Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 2541 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Op mijn werkafdeling is er een 'pot' geld en als er iemand jarig is koopt iemand een cadeau van 10 euro en de koper krijgt dan 10 euro uit die pot en levert bonnetje in voor administratie

Nu had laatst een collega laatst 10 euro uit de pot gehaald voor cadeautje maar ze had geen bon. Toen iemand er naar vroeg zei ze: ik had nog een fles Rituals van die prijs in mijn kast staan en die gebruik ik zelf niet.

Ik vond dat zo raar.
Chumlee schreef:
07-08-2025 06:29
Op mijn werkafdeling is er een 'pot' geld en als er iemand jarig is koopt iemand een cadeau van 10 euro en de koper krijgt dan 10 euro uit die pot en levert bonnetje in voor administratie

Nu had laatst een collega laatst 10 euro uit de pot gehaald voor cadeautje maar ze had geen bon. Toen iemand er naar vroeg zei ze: ik had nog een fles Rituals van die prijs in mijn kast staan en die gebruik ik zelf niet.

Ik vond dat zo raar.
🤯 wat bizar....als het zo werkt dan heb ik ook nog wel een paar flessen wijn staan die ik kan verkopen aan mijn collega's.
Chumlee schreef:
07-08-2025 06:29

Ik vond dat zo raar.
Zo zeg, dan heb je lef!
Chumlee: dat is heel vreemd en uitgekookt. Ook een manier om van je spullen af te komen er er een vergoeding voor te krijgen…Schaamteloos.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Maar dan klopt de administratie niet meer, dus "ga maar een nieuwe fles kopen bij Rituals om in je eigen kast te zetten. Vergeet niet om om het bonnetje te vragen".
Geen bon, geen geld terug.
Cum non tum age
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 03-09-2025 18:22
99.08% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik heb ooit op een stage meegemaakt dat er een paar keer gejat is. Precies op de dagen dat ik er ook was. Ik geloof niet dat ik verdacht werd, maar het gaf me toch een naar gevoel. Ik weet niet of ze er ooit achter zijn gekomen wie het was.
VGM1980 schreef:
07-08-2025 09:25
heb een collega gehad die jatte uit de lief&leed pot. Kocht er spullen van zichzelf van en deed of het voor het werk was waardoor bonnetjes leken te kloppen. En niet omdat ze weinig geld had, gewoon omdat het kon.
Wow. Hoe zijn jullie erachter gekomen en wat is ermee gebeurd?
Zalmsnipers schreef:
07-08-2025 09:39
Wow. Hoe zijn jullie erachter gekomen en wat is ermee gebeurd?
Ik kwam er achter omdat ze het mij letterlijk vertelde (lachend)
Ik heb haar gezegd dat dat echt niet kon (wat haar weinig boeide), en ook gedeeld met manager, maar omdat
het niet te bewijzen viel kon die er niet veel mee. Uiteindelijk nam ze zelf ontslag en ging zo een beetje de vlag uit (iedereen roddelde over haar maar niemand die het rechtstreeks tegen haar zei)
VGM1980 schreef:
07-08-2025 10:05
Ik heb haar gezegd dat dat echt niet kon (wat haar weinig boeide), en ook gedeeld met manager, maar omdat
het niet te bewijzen viel kon die er niet veel mee. Uiteindelijk nam ze zelf ontslag en ging zo een beetje de vlag uit (iedereen roddelde over haar maar niemand die het rechtstreeks tegen haar zei)
Wat een figuur zeg.
Collega's die stelen...
En als ze gepakt worden, dan is het voor iets kleins... :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
VGM1980 schreef:
07-08-2025 09:25
heb een collega gehad die jatte uit de lief&leed pot. Kocht er spullen van zichzelf van en deed of het voor het werk was waardoor bonnetjes leken te kloppen. En niet omdat ze weinig geld had, gewoon omdat het kon.
Wat ontzettend schunnig zeg
Voor iedereen een groene tuin
VGM1980 schreef:
07-08-2025 10:05
Nare collega maar ook nare bedrijfscultuur dus.
Vivalafete25 schreef:
07-08-2025 10:57
Nare collega maar ook nare bedrijfscultuur dus.
klopt. Was in de zorg en die cultuur zie je daar heel veel (vooral als 98% vrouw is, incl manager)
noa schreef:
07-08-2025 08:35
Dit.
noa schreef:
07-08-2025 08:35
Precies. Geef die fles Rituals die al drie jaar achterin een kast ligt maar aan tante Truus voor d’r verjaardag.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
ik heb geen tante truus
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 03-09-2025 18:21
99.07% gewijzigd
VGM1980 schreef:
08-08-2025 13:48
wat die collega bijv ook deed was zo een fles Rituals die ze thuis nog had liggen inpakken en die kado doen en dan voor zichzelf iets nieuws kopen en daar de bon van inleveren. En nog wel meer van dat soort fratsen.
Wauw. Dacht dat het niet zieliger kon dan op mijn oude werkplek waar de conciërge in de week voor een vakantie al het bestek verving voor houten wegwerpexemplaren. Suiker en creamer uit een pot i.p.v. die individueel verpakte porties.
Schijnbaar waren er nogal wat collega’s die de voorraadkast en bestekla in de caravan op die wijze aanvulden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
08-08-2025 14:00
Wauw. Dacht dat het niet zieliger kon dan op mijn oude werkplek waar de conciërge in de week voor een vakantie al het bestek verving voor houten wegwerpexemplaren. Suiker en creamer uit een pot i.p.v. die individueel verpakte porties.
Schijnbaar waren er nogal wat collega’s die de voorraadkast en bestekla in de caravan op die wijze aanvulden.

.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 03-09-2025 18:21
44.34% gewijzigd
LemoosGaatDoor schreef:
Een reden dat bedrijven wc-papier in zo’n grote rol hebben, is omdat het anders meegerausd wordt. En nespresso maakt cupjes voor bedrijven in een ander formaat dan voor particulieren, om diezelfde reden.

Afbeelding
Ik zou me echt doodschamen als ik op mijn werk betrapt werd met een rol wc-papier in mijn tas. Of elke werkdag een theezakje zodat ik aan het eind van het jaar mijn voorraad compleet heb.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
LemoosGaatDoor schreef:
Dat gebeurt overal. Ik heb in de catering gewerkt, veel verschillende locaties gezien en op elke locatie verdween bestek, allerlei soorten monoverpakkingen en zelfs toiletblokken (die je aan de rand van pot hangt) ja, die dus al in de pot hingen :roll:
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
09-08-2025 08:16
Dat gebeurt overal. Ik heb in de catering gewerkt, veel verschillende locaties gezien en op elke locatie verdween bestek, allerlei soorten monoverpakkingen en zelfs toiletblokken (die je aan de rand van pot hangt) ja, die dus al in de pot hingen :roll:
Die tioletblokjes, gatverdemme :sick:

Jouw motto moest ik even opzoeken. Ik ben dus geen pluviofiel. Geef mij maar een :sun:
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven