamaan vreemder. Bij aankomst in huisje 2 toch maar gekeken voor een dierenarts.

Blijkt hij kattenvlooien te hebben o_o
Buiten dat we 50€ schoonmaakkosten moesten betalen bij huisje 1, ook geld armer bij dierenarts en spullen weggegooid die besmet waren. Wel echt slecht. Van alle vakanties nog nooit gehad. Zelf ook gebeten nog.
Mja shit happens. Hopelijk nemen we ze niet mee naar huis
Sierlijk schreef:
28-07-2025 12:56
Wat een verhalen, zeg. Van sommige krijg ik tranen in mijn ogen.

Hier wel wat ervaringen van mindere vakanties, maar gelukkig niet in die mate die hier verteld worden.

Dat hoeft ook niet, groot leed is welkom maar topic is niet bedoeld als een opbied topic hoor.
Gewoon alle soorten vakantie horror, dus ook kleiner leed of gewoon hilarische verhalen zijn welkom.
MissNuada schreef:
28-07-2025 12:31
En dat ziek worden/zorg nodig hebben op vakantie, zelfs de juiste uitgebreide reis- en zorgverzekeringen kan je nog zo slecht treffen en lijkt alles tegen te zitten, wat een narigheid! Gekmakend soms.

Kattengekje: was dat vanwege mogelijk tot MRSA besmetting?
Inderdaad ivm MRSA. Ik had ook al die tijd in het ziekenhuis geslapen en werk in Nederland in het ziekenhuis met (soms) doodzieke patiënten. Toen we terug waren kon ik de volgende dag gewoon aan het werk. Mijn partner kwam het ziekenhuis niet in in. En ik was al mijn vakantiedagen kwijt, terwijl het bij mijn partner ziektedagen werden.

We hebben ook heel veel vergoed gekregen van de annuleringsverzekering. De totale reissom en de kosten van de huurauto. Mensen vergeten soms hoe belangrijk die verzekering kan zijn
28 jaar geleden,.. met mijn toenmalige vriendje op vakantie naar Tunesie.
De eerste keer vliegen voor mij. Doodeng vond ik het.

In het vliegtuig gingen 2 mannen met elkaar op de vuist. Tussenstop moeten maken om die 2 mannen van boord te halen door locale politie.
In tunesie aangekomen naar hotel.. zeer vrouwonvriendelijk receptionist die tegen mijn borsten sprak ipv tegen mij.
Appartement was zo enorm vies, het zag er zwart van de hele grote mieren. Na veel geklaag een ander appartement gekregen. Geen mieren, wel smerig.
Dus bleek gekocht om de boel een beetje hygiënisch te krijgen.

Het dorp in was niet veel beter.. ik werd echt de hele tijd betast door jongens van tussen de 12 en 18... Hoe ik er ook bij liep, ze vonden het heel normaal om aan mijn billen of borsten te zitten. Toen mijn toenmalige vriend daar wat van zei werd hij bedreigt door de locals.

t was echt verschrikkelijk.
biol wijzigde dit bericht op 28-07-2025 17:38
0.11% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als ik de verhalen hier lees vallen mijn herhaalde vakanties met aanhakende (ex-schoon)familie en (ex)vrienden (met kleine kinderen en al) in vakantiehuisjes die allemaal wilden mee-eten, blijven logeren en geëntertaind worden, en dat allemaal gratis tijdens mijn vakantie nog wel mee! Ex-man was van de gezelligheid, ik meer van de privacy en ik mocht de vervelende klussen doen tijdens zulke vakanties zoals fungeren als oppas voor 3-5 kinderen tegelijk (we hebben zelf 2 kinderen) en de rotzooi naderhand opruimen. Over de kosten die we op ons namen voor iedereen en die we niet konden dragen zweeg hij ook in alle talen. Als ik er wat van zei verpestte ik de sfeer en zijn vakantie.

Dit jaar gaan nieuwe partner en ik lekker samen met de poes naar een veel te groot huisje, kregen we nieuwe verzoeken van andere vrienden en nieuwe schoonfamilie om “gezellig langs te komen”. Antwoord was kort, nee. Gelukkig staat nieuwe partner hier 100% achter.
lidl-annie-aardbei wijzigde dit bericht op 28-07-2025 13:20
16.40% gewijzigd
Duitsland, Schwarzwald. Bij een B&B geboekt die zichzelf aanprees als ‘uitermate geschikt voor wandelaars met hond’.

Te plaatse bleek dat het de bedoeling was dat je de hond in een smerige kennel in de tuin moest zetten als je naar je kamer/eetzaal ging. Verder verdachten ze onze toenmalige hond (14 kg, formaat opgeblazen Jack Russel en ook 50% jr) ervan dat het een ‘Kampfhund’ was. Man nog zo suf achter ons kijken op zoek naar de ‘Kampfhund’ :-). We konden wel zonder problemen de rest van de week annuleren en een dorpje lager geschikte accomodatie gevonden last minute.

De rest van zijn natuurlijke leven werd dat een running gag rond onze hond: Vorsicht!! Kampfhund!’
MissNuada schreef:
28-07-2025 13:02
Ah! dat is ook zo.
Het lijkt wel alsof dan het personeel aan de noodlijn toch gewoon te weinig kennis hebben.
Nou ja, niet alleen weinig kennis.
Je betaalt premie voor hulp. En die hulp kwam gewoon niet, het was ook niet alsof ze hun best deden en er van alles tegen zat, ze deden behalve afslepen helemaal niets en ze waren bijzonder onvriendelijk ook nog.

En nee, het was niet rond een Zwarte Zaterdag want dan rijden we nooit.
Mijn ouders en ik (12) en mijn oma die standaard met ons meeging in de zomervakantie, gingen samen met mijn oom en tante en neef (12) en nicht (13) met twee auto's naar Zuid-Europa en we zouden vier weken wegblijven. Al heel snel bleek dat beide gezinnen toch wel een heel ander ritme en heel andere gewoontes hadden, dus er kwamen steeds meer irritaties en eenmaal op de camping in Portugal escaleerde het op een gegeven moment zo dat beide gezinnen hun eigen weg zijn gegaan. Mijn oom en tante hadden een grote bus waar bijna alle spullen instonden en een kampeerwagen, een deel daarvan moest opeens in de veel kleinere auto van mijn ouders, waardoor de auto echt tot de nok toe vol zat en we er zelf amper nog bij konden, ook hadden we allerlei kampeerspullen niet die op stel en sprong moesten worden aangeschaft, want tot op dat moment hadden we natuurlijk heel veel spullen gedeeld. En we moesten een andere camping vinden, al gaf dat niet zoveel stress, want in die tijd gingen we altijd op de bonnefooi overal naartoe. Ik was toen nog heel jong en had er in praktische zin weinig last van, behalve een zitplek op de achterbank ter grootte van een postzegel, maar voor de volwassenen zal het wel veel stress hebben gegeven. Mijn vader was leerkracht van groep 8 en schreef altijd zelf de eindmusicals, ik weet nog dat in het begin van de vakantie iemand had geopperd dat we een musical over de vakantie konden schrijven en dat we er later de hele tijd grappen over aan het maken waren, dat dan halverwege de musical de helft van het publiek naar een andere zaal zou moeten.

Na de vakantie is het overigens wel heel snel uitgepraat, het is geen blijvende familieruzie geworden, maar wel een memorabele vakantie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kleine ergernis: met man en oudste van drie maanden een paar nachten naar de Harz. Hotel met halfpension. Dochter was nog te jong voor een kinderstoel, maar een enorm zoete baby, dus nam ik haar mee in de kinderwagen en wilde bij een tafeltje aan de zijkant van de zaal gaan zitten. Overijverige ober ging er met mijn kind en kinderwagen vandoor. Ik erachteraan. Kinderwagens moesten op een aangewezen plek staan (ik gok dat meneer al in de DDR-tijd in het restaurant werkte) ongeveer vijftig meter (het was zo'n pittoresk DDR-hotel met een enorme eetzaal) van ons vandaan. Ja, niet mee eens. Dat werd een interessante discussie, waarbij het feit dat ik de taal goed beheers en het feit dat andere gasten (goedmoedige bejaarde Duitsers :heart: ) zich er ook mee gingen bemoeien ("Das Kind sollte bei der Mutter sein!") uiteindelijk ervoor zorgde dat we konden eten met onze dochter erbij. Elke ochtend en avond keek dezelfde ober me nijdig aan, maar ik deed alsof ik niets door had.
Si abra la puerta hay lobos.
Met peuter en kleuter naar Oostenrijk, voor het eerst zo ver gereden met kinderen. Rond half drie de tweede dag waren we op de camping, helemaal prima. Er kwamen buien aan dus wij snel de tent opzetten en die stond ook voordat het ging regenen. Maar toen ging het ook goed regenen, zo'n lekkere onweersbui in de bergen. En wat bleek, onze tent (jaar ervoor gekocht en mee gekampeerd maar toen geen regen gehad) was zo lek als een mandje. Op meerdere plaatsen kwam de regen binnen. Uiteindelijk zo goed en zo kwaad als het ging plekjes gezocht waar we onze luchtbedden enigszins droog neer konden leggen.
Een kampeerwinkel zat er niet in de buurt dus uiteindelijk de volgende dag het grootste bouwzeil gekocht dat we konden vinden en die over de tent gespannen. We hebben nog veel buien gehad maar we bleven droog 😁
Voor de rest wel echt een hele leuke vakantie gehad daar maar die eerste dagen was wel even stress.
En leuk detail: juist die periode had Google luchtfoto's van dat gebied gemaakt. Ons groene bouwzeil was duidelijk te zien op de foto's 😂.

Twee jaar eerder, met dreumes en peuter, wilden we de terugreis ook in tweeën opknippen. Hotel vlakbij het vliegveld in Parijs. Sowieso was die vakantie al behoorlijk pittig want dreumes sliep heel slecht, zo slecht dat we zelfs eerder naar huis zijn gegaan.
In dat hotel een familiekamer maar de kinderen gingen gewoon niet slapen. Uiteindelijk middernacht maar in de auto gestapt en naar huis gereden. Man en ik waren behoorlijk vermoeid, rijden was echt op het randje van verantwoord maar ja we moesten wat.
bloempje* wijzigde dit bericht op 28-07-2025 13:44
0.09% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
28-07-2025 13:34
Nou ja, niet alleen weinig kennis.
Je betaalt premie voor hulp. En die hulp kwam gewoon niet, het was ook niet alsof ze hun best deden en er van alles tegen zat, ze deden behalve afslepen helemaal niets en ze waren bijzonder onvriendelijk ook nog.

En nee, het was niet rond een Zwarte Zaterdag want dan rijden we nooit.
Dat is toch het minimale, dat ze een beetje vriendelijk aan een telefoon kunnen doen. En ik zou ook verwachten dat er hulp wordt gestuurd. Als dat niet direct kan (snap ik ook wel dat dit afhankelijk is van diverse factoren) dan toch wel een afspraak wanneer ze terug gaan bellen en advies wat ik in de tussentijd kan/mag doen.
Mini Festival leed: Lang verhaal voor klein leed.

Door de vele regen in de week voor het festival waren grote delen van campings dicht, lager gelegen grasplekken waren ondergelopen dus alleen plek op grond met veel stenen in de grond. We zijn met veel mensen, dus je moet een ruime plek vinden voor 8-10 tenten en een partytent als zitplek. Plek gevonden, kamp staat bijna Ineens naast ons een Engelsman alleen, die al flink dronken was. Flikkert zijn troep op mijn stoeltje.

Ik die troep eraf en stukje verder gelegd, hij kwaad. Ik heb daar op zich niets van, geef hem een biertje en hij kalmeert wat. Maar daarna hard agressief gescheld want haringen en stenen gaan niet zo lekker samen. We hebben hem nog even geholpen want we hadden goede rubberen hamer mee.
Maar hij was echt te ver heen. Geen bedankje vooral veel gescheld. Het was echt bizar hard en veel. Zijn favo was fucking wanker, uren lang alles en iedereen zonder reden aan het uitschelden.

We gaan van ellende toch maar even kijken voor wat muziek en eten halen op campingterrein. Festivalterrein zelf gaat pas de dag na in de middag open.
Even weg van hem..
Maar niet veel later hoorde we hem daar ook, dus wij na het eten snel terug naar tent, hopend dat hij ergens dronken de greppel in rolt maar helaas hij kwam uur later terug met een meid, maar nog steeds zelfde gedrag. o_o

Meid leek mij ook redelijk dronken, na wat gescheld van hem gingen ze zijn tent in en hij begon met veel geluid te seksen in zijn tent.
En ineens van alle kanten mensen keihard fucking wanker te roepen, o fuck me fucking wanker, wanker fuck meeee.
Heerlijk in koor, totaal spontaan. Kwam niet meer bij.

Arme jonge dame kwam snel daarna uit de tent, we hebben haar (en alleen haar) onze excuses en een biertje aangeboden en ze heeft nog tijdje bij onze groep gezeten.
Hem hebben we niet meer gezien of gehoord, zijn tent was ook weg toen we de dag erna terug kwamen. :cheer:
We hebben nog wel 3 dagen een hele camping bij van alles fucking wanker horen roepen, te grappig.
Vorig jaar in hotel voor de tussenstop:

- een vrouw met twee pubers en een caravan die door de Adac op de parkeerplaats werd gesleept. De vriend van moeder had ruzie gekregen met moeder over de kinderen dus de vriend had zijn kinderen in de auto gezet en vertrokken. De moeder met haar pubers en caravan achter gelaten.

Jaar daarvoor een huilende Belgische getroffen bij een tankstation die doodsbang was om zelf te rijden met de vraag of ze achter ons aan kon rijden door Duitsland. Haar man had een inzinking op vakantie gekregen en weigerde naar huis te gaan dus toen is zij met de kinderen alleen vertrokken en haar zwager zou de man en tent gaan halen.
Lidl-Annie-Aardbei schreef:
28-07-2025 13:18
Als ik de verhalen hier lees vallen mijn herhaalde vakanties met aanhakende (ex-schoon)familie en (ex)vrienden (met kleine kinderen en al) in vakantiehuisjes die allemaal wilden mee-eten, blijven logeren en geëntertaind worden, en dat allemaal gratis tijdens mijn vakantie nog wel mee! Ex-man was van de gezelligheid, ik meer van de privacy en ik mocht de vervelende klussen doen tijdens zulke vakanties zoals fungeren als oppas voor 3-5 kinderen tegelijk (we hebben zelf 2 kinderen) en de rotzooi naderhand opruimen. Over de kosten die we op ons namen voor iedereen en die we niet konden dragen zweeg hij ook in alle talen. Als ik er wat van zei verpestte ik de sfeer en zijn vakantie.

Dit jaar gaan nieuwe partner en ik lekker samen met de poes naar een veel te groot huisje, kregen we nieuwe verzoeken van andere vrienden en nieuwe schoonfamilie om “gezellig langs te komen”. Antwoord was kort, nee. Gelukkig staat nieuwe partner hier 100% achter.

En toch zijn ook die verhalen zeer welkom, het is verbazingwekkend hoeveel mensen asociale dingen verzinnen om bij anderen hun vakanties te komen kapen.

Maar je moet er inderdaad niets van vinden, laat staan hardop zeggen...mooi dat je nu wel een partner hebt die gewoon nee kan zeggen.
missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 13:51
1.28% gewijzigd
Een paar jaar geleden ging ik alleen op vakantie. Geen gekkigheid, gewoon een paar dagen weg in een Nederlandse B&B. De eerste nachten ging prima, heerlijk geslapen. Tot het de laatste nacht ging spoken: ik werd telkens wakker van schuivende stoelen. Ik dacht eerst nog aan een misplaatste grap, maar ik was toch echt helemaal alleen in de kamer. Ik heb (haast) geen oog meer dicht gedaan die nacht.

Ook een paar jaar geleden ging ik met inmiddels ex op vakantie samen met een groep ouderen (wij gingen mee omdat er 2 plekken vrij waren). Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werden we geacht als groep bij elkaar te blijven (was van te voren niet bekend). Ik heb autisme en trek dat echt niet. Ik wilde de eerste dag even acclimatiseren in onze slaapkamer, maar toen ik werd gebeld met de vraag waar ik bleef. Ook als ik naar het toilet ging vroegen ze of ik nog wel terugkwam. Nee, het was geen geintje... Deelname aan alle activiteiten was 'verplicht'. Als iemand niet mee wilde om wat voor reden dan ook, werd je min of meer voor gek verklaard. We reden mee met één van de organisatoren en op de terugweg gaven ze aan dat ze ons (met name mij) wilden 'bekeren' om wat socialer te worden... En ik maar aan mezelf twijfelen of het nou aan mezelf lag.
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
28-07-2025 13:50

Ook een paar jaar geleden ging ik met inmiddels ex op vakantie samen met een groep ouderen (wij gingen mee omdat er 2 plekken vrij waren). Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werden we geacht als groep bij elkaar te blijven (was van te voren niet bekend). Ik heb autisme en trek dat echt niet. Ik wilde de eerste dag even acclimatiseren in onze slaapkamer, maar toen ik werd gebeld met de vraag waar ik bleef. Ook als ik naar het toilet ging vroegen ze of ik nog wel terugkwam. Nee, het was geen geintje... Deelname aan alle activiteiten was 'verplicht'. Als iemand niet mee wilde om wat voor reden dan ook, werd je min of meer voor gek verklaard. We reden mee met één van de organisatoren en op de terugweg gaven ze aan dat ze ons (met name mij) wilden 'bekeren' om wat socialer te worden... En ik maar aan mezelf twijfelen of het nou aan mezelf lag.
Dat is wel echt heel raar. Ik ben twee keer met zo'n excursiereis mee geweest met voornamelijk ouderen, beide keren in Engeland. De eerste keer was samen met een vriendin, we waren toen een jaar of twintig, en de tweede keer na mijn afstuderen samen met mijn moeder. Je mocht beide keren gewoon gaan en staan waar je wilde, niks was verplicht, het enige was dat je wel op tijd klaar moest staan als je mee wilde met een excursie. Ook bij de talenreis die ik heb gedaan, wat ook een soort groepsreis was, was niet alles verplicht, eigenlijk alleen de lessen, en je moest voor een bepaald tijdstip terug zijn op de campus, maar dat was vooral omdat het een jongerenreis was en er minderjarigen bij waren. Dit lijkt me een initiatief van mensen onderling, geen officiële groepsreis. Ik kan me niet voorstellen dat een professionele reisorganisatie mensen verplicht en zelfs gaat verbieden om op hun kamer te zitten.
susan wijzigde dit bericht op 28-07-2025 13:58
4.07% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn vriendin en ik gingen naar Turkije. Een bezoek aan Pamukkale met de natuurljke geneeskrachtige bronnen stond ook op ons programma. We hadden een foldertje gezien van een hotel inclusief ontbijt en toegang tot de bronnen voor een heel redelijke prijs. Ook werden we opgehaald bij het busstation bij aankomst.
Hartstikke fijn. Dat werd um dus.

De dag van bezoek aan de bronnen werden we afgezet bij een natuurgebied en de bestuurder van het busje vertelde ons dat we rechtdoor moesten lopen en we dan direkt bij de bronnen aankwamen. Het busje verdween en een halve minuut later hoorden we sirenes…van de politie.
Politie kwam maar ons toe en vriendin en ik werden aangehouden.
Allerlei vragen kregen we op ons afgevuurd en we werden behandeld als misdadigers tot snel duidelijk werd dat het hotel ons een streek had geflikt.
Er is een officiele toegang tot de bronnen waar iedereen toegang betaalt. De plek waar wij waren afgezet werd gebruikt om dus zonder toegang binnen te komen.
We hebben het hotel benoemd. Deze was bij de politie al bekend om z’n handelen.

Uiteindelijk bezochten vriendin en ik alsnog de baden. Via de normale toegang. Heerlijke baden.
Achteraf konden we er wel om lachen.
LemoosGaatDoor schreef:
28-07-2025 13:19
Duitsland, Schwarzwald. Bij een B&B geboekt die zichzelf aanprees als ‘uitermate geschikt voor wandelaars met hond’.

Te plaatse bleek dat het de bedoeling was dat je de hond in een smerige kennel in de tuin moest zetten als je naar je kamer/eetzaal ging. Verder verdachten ze onze toenmalige hond (14 kg, formaat opgeblazen Jack Russel en ook 50% jr) ervan dat het een ‘Kampfhund’ was. Man nog zo suf achter ons kijken op zoek naar de ‘Kampfhund’ :-). We konden wel zonder problemen de rest van de week annuleren en een dorpje lager geschikte accomodatie gevonden last minute.

De rest van zijn natuurlijke leven werd dat een running gag rond onze hond: Vorsicht!! Kampfhund!’
Eh, die durven. :roll:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven